- Megérkezett a Google Pixel 7 és 7 Pro
- Yettel topik
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Fotók, videók mobillal
- Samsung Galaxy Watch4 és Watch4 Classic - próbawearzió
- Nálunk is telepíthető a One UI 6.1 a Galaxy S22-re
- Készülőben a Xiaomi 2021-es csúcsmodelljeinek HyperOS frissítése
- Samsung Galaxy S21 és S21+ - húszra akartak lapot húzni
- Nothing Phone (1) - nem semmi (2)
- Google Pixel 6/7/8 topik
Hirdetés
-
Ghost of Tsushima - A PC-s kiadás több mint 170 régióban elérhetetlen lesz
gp Hasonlóan a Helldivers II-höz, ahol nincs PSN regisztrációra lehetőség, ott nem lehet megvenni a programot.
-
Nálunk is telepíthető a One UI 6.1 a Galaxy S22-re
ma Gyorsan rendbe szedte a frissítést a Samsung, Dél-Koreában újra elérhető, itthon pedig először.
-
Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Mobilarena
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
Topikgazda
válasz hülyegyerek #11484 üzenetére
Szia!
Cserekészüléket nem kell adniuk.
A 2. kérdésedre a válasz az, hogy egyszer sem, mert ezzel a jótállási kötelezettségüknek nem tesznek eleget. Nézd meg, hogy a szervizlapra mit írtak (történt-e javítás az állításuk szerint vagy sem).
-
Topikgazda
válasz hülyegyerek #11486 üzenetére
Akkor vidd vissza, de azt is írasd rá a hibajelentőre, hogy elméletileg cserélve lettek a hibázó alkatrészek és mégsem történt változás, szóval nézzék meg jobban, hogy mi is a baj. Még egyszer már nem adhatják így vissza, mert az egyértelműen jogszabálysértés lesz és panaszt lehet tenni.
-
Topikgazda
válasz muveszur #11494 üzenetére
Szia!
Beleírogatok.
"2014. március 30-án visszavittem a vásárlás helyére, ahol cserét kértem."
Jogosan kérted. A vásárló választhat, hogy cserét vagy javítást kér.
"Nem kaptam, ragaszkodtak az eladó hölgyek a javításhoz, pedig többször is kértem a cserét."
Jogosat tették, ugyanis ha a választott igény aránytalan többletköltséget jelent a boltnak, akkor áttérhet egy másik formára.
"Szerettem volna írni a vásárlók könyvébe is, de nem sikerült, nem kaptam meg."
Abszolút szabályellenes. A vásárlók könyvét ki kell adni az ügyfél kérésére. Sőt, a boltban jól látható helyre kell kifüggeszteni és tollat is kell mellékelni hozzá. Ha az előzőeken bármilyen szabálytalanságot láttál, azonnal rájuk is küldheted a fogyasztóvédelmet.
"2014. április 16-án bementem a boltba, hogy letelt a 15 nap. 16-án nem igazán érdekelte ez az eladókat,"
A 15 napos (nem munkanapos) javítási határidő betartására csak törekedni kell, és ha a bolt igazolni tudja, hogy ő mindent megtett a mielőbbi teljesítésért, akkor nem lehet itt megfogni őket. Ezen szerintem ne is rágd tovább magad.
"Az eladó hölgy szerint újravarrták a cipőt."
Ezt a szervizlappal lehet igazolni. Azt, hogy ott a boltnak ki mit mond, lényegtelen. Bár a félrevezetés nem szép. Ha nem adnak ki szervizjegyzőkönyvet, akkor újabb szabálytalanság, amit lehet jelenteni a fogyasztóvédőknek.
"Azonnali visszafizetést vagy cserét kértem, de megint nem kaptam."
Ha eltekintünk az előzményektől, akkor az első javítás sikertelensége után még nem indokolt a csere vagy a pénzvisszafizetés. Ez csak a 2. sikertelen javítás után indokolt kérni, hiszen látható, hogy nem jön össze ez nekik.
"Állításuk szerint még ők tettek szívességet nekem azzal, hogy felajánlották, hogy elküldik a cipőt független szakértőnek."
Kíváncsi leszek arra a független szakértőre és a szakvéleményére. Túlságosan készségesen ajánlották fel...
"2014. április 30.-án voltam megint a boltban, de nem érkezett meg a szakvélemény. Elmondásuk szerint 15 munkanap áll erre rendelkezésre"
Ilyen meghatározott határidőről szakvélemény esetén nem tudok. Ezt szerintem függ attól, hogy milyen szakvélemény és ki csinálja, illetve hogy a szakvélemény kiállítására felkért szakértő milyen határidőt vállal. De ehhez a részhez nincs tapasztalatom, szóval az előbb írtakat ne vedd 100%-ra.
"Rengeteg időmbe benne van már az ügyintézés, arról nem beszélve, hogy már 1 hónapja náluk van a cipőm."
A "független" szakértőnél töltött idő szerintem nem számítandó bele a jótállásba, de ebben sem vagyok biztos, jó lenne kikérni erről a fogyasztóvédelem álláspontját.
Remélem tudtam valamit segíteni.
-
Topikgazda
Ha ez így is van a Galaxy S4-nél, akkor sem jogosítja fel a boltot arra, hogy jótállási jegy nélkül küldje el a telefont. Érdekes módon ezt a többi bolt meg tudja oldani úgy, hogy bontatlan marad a doboz. Egyébként nem annyira bonyolult feladat: a Samsung Electronics Magyar Zrt.-től kell rendelni és nem kétes EU forrásból.
Egyébként simán lehet, hogy 2 év gyári garancia van rá... csak nem Mo.-on -
Topikgazda
válasz 313313 #11559 üzenetére
Javítás -> csere -> pénz vissza. Nagyjából ez van a polgári törvénykönyvben. Én nem tudom miből gondolta a bíró, hogy bárki azonnal visszakaphatja a pénzét, ha neki éppen úgy tetszik. Ez nyilván nem így működik. És mi ez a kisebbségi jog sértés? Hogy a francba jött ez oda? Furcsa dolgok történnek ebben az országban...
-
Topikgazda
Vagy ritkán természeti csapás. Emlékezzünk csak a thaiföldi áradásokra. Akkor volt a leghosszabb garis ügyintézésem egy WD vinyóval: 2,5 hónap . Saját zsebből cserélni sem a kisker, sem a nagyker nem tudott, mert több mint 2x-esre szaladtak fel a vinyóárak. Nem volt mese, be kellett várni a csereterméket.
(#11894) bullseye:
[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz lestyanrobi #11986 üzenetére
-
Topikgazda
válasz Tenager18 #11988 üzenetére
Szia!
A jogszabály szerint a jótállási igény a jótállási jeggyel érvényesíthető. Ennek tudatában megtagadhatja a bolt a jótállási igény jogosultságát, ha nincs meg a jótállási jegy.
Ha olyan a telefon, hogy pótolható a jótállási jegy és a számla még van, akkor a bolt jófejségből pótolhatja, de ha az sincs megy, akkor marad a gyártónál való próbálkozás.
-
Topikgazda
válasz rabbit87 #12094 üzenetére
Jogod van cserét kérni, de a boltnak is joga van az igényt felülbírálni, ha az aránytalan többletköltséget eredményezne neki. Ez gyakorlatilag azt jelenti, hogy javítani fogják a hangszóró recsegést is, és újabb 1 hónapra számíthatsz.
Egyébként azzal az 1 hónappal még jól is jártál. Nagyon kaki a Lenovo szervizszolgáltatása Magyarországon. Tele van ez a topik olyan esetekkel, hogy összekarcolva, esetleg súlyosan megrongálva küldték vissza a laptopot a vásárlónak...
-
Topikgazda
válasz bluobluo75 #12147 üzenetére
Szia!
Ha megbeszéltétek az árat szóban vagy írásban, akkor igen, illene... Ha automatikus emailről van szó, akkor ahogy Atti is írta, az nem minősül ajánlattételnek a bolt részéről.
-
Topikgazda
válasz Millerchris #12166 üzenetére
Szia!
Számtalanszor elmondjuk itt, hogy sufni GSM boltokban nem szabad telefont venni, mert szinte mindig szívás a vége.
Nézz el a HTC One topikba, szerintem lesz egy-két tippük arra, hogy hogyan tudnád orvosolni te magad a hibát.
Ami a bolt állításait illeti: nincs törvénybe iktatva, hogy a javítás pontosan 1 hónap... Ez baromság. 15 napra kell törekedni, amit csak indokolt esetben lehet meghaladni. Az sincs a törvényben, hogy cseretelefont nem szabad adni. Ez még nagyobb baromság. Nem említi a törvény a kötelező cserekészülék biztosítását, de ettől a bolt saját döntése szerint eltérhet és biztosíthat. Itt egyszerűen arról van szó, hogy a bolt nem akar a vásárlónak kedvezni.
Ha nem oldódik meg szoftveres úton a hiba, akkor nyugodtan vidd be a telefont a boltba. Ha nem veszi át, akkor vásárlók könyve, amiben leírsz mindent a bolt állításaival együtt. Ha van egy kis esze a bolt vezetőjének, nem engedi elfajulni a helyzetet.
-
Topikgazda
Most nekem lenne egy kérdésem. Szerintetek ha egy Xigmatek Asgard Pro számítógépháznak nem világít a power ledje, akkor az garizható? És a kérdést megelőzve biztos, hogy jól vannak bedugva az előlapi csatik. Bedugtam a powert a HDD ledhez és pirosan világított. Tuti, hogy a power leddel van valami szar.
-
Topikgazda
válasz csucsotke #12361 üzenetére
Szia!
Nincs megszabott határidő. 15 napra kell törekedni, de ha túlszalad a bolt, nagyon könnyű kimagyarázni azzal, hogy ő elküldte a szerviznek/nagykernek és várja, hogy visszaküldjék neki. Valójában itt nem a boltot kell hibáztatni, mert nem ő javítja (jó esetben). A szervizekre kellene szigorúbb szabályozásokat hozni.
-
Topikgazda
-
Topikgazda
-
Topikgazda
válasz A Dévlá #12896 üzenetére
Nincs jogszabály a javítások maximális számára vonatkozóan. A bevett gyakorlatokról nem tudok nyilatkozni, mert nem vagyok jártas a szervizelésben. Fogyasztói panasz esetén bírósági hatókör eldönteni, hogy hányadik javítás esetén kérhet a fogyasztó cserét/pénzvisszafizetést. Jah, és ezt csak az első évben, utána besz*ptad a cumit, mert a kötelező 1 év jótálláson túl (ami meghosszabbodott a javítások idejével) a gyártó garanciaszabályzata az irányadó. Ha ott le van írva, hogy márpedig csere nincs, akkor csere nincs.
A másik kérdésedre a válasz pedig egyértelmű... persze, hogy megéri a gyártónak javíttatni. Az alkatrészeket potom pénzért gyártja le. Ne az alkatrészek végfelhasználói árait nézd, mert azokon nem 1 számjegyes haszon van... A szervizesek munkabérét meg ígyis-úgyis ki kell fizetni.
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen RAM-ot vegyek?
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Energiaital topic
- Megérkezett a Google Pixel 7 és 7 Pro
- Autós topik
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- iPad topik
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Kerékpárosok, bringások ide!
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest