- Honor Magic V2 - origami
- Kétféle Realme GT 6 érkezik egy néven
- Milyen okostelefont vegyek?
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Youtube Android alkalmazás alternatívák reklámszűréssel / videók letöltése
- Mobil flották
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
Hirdetés
-
Élénk színekben várható a Galaxy Watch FE
ma A forrás részletes termékfotókat és a várható specifikációt is közzétette.
-
Computex 2024: ProArt notebookok és tabletek
ph Az ASUS kreatív notebookcsaládja sem maradt ki az AI áldásaiból, de még egy tablettel is bővült.
-
Kingdom Come Deliverance 2 - Konzolokon be kell érnünk a 30 FPS-sel
gp Sem PlayStationön sem Xbox-on nem kapunk teljesítmény módot, akinek a cél a minimum 60 FPS, annak a PC-s verziót kell választania.
-
Mobilarena
A kereshetőség érdekében a filmkritikát, ajánlót tartalmazó
hozzászólások #értékelés címkével vannak ellátva.
Bővebben erről és példa a keresésre.
A spoiler formázás használata kötelező spoileres tartalmaknál!
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
válasz mephi666 #160657 üzenetére
Tenet:
Nem, nincs két idősík - egy idővonal van, amin az anyag túlnyomó többsége előre mozog, de egyes tárgyakat / embereket sikerül megfordítani, és akkor azok visszafelé mennek. Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz paatrick #160685 üzenetére
Nincs kettő négy nélkül vagy ... és megint dühbe jövünk, ez a kettő a legjobb szerintem. Eredetileg olasz címük volt, de pl. a NKNN nemrég ment valamelyik tévéadón, és ott az angol címet nyomták a néző arcába, úgyhogy lehet volt valami kavarás.
A magyar változat egyik erőssége valóban az ízes, karakterekhez nagyon passzoló dialógus, ami pl. angolul valószínűleg kevésbé ütős, de olaszul attól még hasonlóan lehet jó.Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz stellaz #160715 üzenetére
Amúgy ez a Tenettel a fő probléna szerintem - annyira bele van drótozva a fejünkbe az időben való előre irányú haladás, hogy bitang nehéz visszafelé gondolkodni. Én direkt próbáltam összerakni a főbb visszafelémenős jeleneteket, az autóstól megfájdult a fejem
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz stellaz #160719 üzenetére
Nem akarok nagyon mélyen belemászni, mert nincs kedvem újranézni a jelenetet, csak egy megjegyzés:
a főgonosz (meg aztán a nemgonoszok is) megfigyelőcsapatokat üzemeltettek, szóval amikor az autó elindult visszafelé az időben, akkor a fedélzetén pontosan tudták, mit fog csinálni a célpont, és erre fel tudtak készülni. Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz mephi666 #160744 üzenetére
Szeretném kezdeményezni, hogy a Tenetről a jövőben (múltban?) csak Future Semi-Conditionally Modified Subinverted Plagal Past Subjunctive Intentional igeidőben lehessen beszélgetni
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz stellaz #160812 üzenetére
Meg hogy egy érdekes sci-fi felütése volt (hogy ennek a megvalósítása mennyire sikeres, az igen kevéssé hatott a jegyeladásokra), meg hogy baromi jól nézett ki.
Oppenheimer kapcsán csalódtam Nolanben, hogy nem valódi atombombát használt. Így nem is érdekel az egész
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
Rupan sansei: Kariosutoro no shiro / III. Lupin: Cagliostro kastélya (1979)
Ez a film az élő bizonyíték, hogy nincs olyan erős aranyszabály, ami alól nincs kivétel. Azt hittem, a "soha ne nyomd fullba" alapelv univerzálisan alkalmazható - de ez a korai Ghibli-anime (annyira korai, hogy nevében még nem is Ghibli) ezt röhögve felülírja. Arsène Lupin dédunokájának kalandjait Miyazakiék meglehetős bohémséggel közelítették meg - vizuálisan ez a film is szép, de az animáció kissé össze-vissza, a rendezés szeleburdi, és a valósághoz való viszonya annyira esetleges, hogy a film vége felé már azon csodálkoztam, hogy ha meglőnek valakit, akkor vérzik. Mindennek ellenére (vagy mindezek miatt?) a film mégis szerethető, bár időnként (vagy hát, úgy párpercenként) elröppent egy-egy "ne má' bmeg", és ezeken helyenként röhögtem, helyenként idegesítettek. A filmben már jól láthatóan ott vannak a későbbi darabok zseniális vonásai, de az egész mű még szörnyen nyers. Rajongóknak viszont kár kihagyni, fontos lépcsője az életműnek. 6/10.#értékelés
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
Touch of evil / A gonosz érintése (1958)
No, íme egy film, aminek kapcsán lehet bátran mondani, hogy régen minden jobbvót - a film noir mezején legalábbis biztosan. A Touch of evil egy igazi mocskos, füstös, fojtogató atmoszfériájú darabja a műfajnak, amit rendkívül hatásossá tesz a nagyszerű fényképezés, jópár nagyon érdekes kameraállás, Henry Mancini zenéje, az esztelen (de igencsak hihető) túltolt macsóskodás, na meg az erkölcsi normák látszólag totális hiánya. Az egészre a koronát pedig Orson Welles alakítása teszi fel. Míg a film jópár neves sztárt felvonultat (Charlton Heston, Janet Leigh, Marlene Dietrich, stb.), és ők is rendben vannak, rajtuk azért fogott az idő - az 50-es, 60-as években elég volt annyi, hogy pontosan tisztában legyenek vele, mit szeret bennük a kamera, és azt tűpontosan hozzák, de így 65 évvel később ezek az alakítások már kissé élettelennek tűnnek (ld. még amit a 12 angry men kapcsán írtam). Welles viszont pont úgy bújik bele a karaktere bőrébe, mintha saját maga is 30 éve az utcák mocskában éldegélő ex-alkoholista zsaru lenne - szenzációs az ipse. Ezen felül rendezőként a saját személyes intenzitását valahogy a jelenetekbe is át tudja vinni, ami ebben a műfajban külön előny. A Welles legjobbjának tartott Citizen Kane nekem valahogy nem jött igazán át - ez a film viszont nagyon. 9/10.#értékelés
[ Szerkesztve ]
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
Az első mondattal teljesen egyetértek. A második viszont sokat ront az egész renoméján - láthatóan sokat raktak bele abba (nem feltétlen személyesen Nolan), hogy legalább bizonyos szintig vizsgálva megálljon, nem értem, hogy egy ilyen parasztvakító mondással miért kell az egészet nullázni...
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
Igen, ezzel is kb. egyetértek, kivéve az utolsó mondatot. Szerintem pont, hogy a full sablon és a disszertáció közé céloztak ezzel, és amúgy több dolog működik jól benne, mint amit az "ellentábor" hajlandó elismerni. Ugyanakkor az is nyilvánvaló, hogy egy bizonyos mértékű belenézés után törni fog a dolog.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz Tibiajax #160959 üzenetére
De miért olyan hihetetlen, hogy valakinek tetszett? Nálam 8 pont - csak éppen Wes Anderson kapcsán már nagyon magasan van a léc. Nehéznek nehéz a film, hát ja, van ilyen. Szépnek meg pláne szép, meghálálja a nagy kijelzőt.
[ Szerkesztve ]
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz j0k3r! #160968 üzenetére
Szó sincs róla - a színesben látott "színdarab" teljesen jó és tiszta, a fekete-fehérben látott keret közepesen; homályban egyedül ott vagyok, hogy a kettő között pontosan mi az összefüggés (a nyilvánvalón túl), és ebből következően mi szükség volt a keretre. Ha meg csak l'art pour l'art így van összerakva, abban nem látom a művészi achievementet.
#160963Tibiajax: OK, világos, Neked nem tetszik, ez kiderült az eddigiekből. De attól, hogy Neked húdenagyonnemtetszik, még nem lesz univerzálisan szar és büntetendő.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
Fall / Zuhanás (2022)
Hát kövezzetek meg, de ez nekem tetszett. Persze, van benne jónéhány hülyeség, de ezek jó része a karakterekből fakad ( ), ami szerintem elfogadható, a maradék meg nálam nem ütötte ki a biztosítékot. A dramatizálás nagyjából jól volt felépítve (Hunter láthatóan sebezhetetlennek gondolta saját magát, Becky pedig kissé neuraszténiás volt ), a központija, ja, a félrekúrós szál nem kellett volna, aláírom jelenet nagyon hatásos volt remek fényképezéssel, és a kísérletek a menekülésre többnyire jól össze voltak rakva mind lélektanilag, mind technikailag (ha már abból indulunk ki, hogyleesős ). Sajnos, annyiban jogosak a helyenként igen erős kritikák, hogy valóban sikerültvalóban milyen röhejesen felkészületlenül indultak el a mászásra , ami egy rutinos mászónak a kezdeti pánik után még odafenn a stresszben is eszébe jutott volna - ezért 6 pontnál többet nem kap. Egyszeri nézésre simán jó, egy Tenet-jellegű analízist viszont aligha élne túlelmenni legalább két elég nyilvánvaló megoldási lehetőség mellett #értékelés
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz Yodamest #161090 üzenetére
A Fall a legtöbb kritikát azért kapta, mert az expedíció szarul volt előkészítve / lebonyolítva. A nyitójelenetre az utóbbi lehet, hogy igaz is (nem tudom megítélni), viszont a film témájául szolgáló mászást nem Sir Edmund Hillary két szépreményű ükunokája hajtotta végre, hanem két
fiatal nő, akik közül az egyik aelég szar passzban lévő . Miután a feladat technikailag nem volt nehéz, a megfelelő előkészületek elmulasztása adott lélektani setuppal nekem egyáltalán nem hihetetlen.mindentudó youtube sztárságba menekült, a másik meg azt sem tudta, hol van, csak ment az első után
Volt pár dolog, ami engem is zavart a filmben, de ettől még nem ment át élvezhetetlenbe:- A műdráma a férj körül, ill. aztán a jegygyűrű hasznosulása - molto americano... - A drónnal kapcsolatban kb. minden, főleg az, hogy miért nem küldték le vele a telefont. Vicces módon amúgy a drón a hatótáv miatt kapta a legtöbb savazást, ami pont nem volt annyira lehetetlen. - A 60 méteres pucér csövön egy kötél segítségével elvileg le lehet mászni, ha van elég súrlódás a kötél és a cső között (miután lábbal rá tudtak támasztani, feltételezem, hogy volt). Elég para, de szerintem nem nagyobb, mint egy karban nem tartott, életveszélyesnek deklarált toronyra így felmenni - és sztem kevésbé para, mint keselyűt enni... [ Szerkesztve ]
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
Werckmeister harmóniák (2000)
Ha már Tarr Béla-filmek újranézése került szóba, én is elkezdtem fontolgatni egy Torinói ló újrázást - aztán helyette nekiültem a Werckmeisternek.
Hát, ez nem volt egyszerű. Mármint azon belül, hogy Béla bá' filmjei alapból nem egyszerűek, ez még azon belül sem volt az. Kezdett egy igen szimbolikus jelenettel, ami nekem abszolút nem tetszett, aztán rögtön beugrott egy klasszikus Tarr séta-snitt, amit meg minden egyszerűségével imádtam. A folytatás is kicsit ingadozó volt, elég nehézkesen rázódtam bele egy hasonló kicsit révült elmeállapotba, amivel a Sátántangót és a Torinói lót is néztem, elkezdtem felkapkodni az egészen apró nüanszokat a komótos, elnyújtott jelenetekben, kezdtem valami rendszert találni a világban és a lelkekben - aztán a a pofámba robbantotta az egészet. Ami egyébként rendben is van, azavargások megkezdődése ilyenek, csak kicsit zavarodottan ülök most, hogy a sok előkészítés akkor mi célt szolgált (főhősünk, János alapos bemutatásán túl). Aztán a film lezárása,zavargások fájdalmasan szép volt.János személyes drámája és mester úr látogatása a bálnánál
A kivitelezés megérdemel pár szót, mert ami Tarr Bélánál a standard, az úgy kontextuson kívülről nézve god mode - csodálatos fényképezés, nagyszerű zene, majdnem észrevétlenül kiváló alakítások a sűrűn arcbamászó kamera ellenére, szóval minden, mi szem-szájnak. Ez is egy majdnem tökéletes film, de valamivel talán kevésbé erős, mint a két másik említett alkotás, úgyhogy 9.5/10.#értékelés
[ Szerkesztve ]
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
Heart of Stone (2023)
Ha már Schwarzi így megcsillogtatta színészi képességeit, hogy eladja nekünk Gal Gadot szuperügynököt, gondoltam péntek este belefér egy agyatlan akciófilm. Azt is kaptam, amit vártam - közepesen bugyuta történet égig érő téttel, néhány jó akciójelenet (meg néhány elég erőtlen - a közelharcok jellemzően nem sikerültek túl erősre), egy kevés karakterhumor, és szinte kötelezően kiszámítható sztori-ív. Éppenséggel adrenalin-túltengést nem okozott a film, de legalább az írók arra vették a fáradságot, hogy az események koherensen kövessék egymást (majdnem mindig). Nagy szó! Különösebben kiemelkedő nem volt semmi a filmben, se jó, se rossz oldalon, ez a klasszikus 5/10.#értékelés
[ Szerkesztve ]
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
Sen to Chihiro no kamikakushi / Chihiro szellemországban (2001)
Az utóbbi időben Hayao Miyazaki csaknem összes 2000 előtti alkotását végignéztem, és végül az időrendi utazásban eljutottam a Chihiro-ig, ami anno félszemmel láttam, és túl nagy izgalomba nem hozott, ugyanakkor ez a film szerepel a legtöbb Miyazaki toplista élén, úgyhogy kíváncsi voltam, kellő figyelem mellett "mit tud".
Műfajilag van benne minden: a Totoro misztikus kalandozását vegyíti a Mononoke akciójával, és kerül bele egy adag túlélő horror is - az alkotok egy rendkívül színes, nagyon sokrétű világot teremtettek, ahol bármi megeshet. És jól bele is sétáltak az ezzel járó csapdába - ahol minden lehetséges, ott nemigen van semminek tétje. A film eseményei egyébként is kissé kaotikusak, így nekem második kísérletre sem sikerült beleélnem magam Chihiro helyzetébe, inkább külsősként szemlélődtem a film világában.
Mert nézni aztán van bőven mit - a szellemvilág megtestesítésének feladata egészen megvadította az alkotókat, és valami elképesztő mennyiségű vizuális őrülettel pakolták meg a filmet. Ami a dramaturgia szempontjából hátrány, az a vizualitás terén előny - sosem lehetett tudni, melyik sarkon botlunk valami újabb teljesen egyedi szörnyetegbe. Aztán a film vége felé, mintegy az addigiak ellenpontjaként kapunk egy csöndes, visszafogott, melankólikus jelenetsort ( ), ami nagyszerű - kár, hogy a 2 órába nem fért több ilyen.vonatút + erdei séta
A központi témával is van némi gondom, vagy még inkább azzal, amit írnak róla a filmet felmagasztaló cikkek - az addig oké, hogy a szellemvilágban látjuk, de hogy a szellemvilág teremtményei egytől egyig aChihiro felnőtté válását (vagy inkább a kisgyerekkorának elhagyását) - az egy kicsit nekem meredek. Nem kétlem, hogy van mögötte ilyen szándék, de az egész film nekem sokkal kevésbé konkrét, mint amilyennek sokan próbálják beállítani.szorongások és a félelmek leképződései
A Chihiro egy elképesztő gazdagsággal és kreativitásal kivitelezett film, jó ötletekkel és értékes tartalommal, de minden értéke ellenére engem nem bírt annyira megérinteni, mint a Studio Ghibli legtöbb egyéb alkotása. Így sem tudok 8 pontnál kevesebbet adni rá, de ahelyett, hogy a Ghibli-ranglista tetején lenne, nálam sokkal inkább az alja felé tendál.#értékelés
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
The Highwaymen (2019)
Bonnie és Clyde üldözése a megszokottnál kevésbé romantikus felfogásban - nagyrészben egy becsületes iparosmunka, komolyabb mellényúlások nélkül. Ezen felül volt pár dolog, amit lehetett szeretni benne - az atmoszférája remekül sikerült és az egész filmet konzisztensen végigkíséri, a két főszereplőre (akik nem Bonnie és Clyde, hanem két ex-ranger) remek választás volt Kevin Costner és Woody Harrelson, a zenei aláfestés többnyire nagyon el van találva (helyenként kissé manipulatív, de még elfér), és végül a váratlanul erős lett. A közepén kissé leült a dolog, nem sikerült érdekessé tenni az üldözés minden fordulatát, de így is egy teljesen élvezhető film volt, adok rá 6.5 pontot.nagy leszámolás-jelenet Ja, és nem volt woke. Vagy a női sorozatgyilkos már by definition woke?
#értékelés
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz Yodamest #161262 üzenetére
Nem érzem, mert nem láttam a filmet, és igen mérsékelt a valószínűsége, hogy valaha is megnézem, de annyira nem esik nehezemre elhinni, hogy nem adnék rá 7 pontot. Ellenben én azt is érzem, hogy az Avatar 7.9 pontja nagyon nincs a helyén (felezném), szóval nem igazán vagyunk előrébb
#161263 Ispy: ezen a fórumon filmekről beszélgetünk és élményeket osztunk meg - a bő lére eresztett review az utóbbinak az egyik formája. Ezen felül alapot teremt arra, hogy valaki kapcsolódjon a témához, elmondja, hogy valamit hasonlóan vagy másképp gondol, vagy csak nyugtázza, hogy ő is így gondolta / teljesen másképp gondolja, és amit ez a csávó ajánl, azt ő is megnézi / bottal sem bökdösi meg Egy szimpla pontszám ennél lényegesen kevésbé stimulál bármilyen beszélgetést.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
Ha valaki beírja, hogy xy film szar (vagy éppen masterpiece), az élménymegosztásként minimalista, de valid, viszont az információtartalma szinte 0, mert nem közeli ismerősök beszélgetnek.
Csak egy igen rövid példa:
- Bullet train annyira szar, hogy 30 perc után kilőttem
- Bullet trainnek annyira idegesített a humora, hogy 30 perc után kilőttemA második mondás csak sokkal informatívabb, nem? Nem akarom senkire ráerőltetni a hosszú review-k írását, de ha pár szóban elmondod, mitől szar / masterpiece, ahhoz mások is fognak tudni viszonyulni.
#161272 Yodamest: nekem az Avatar egy ezerszer látott sztori egy variánsa, amit büntetősen szarul írtak meg, különösen a karakterek terén. De legalább szép kék.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
Groundhog day / Idétlen időkig (1993)
Ha már a film szóbakerült a T***t kapcsán, és ráadásul tegnap este a Netflix is az arcomba tolta random módon, a súlyos sorozatgyilkolós krimi helyett áttértem egy kis könnyed(ebb) szórakozásra. Nem utolsósorban kíváncsi voltam, 30 évvel később hogy működik a maga korában zseniális film.
Nos... egész jól, sőt, meglepően jól. A felvezetés kissé enervált, de amikor beindulnak az események, akkor a film egy darabig ontja magából a jóságot - az alapötlet ma sem kevésbé ütős, mint anno, és az mind komikum, mind karakter szempontból kitűnően vannak összerakva. Legalábbis többnyire, de olyan mennyiség van belőlük, és némelyik annyira legendary, hogy a néhány hibásat nem nehéz megbocsátani. Arra már nem is emlékeztem, hogy van a filmnek egy sötétebb szakasza, amikoregynapos ciklusban ragadásra felfűzött helyzet-iterációk - ez annyira nem röhögős, de ettől még szintén jó.Philnek tele lesz a töke az egésszel, és iszonyú kreativitással gyilkolja meg magát napról napra Igazából két dologgal volt gondom csak a filmben. Az egyik a szerkesztés, a 75 perc környékén érkező
jelenet után a film már csak ismétli önmagát, nem igazán halad előre.együtt elalvós
A másik az egész szerelmi szál - adott egy nőbe. Ez nekem ilyen random. Külön irónia, hogy ezt a nőt a 90-es évek egyik legbájosabb, legszerethetőbb színésznőjével sikerült eljátszatni...orbitálisan paraszt, teljesen szerethetetlen fószer, aki az őt ért kivételes trauma hatására igyekszik jobb ember lenni - bár az nem derül ki, hogy ez belső indíttatás, vagy csak ettől reméli a kiugrást a ciklusból. És amikor már ő a legkeresettebb arc az univerzumban, akkor (újra) beleszeret egy végletesen bugyuta és unalmas A kisebb-nagyobb hibákkal együtt a Groundhog day meglepően jól öregedett, a vígjátékokhoz általában kevésbé kegyes az idő. Talán azért, mert nem csak az ökörködésen volt a hangsúly, hanem próbáltak mélységet is adni a főszereplőnek - és ez még sikerült is. Nálam egy jó erős 8-as.
#értékelés
Viszont ha már Andie MacDowell így felbukkant, kinéz egy The end of violence újrázás is
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
-
nagyúr
Amadeus (1984)
Jó régen láttam már egyszer, de nem igazán tudtam teljes figyelmet szentelni neki, úgyhogy most újráztam. Megérte. A Wolfgang Amadeus Mozart életét és Antonio Salierivel való versengését némileg romantizálva bemutató film egy igazi műremek - az aprólékos korrajz, az bécsi udvari intrikák részletes bemutatása, Mozart őrültségbe hajló bohém zsenijének portréja sűrűn váltakozva bájos, iróniától csöpögő vagy éppen botrányosan infantilis. A történteket Salieri szemszögéből látjuk, aki Mozarthoz szélsőséges ambivalenciával viszonyul - bálványozza a zeneszerzői nagysága miatt, és szívből gyűlöli... nagyjából ugyanezért.
A film minden területen nagyon magas színvonalat hoz, három aspektust külön kiemelnék:
- A film első fele elképesztően tömény karakterhumorban, több alkalommal könnyesre röhögtem magam rajta. Igazi filmtörténeti klasszikus a jelenet, amikorMozart bemutatásra kerül II. József császár udvarában, és ezenközben mintegy mellékesen első hallás után eljátssza Salieri új szerzeményét, miközben még néhány javítást is eszközöl rajta
- A zenei rendezés még úgy is élményszámba megy, hogy nem vagyok a klasszikus zenének nagy rajongója.
- És hát a színészek. Tom Hulce Mozartja egyszerre imádnivaló és teljesen röhejes, a becsontosodott bécsi udvari olaszok páváskodása kÍméletlenül el van találva, a II. Józsefet alakító Jeffrey Jones megérdemli a Nagy Fapofa Díjat, és az egészet megkoronázza F. Murray Abraham fantasztikusan átélt Salierije - neki kulcsszerepe van abban, hogy a sajátos szemszögből megfogott dráma ennyire jól működik.Egy dologról nem tudok beszélni az Amadeus kapcsán - a hibáiról. 2 órán és 40 percen keresztül tökéletes magabiztossággal vágtat előre, egy perc nincs benne, ami ne lenne érdekes, és annyi apró nüansszal rajzolja meg a jeleneteit, hogy valószínűleg további 2-3 megnézés kellene hozzá, hogy minden részletet értékelni lehessen. Ez itten egy akkora 10-es, mint egy ház
#értékelés
[ Szerkesztve ]
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz lezso6 #161348 üzenetére
Igen, tényleg kihagytam Forman nevét sajnos. Szánom-bánom Amúgy a felsorolt flimek valóban jók (különösen a kakukk), de egyik sem akkora dobás, mint az Amadeus.
#161349 eeXaa: köszi, alkalomadtán megnézem a Copying Beethovent.
#161350 perempe: én nem vagyok otthon a klasszikus zenében, csak ilyen félművelt paraszt módjára, a nagyobb slágereket felismerem (akárcsak a pap az Amadeusban ). Az önismétlésre a rockzenében számos jó és számos rossz példát is tudok hozni, úgyhogy a Mozartos kommentet inkáb függőben hagyom.
Az osztrák csaj és a pogácsák összefüggését nem feltétlen tudom hová tenniPedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz mephi666 #161380 üzenetére
Azért arról se feledkezzünk meg, hogy a mellette ücsörgő, sokat istenített Gal Gadot szuperügynök is pont ugyanolyan
segghülye Amúgy meg itt is érvényes a "szavazz a pénztárcáddal" alapelv - az IMDB-s pontszám egy érdekes mellékkörülmény, a lényeg a hard cash. És azt legalább nem lehet mondani, hogy nem őszinte a marketing - ezen nyilatkozatok után pontosan lehet tudni, mire számítson az ember, és ha valaki ilyen tudással felvértezve megnézi a moziban, akkor pont azt fogja kapni, amit érdemel.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz mephi666 #161382 üzenetére
Csődbemenni nem fognak, de azért egy látványos bukta mindig fáj, és a Disney-nek nem ez lenne (lesz) az első. A Bud Light gyártója sem ment csődbe, mégsem kimondottan boldogok. Go woke guys, give it a shot
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz mephi666 #161385 üzenetére
Egyrészt az Anheuser-Busch (Budweiser tulaj) egyáltalán nem egy lábon áll, másrészt ezekkel a PR-katasztrófákkal nem csak az adott terméket roncsolja a Disney, hanem a brandjük vonzerejét is. Abban igazad van, hogy ezek direktben nem mind lesznek annyira és azonnal láthatóak - de pl. egy Disneylandnek egy ilyen fiaskó 10 év múlva is fájhat, mert aki most 20 éves, és epét hány a modernizált Hófehérkétől, az 10 év múlva az 5 éves gyerekét jóval kisebb valószínűséggel viszi el Disneylandbe. Ha ez 10 ember, akkor wtfc, ha 10 millió, akkor azzal számolni kell - és biztos vagyok benne, hogy a Disney-nél is vannak okos, pénzhez értő emberek, legfeljebb nem látszanak.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz proci985 #161389 üzenetére
Kicsit túltoltad, asszem pár dolgot beleképzeltél a postba, ami nem volt benne
A Bud Light kapcsán az az állítás, hogy 25+% piaci részesedést vesztettek. Lehet, hogy a részvényük nem szakadt be, de ettől még örülni nem fognak.
A "go woke, go broke" állítás ebben a formában nyilván hülyeség, de az látszik, hogy most már nem teljesen kockázatmentes felülni erre a vonatra. Ezért írtam, hogy "give it a shot", vagy bejön, vagy valaki sikeresen promotálja magát a Darwin-díjra. Őszintén szólva, az entertainment faktoron kívül nem nagyon érdekel, nem nézem ezeket a filmeket úgysem.
Az viszont, amit a kiscsaj előad a Hófehérkével kapcsolatban, az valamelyest nagyobb probléma. Politikai propagandát visz egy mesefilmbe (fakt), miközben kasztrálja az eredeti történetet (vélemény), de azért a brandből származó pénzt megpróbálja behúzni (fakt). Sztem ez marhára nem shitposting.
#161387 mephi666: 10 év múlva arra fogsz emlékezni, hogy ha a Disney nevet hallod, akkor hányingered van (vagy éppen nincs).
Azt javaslom, Disneylandet olyan 10-11 éves korig lépjétek meg, nálunk 13-14 évesek voltak a gyerekek, amikor voltunk, és már nem volt az igazi.Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz proci985 #161400 üzenetére
Nem? Nem volt az utóbbi időben több bukásuk is? Akár film, akár a streaming terén?
A probléma itt az, hogy Te (szerintem) azt gondolod, hogy a kleine Schaumenmädchenről beszélek, pedig a dolog ennél általánosabb.Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz mephi666 #161496 üzenetére
Teljes elmebaj a kötelező olvasmányos lista, főleg felsőben és középiskolában. Az Ábelt pl. pár éve elolvastam (az első fejezetet hangoskönyvben meghallgattuk, és megtetszett a stílusa), baromi jó volt 40+ éves fejjel, de 14 évesen?
A Tüskvár meg 13-14 évesekről szól, és annak a korosztálynak - 9 évesen kissé... izé... Nehezen átélhető.
Az eredeti sorozat amúgy tényleg remek.[ Szerkesztve ]
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz lezso6 #161498 üzenetére
Az speciális, mert nálunk pl. osztályszintű konszenzus volt, hogy unalmasabb könyvvel soha nem találkoztunk.
Szerintem kell tolni az olvasást, már csak azért is, mert az agyműködés fejlődésének fontos, de sokkal jobban kellene megválogatni a kötelező olvasmányokat. Meg nem ártana, ha egy évben nem lenne 6-7 regényméretű könyv...Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz Peterhappy #161503 üzenetére
Jókainál volt némi produceri befolyás Laborfalvi "írjáltöbbetmóricmertkevésadella" Róza személyében, úgyhogy helyenként egy 2 órás film helyett egy 10 részes sorozatot tett le az asztalra - túl nagy szégyenérzeted ne legyen, ha bealszol némely passzusain
Az Egri csillagok nekem mondjuk tetszett, de az ilyen csatázós cuccokat mindig is szerettem, szóval az inkább a kivétel, mint a szabály.Az mondjuk érdekes kérdés, hogy a Tüskevár egy lánynak mennyire érdekes, mert valóban elég fiús regény - nem is elsősorban a horgászás miatt (az annyira nem volt sok benne), hanem azért, mert az összes többi téma is olyan, ami egy fiút érdekel. Nálunk nem volt kötelező, úgyhogy az illetékeseket nem tudom megkérdezni
Sajnos a régi filmgyártást nemigen lehet visszahozni - pont azért, mert nem lenne meg fillérekből, különösen az animációs.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz Miklós315 #161578 üzenetére
... és együtt is helyükön vannak
De mitől? Ezt világítsd már meg nekem pls, mert nekem ez nem áll össze, és őszintén szólva, nagyon b****a a csőrömet A színes rész teljesen jó, a fekete-fehér kissé felszínes, de rendben van, de az "összjátékuk" számomra teljesen nemműködős...
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz Miklós315 #161592 üzenetére
Hát, köszi a részleteket valamennyit segített, de a kulcsprobléma megmarad - értem, hogy a keret szereplői párhuzamokat vonnak /demonstrálnak saját maguk és a "belső filmes" önmaguk között, ráadásul mindkét irányba, de ebben a formában nekem ez így nem adja ki azt az értéket, amit Neked láthatóan igen. Mindegy, elengedem, nem ez lesz a kedvenc Wes Anderson filmem
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz Miklós315 #161595 üzenetére
Megpróbálom viszonozni a "szívességet"
Én azt szeretem W.A.-ban, hogy egyszerű, de érdekes történeteket mesél jó nagy adag bájjal és arcátlanságba hajló bohémsággal (markáns példa erre a Darjeeling Limited nyitójelenete); a karakterek sokkal fontosabbak, mint a sztori, és nagyon gondosan megkomponált benyomásokkal mutatja be őket (akár képileg, akár szövegileg). A vizuális világát, látásmódját imádom, főleg a 2010 utáni filmjei tele vannak olyan képekkel, amiket simán kiraknék a falra is; ezt a zeneválasztásokkal csak tovább erősíti. Ha ezt mind összepakolod, akkor kapsz egy 2 órás, több szinten stimuláló audiovizuális valamit, amit akár élménynek is hívhatunk
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz Miklós315 #161608 üzenetére
Hát, én láttam mindet, a kedvenceim a Darjeeling Limited, a Moonrise Kingdom, a Grand Budapest Hotel és a French Dispatch. Az első három azonnal rezonált, a French Dispatch-nek kellett +1 megnézés, úgy állt össze. Úgyhogy mondjuk, hogy az félúton van a GBH és az AC között
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz j0k3r! #161620 üzenetére
Szerintem Wes Anderson kezd belemenni ugyanabba az alagútba, amibe pl. a nagy progresszív rock zenekarok többsége is belement - addig iterálja, finomítgatja, mélyíti a mondandót és a megjelenítés stílusát, amíg már csak az egészen hardcore közönség tudja követni és megfelelően értékelni. Ez művészileg valószínűleg nagyon jó, viszont a közönsége szempontjából nem feltétlen szerencsés. Az utolsó két filmje jelentősen kevesebbet hozott, mint a Grand Budapest Hotel, bár még így is kényelmesen pluszban vannak.
A következő filmje szerintem döntő lesz ebből a szempontból - megy-e még mélyebbre, vagy egy kicsit "felenged".A nagy mennyiségű A-listás színész cameo-szintű szerepeltetése nekem inkább tűnik egy szokásos bohém fricskának, de ezen felül belepasszol abba a reflektálós körbe is, amiről Miklós315 írt itt. Amúgy meg szeretnek a neves színészek WA-val dolgozni, biztos van egy olyan aspektusa is, hogy "én szerepeltem WA filmben vazze'", és abban is biztos vagyok, hogy nem csak ennyiről van szó.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz eeXaa #161627 üzenetére
Ez így túl általános. WA sosem volt mainstream rendező, de ennek ellenére letett az asztalra 9 egészen közérthető és emészthető feature filmet - ha valaki egy kicsit is hajlandó volt "megdolgozni" az élményért, akkor a Bottle rockettől az Isle of dogs-ig mindegyik film elég könnyen adta magát. Ehhez képest a French dispatch-csel viszonylag drasztikusat lépett egy nehezen emészthetőbb irányba, az Asteroid City-vel meg még legalább akkorát tovább. Ennek szinte biztosan van valami sokkal specifikusabb oka.
Amit a színészekről írtál, azzal nagyjából egyetértek, csak nagyon fellengzős, főleg az utolsó három mondat. Volt a filmnek több producere, nyilván tudták előre, hogy ez a film messze nem fog annyira csúszni, mint a Grand Budapest. Ennek ellenére így csinálták meg, amit maximálisan tiszteletben tartok - cserébe nem fogadok el senkitől szemrehányást, hogy miért nem kajálom a filmet ezerrel (mondjuk 7.5-8 pontot adtam rá, de számos filmjét jobban szeretem).
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz eeXaa #161630 üzenetére
A 2001-es Royal Tenenbaums-tól kezdve producer credittel is szerepel az általa rendezett filmekben, úgyhogy vszleg több, mint 20 éve kb. azt csinál, amit akar. Nagyon szépen hangzik az elmélet a láncait ledobott művész-rendezőről, de Wes Anderson esetében totálisan nem passzol a timeline.
Az érettség lehet jó indok, bár nekem túl drasztikusnak tűnik a váltás. Ahogy írtam lentebb, a következő filmje fontos lesz ilyen téren.Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
Új hozzászólás Aktív témák
● A spoiler formázás használata kötelező spoileres tartalmaknál!
● A topikban tiltott a warez mindennemű formája!
● A kereshetőség érdekében lásd el #értékelés címkével a filmkritikát, ajánlást tartalmazó hozzászólásaidat!
- MacSzerez.com - iPhone 11 Pro / 64GB / Kártyafüggetlen / Space Grey / Garancia!
- Google Pixel 8 Pro Bay 128gb - Használt, Google gari, akár beszámítással
- Gamer PC RTX 3070 Intel i5 10600KF 1TB NVME SSD Nagyrészt új alkatrészek Garancia és Beszámítás!
- Apple iPhone 15 Pro Black 1TB - Makulátlan, Apple garancia, akár beszámítással
- Apple iPhone 14 Pro Max 1TB - Makulátlan, akár beszámítással
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs