- Azonnali mobilos kérdések órája
- Tovább csiszolja a Nothing a Phone (2a) kameráját
- OnePlus 7T Pro - árban is a csúcson
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Közönségkedvenc Galaxy vált One UI 6.1-re
- Huawei Watch GT 3 Pro - korlátolt szépség
- Megérkezett a Google Pixel 7 és 7 Pro
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Yettel topik
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
Hirdetés
-
Broken Roads teszt
gp Azt, hogy mi történt az atomháborút követően Amerikában, jól ismerjük a Falloutokból. A Broken Roads e történetet ausztrál szempontból meséli el – igencsak hasonló eszközökkel.
-
Jó dolog az AI, de emberek nélkül nincs játékfejlesztés
it A Tomb Raider franchise tulajdonosa szerint egy dolog az AI térhódítása – de a sikeres játékfejlesztéshez emberi kreativitás kell.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Mobilarena
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
Topikgazda
válasz eastsider #15628 üzenetére
Nem vagyok LG szervizes, így fogalmam sincs, hogy mit fogadnak el hibának is mit nem, de annyi biztos, hogy a típushibák is hibák, tehát foglalkozniuk kellene vele.
Egyébként nekem is Nexus 5-ön van és nálam a jelentkezett a repedés, de sajnos csak 1 év után, ezért nem tudtam már garizatni.
[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz bobalazs #15642 üzenetére
Mennyi idős a kártya?
Az 5-6 hetes átfutási idő vszleg azért volt, mert kiküldték a kártyát a gyártóhoz. Az viszont nem világos számomra, hogy mit keres még a régi kártyád az országban, ha megérkezett egy cserekártya a gyártótól, illetve mi ez az ajánlgatás...
[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz bobalazs #15645 üzenetére
Akkor nem vagy köteles elfogadni másik típust. Első évben csak csere azonos típusra/javítás/pénzvissza játszik a jogszabály szerint. Azt én nem tudom megítélni, hogy jól tetted-e, hogy nem fogadtad el a cserét 370-re, mert nem értek annyira a videokártyákhoz, illetve azt sem tudom, hogy mennyi ideig tart egy ilyen kártya javítása.
-
Topikgazda
válasz SunMount3r #15652 üzenetére
Ez itt off. Az UK webshop topikjában kérdezd meg, ha van itt a PH-n ilyen, ha nincs, akkor meg a külföldi vásárlások topikjában.
-
Topikgazda
válasz kukinyo #15661 üzenetére
A bolt segít a gyártói garancia ügyintésében a feltüntetett ideig. Ez ennyit tesz, hogy elküldeti a nagykeren keresztül a gyártónak a hibás terméket. Továbbá mivel 10.000 Ft feletti informatikai cikkről beszélünk, 1 év jótállás is vonatkozik rá, ami a vásárló szempontjából jóval kedvezőbb feltételeket biztosít, pl. nem húzhatja akármeddig a bolt a gariügyintézést, illetve ha nem tudja cserélni, akkor köteles visszafizetni az eredeti vételárat.
-
Topikgazda
-
Topikgazda
válasz lowzor #15793 üzenetére
Igen.
"Elállás esetén a 14 napos időtartamon belül meg is kell érkeznie a visszaküldött terméknek az eladóhoz?
Elállás esetén kötelesek vagyunk a terméket haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni (postára adni, vagyis intézkedni az elküldés iránt) a vállalkozásnak. Az tehát nem elvárás, hogy termék vissza is érkezzen a vállalkozáshoz a 14 napon belül."
-
Topikgazda
válasz zenwalk #15992 üzenetére
Szia!
Ha az eladó nem tudja bizonyítani, hogy a hiba a vásárlás pillanatában még nem állt fenn, akkor javításra/cserére (csak ugyanolyan típusra)/pénzvisszafizetésre vagy jogosult (ebben a sorrendben), vagy ha 3 munkanapon belül jelzed a hibát, akkor csak cserére/pénzvisszafizetésre (bútor lévén a legjobb tudomásom szerint jár rá a 3 napos).
-
Topikgazda
válasz Sátán44 #15993 üzenetére
Szia!
Te a bolttal állsz szerződésben, nem a szervizzel. A szerviz valóban nem kötelezheti a boltot semmire. Szerintem tedd amit kérnek és juttasd el hozzájuk a telefont bevizsgálásra. Ha tényleg hibás, akkor javítás/csere/pénzvissza lesz a rendezési mód.
Egyébként az ilyen felesleges körök elkerülése végett célszerű a jótállás ideje alatt közvetlenül a boltba eljuttatni a hibásnak vélt terméket. A jogszabályok szerint a bolt ilyenkor köteles foglalkozni vele, nem zavarhat el a szervizbe. -
Topikgazda
válasz Biznisz Elek #16177 üzenetére
Jah igen, én a visszaküldésre gondoltam. Bocs... késő van már.
[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz dethroner #16277 üzenetére
Ha neten rendelte, és személyesen vette át, akkor is élhet az elállás jogával. Sőt, néhány webshop az átvevőhelyeken is tart raktárkészletet és meg lehet azt csinálni, hogy bemész személyesen és ott helyben "rendeled meg" és fizeted ki a terméket. Ez esetben is el lehet állni a vásárlástól.
-
Topikgazda
Ha nem tudják se javítani, se cserélni, akkor elállhatsz a szerződéstől, azaz visszajár a teljes vételár. Levásárlást a jog nem ismer. Ez jól hangzik, de van egy szépséghiba: ez csak az első 1 évben írja elő a jogszabály. Az 1 év utáni gariidő az már a gyártói garancia hatásköre. Itt már minden ajándék, amit a bolt vállal (a jelenlegi használtpiaci áron történő beszámítás is extra, amit egyébként nem kellene felajánlania). Ha nem fogadod el, akkor csak a gyártói garancia út játszik, ami hónapokba is telhet, mire végigmegy, mert IT cuccoknál az esetek többségében külföldön van a gyártó székhelye.
-
Topikgazda
Nem vagy köteles elfogadni a használtpiaci árat. Ez csak egy extra, amit a bolt felajánl. Ha nem fogadod el, akkor marad a gyártói garancia út. Ez annyit tesz, hogy a bolt visszaküldi a nagykernek, a nagyker pedig lemeccseli a gyártóval. Ez a kör hónapokba is telhet, de más lehetőséged nincs, ha csereterméket akarsz. Ahogy Ati is írta, a fogyasztóvédelem nem fog tudni ebben segíteni. A törvény 1 év jótállást ír elő. Minden ajándék, amit bolt az 1 éven túl vállal azon felül, hogy visszaküldi a nagykernek gariügyintézésre..
Egyébként megjegyzem, hogy nem csak a Hardverker csinálja ezt, hanem az iPon is.
[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz pellesmartin #16364 üzenetére
Valamilyen gyári számra szükség van a termék beazonosításához. Ha az a dobozon volt, akkor igen csak esélyes, hogy buktad a dolgot.
-
Topikgazda
-
Topikgazda
válasz gabor9991 #16450 üzenetére
Mivel kihagytad a forgalmazót a buliból, nagyon úgy néz ki, hogy fizetned kell. Szerintem azért, mert azt írta a bolt, hogy küldheted közvetlenül a szervizbe, egyáltalán nem kötelezhető arra, hogy fizesse a szállítást. A közvetlen szerviz egy opció, amivel a vásárló élhet a jótállás ideje alatt, ha mondjuk egyszerűbb oda személyesen elvinni a cuccost mint feladni postán a boltnak...
[ Szerkesztve ]
-
-
Topikgazda
válasz renamed #16628 üzenetére
Szia!
Ne a szervizbe vidd be a telefont, mert ők visszadobhatják eere meg arra hivatkozva, hanem a boltba, ahol vetted, mert ő jótállásra kötelezett. Nincs olyan, hogy "jótállásvesztés", a boltnak a kötelező jótállás ideje alatt minden esetben szakszerűen bizonyítania kell azt, hogy egy jelzett hiba a nem rendeltetésszerű használat következménye.
[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz Ginkologic #16648 üzenetére
Szia!
Az első 1 évben nincs garivesztés, utána már a gyártói gari hatásköre, ott meg egyedi a szabályozás, a gyártótól kell megkérdezni.
-
Topikgazda
válasz Tanács kell #16724 üzenetére
Itt jogszabályokkal kapcsolatos kérdéseket tudsz feltenni. A te kérdésed nagyon műszaki, így én azt tanácsolom, hogy azt valamelyik laptopos szakmai topikban tedd fel.
-
Topikgazda
-
Topikgazda
Kis érdekesség:
-
Topikgazda
válasz Dany007 #16912 üzenetére
Jogilag a pénzvisszafizetés (levásárlás nincs) kedvezőbb a vásárló szempontjából, mint a csere. Most pont kifogtad azt a ritka helyzetet, hogy egy hardver nem olcsóbb, hanem drágább lett. Ha ezt nem akarod elfogadni, akkor annyit tehetsz, hogy megvárod, amíg a beszállító lemeccseli a garit a gyártóval.
Én egy vinyóval hasonlóan jártam, amikor a 2011-es thaiföldi áradások miatt sok merevlemez gyárat le kellett állítani, aminek következtében az egekbe szöktek a merevlemez árak. 2 és fél hónapot vártam a cserére, de megérte, mert utána majdnem dupla áron adtam túl a cserevinyón. -
Topikgazda
válasz Gyuri27 #16949 üzenetére
Ezt írják a linkelt oldalon:
"A Kúria azt is közölte, a kereskedő ilyen esetben sem választhatja az áru kijavítását, hanem köteles a hibás árut előzetes vizsgálat nélkül azonnal kicserélni.
Amennyiben a vállalkozás számára gyanús a hiba eredete, és a csereigény érvényesítését követően utólag kiderül, hogy az eredeti termék nem rendeltetésszerű használat miatt hibásodott meg, akkor a vállalkozás polgári peres eljárásban érvényesíthet igényt a fogyasztóval szemben – írták."
Ha a Kúria tényleg ezt a döntést hozta, akkor nem vizsgálhatja a hibát okát a kereskedő, hanem köteles azonnal gondoskodnia a cseréről.
[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz Gyuri27 #16951 üzenetére
Persze, ha nincs raktáron, akkor nyilván nem tud azonnal cserélni, de azonnal gondoskodnia kell a cseretermék beszerzéséről. 1-2 hét itt szerintem már nem fér bele, ha egyébként újra online megrendelve 1-2 nap alatt ott lenne a boltban. A linkelt Kúria döntés alapján tuti becumizná a bolt, ha a normál szavatossági ügyintézés esetén megengedett 15 munkanapig húzná a dolgot és a vásárló perre vinné az ügyet. Ennyi ideig akkor tartana a csere, ha bevizsgálja a bolt a hibás terméket, ami ugye a Kúria döntés alapján nem megengedett.
-
Topikgazda
Egyébként ha már ez a téma előkerült, szívesen venném, ha valaki összefoglalná pár mondatban a GSM boltos vásárlással kapcsolatos veszélyeket, amit beraknék a topik összefoglalóba, hogy elkerüljük ezeket a köröket. Előre is köszi, ha valaki időt szán erre.
[ Módosította: Intruder2k5 ]
-
Topikgazda
Persze, az összefoglaló eső után köpönyeg lenne, de igazából azt szeretném vele elkerülni, hogy az ilyen kellemetlen szituációk kialakuljanak mint ami ma történt. Szóval gyakorlatilag az összefoglalót linkelnénk be, ahelyett, hogy azt írjuk, hogy "GSM boltban nem veszünk semmit. Ennyi. Pont". Ugyanaz lenne a lényeg, csak finomabban megfogalmazva és érvekkel alátámasztva.
Továbbá tervezek egy FAQ részt is, ahol pl. az ilyen kérdésekre lennének meg a standard válaszok:
- meddig lehet gariban a cucc
- 1+X év gari esete
- 3 munkanapos csere
- hányszor lehet javítani vmit
- és ha ennek ellenére kérdez, akkor a következő infók kellenek: mikori vásárlás, milyen értékben, magán vagy céges, stb. -
Topikgazda
válasz jengab #17077 üzenetére
Ha 1 évnél idősebbek voltak a RAM-ok, amikor leadtad őket, akkor már a gyártói gari érvényes. Pénzvisszafizetést itt jó eséllyel már nem kérhetsz, de nem is érné meg neked, mert most igen csak felmentek a RAM árak. Itt igazából csak annyit tehetsz, hogy megvárod, amíg a nagyker lemeccseli a garit a gyártóval. 1,5-2 hónap lesz kb. a folyamat.
Új hozzászólás Aktív témák
- Azonnali mobilos kérdések órája
- Mesterséges intelligencia topik
- Gaming notebook topik
- Vezetékes FÜLhallgatók
- World of Tanks - MMO
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Milyen egeret válasszak?
- Tovább csiszolja a Nothing a Phone (2a) kameráját
- További aktív témák...
- Gigabyte GA-H81M-DS2 rev:2.1 LGA 1150 alaplap
- IPhone SE2 2020 64GB megkímélt akku 86%
- Asus P8H67 LGA 1155 alaplap
- Bomba ár! Fujitsu LifeBook E754 - i7-4712MQ I 8GB I 128SSD I 15,6" I HDMI I Cam I W10 I Garancia!
- Bomba ár! Fujitsu LifeBook E754 - i5-4GEN I 8GB I 128SSD I 15,6" FHD I HDMI I Cam I W10 I Garancia!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest