- Nubia Neo 5G - olcsó játék
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Samsung Galaxy S24+ - a személyi asszisztens
- Redmi Note 12 4G - valaki fizetni fog
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Milyen hagyományos (nem okos-) telefont vegyek?
- MIUI / HyperOS topik
- Remekül néz ki a szögletes Z Fold6
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Csak elektromos meghajtással jön az új Mini
Hirdetés
-
Killing Floor 3 - Nyúlfarknyi videón a folytatás
gp A franchise új része sajnos még mindig nem kapott megjelenési dátumot.
-
Bemutatkozott a Redmi 13 4G
ma Ne keverjük össze a Redmi Note 13 4G-vel vagy a Redmi 13C 4G-vel.
-
Computex 2024: TUF notebookok Ryzen AI-val
ph A TUF Gaming A16, és kisebb testvére, a TUF Gaming A14 a Ryzen AI 300 családot GeForce RTX grafikával kombinálja.
-
Mobilarena
A kereshetőség érdekében a filmkritikát, ajánlót tartalmazó
hozzászólások #értékelés címkével vannak ellátva.
Bővebben erről és példa a keresésre.
A spoiler formázás használata kötelező spoileres tartalmaknál!
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
nagyúr
válasz lezso6 #163650 üzenetére
Nem tudom, mi a cringe benne. Valaki, aki lázad, úgy viselkedik, mint aki lázad. A paki nőknek a filmjei jelent(het)ik a segítséget, a videoban arról beszél, hogy ő maga hogyan üzemel. Gond akkor lesz, ha ezt a szemléletet egy az egyben át akarja vinni a SW filmbe, de ezt egyelőre csak az újságírók fantáziálják bele.
Ha lenne egy olyan főnököd, mint az Office Space-ben Lumbergh, Te nem hergelnéd a legnagyobb örömmel?
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz lezso6 #163652 üzenetére
Asszem a tréfás főnökös megjegyzésem kissé félrevitte a dolgot, sorry. Itt szó nincs öncélú ugatásról, nyilván akkor megy csak át egy ilyen üzenet, ha megfelelő érzelmi tartalmat bír hozzátenni. Ha a célközönség picit sem érzi szarul magát tőle, akkor garantált, hogy semmilyen változást nem ér el.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz devil-k #163766 üzenetére
Nekem nagy kedvencem volt anno, 8-10-szer láttam moziban. Valamikor lehet, hogy újranézem, bár a DVD-s változat sound editje katasztrófás, nem tudom, hogy BR-esen rendbetették-e...
Mind Cage, mind Travolta emlékezetest alakítanak (és Nick Cassavetes is legalább annyira) - persze egy godtier rendező mellett azért ez annyira nem meglepő.Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz perempe #163779 üzenetére
Hoppá! Ez egy korrekt kis gyöngyszem, ajánlom én is mindenkinek - és köszi, hogy felhívtad rá a figyelmet!
Nagyon érzékenyen (az elején egészen zavarbaejtően) fogja meg a témát, kiválóan mozgatja a színészeket, és a befejezés is tetszett. Rövidfilmet nehéz filmekkel összemérhetően pontozni, de ennek megajánlok 9-et a 10-ből.kissé talán túlzottan idealizált #értékelés - Mindenki - Deák Kristóf
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz lezso6 #163876 üzenetére
Denzelt jellemzően rühellem, de ebben a filmben tényleg remek volt. Talán csak az utolsó jelenete volt kicsit túljátszott, de annyi belefér.
#163875 VágniValó: nekem is tetszett, de ez teljesen más stílusú humor, mint amit Zuckerék nyomtak a 80-as években. Szerintem
[ Szerkesztve ]
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz VágniValó #163886 üzenetére
A konyhás jelenet tényleg a Zuckerék féle túltolt őrületre emlékeztetett, ez jogos, bár ennyire messze azért nem ment
A többi dolog inkább könnyed szatíra volt, ahol Fletch deadpan fejjel nézte, ahogy mások hülyét csinálnak magukból. A priceless volt, miután egy órán keresztül azt hallgattuk,két olasz nő találkozása mennyire utálják egymást Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
-
nagyúr
válasz k-adi #163893 üzenetére
A 90-es években meg a 2000-esek elején láttam pár filmben, a többségükben irritálóan megjátszottnak éreztem az alakításait, a Training day a kivétel. Aztán lehet, hogy azóta fejlődött - sztem 2001 után nem láttam semmiben.
A magánéleti korrektségét tudom tisztelni, de az a legkevésbé sem befolyásol, amikor színészként értékelem.Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz proci985 #163896 üzenetére
Ránéztem, hogy miket láthattam vele, így 25-30 év távlatából ezek rémlenek: Pelican brief, Philadelphia, Fallen, The siege, Training day. A TD-n kívül mindegyikre kb. az megy, amit a Philadelphia-ról írtál.
Bónusz a Much ado about nothing, azt teljesen elfelejtettem - abban rendben volt, nem volt egy nagy szerep, de azt korrektül hozta.Tom Hanks nálam tokkal-vonóval kuka.
@lezso6, @eeXaa: köszi, ezekre alkalomadtán ránézek, bár nem állítom, hogy hirtelen a prioritási lista élére ugrottak
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz eeXaa #163928 üzenetére
...csak azért kapott lehetőséget ennek a szemétnek az elkövetéséhez, mert a woke oroszrulett oszkárt csalt ennek feltörekvő feminista giccsalkotónak.
Ezt a Lady Birdről? Komolyan? Hűha...
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz liszi70 #163945 üzenetére
Nekem nagyon tetszett a Lady Bird (mit ad Isten, én is tinédzser gyerekekkel rendelkezem, bár már nem sokáig ), és az én figyelmemet végig fenntartotta - mindegyik kis életképet pont azelőtt hagyta ott, hogy már kezdett volna ellaposodni.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
Past lives / Előző életek (2023)
Ha már így izgalomba hoztak a képek a filmből, gondoltam legegyszerűbb, ha megnézem Őszintén szólva, imádtam tokkal-vonóval. Pedig objektíven (vagy "objektíven") nincs benne semmi nagyon különleges - kompetens az írás és a rendezés, jó a színészi játék, jó a zene, történet meg praktikusan nincs, a film nagyon nagy részben érzésekkel és benyomásokkal operál - oszt' ennyi. Az első felében megismerjük a karaktereket, a a második felében pedig, amikorszétválásukat és az újra egymásra találásukat, , jönnek ahőseink ismeretsége egy korántsem egyenlő oldalú háromszöggé alakul . Mindkét fele szinte a hihetetlenségig visszafogott, nagyon keresetlen, nagyon őszinte, mindenféle sallangtól mentes, miközben szertelen kedvességgel gúnyt űz néhány hajánál fogva előrángatott romantikus kliséből.felismerések, a konfliktusok és az elfojtott érzések
A film első fele is nagyon jó volt, viszont a második felének ( ) a jelenetei abszolút remekbeszabottak. 9/10.ami a jelenben játszódik Ja, és Celine Song író-rendezőre érdemes lesz odafigyelni - ezt a fajta érett, letisztult előadást sokan a pályájuk végére (sem) érik el, neki meg 35 évesen az első filmjével sikerült. Respect.
#értékelés
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz paatrick #163993 üzenetére
Nem volt még meg a sarki tékában
Amúgy én az Oscar jelölések találgatása kapcsán futottam bele, és két kép alapján arra jutottam, hogy ezt látnom kell.
#163992 Kergeboci: értem, mire gondolsz a Mielőtt-filmekkel, de ahogy írod is később, több a különbség, mint a hasonlóság. Linklater trilógiájának egyik védjegye a pattogós, egymást "hergelős" dialógus, ez pl. ebben a filmben szinte egyáltalán nincs jelen.
[ Szerkesztve ]
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz Peterhappy #164053 üzenetére
+1. A távol-keleti filmeknél különösen sokat számít a szinkron, egészen más hatása van az eredeti nyelven átadott érzelmeknek, mint a lefordított, magyarosan artikuláltaknak.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz liszi70 #164107 üzenetére
Ami nem stimmelt, vagy mégis -
Celine eleve nem volt elkötelezett az újabb találkozás mellett, és a nagymama temetése kitűnő ürügyet jelentett arra, hogy ne vágjon bele az utazásba.
A második rész nekem top 10-es kategória. Az első részt jobban szerettem, a második viszont jobban tetszett - ha ennek így van értelmebefejezése és zárómondata
A harmadiknak érdemes kicsit mérsékelt elvárásokkal nekifogni - jónak jó az is, csak .nagyon fájdalmas dolgokra mutat rá #164111 RetepNyaraB: nekem a Where'd you go Bernadette is hasonlóan nagyot ütött, csak úgy fest, azzal egyedül vagyok
[ Szerkesztve ]
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz liszi70 #164113 üzenetére
Celine a második részben
Az első részben ezt én sem láttam, vagy ha igen, akkor az is lehet, hogy belemagyarázásmegjárta kb.a teljes spektrumot a "mi a f***nak kellett ez nekem" és az "all-in akarom ezt a kapcsolatot" között, többször is, és akár percek alatt átszáguldott az egyik végletből a másikba. Így elég nehéz végigvinni a "felülök Párizsban a bécsi gyorsra" projektet... Arra gondoltam az "értelmetlen" felvetéssel, hogy a sunrise-t imádom nézni, a sunset viszont tartalmasabb. Kb. az, amit írsz.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz oriic #164136 üzenetére
Egy ilyen szanaszét vágott trailerből túl sokat nem lehet leszűrni, de ami látszik belőle, az alapján semmivel nem gagyibb, mint a John Wick. Most az más kérdés, hogy szerintem a John Wick is elég gagyi
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
-
nagyúr
The Killer (2023)
Lassú, atmoszférikus film egy gyilkos lelkivilágáról, remek vizualitással, kevés akcióval, sok köldöknézéssel. Alapvetően tetszett, a mantrázás kicsit túl volt tolva (nem tudtam eldönteni, hogy azért van ennyi, ), és a kevés akció is inkább kárára vált a filmnek, mint hasznára (mert rossz volt az író arányérzéke, vagy azért, mert egy csomószor eltért tőlük, és a kontrasztot akarta hangsúlyozni ), de pont a központban lévő és legtöbb műsoridőt jelentő "lelkizés" jól volt összerakva írói-rendezői-fényképészi szempontból, úgyhogy számomra teljesen élvezhető volt a cucc. Fassbender remekül hozta a karaktert, ill. a Tilda Swintonosmind a félresikerült bérgyilkosság, mind a verekedés során "fotelszakértői" szemmel is amatőr dolgokat csinált hősünk jelenet elsőrangú volt. 7/10.éttermi #értékelés
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
-
nagyúr
The end of violence / Az erőszak vége (1997)
... avagy Wim Wenders úgy tesz, mintha krimit forgatna. De ez csak álca, mert az End of violence nem más, mint egy rakás lazán kapcsolódó jelenet emberekről, akiknek az életét kisebb-nagyobb mértékben elrántja oldalirányba egy . Míg a központi "gonosz" közvetett hatásaiból sokat látunk, vele magával alig foglalkozik a film, és krimis szemmel nézve, amit foglalkozik, azt sem csinálja túl jól. Az emberek életével, apró hülyeségeivel (idegesítőekkel és imádnivalóakkal egyaránt) foglalkozó jelenetek ellenben érdekesek, némileg ferde humorral vannak tálalva, és úgy általában többnyire remekbeszabottak. A csúcs természetesen aéppen a bábállapotból kilépni készülő kormányzati megfigyelőrendszer és a segítségével elkövetett gyilkosságok jelenet Bill Pullman és Andie MacDowell között, abban elég jól sikerült 3 percbenfürdőköpenyes :)összefoglalni egy komplett házasságot, a kimondott és ki nem mondott dolgokkal együtt
A film nem lett sem anyagilag, sem kritikailag sikeres (sőt), és azzal együtt, hogy nekem kifejezetten tetszett, én is azt érzem, hogy nem lett túlzottan kerek. Miután én nem várok el mindenáron nagy megoldásokat és nagy csavarokat, ez engem annyira nem zavar - valószínűleg az IMDB szavazóbázisát inkább, mert szegény film 5.6-on áll, ami azért kissé túlzás. Tőlem 7.5/10-et kap.#értékelés
[ Szerkesztve ]
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz RetepNyaraB #164405 üzenetére
Hát, ha innen nézzük a dolgot... igen
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz oriic #164455 üzenetére
Hááááát, színészek jó választások a szerepekre, de Blanchett és Curtis sokkal idősebb, mint a játékbeli karaktereik. Mindegy, végül is ez írás kérdése, meg lehet oldani - de pont az írás nagyon kritikus egy ilyen adaptációnál, én addig fenntartásokkal kezelem, amíg nem látok valami ütőset / székről ledőlve röhögőset.
A cikk végén az idézet meg hülyeség, javítottam
“The fate of the universe could be in their hands – but they’ll be fighting for something more:each otherloot”Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz k-adi #164508 üzenetére
Meg lehetne oldani a forgatókönyvvel, hogy működjön, de a trailerből az látszik, hogy szó sincs ilyesmiről. Multilayer színészet - Cate Blanchett először eljátssza, hogy 25 éves, aztán eljátssza Lilith-et. Nem szokott sikerülni
Pedig amúgy pl. a Coffee and cigarettes évjáratú Blanchett isteni Lilith lenne...
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
Murder on the Orient express / Gyilkosság az Orient-expresszen (2017)
Egy remek adaptációs háttérrel rendelkező, rutinos rendező, számos A-listás színész, egy nagy rakás pénz, és egy világhírű regény, mint alapanyag - ennek aztán már csak jónak kell lennie, nem? Hát naná, hogy nem
Azt gondolom, Kenneth Branagh már a nyitójelenettel le akarta szögezni, hogy másképp közelíti meg a dolgokat, mint az eddig (amúgy számos esetben teljesen jó) Agatha Christie-adaptációk - ez olyannyira sikerült, hogy 3 perc után a film kikapcsolását fontolgattam, mert annyira sikerült túltolni mind Poirot karakterét (erről még bővebben később), mind a dramatizációt. Pedig az ötlet maga jó volt, de a megvalósítás nem állt össze. És tulajdonképpen ezt az egész filmről el lehet mondani - elég jól szedte össze, hogy a könyvet hogyan, milyen szegmensekből építve lehet jól filmre vinni, de a jelenetek nem kis hányadát sikerült elrontani vagy elbénázott írással, vagy szükségtelen akcióval, vagy színészi túljátszással. Eleve nem volt könnyű a feladat, mert az Orient-expressz a fő rejtély zsenialitásán túl egyáltalán nem egy annyira erős regény - ennek ellenére számos jelenetet sikerült jól dramatizálni, de... Ott volt pl. a fő konfrontációs jelenet a végén, amit egészen kiválóan raktak össze, hogy aztán azután, hogy Poirot lerántotta a leplet a titokról, és megvolt a teljesen jó katarzis, előadjon egy annyira rossz és túljátszott monológot, hogy sírhatnékom támadt tőle. Végig ez volt egyébként a probléma vele - többnyire sikerült eladnia, hogy egy nem-David-Suchet-hanem-másmilyen-Poirot is lehet jó, de időnként kizuhant a szerepből, és tönkretette az addig jól felépített jelenetet...
A film számos apró problémája (pl. Poirot röhejes bajsza ) fölött könnyebb lenne elsiklani, de a bukdácsoló dramatizáció és a menetrendszerűen bekövetkező túltolások nagyon szétzilálták az élményt. Az az érzésem, hogy Kenneth Branagh túlvállalta magát, és így sikeresen (részben) elpuskázta mind a főszerep eljátszását, mind a rendezést. Ennek ellenére mégis viszonylag sok pontot adok neki - a film ugyanis tele volt izoláltan nagyon is élvezhető jelenetekkel, amik akár korfestésben, akár atmoszférában, akár karakterizációban remekül sikerültek, és a filmes médium lehetőségeivel élve nem csak filmre vitték a regényt, hanem tettek is hozzá. Szóval ez egy olyan 6/10, ami helyenként 4, helyenként 6, helyenként meg 8#értékelés
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
The Dig / Ásatás (2021)
A Dig egy szerkezetét tekintve szögegyszerű, viszont kiemelkedő szépérzékkel "megrajzolt" és előadott karakterdrámának indul. A címben szereplő ásatás értelemszerűen ürügy arra, hogy a özvegy és a marcona "exkavátor" életébe és múltjába betekintést nyerjünk, és a film ezekben a jelenetekben remekel - akárcsak a főszerepeket játszó Carey Mulligan és Ralph Fiennes. 50 percig elsőrangú élményt nyújtott a film...betegeskedő
... azonban utána elkezdődött nagyobb keretek között az ásatás, és ahogy a British múzeum emberei , úgy nyomták agyon az új karakterek az addig remekül kiegyensúlyozott drámát. Önmagukban egyáltalán nem rossz, de a teljes film kontextusában súlytalan jelenetek követték egymást, a hirtelen előtérbe kerülőrátelepedtek a fantasztikus leletre teljesen érdektelen volt, a BM kapcsán minduntalan előkerülő kisstílű politizálás pedig korfestésnek elment, de nagyon vérszegény volt. A főszál lezárását is lehet vitatni, de az nekem speciel tetszett.románc a két féltávnál felbukkant karakter között
Remek volt az elgondolás a Dig mögött, de szerintem az alkotók nem tudtak a két órányi filmhez megfelelő mennyiségű érdemi megmutatnivalót összeszedni, így a film második felében sok volt a töltelék. Kiátlagolva cca. 6.5/10.#értékelés
[ Szerkesztve ]
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
Poor things / Szegény párák (2023)
Újabb példa arra, hogy miért érdemes mérsékelt elvárásokkal közelíteni tetszőleges filmhez - "sajnos" a Lobsterrel és a Favourite-tel Lanthimos olyan magasra tette a lécet, hogy erre a legújabb filmje esetében nem volt lehetőség. Ha nem láttam volna a fenti két filmet, akkor biztosan sokkhatásként ért volna a Poor things elképesztő vizuális világa, a kiváló beállítások, a színvilággal való játék, és persze a steampunk setpiece-ek (a halszemes scene-ek akkor is irritáltak volna, mondjuk); imádtam volna az abszurditás határának mindkét oldalán kb. azonos időt töltő karaktereket és a kompromisszumokat nemigen ismerő színészi játékot; értékeltem volna az amúgy annyira nem eredeti, de ügyesen újracsomagolt sztorit.
És persze, a fentiek mind nagyon tetszettek is a Poor things-ben, de a magas elvárás miatt nem nyűgöztek le annyira, és sokkal kevésbé takarták el a hibákat. Egyfelől a humor jó 50%-os volt - az infantilis megnyilvánulások helyenként következtek a sztoriból és a karakterekből, helyenként viszont szimplán infantilisek voltak. Ugyanez igaz az abszurdságokra - a Favourite különösen ügyesen állította ezeket a kor- és szituáció-festés szolgálatába, ebben a filmben sokszor éreztem őket öncélúnak. És végül, a társadalomkritikai vonal - az teljesen rendben van, hogy Bellát?egy felnőtt testbe tett gyerek elméjén keresztül kapunk görbe tükröt társadalmunkról, de egész biztos, hogy ennek az egyetlen lehetséges eszköze az, hogy ki mikor és hogyan fogja megk**ni
Szóval, rengeteg értéket lehet találni a Poor things-ben, de nekem ez az a kategória, aminél az egész kevesebb, mint a részeinek az összege. "Csak" 7.5/10.#értékelés
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz eeXaa #164657 üzenetére
Mark Ruffalo elsőrangú a
szerepben, acsábító valóban kicsit túltolja helyenként, de nem vészes. Emma Stone-ról csak annyit tudok elmondani, hogy mindent belerakott a szerepbe, konzisztens volt és helyenként irritáló - viszont az irritáló <> rossz, és miután nincs baseline (mint ahogy pl. egy autista esetében lenne), nem tudom mihez viszonyítani a valósághűségét. A film világában működött.tönkretett férfit ill. ez az a szerep amivel emmaS garantáltan tönkretette a karrierrjét...
Trollkodunk, ugye? Ha nem, az... probléma
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
Killers of the flower moon / Megfojtott virágok (2023)
Martin Scorsese legújabb eposzában a 20. század elejére látogatunk, az Osage indiánok világába, akik váratlan hirtelenséggel olajat találtak a földjükön, és rengeteg pénzük lett. Az olaj jó életet biztosított nekik (olyannyira jót, ), viszont odavonzotta azokat az elemeket is, akik úgy gondolták, hogy ahogy láthatóan nemigen tudtak vele mit kezdeni indiánoknál...rengeteg pénz nincs a legjobb helyen a kissé enervált és gyenge egészségű
A viszonylag egyszerű és egyenes történetet a maestro rendkívüli alapossággal és részletgazdag világépítéssel járja körül. Sokan panaszkodtak a film hosszára és sebességére - nekem az első 3 óra tökéletesen volt "ütemezve", végig érdekes volt, és amikor 110-120 perc magasságában kezdett kifogyni az eredeti témából, akkor elegánsan fázist váltott, és a további egy óra foglalkozott. Az utolsó 20 percet kicsit vontatottnak éreztem, de ez apróság.az addigiak következményeivel
A nagy gondossággal felépített és szuperül fényképezett világhoz sokat tettek hozzá a színészek is - érdekes módon egyedül a két főszereplő színészóriásba lehet belekötni. Robert de Niro jellemzően tökéletes volthátborzongatóan , de pár jelenetnél meg az volt az érzésem, hogy kicsit unja a dolgot, és átment autopilotba, előhúzva néhány bevált de Niro-izmust. Rossznak még úgy sem volt rossz, de a korábban a maximalizmusával kitűnő színésztől ez kissé váratlan volt. Leonardo DiCaprio pedig remekül hozta a vidékia joviális, barátságos, helyenként szeretetteljes és brutálisan kíméletlen helyi félisten szerepében , viszont ehhez marhára nem volt szükség az ő képességeire, és ráadásul a film végén felvillantott olyan drámai kvalitásokat is, amik a karakterben aligha voltak meg (ie. túltolta ).balekot
A fentiek hibák, de nem igazán rontották a film élvezhetőségét. A Killers of the flower moon egy fontos témát mutat be a szükséges komolysággal és tisztelettel, Scorsese sajátos stílusában (volt pár drámai struktúra, ami elég egyértelműen a Nagymenőkből és a Kaszinóból köszönt vissza). Ahogy az utóbbi időben készült filmjei, ez sem lesz széles közönségsiker, nekem viszont nagyon tetszett. 8/10.#értékelés
[ Szerkesztve ]
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
Pain hustlers / A fájdalom ügynökei (2023)
Egy kis ízelítő az USA-ban zajló gyógyszeripari stiklikből, valós alapokra építve, (többnyire) humoros tálalásban, némi személyes drámákkal megtámogatva. Alapvetően rendben lenne, csak nem teljesen tudja eldönteni, hogy mi akar lenni. Könnyed, szatirikus filmként az utolsó 10 percig egész jól működik, a felszínessége kicsit zavaró a téma komolyságának tükrében, de legalább szórakoztatva rámutat fontos dolgokra, akit meg mélyebben érdekel a dolog, az még mindig utánaolvashat. A végére viszont bejönnek az eseményekből szükségszerűen következő tragédiák, és ezt a film nagyon rosszul kezeli - normálisan kibontva sincsenek, és maguk a jelenetek sem jók. Szóval a film kicsit a limbóban ragadt, érdemes megnézni, de akárcsak az I care a lotban, ebben is sokkal több volt a potenciál, mint ami kijött belőle. 6/10.#értékelés
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
A hidden life / Egy rejtett élet (2019)
Hogy rögtön a végén kezdjem: nem tudom, mi a fenét kezdjek Terrence Malick-kal A Hidden life egy megtörtént események alapján forgatott, mélyen emberi és a megfelelően befogadó közönséget nagyon megérintő dráma. Főszereplője egy annyira kisember, hogy kisebbet elképzelni sem lehet - Franz Jägerstätter, egy osztrák földműves, aki a II. világháborúban az első harci túrája után ráébred, hogy Hitler és a nácik háborúja egy alapvetően emberellenes valami, aminek semmi köze az oszták hazához, és úgy dönt, hogy ebben ő tiszta lelkiismerettel nem tud részt venni. És míg nagyokat gondolni (és mondani) könnyű, Franz tényleg komolyan veszi a lelkiismeretét, és a film azt mutatja be, hogy egy ilyen döntés milyen következményekkel jár magára az emberre és a szeretteire. Ahogy a falu többi lakója(akár elvakultságból, akár félelemből) egyre nagyobb távolságtartással és ellenségességgel kezeli őt és a családját, ahogy a hatalmi szervek először barátságosan, aztán egyre erőszakosabban próbálják rávenni, hogy maradjon csendben, és végül amikor megkapja a behívót a második túrára, és megtagadja, hogy felesküdjön Hitlerre - aminek hosszas tortúra után csak két kimenetele lehet: vagy visszakozik, vagy a rendszer elpusztítja...
Számolni sem lehet, hányszor mondják el Franz-nak, hogy amit csinál, annak semmi jelentősége nincs, és senki nem fog tudni az ő kis privát lázadásáról - és bár az első állítás a szó azonnali értelmében nyilván igaz, a második egészen látványosan nem az, olyannyira nem, hogy 2007-ben boldoggá avatta őt XVI. Benedek pápa. Azt pedig nyilván nem kell magyarázni, hogy ez a fajta bátorság (ami a 2020-as években ugyanúgy hiánycikk, mint az 1940-esekben) milyen jelentőséggel bírhatna, ha jobban jelen lenne a háborúk kitörésekor.
Malick filmje párját ritkító érzékletességgel helyez minket el Franz életében, nagy empátiával, de a harsány állásfoglalások kerülésével mutatja be, hogy hősünk hogyan élhette meg először a nagy felismerést, aztán pedig a döntésének következményeit. A csudaszépen fényképezett osztrák vidék, a történet majdnem minden pontján el-elkapott idilli pillanatok remekül mutatják be azt az életet, aminek a megőrzéséért Franz síkra száll (egyre inkább sötét ) - ugyanakkor gyakran készteti elgondolkodásra a nézőt, hogy Franz helyébenmiközben tudja, hogy ez saját maga számára már elérhetetlen .vajon meddig lenne bátorsága elmenni, képes lenne-e a szabadságát, az életét és a családja jólétét feláldozni azért, hogy azt tehesse, amit meggyőződéssel helyesnek tart Az eddigiek alapján ez egy egészen egyértelmű 10/10-es film, de van a dologban egy igen furcsa csavar. Míg a bemutatott élettörténet és az elmesélés módja nagy részben óriási hatással volt rám, Malick egyes eszközei az idegeimre mentek. Hívhatjuk őket modorosságoknak, vagy nem tudom - számos olyan visszatérő elemmel volt "terhelve" a film, amik menetrendszerűen kizökkentettek. Két példa:
- A rendkívül mennyiségű monológ, amik az esetek többségében a párbeszédeket is helyettesítették
- A szereplőket közelről bemutató kézikamerás felvételek néha egészen bizarr nézőpontjaiA Hidden life szerintem a filmtörténelem egyik legfontosabb háborús filmje, egy igen komoly jelentőségű emberi sorsot dolgoz fel, dramatizáció terén gyakorlatilag tökéletesen. A fentebb említett "modorosságok" a művészi értékét szerintem nem rontják, az élvezhetőségét számomra viszont igen - ezért itt most kivételesen nem pontozok, mert saját magammal sem tudok megegyezni egyetlen számban. De nagyon ajánlom mindenkinek, aki szereti az intellektuálisan és érzelmileg erős mondanivalóval bíró, gondolkodásra késztető filmeket.
#értékelés
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz [HUN]NIMROD #164898 üzenetére
Ugyanis Herbert életműve "mindössze" az ÖSSZES sci-fi alapköve, mindennek a forrása, és azóta is a valaha volt legkomplexebb világ azzal együtt hogy idegen intelligens fajok nincsenek is benne.
Uhhhhh... Azért ez majdnem akkora hülyeség a másik irányban, mint amit eeXaa írt A Dune 1965-ben jelent meg, bőségesen volt már akkor egészen kitűnő sci-fi-irodalom. Komplexitás terén pedig a maga idejében valóban kiemelkedő volt, de azóta eltelt egy "kis" idő, és születtek jóval összetettebb regények és világok. Szerintem is kitűnő az eredeti, sokakra nagy hatással volt, de ez a messianisztikus (pun intended) közelítés Herberthez nagyon erős túlzás.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz Miklós315 #164893 üzenetére
Nekem az impresszionista vonal behozása kifejezetten tetszik, az ide hajazó megoldások többsége nagyban elősegítette, hogy bele tudjam magam képzelni Franz helyzetébe. És igazából emiatt van értelme a filmnek - bármilyen fontos dolog, amit Franz végigvitt, maga a történet egyáltalán nem kívánkozik vászonra. Az viszont, hogy lépésről lépésre végigvezetett azokon a lelkiállapotokon és dilemmákon, amiket a főhös átélt, számomra rendkívül értékessé teszi Malick moziját.
A darabosság a film első felében engem is zavart, viszont az utolsó 1 órában pont működött - remekül átadta a lázálomszerűségét, ahol a hosszú semmittevést és az álmodozást teljesen random módon szakította megbörtönben eltöltött hónapok .az őrök brutalitása
A Man for all seasons ment a listára#164902 mephi666: én csak a szó szoros értelmében vett sci-fire céloztam, de valóban, Verne jóval korábban törte az utat. Szerintem jól le is b***ták a többiek, amikor visszament a csészealjra
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
Új hozzászólás Aktív témák
● A spoiler formázás használata kötelező spoileres tartalmaknál!
● A topikban tiltott a warez mindennemű formája!
● A kereshetőség érdekében lásd el #értékelés címkével a filmkritikát, ajánlást tartalmazó hozzászólásaidat!
- Computex 2024: Itt az új ROG Ally
- Metal topik
- Counter-Strike: Global Offensive (CS:GO) / Counter-Strike 2 (CS2)
- Tudományos Pandémia Klub
- The Elder Scrolls V: Skyrim
- Mercedes topic
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- Hisense LCD és LED TV-k
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Asztalos klub
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs