- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Xiaomi Mi 11 Ultra - Circus Maximus
- Xiaomi 13 - felnőni nehéz
- Google Pixel 8 Pro - mestersége(s) az intelligencia
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- iPhone topik
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Garmin Instinct – küldetés teljesítve
- Motorola Edge 30 Neo - wake up, Jr...
Hirdetés
-
Computex 2024: beröffentette az AI-t az AMD
ph A Strix Point kódnevű SoC APU lesz a cég első Copilot+ platformja.
-
Like a Dragon: Yakuza - Élőszereplős sorozat jön Amazonra
gp A premierre nem is kell sokat várni, már ősszel láthatjuk a végeredményt.
-
A mobilos témát keresni kell a Computexen, de akad
ma Nulladik és első napi összefoglaló, meg némi személyes vélemény a 2020-as csúcsmobilok kapcsán.
Aktív témák
-
#70869248
törölt tag
válasz Flashcash #1269 üzenetére
Veled nem vitatkozom valszeg úgy van, gondolom akkor a sárga miatt leintették..elvileg a Monzai nagydíj 53 körös, és Hamilton az 52. körben verte oda. +1 kört írnak a neve mellé.
zed1983: az tény hogy hibázott, azt nehéz is lenne vitatni elég látványos volt
Itt az a vita lényege hogy miért nem maradt okosba a fenekén a 3. helyen, miért próbálta meg megszerezni a 2.-t az utolsó körben.
(illetve én csak a hülyézés miatt kezdtem el írni, de ide lettünk )[ Szerkesztve ]
-
#70869248
törölt tag
válasz Flashcash #1273 üzenetére
..háát nem volt egy acélos a versenyének az eleje az biztos sőt az kicsit gáz volt sztem ..kieshetett a ritmusból, és aztán nehezen vette fel újra..nagyon sok pozíciót bukott.
Aztán volt még egy vívása valamelyik Force India-val amikor az hideg gumikon jött ki elé, és Kova' a Roggia előtt ráugrott, de aztán kicsit elveszett módon próbálkozott..nem is sikerült. -
#70869248
törölt tag
válasz Motion_Blur #1280 üzenetére
Ezt is írtam. (mármint a 'fullra felesleges' előtti részt)
[ Szerkesztve ]
-
#70869248
törölt tag
válasz Motion_Blur #1319 üzenetére
remélem komolyan is gondolják.
Egyébként belegondolva abba amit írtál, lehet hogy valóban így van, azaz az utolsó teljesített köre számít...nekem kicsit ellentmondásos hogy hogy a kiesése az 52. körre van írva miközben abban a körben megfutotta a versney leggyorsabb körét.
..és így elnézést is kérek akikkel szemben azzal érveltem hogy volt még egy köre, én ebből indultam ki ezért nálam absz. érthető volt hogy nyomta mint gép.
De azért a véleményemet alapvetően nem befolyásolja, én valóban azon a véleményen vagyok amit Pá írt.[ Szerkesztve ]
-
#70869248
törölt tag
válasz Vandit. #1324 üzenetére
Talán azért mégis elképzelhető hogy ezt gondolja...én kifejezetten szeretném azt hinni hogy ennek a felfogásnak még van létjogosultsága.
...bár elgondolkodtató hogy sokak szerint hülyeség volt, nem bonyolítom azzal hogy ki kedveli Hamilton-t és ki nem, remélem ezen mindenki felülemelkedik, de valhogy elterjedt az hogy a körök végén igenis tessék visszatekerni a motort annak az a rendje.De mindegy nem mondom hogy jobb vagy rosszabb, én nagyon remélem hogy nem változik benne semmi...
-
#70869248
törölt tag
válasz Vandit. #1329 üzenetére
Meg sem fordul a felyetekben hogy ez akár igaz is lehet? ...csak jobban tudják akik ott vannak hogy mit ért Giancarlo teljesítménye.
Ahogy szerintem a nézők igen nagy része elkapálta volna Badoer-t, nem értve miért nem a szégyen pírjával néz a kamerába.
Giancarlo majdnem megnyerte Spa-t, valszeg nem lehet egyszerű átszokni, és talán a csapata jobban tudja milyen teljesítmény volt töle a 14. hely...a Q2-ben 5 tizedre volt Kimi-től. -
#70869248
törölt tag
Nem is a fáradtság, hanem egyszerre több dolog jár a fejemben mindig..és akkor szoktam hülyeségeket írni. Amennyiben magam akarnám megfejteni akkor valszeg arra gondolnék, hogy párhuzamosan foglalkoztatott a 'fejetekben' és a 'helyetekben'...talán.
Némelyik hozszólásomat ha valamilyen okból visszaolvasom ledöbbenek hogy mennyire össze-vissza.
Szal elnézést. -
#70869248
törölt tag
Pedig pont a legutóbbi futamon ezt láthattad. A két kiállásos taktika maradt alul az 1kiállással szemben. De Kovalainen időmérős teljesítménye a Brawn szintjén volt, Hamilton pedig Button-nal szemben le tudta faragni a 2 kiállás hátrányát...Kimi-nek még nem ment, de ők 'állítólag' ide se jöttek fejlesztésekkel.
Ezen a pályán, amin ráadásul a Brawn is erősebb volt, a McLaren volt olyan erős mint a Brawn és erősebb volt mint a Red Bull. -
#70869248
törölt tag
Nekem meg úgy tünt hogy közel 1mp-t hozott körönként Button-n..ezen a pályán ami nem eszi a gumit, azon a Button-n aki puhán vezet.
Hamilton azért feszült ennyire, mert kevés volt a körszám, túl sokat akart ledolgozni egy körön, ezért autózott a határon..illetve mint láttuk azon túl. -
#70869248
törölt tag
Persze hgoy volt tartalék...a McLaren nem volt 1mp-vel gyorsabb, sőt más pályán talán még nem is érte utol a Brawn-t, de Monza-ban mindenképpen egy szinten voltak...qual-n Kovalainen volt a leggyorsabb üzemanyagkorrigáltan, és ezzel nehéz lenne vitatkozni mivel nem én találtam ki. Azaz Monza-ban gyorsabb volt a McLaren mint a Brawn.
Más pályán talán még erősebb a Brawn.. -
#70869248
törölt tag
válasz Motion_Blur #1394 üzenetére
Nem hinném hogy ez a mért kör előtt is használhatják a KERS-t elgondolás müködőképes lett volna, Hamilton-nál konkrétan lehetett látni hogy nem maradt KERS-e a Parabolica-ra, és a végsebeségük sem volt magasabb az időmérőn...márpedig ha erősebben gyorsít ki akkor annak jelentkeznie kellett volna.
Kovalainen a Q3-ban egy kiállásos taktikával jobb volt mint a Brawn, és üzanyagkorrigáltan mindenkinál....ezt sajnos a futamon nem tudta eredményre váltani, és ez sztem már versenyzői probléma, azaz a qual-n sokszor kifejezetten kiváló teljesítményt hoz, amit aztán a futamon így vagy úgy visszabukik, és sajnos a VB a futamokon dől el.Hamilton gyors volt, gyorsabb volt mint az azonos taktikán lévő Ferrari, és sztem Sutil-nál is, mert én nem láttam annyit Sutil-ban hogy lényegesen feltartotta volna Kimi, csúszkált az Ascari-ban is többször.
Kimi is gyors volt.
A Brawn-k is gyorsak voltak, de nem voltak letekerve egész futamon mert biztos vagyok benne hogy Button utazott Rubinho-ra amíg lehetett.Majd meglátjuk a többi pályán, Suzuka első része olyan ahol elvileg a McLaren-nek szenvednie kell, ott kiderül szvsz hogy mennyit sikerült.
[ Szerkesztve ]
-
#70869248
törölt tag
..basszus mekkora már, Briattore elmegy pfff
Nagyon brutál kell hogy legyen. ha ezt meglépi, neki ez volt a minden. -
#70869248
törölt tag
Sztem ez már hamarabb eldőlt, amikor a Ferrari-hoz ment akkor is egy évvel előtte már zörgette a szél a harasztot. Meg amúgy sincs rá garancia hogy Massa nem lett volna jobb nála az elmúlt futamokon..talán Spa-t kivéve mert ott Kimi tényleg nagyon jó.
Azért gondolkodom ebben, mert a jelenlegi teljesítményét nézve semmi nem indokolja azt hogy gyakorlatilag kirugják...mert azzal hogy inkább kifizetik neki a jövő évet csak menjen már el azzal gyakorlatilag azt teszik. Persze ezt valszeg a szponzor kicsengeti...vagy legalább egy jó részét.
A McLaren-hez nagyon remélem hogy nem jön, nekem sokkal jobban bejön az a hangulat amit Hamilton-Rosberg, vagy akár most a Monza-i sajtótájékoztatón Hamilton-Sutil közt tapasztaltam, ha pedig tényleg a nyers teljesítmény számítana a McLaren-nek akkor Alonso.
Vele nem vesznek zsákbamacskát, tudják már milyen...Alonso pedig minden pillanatban eltökélt. ...és Alonso-n is rugott annyit ez a két év, hogy ő is másként néz a McLaren-re.
..de szvsz Rosberg jön, és Kimi valszeg a Brawn-nál lesz. -
#70869248
törölt tag
Mármint ha tényként könyveled el hogy Alonso habitusa ilyen...
De nem feltétlen, mivel pl. a Renault-nál nem feltétlen Alonso volt az ki kiharcolta magának a a versenyzői alá/fölérendeltséget, Briatore inkább.
A McLaren-nél meg egyébként..vagy legalábbis szerintem teljesen jogos hogy kiemelt elbánást kért egy kategóriaújonccal szemben..szvsz ezzel semmi baj nincs, kétszeres VB.
Ott rontotta el hogy nem volt mögé megfelelő teljesítménye, ..hagyta Hamilton-t maga elé kerülni a pontversenyben,...és onnan már fals ha előnyöket akar, mert az nem arra való hogy ellensúlyozza a versenyeken hozott rosszabb teljesítményt.Egyébként sztem változott is, fiatal arcokról beszélünk, szvsz természetes is hogy változnak.
-
#70869248
törölt tag
válasz Motion_Blur #1554 üzenetére
összes konstruktőri, 2011-ig felfüggesztett eltíltás, Symonds 5 évre Briatore örökre eltíltva az FIA sorozatokból.:FIA oldal
[ Szerkesztve ]
-
#70869248
törölt tag
-
#70869248
törölt tag
válasz Motion_Blur #1558 üzenetére
mert nincs, azt én találtam ki
-
#70869248
törölt tag
válasz Flashcash #1563 üzenetére
Nem...nem annak köszönheti. Egy SC bármikor előfordulhat, nem verhetsz le egyet az SC-t előidéző versenyzőnek hogy de béna vagy most hibáztam mert sietnem kellett.
Mások nem hibáztak, nem raktak fel esőgumit száraz helyett, nem kalimpáltak a nyalókával, és nem álltak döbbenten hogy most mi lesz.
Ez egy SC helyzet volt...szimpla SC, ami bármikor előfordulhat.
A Ferrari meg elengedte Massa-t, mert elrontotta a kiengedésért felelős szakemberük.Amennyiben Piquet nekiment volna Massa-nak, ...de az SC hozzátartozik a versenyhez.
szerk: ez egy valódi SC helyzet volt, az autó olyan helyen állt hogy be kellett küldeni az SC-t.
A Ferrari hibája irányából teljesen mindegy hogy az SC előidézése szándékos volt vagy sem.
Az SC megtörtént és ők hibáztak a tankolásnál.[ Szerkesztve ]
-
#70869248
törölt tag
válasz proof88 #1579 üzenetére
Nem azt vitatom..én legalábbis hogy nem volt köze hozzá...hanem azt hogy nagyobb köze lenne hozzá mint egy teljesen ártatlan balesetnek.
Előidézett egy SC-t, na és? ...előídézheti bármi. Nem az a lényeg hogy miért jött be az SC, hanem hogy miért engedték ki Massa-t hamarabb mint szabadott volna.
Mert kapkodni kellett? Ez csak azt mutatja hogy nem voltak felkészülve...a hiba nem azért következett be mert baleset történt a pályán és be kellett jönnie az SC-nek...vagy ha igen akkor ez a hiba a következő SC helyzetnél is probléma, azaz valaki nem teljesít kielégítően, mert máshol ezt a helyzetet tudták kezelni annélkül hogy lánglovagot játszattak volna a versenyzőjükkel....még ha ez az egyetlen hiba lett volna akkor a csapatnál.
A nem rögzített helyzetet meg nem arra a futamra értettem, hanem arra hogy egy kiegyenlítettebb pontverseny más taktikát kíván a résztvevőktől is. Talán Massa teljesítményére is hatással van, talán a McLaren sem 3hétvégés motorral vág neki Interlagos-nak...ezért teljesen felesleges az eredmény felöl kiindulva rögzített eseményláncként kezelni a megtörténteket ahol az egyik értéket kicseréled és lám máris minden másként fest.
Azok akik belefutottak egy áthajtásosba, mert zárt pit-be voltak kénytelenek behajtani, azok sem Piquet hibáztathatják, hanem azt a szabályt ami ilyen helyzetbe hozhatja a versenyzőket...értelmetlen mindegyikük helyezését átszámolni és valószínűsíteni egy végereményt. Pláne annak alapján újraértelmezni a VB végeredményét az utolsó helyekig.szerk: Egyébként sry, részemről ez az utolsó hozszólás a témában, csak nemrég értem haza.
[ Szerkesztve ]
-
#70869248
törölt tag
A nyomaték elvész magas fordulaton...helyesebben az a motor ami nagy nyomaték leadására képes az kevésbé használható magas fordulatra (belsőégésű).
Ezekből a motorokból is lehetne jobb nyomatékgörbét kihozni, ha teszem azt nem 8hengeresek lennének hanem V4 és nagyobb lökethosszal.De a nagy nyomaték nagyobb rezgést is fog produkálni (még V vagy W vagy akár csillag elrendezésben is),...sokkal használhatóbb ha lóerőre hegyeznek ki egy versenymotort, és beáldozzák a nyomatékot....ennek alacsonyabb fordulaton vannak hátrányai, azt viszont kiküszöbölik azzal hogy nem használnak alacsony fordulatot (ezért aztán nem is fog alapjáraton elindulni a 2.4-es még akkor sem ha az autó súly ennyire alacsony).
-
#70869248
törölt tag
Briatore felelősége nagyobb mint Piquet felelősége szvsz. Piquet 'csak' egy versenyző...bár ezzel az esettel nem igen vágom hogy lehet szuperliszensze.
Emberileg meg alap hogy ha hibaként értékelte, akkor volt pár éjszakája hogy végigondolja, és nem csak akkor 'terít' amikor pont kicsapják. Tehát Piquet kapa..és igen sokat és jól kell ahoz dolgoznia hogy ez az eset ne határozza meg őt.Briatore viszont több ember életére van kihatással, szakembereket tud befolyásolni, versenyzőket tud mellékvágányra tenni, és fiatal tehetségeket tud megfolytani hasonló szerződésekkel mint amit Piquet-vel is kötött (már ami napvilágot látott).
...és akkor még ez az eset is. -
#70869248
törölt tag
Sztem meglehetősen beszédes, mivel sztem is provokatív a cikk stílusa így kiváncsi lettem a hozszólásokra,...és az az amire értem hogy beszédes.
Sztem sem kellene faragni egy újságírót amikor az a sokadik értelmetlen kérdését teszi fel...pláne ha messze nincs miért aggódnia Button-nak még most sem a pontversenyben.
.és visszatérve Kimi-re, mert a hozszólásokból is az derült ki, és szvsz ide is miatta lett linkelve ő van leginkább mosdatva, szal emlékszem Montoya mit kapott amikor elküldte a rákba a kamerást mert az fejbeverte....minden volt csak rendes ember nem, elég nagyokat kellett nyelni mivel én spec. csíptem,..de nem baj mert megedzett arra a ami Hamilton-nal kapcsolatban jött
De Kimi esetében mindenre van valami magyarázat, még arra is hogy miért kell megmagyarázni.Nekem mindegy, mert nem foglalkozom vele ha nincs rá okom, és egyébként meg mostanában úgy autózik ahogy kell. De elolvasni valóban elég beszédes volt. Két hazai F1-s topikba járok, itt még elég toleránsak a Kimi hívők, azaz fel lehet hozni olyan gondolatokat is amiben kritikát fogalmazok meg vele kapcsolatban...de egy ilyen híroldalra be nem reggelnék semmi pénzért hogy hozszóljak..
[ Szerkesztve ]
-
#70869248
törölt tag
Olvasd el még egyszer amit írtam az első reagálásomban, és ne rögtön felhorgadva olvasd.
Mert én elrendezésről és lökethosszról beszéltem, a 2.4-s motort lehet nyomatékra és lóerőre is hegyezni...az egyiknek az a feltétele hogy pörgős legyen a másiknak hogy nyomatékos. Mindkettőnek van lóerőcsúcsa és nyomatékcsúcsa is..adott cc több hengerre elosztva több lóerőt és kevesebb nyomatékot fog termelni,..még továbbmenve a lökethoszt rövidítve és inkább az átmérőt növelve még további fordulatot és teljesítményt tudsz kinyerni..még továbbfinomítva változó szelepvezérléssel még továbbhangolhatod..továbbmenve..stb, ezeket inkább egy autószerelővel beszéld meg, de gondolom gumisnál sem voltál aki elmondta volna hogy a gumi és az aszfalt miért nem egyforma súrlódással bír....tom, hogy izé..de ez már nekem mindig előjön és mindig jókat vigyorgok rajtaDe komolyra, szal nem tudom köszörültél-e már hengerfejből..az már sokat segítene.
Nekem nem kell vitáznom, illetve szoktam de nem azon a szinten hgoy a széles gumi a súlya miatt tapad jobban (sry megen) több veterán motort újítottam fel (egy lemezvillásom még van is), van egy épített autóm (Ford coupe és Mercury XR7-s cougar elejével Capri V6-l szerelve), ezek közben vitáztam eleget. -
#70869248
törölt tag
Piquet én egy szóval sem mentegetem, vagy tettem...bár én általában inkább állok a versenyző pártjára. Ez esetben nem, és nem azért mert elkövette, ..arra lehettek olyan okai amiről nekem elképzelésem sem lehet.
De arról hogy csak akkor vallott mikor eltávolították a csapattól már sziklaszilárd véleményem van, csöppet sem hízelgő. De nem ásom el örökre, ha elég sokat és jól dolgozik akkor változhat a megítélése.Briatore viszont több ember karrierjére van hatással, szerelőkre/drukkerekre akinek fogalmuk sem volt erről a dologról. Ez egy olyan húzás volt, hogy ha nem derül rá fény akkor ez egy sikeres stratégia volt...alkalmazhatóvá válik. Mi előzi meg, illetve mi következik utána?
Mit tesz ez egy sikeres versenyzővel, akár Alonso-val is? Hisz ha tudott róla akkor benne is deformálódott a versenyzői etika, olyan helyzettel szembesült amivel nem egészséges, beszéljen és ártson a csapatának, kockáztassa meg hogy eltíltsák a Renault (amire jogosan gondolhatott is), okozzon kárt a csapatnál dolgozó olyan embereknek akik nem is tudtak róla?...feltehetően csak igen kevesen tudhattak.
..vagy tartsa meg és birkozzon meg vele.
Nem kis dolog ez, Briatore felelősége azért nagyobb mert több emberre van hatással, amennyiben Piquet magánakciója lett volna a falhozcsapás akkor tiszta sor ha kiderül...nincs vádalkú, versenyzéstől eltíltva.
Csapatutasításra viszont már a Renault neve is..és term. az egész csapat besározódik, ő az aki igazán sárba tudja rántani, több emberért felel.
Briatore-nak van hatalma azt mondani egy ilyen felvetésre, hogy azonnal felejtsétek el, és soha többet meg ne halljam. Az ő pozíciója alkalmas arra hogy rögtön töröljön egy ilyen felvetést,...és arra is hogy alkalmassá tegye.
Sikeres taktika volt a botrány kirobbanásáig. -
#70869248
törölt tag
Sztem elképzelhető...elvileg elég hasonló görbéik kell hogy legyenek az F1-ben szereplő jelenlegi autóknak, de különbségek vannak, és ezáltal előny és hátrány is kell hogy létezzen.
De hogy ez mennyire jelentős..kelene a jelenlegi F1-s motorok motorképe, de ezzel az erővel sztem 100millát is kérhetnék a csapatoktólA gumikérdésben engem az riaszt, a múltban is és a jelenben is, hogy ha egy gondolatmenetet nem igazol a valóság, akkor meg sem próbálod (vagy mások) megtalálni hogy miért, és ezért nekem kellene köröket futni hogy cáfoljak egy olyan törvényszerűséget amit 1 perc alatt megtalálni a neten, mégis mindenki abba kapaszkodik bele, mintha ráakadt volna a pontra ahonnan ki lehet fordítani a világot (honnan és hova ne firtassuk ).
Én úgy gondolom, hogy akit a probléma csak ennyire érdekel, azzal felesleges leállni vitázni, ezért írtam amit. Gondolom okosabbnak tartod magad a 'gumisnál', és mégsem foglalkoztál vele elget hogy rájöjj miért is tapad jobban a széles gumi mint az uolyan tömegű keskeny.
Én tudom (még utaltam is rá) ...de mint Bárány János a Hat év Las Vegas-ban, ülök rajta -
-
#70869248
törölt tag
Kimi jól megy mostanában az nálam is egyértelmű, de én nagyon nem szeretném ha a McLaren-hez menne/jönne.
Jelenleg is az egyik érv a Kimi drukkereknél az hogy a Ferrari-nál elnyomták Kimi-t (ami nálam veri a biztosítékot), és az Alonso példáján kiindulva, ha Kimi-nek nem sikerül a McLaren-s szereplése akkor megint azt kellene hallgatni hogy persze mert Hamilton Mclaren-s nevelés és Kimi-t elnyomják.
...Ezek Kimi drukkerként valszeg nem feltünőek, de semlegesként a falra lehet mászni töle komolyanMeg én egy vidámabb, vagy feszesebb összeállítást várnék. De ennyi..mert abban biztos vagyok hogy Kimi sokkal jobban fog szerepelni mint Kovalainen, és Hamilton-nak összeszedettebben kell versenyeznie ha Kimi lesz a csapattársa.
-
#70869248
törölt tag
Pont másként érzem, sztem Massa idegesebben vezet mint Kimi, és én azokat az időszakokat amikor Kimi gyenge versenyeket futott, de ővé volt a leggyorsabb kör, szal én pont ezzel magyaráztam magamban: Nehezen müködnek alatta a gumik, viszont amikor müködnek akkor kijön a gyorsasága.
..és most is azt gondolom hogy a McLaren már Hamilton-é...azaz az ő szája íze szerint fejlesztik, és Hamilton stílusához közelebb van Alonso stílusa, mindketten mozgatják az autó hátulját, és mindketten látványosan rázóköveznek...ezért gondolom azt hogy ideálisabb lenne egy Alonso-Hamilton felállás az autó/versenyző csomag fejlődése szempontjából.
Míg Alonso stílusa és Massa stílusa sincs messze, ezért ebben a felállásban a Ferrari sztem csak nyerhet.
A McLaren-nél Kovalainen-nek szvsz semleges (szemre), közelebb a finom vezetéshez.
Kimi viszont finoman vezet, a McLaren gyengül szvsz egy Kimi-Hamilton felállásban, holott a versenyzőpáros egyértelműen erősebb mint Kovalainen-Hamilton.De ez csak a saját okoskodásom, nem is vitaképes.
Kimi szvsz a Brawn-hoz menne Button mellé, mert ők hasonlóan vezetnek...Button-nak is voltak gumimelegítési bajai, és náluk is nagy az eltérés a két versenyző között (Rubinho-Jenson).
De nagyon hasonló volt a gond a Bmw-nél is, Kubica 'nyersebb' stílusban vezet mint Heidfeld, és ezért Heidfeld-nek voltak is gondjai, valmint a felállásuk sem volt igazán nyerő.
[ Szerkesztve ]
-
#70869248
törölt tag
válasz Motion_Blur #1727 üzenetére
Honnana seggembő' (hogy klasszikust idézzek )
Mittomén én nem vagyok Kimi drukker,..de amiket hallottam felsorolni:
Massa menedzsere Jean Todt fia, és Massa-t MS jobban kedveli, míg Kimi lesz@rta ( ahogy ezt ki is nyilatkozta ).
...ilyenekből,..miért az is téma volt hogy Alonso-t nyomták el a tizmillás fizuja és 2 VB címe dacára, a százezres fizetésű kategóriaújonc Hamilton-nal szemben és csak így történhetett meg ami megtörtént.
...merre jártál az elmúlt két évben? -
#70869248
törölt tag
válasz Motion_Blur #1767 üzenetére
Na Webber is megzúzta ahol Grosjean (meg Piquet)...
ez a szép -
#70869248
törölt tag
válasz hunnylander #1785 üzenetére
na ja , nem úgy nézett ki mint aki direkt poénkodik.
Ezek szerint kifizetik.. -
#70869248
törölt tag
Ezen én is csodálkoztam..eleve volt 3-4 környi különbség, de a tankolásnál még lazán fejelték...valami 6-7kör különbséggel jöttek ki. Vettel jóval könnyebb volt, meg mondjuk keményen is autózott..nem is akarom töle elvitatni. De Hamilton absz. ellenőrzése alatt tartotta a versenyt, csak valami váratlan boríthatott volna, erőből nem lehetett megverni.
Két közvetítőnk meg rá se sasolt hogy mitől is lehet ennyire gyors Vettel.[ Szerkesztve ]
-
#70869248
törölt tag
válasz wildrain #2150 üzenetére
hátja.
..ez a Brawn dolog viszont egyre neccesebb...nálam az egyik leggázabb VB cím lesz ha ez így marad.
Ráadásul Rubinho jobb mint Button szvsz, nagyon nincs rendben...az oké hogy a Brawn behúzza, ez a dolguk. De valamit még kellene villantani a végére hogy ez a VB cím okés legyen. -
#70869248
törölt tag
Tényleg szép volt Alonso-tól..a teljesítmény is, a nyilatkozat is, és az is hogy Briatore-nak ajánlotta az eredményt.
Kerek perec elmondta hogy nem várt ez a dobogó...nem is tudták volna megcsinálni ha Rosberg és Vettel nem hibázik, de így történt és nagyon helyén kezelte a dolgokat.
Korrekt arc Alonso...nagyon sajnálom hogy nem ő jön a McLaren-hez...mert valszeg a Ferrari-hoz megy. Nagy ellenfél és egyben komoly segítség is lenne.A másik hülyeség a közvetítőinktől ez az Alonso-Hamilton 'nemjóviszony' hegesztése. Alonso még a pályán is kiintett Hamilton-nak és amikor hárman voltak az volt az első dolga hogy kezet nyújtott,..de még a dobogón is meglocsolta....ha már ott tartunk akkor sztem Hamilton és Glock közt hidegebb volt a légkör. De köztük nincs is, és nem is nagyon volt kapcsolat...nem voltak egy csapatban, és egy fél idényt húztak le a Gp2-ben együtt.
Semmi látható probléma nincs Hamilton és Alonso között, nem ugranak egymás nyakába mint Rosberg-Hamilton, nem vigyorognak mint Hamilton-Sutil..de nincs itt semmi gáz.
Sajnálom hogy nem lesznek együtt. Alonso jó arc kezd lenni, a pályán is nagyon jó...és Hamilton tanulhatna még tőle egy és mást. -
#70869248
törölt tag
Bejött Alonso és az első mozdulattal kezet fogtak..Hamilton és Glock jöttek be elsőnek..még néztem is hogy Hamilton miért nem ül Glock mellé, valhogy olyan látványos volt hogy 3 szék elrendezésben a két szélsőre ültek
De végül is vigyorogtak ők is, Alonso meg bejött aztán az első lökettel kezet nyújtott Lewis-nak. A többire nem nagyon emlékszem, erre is azért mert ekkor kezdte el Czollner az Alonso-Hamilton nincsenek jóban-t, és fel is szaladt a szemöldököm hogy ezt most miért is.. -
#70869248
törölt tag
válasz wildrain #2158 üzenetére
Nem..nem azzal van a baj hogy Button behullámzott, Rubinho és Button öszehasonlításban talán.
Itt az zavar hogy behintették a KERS-t amivel aztán mindenki elkezdett foglalkozni, és már tavaly is nyílvánvaló volt hogy a kiscsapatok nem igen lesznek versenyképesek a pénz miatt, kivéve ha a vásárolt motorjukhoz megkapják. Ellenben azok akik bírták pénzzel azok bele is ölték. A McLaren és a Ferrari pláne hisz ők, és a drukkerik is, kiemeltként kezelik a másikat.
Majd jött hogy nem mindenkinek kell beszerelni és a súlyhatár is marad, és még teszttilalom van. ...és akkor még a diffúzor ügy, amiről meggyőződésem hogy pl. a Ferrari-nál elkaszálták volna, és uígy a McLaren-nél is. De a 'kis pénz (is lehet) nagy foci' elképzelésbe pont bepasszolt.A Ferrari és a McLaren sem felejtett el autót készíteni, és ha ők a tavalyi formában állnak rajthoz akkor ez az idény messze nem ilyen....azért itt valami nagyon nem klappol ám.
...és még így, a tesztilalom ellenére is felálltak, csak a Ferrari már beáldozza az idei évet, a McLaren meg csinálja, de matematikai esélyük sincs se a gyártók se az egyéni versenyben.
Alakulhatott volna másként is, de mindenképpen az eddig 'eredménytelennek' tünő csapatok közt dőlt el a VB.
Ebből az egész KERS-ből mi lett? a McLaren meg a Ferrari kifejlesztette nekik, és élesben be is tesztelték. Olyan mint a Formula 2...elkezdték nagy dérrel-durral mert szükségük volt rá, aztán hagyják gurulni...lett is egy egészen alacsony színvonalú sorozat olcsóért.Nálam nagyon nem frankó ez az idei VB, és ezért kellene még hogy verjen a Brawn, ...verje meg a McLaren-t akkor is amikor az megint erős...
-
#70869248
törölt tag
válasz wildrain #2165 üzenetére
absz. másként látom.
A KERS hátránya csak az első teszteken lett nyílvánvaló...ahogy a slick mizéria is (maradtak a bordás gumik méreténél, ami aztán detto egyensúlyproblémákat generált). A Brawn se a Honda se a McLaren KERS-ből nem kért, a Red Bull-nak detto nem kellett a Renault KERS-e, ahogy a Force India sem kért a McLaren szerkezetéből.
A fejlődést a McLaren és a Ferrari képviselte, és a Renault hébe-hóba, a sok pénzből hozott cuccuk nem működött és nem tudták eladni sem...vagy beáldozzák vagy megpróbálnak előnyt kovácsolni belöle.
De leírtam már az előbb.., nálam ez egyáltalán nem a mesebeli történet, ahol a Dávidok legyőzték a Góliátokat. -
#70869248
törölt tag
válasz wildrain #2172 üzenetére
...gondolj bele miért szavazna arról a McLaren hogy ne használhassa a sok pénzén kifejlesztett KERS rendszerét, és mások, akiknek eladhatná, se használják?
A FOTA egység fontos, de ha a McLaren-n és a Ferrari-n múlna biztos hogy lenne KERS, hisz akkor térülne meg a belé fektetett energia.
Nem hiszek a Dávidokban a technikai sportokban...pláne ha az összes Góliát rosszul szerepel....pláne a mai F1-ben.[ Szerkesztve ]
-
#70869248
törölt tag
válasz wildrain #2178 üzenetére
Teljesen mindegy mennyire tudatosan statisztálnak, vagy nem.
tesztpálya-szélcsatorna-tesztlehetőség, költségvetési korlát..stb. Közben a nagycsapatok adjanak olcsóért motort-váltót.
Egyszerűbb a más zsebéből költeni vagy megvonni, mint mondjuk a televíziós pénzekből megtámogatni a kiscsapatokat...
Majd meglátjuk mi lesz Mosley után.. -
#70869248
törölt tag
válasz wildrain #2184 üzenetére
nemigen mondanám ezt, sőt ezt két oldalról is vitatni lehet.
A tesztilalom nagyon hangsúlyossá tette a kiindulási helyzetet, azaz ha valki rádöbbent arra hogy az autója nem müködik, akkor arra is rá kellett döbbenjen hogy ezen nemigen változtathat.
A Renault hiába teszi-veszi a KERS-t, tök mindegy, mert az autó egésszét kellene fejleszteni, de ahoz be kell vetni a fejlesztéseket, ez rizikó...pénteken fejlesztünk, szombaton belöjük a gumikat és állítunk az autón...ebben benne van a csapda hogy az egyik versenyző beáldozódik.Míg azok a csapatok akiknek nem volt egyensúly és/vagy súlyproblémájuk, azok egy más hétvégét teljesítettek, jóval kevesebb dologra kell koncentrálni pénteken, sőt egy egyenesfutási tesztet is jobb hatásfokkal hasznosítanak, hisz valszeg aero-ra készülnek. Egy egyensúlyproblémákkal kűzdő autó fejlesztése egyenesfutási teszten elég nehézséges.
Ott élesben kell fejleszteni és tesztelni, abban jóval nagyobb a kockázat is, simán buknak el jobb eredményeket, buknak el Q3-t..stb.Nagyon is meghatározó volt hogy ki honnan rugaszkodik neki az idénynek, mert elvették a tesztlehetőséget, komolyan lekorlátozták a szélcsatornák használatát..stb.
Nem, a McLaren és a Ferrari nagyon szépen be lett húzva a 'fejlesztés' csövébe, fejlesztettek is és be is bukták az évet.
De nem baj, hurrá van egy jól müködő KERS-ünk, kinek kell olcsóért? Most már akár be is lehetne vetni...de persze ezt is nyomott áron kell adni, mint a motorokat és a váltókat..[ Szerkesztve ]
-
#70869248
törölt tag
válasz wildrain #2190 üzenetére
Ez így elég kocka szvsz...term. nem rád, hanem a nézőpontra értem.
Az F1 lényege a fejlesztés, visszás ha valki azzal eredményes hogy nem fejleszt.
..egy versenyzőnek is célja hogy minnél jobb legyen, ha egy pályán ki tud hozni többet akkor ki is akarja. Egy csapatnak ha adnak egy fejlesztési lehetőséget akkor ki is akarja használni...De látom hogy ez a vita nem fog sehova vezetni, mert neked tetszik az amit mondasz
van akinek bejött van akinek nem? A Ferrari-nak és a McLaren-nek nem jött be alapvetően...és most itt arról a két csapatról beszélünk akik az elmúlt 10 évből 8-t behúztak, és mindvégig harcban álltak a VB címért.
De a Renault is idevehetjük aki azt a két VB címet behúzta előttük...
Most valhogy egyik sem tudott odaaszagolni sem..de talán igazad lehet ez bármelyikkel megtörténhetett volna.[ Szerkesztve ]
-
#70869248
törölt tag
válasz wildrain #2194 üzenetére
Az kapásból hogy megemelik a minimum súlyhatárt. Az detto hogy nem változtatnak a 2008-as hátsó szárnyon
(ez csak félig objektív mert sztem qva ronda ).
...Mert ez így 'kicsit' sok a slick-l meg a tesztilalommal együtt.Az meg hogy jövőre kukázhatják az meg egy vicc, ...persze ők is megszavazták. De ha megbontják a FOTA egységet akkor meg az a baj, mert ugye ki is lehet lépni.
A FOTA ezért nehéz ügy, mert nem elég hogy társasház, még olyanok is laknak benne akik jobbak akarnak lenni mindenki másnál, és folyton a másik ablakát lesik.
Be kell nyelni a többség érdekében, mert a Brawn, a Red Bull, a Force India miért akarná a KERS-t jövőre? A Renault és a Toyota meg ki tudja még hol lesz.
Nem gáz benyelik ők ezt is, kifejlesztették a KERS-t, aztán majd valahogy átültetik az utcaiba..vagy mittomén, jövőre meg odaállnak teljes mellel megint.
De ebben az évben csúnyán be lettek hintáztatva, ...még mázli hogy a szezon kezdésekor beeröltetett éremrendszert meg tudták vétózni mert Button már most bajnok lenne.[ Szerkesztve ]
-
#70869248
törölt tag
Hamilton szavai nem ütötték Haug szavait, hasonlóképen félre lett értve mint MS szavai, amikor azt mondta hogy a Ferrari-nál Massa a vezéralak.
Valszeg ha többet olvasnának F1-s topikokat rájönének hogy ezek a szavak milyen könnyen félreértelmeződnek és rögtön érzelmeket is mozgatnak meg egyik illetve másik oldalról.
De hál' égnek nem olvasnak...különben a jó napot-viszláton kívűl nem mondanának semmit.
A McLaren-t Hamilton képviseli..és ezért valóban kőkeményen megdolgozott, Kovalainen néha megvillan amibe bele lehet olyankor kapaszkodni, de már azok a hangok akik szerint Kova'-t elnyomják is elhallgattak, mert nincs értelme.
Nyílvánvalóan a fejlesztési irányt Hamilton határozza meg, ez egyébként nem egyszerű ám ,hogy na persze és mert akkor innen sikerre van ítéltetve csapaton belül. Ahogy fel is merült hogy Hamilton jobban érezte magát a HunRing győztes McLaren-ben, mint az új fejlesztésű autóban. Mivel nincs teszt ezért ez különösen nehéz, a versenyző elmondja a véleményét mi kellene, a mérnökök megcsinálják, és aztán majd a pályán, a szabadedzésen kiderül hogy milyen is valójában.
Nem feltétlen előny a kisérleti nyúlnak lenni, míg a másik megy a bevált technikával.Alonso vs. Hamilton..: Alonso cseszte el, egész egyszerűen azért mert nem szerepelt jól.
Ezt bármeddig csűrjük csavarjuk ez a lényege, amennyiben odateszi magát ahogy kell, és már az elejétől kűzd mint pata a napon, akkor tartotta volna a lépést Hamilton-nal, vagy ami feltételezhető volt egy olyasvalakivel szemben aki most jött az F1-be és a pályák jó részét még nem is ismeri, el is veri.
Nem ez történt. A végén pedig Hamilton-t kinthagyták azzal a gumival és elment a VB címe. Nagy előnye volt ám Hamilton-nak abban az évben...és bár Interlagos-ban már kapkodott talán, addigra már VB-nek kellett volna lennie...nagyon sok mindennek kellett összejátszania ahoz hogy az a VB a véghajrában se Hamilton-hoz, se Alonso-hoz, hanem Kimi-hez kerüljön.[ Szerkesztve ]
-
#70869248
törölt tag
Aktív témák
- Robotporszívók
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Mercedes topic
- Gaming notebook topik
- Bestbuy játékok
- Destiny 2 (Xbox One, PS4, PC)
- Politika
- Kamionok, fuvarozás, logisztika topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- További aktív témák...
- Dell Optiplex 7070 SFF: Az igazi kis erőgép: i7 8700, 32GB RAM, 512GB SSD, 2xDP+HDMI+USB-C, Win11Pro
- Dell Optiplex 7070 SFF:A tökéletes irodai/otthoni PC:i5 8500,16GB RAM,256GB SSD,2xDP+HDMI+USB-C,Win
- Kellemes árú vezetékes gamer egerek
- CLEVO P775DM3-G gaming laptop
- ÚJ GIGABYTE G5 Gamer Tervező Laptop -30% 15.6" i5-12500H 16GB/512GB SSD 144Hz FHD RTX 3050 4GB FHD
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs