Hirdetés

Aktív témák

  • hunnylander

    őstag

    válasz Oliverda #22591 üzenetére

    Nem meszelték el a fújt diffúzort, csak az 'átfújós' diffúzort, de ezt előre lehetett tudni, mert ugyanaz a kiskapu tette lehetővé, ami 'a DDD'-t (vagyis a lyukas padlólemezzel kialakított többszintes difúzorokat; volt ilyenből már tripla, talán még quad is). Tehát a padlólemez lyukak lettek betiltva.

    Az EBD-vel is csináltak olyat, hogy a padlólemez alá is tereltek a kipufogógázból nyílásokon keresztül.

    Igen, úgy látszik a passzív F-Duct lehetőségei is igencsak leszűkültek. Csak a középső 15 cm-es zónában lehet játszadozni lyukakkal, úgy néz ki.

    Ami az uszonyokat illeti, valamekkora hátranyúlás lesz a csapatok többségénél, mert ez hasznos aerodinamikailag. Viszont ezt pl. a McLaren már nagyon régóta műveli, minimum 2007 óta. Tehát adnak egyféle 'taréjt' a motorborításnak.

    És azt idén Monzában is láthattuk, hogy F-Duct mellőzésekor milyen motorborítást preferál a McLaren. Az MP4-26-é is valami olyasmi lehet leginkább, ha ki nem találnak valami mást.

    De a Mercedesnél is ugyanezen aerodinamikai haszonért nyúlt hátra a motorborítás szögletes vonalakkal megrajzolva.

    www.HunnyF1.com

Aktív témák