- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Milyen hagyományos (nem okos-) telefont vegyek?
- Samsung Galaxy S22 Ultra - na, kinél van toll?
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Touroll J1 - amikor az átlagos is elég
- Xiaomi Mi 9 SE - csúcsimitátor
- Samsung Galaxy Watch4 és Watch4 Classic - próbawearzió
- Mobil flották
- Apple iPhone 15 Pro Max - Attack on Titan
- Samsung Galaxy S10 és S10+ duplateszt
Hirdetés
-
Megfizethető és viszonylag kompakt ház született a Lian Li-DAN Cases frigyből
ph A 26,3 literes térfogatú, két színben választható típus moduláris belsővel és korrekt szellőzéssel igyekszik magára vonni a figyelmet.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Akciófigyelő: Humble Games Bundle - Nightdive FPS Remasters
gp Számos remek játék szerezhető be PC-re az elkövetkező több mint húsz napban.
-
Mobilarena
A kereshetőség érdekében a filmkritikát, ajánlót tartalmazó
hozzászólások #értékelés címkével vannak ellátva.
Bővebben erről és példa a keresésre.
A spoiler formázás használata kötelező spoileres tartalmaknál!
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
Norvég godzillaTroll (2022)
Korrekt rágógumifilmnek indult, még egy kis pluszt is tett bele az enyhe önirónikus felfogás - aztán amikor jött a drámai végkifejlet, akkor az egészből akkora katyvasz lett, hogy ihaj. Egynek elment, de igazából nem értem, mi volt a motiváció a film mögött - az OK, hogy a troll egy eddig meg nem énekelt szuperszörny, de ? Pedig még próbálkozott is ilyen aspektusokat behozni a film, de aztán beszorultak a csőbe, és az istennek se' jöttek ki...akkor miért nem volt semmi érdemi szerepe annak, hogy nem egy óriáshüllőt / óriásmajmot / óriásrobotot / stb. látunk
Az atmoszféra amúgy (az akciók kivételével) nem volt rossz, meg a troll is jól nézett ki - de ez így az értékek nagy részét le is fedi. 5/10.#értékelés
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz proci985 #155687 üzenetére
Évfolyamtársam egyetemen folyton azzal jött, hogy szándékosan ilyen a film, az akkor divatos sorozatok (Melrose Place, Beverly Hills valahány, stb.) világának paródiáját adja. Nekem annyira nem jött át a paródia-feeling, bár volt egy csomó jó irónia a filmben, azok pont inkább az űrben jöttek elő.
#155684 lezso6: az LDR nagyon vegyes, vannak benne igazán jó darabok is. Nekem a Sonnie's Edge volt a kedvencem, de volt még 1-2 jó az első szezonban (a másik kettőt nem láttam).
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
-
nagyúr
Pacific Rim / Tűzgyűrű (2013)
Valami megmagyarázhatatlan okból az volt a fejemben, hogy a Pacific Rim Roland Emmerich nevéhez fűződik, és illendő, több kilométeres távolságra el is kerültem. Aztán a napokban láttam valahol egy olyan félmondatot, hogy "Guillermo del Toro's Pacific Rim" - úgy mindjárt érdekesebb lett a dolog
A film első 15 perce teljesen jó. Szögegyszerű sztori, hatásos felvezetés jó világépítéssel, és némi ízelítő az epic méretű harcokból, amikre a film elsősorban épít - pipa. A folytatás aztán sokkal vegyesebb, és sajnos fokozatosan lefelé menő tendenciát mutat. A szörnyek és a robotok baromi jól néznek ki, a harcjelenetek jól vannak fényképezve és erős zsigeri hatásuk van, úgyhogy ez rendben is lenne - csak miután elég sok harc van, egy idő után feltűnik, hogy a harcok színvonala leginkább egy sokadik feles utáni kocsmai verekedésre hajaz, a taktikai érzék max. addig terjed, hogy ha van egy székláb a közelben, akkor azzal vágjuk fejbe a Józsit, felderítés, megelőzés, gyengeségek kihasználása nyomokban sem. Ezt kis mértékben sikerül egyensúlyozni a gigantomán humorral ( ), de tényleg csak kis mértékben, és azt is csak helyenként.pl. amikor az egyik robot egy komplett hadihajóval üti az esedékes kaiju fejét
A klisékből összerakott sztorival és karakterekkel még akkora gond nem is lenne, de ezen a vonalon is fokozatosan leépül a film, a végére már teljesen fullba nyomják a szereplők a döntéseket (pl. ). A nagy drámai befejezésben meg szokás szerint addig megy a feszültség fokozása és az utolsó szalmaszál feeling építése, hogy a megoldás törvényszerűen ökörség (van két vezető tudósom, abból az egyiket elküldöm kaiju agyat vásárolni - huh? ). És persze lehet mondani, hogy az ilyen filmekben nem kell logikát keresni, de miután ugyanezt az eredményt jó írással is el lehetne érni (csak több munka van vele), akkor biza' lefogom húzni azt a filmet, ami ilyen szar írással böki ki a szemem.ie. azt értettem volna, ha a riften belül robban fel a robot, és a természeténél fogva instabil képződmény bezárul, de miután átment a túloldalra, ez a megoldási lehetőség el kellett volna vesszen - de nem
Említést érdemel még a , amit mintha valaki más írt volna - rövid, velős közjáték, nagyon is realizmusban grundolva, kitűnő castinggal (majd lefordultam a székről, amikorkaiju-szervkereskedő maffia színrelépett )Ron Perlman Nehéz ügy a pontozás. A játékidő nagyobb részében élveztem a filmet, és simán adtam volna neki egy 5+1-et, de hülyeségek rendszeresen kizökkentettek, főleg a vége felé. Annyira nem volt irritáló, mint a Mortal Engines, meg volt egy-két kifejezetten jó szakasz is benne - valahol 4 pont körül lehet reális a dolog, +1 az elsőrangú látványért. Szóval 5/10.
#értékelés
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz Komplikato #155708 üzenetére
Nem, ilyesmiért nem, meg amúgy ebben a formában nekem nem is tetszett. Az ötlet teljesen cool volt, de az előzmények tükrében pont ugyanolyan marhaság volt, mint a film második felének jelentős része. Amit a
kaiju-bébi művelt emberünkkel, az még akkor is többszörös gerinctörés, ha konkrétan nem harapja ketté. Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz Komplikato #155721 üzenetére
Na ja, ha csak szimplán
, azzal nem lett volna gondom, all in good fun. De előtte alenyelte volna, és aztán vágja ki magát . Szóval no go.felsőtestét beharapva úgy megrángatta, hogy ott garantáltan tört minden, ami merev Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
-
nagyúr
válasz Peterhappy #155870 üzenetére
Nem csak a főszereplő páros, hanem az író-rendező is ugyanaz. Vártam már, hogy jöjjön, köszi az ajánlót!
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz Yodamest #155888 üzenetére
Azért az Avatár (mostmár franchiset) vagy a Terminátor általa rendezett részeit nem jónak nevezni ehh.... ez nem is vita tárgya annyira evidens, hogy ezek jó filmek.
Múltkor már eljutottunk oda, hogy ezek a filmek a mainstream igények tükrében nevezhetők jó filmnek, de ettől még nem lesznek univerzálisan jók - ne kezdjük elölről
Avatarral kapcsolatban meg pls fogadd el, hogy van akinek nem tetszik. Van, olyan is akit kifejezetten irritál, és az "ezt a három órát sosem kapom vissza az életemből" kategóriába sorolja (jelen). Nem kell hozzá összeesküvés-elméleteket gyártani, hogy miért - egyszerűen csak így hat rájuk (ránk) a film.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
Glass Onion: a Knives Out mystery (2022)
Rian Johnson második klasszikus-ironikus-szteroidos whodunit filmje sajnos valóban nem ér fel az elsőhöz. Pedig a felvezetés pazar, az első 15 percet imádtam ( ), és egyébként a fun aspektust nagyrészt sikerült áthozni az első részből. A gond a történettel, a bűnüggyel és a karakterekkel van - apróság...persze utólag látszik, hogy az a félrevezetés része volt
A Knives Out egyik nagy értéke a számos önálló agendával bíró, nagyon jól megformált gyanusított volt - a Glass Onionnek ez a leggyengébb pontja, a karakterek fel vannak valamennyire skiccelve, a színészek betűre eljátsszák őket, aztán ennyi. Maga a gyilkossági ügy szerkezetét tekintve érdekes volt, és végső soron azt mondom, hogy tíz évente el lehet egy ilyet sütni ( ), de azért nem egy korszakos ötlet, és a Knives Out csavarosságától messze volt.ie. hogy annyira béna volt a kivitelezés, hogy a nyomozó attól zavarodott meg
Nem akarom nagyon ekézni a filmet, minden gyengesége mellett is szórakoztató volt, de lehetett volna jobb is. A kulcs szerintem az írás, ráfért volna még néhány kör polír és egy-két kritikusabb szem. Talán legközelebb. 6.5/10.#értékelés
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
Kærlighed for voksne / Loving Adults / Szeretem a férjem (2022)
Christian (Dar Salim) jól menő vállalkozó, emellett némileg gyáva és hazudozik, és a korának és pozíciójának megfelelően . Leonora (Sonja Richter), a felesége életét sérült gyermekük gondozásának szenteli, és közben próbálja meggyőzni mind a férjét, mind saját magát, hogy igazából minden rendben van a házasságukban. Aztán eljön a pillanat, amikor lelepleződnek a dolgok, és hirtelen egy házastársi háború közepén találjuk magunkat - amit először csak a szokványos, hétköznapi eszközökkel vívnak (érzelmi zsarolás, ordítozás, stb.), aztán durvább eszközök is elkerülnek...titokban szeretőt tart
A Loving Adults nem indul egy egy különösebben jó filmnek, amit elmond, azt már sokszor láttuk - viszont ahogy elmondja, az sokkal érdekesebb. A válásos krimiknek általában a halála, amikor az író és a dramaturg elkezd beleásni a szereplők lelkivilágába - ebben a filmben viszont pont ezek a jelenetek a legjobbak. A két fő karaktert először közepesen jól felrajzolja, aztán hosszan vizsgálgatja, hogy adott kiindulásban milyen eszközökkel és milyen folyamaton keresztül mennek le teljesen állatba - a feleség emlékeztet, a férj pedig egyaz egérrel játszó, bár némileg hisztérikus macskára . Sonja Richter asarokva szorított rágcsálóra kategóriában simán díjat érdemelnedemonic housewife
Nem annyira kikapcsolódós film, de aki szereti a skandináv gyomorbarúgós drámákat, annak érdemes megnézni. 7/10.#értékelés
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz KISDUCK #155970 üzenetére
Bár elsősorban iróniának szántam, legalább az író dolgot komolyan gondolom. Az Oldról ordított, hogy nincs türelme / ideje rendesen összerakni a forgatókönyvet, egy csomó probléma abból adódott.
Az új film regényadaptáció, és ráadásul van két partnere is a forgatókönyvírásban, úgyhogy lehet, hogy javulnak a dolgokPedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz Pearce #155975 üzenetére
Igen, csak a Sandcastle nagyon rövid, azt "gazdagítani" kellett, hogy kiadjon egy filmnyi játékidőt, és MNS egyedül jegyzi a forgatókönyvet. A Cabin esetén mindkét probléma kezelve van - elvileg.
#155974 KISDUCK: van valami az ürge stílusában, amitől érdekesek a filmjei; a két említett nekem is tetszik, de a többiben több a miss, mint a hit. Ennek ellenére láttam jópár filmjét - tudom, vadász vadász szindróma
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
-
nagyúr
The banshees of Inisherin / A sziget szellemei (2022)
Martin McDonagh legutóbbi filmje elég zavarbaejtő darab lett. Drámai tekintetben egy viszonylag egyértelmű ívet látunk benne a vidám, bár kissé ernyedt életformáról, amit Inisherin lakói képviselnek, a nem éppen egyszerűen befogadható végkifejletig. Ugyanakkor a film közepén van egy szakasz, amely ugyan a drámai szál előrehaladásából eseményeit tekintve nem lóg ki, de mégis teljesen más hangulatú az In Bruges-t idéző vinnyogva röhögős párbeszédekkel.
A drámai szál érdekesen, eléggé keresetlen közvetlenséggel járja körbe az , és ezek kombinációjának lehetséges következményeit. Aelszigeteltség előnyeit és bajait, a kapuzárási pánikot a végkifejlett nehezen emészthető, nekem személy szerint tetszett, hogy McDonagh minden féket kiengedve próbálta felfedezni a helyzetben rejlőbrutális direktsége miatt -potenciált - nem lepne meg, ha a történet megírásának kezdetekor ő maga sem számított volna arra, hová fog kilyukadni.szörnyűség
Jó film, még ha kissé identitászavaros is az egyébként kiváló középső szekció miatt. 8/10.Ja, és Colin Farrell óriási benne. El sem hinné az ember, hogy ugyanazt az arcot látjuk, aki a Gentlemenben Coach-ot alakította.
#értékelés
[ Szerkesztve ]
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz balazs025 #156181 üzenetére
Én a filmet nem láttam, viszont a könyvtől egyáltalán nem voltam elájulva.
#156173 proci985: anno moziban láttam, szórakoztató volt, de rettentő mély nyomot nem hagyott. Lehet újranézem valamikor.
[ Szerkesztve ]
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
Three Thousand Years of Longing / Háromezer év vágyakozás (2022)
Ezt a filmet nagyon vártam, a dzsinn és a narratológusnő története George Millerrel kombinálva igen sokat ígért. Ehhez képest a film egy kedves, szórakoztató kamaradrámaként indul el, egy egyszerre sokat ígérő és enyhén depressziós dzsinnel (Idris Elba zseniálisan hozza a figurát, különösen a hanghordozás tekintetében) és egy nagyon kíváncsi és nagyon bizalmatlan narratológussal (Tilda Swinton sokkal visszafogottabb, de remekül árnyalt előadásában). Időről időre felbukkannak elsőrangú képek és Milleres őrültségek ( ), de ezek valahogy inkább kíséretként hatnak ahelyett, hogy a film szerves részét képeznék - közel ennyire lenne jó akkor is, ha a két főszereplő egy üres színpadon beszélgetne.Salamon király önmagán játszó hangszere pl.
Aztán a film második felében a kamaradráma is leül - a második és a harmadik történet ( ) sokkal hosszabb, mint amennyire érdekes. Végül az egész sztori lezárása szerethető, de semmi extra.Murad, Zefir
Szóval ez egy jópofa, aranyos sztori, amiből különösebb szívfájdalom nélkül vágtam volna 25-30 percet. Néhány szép képen és a nagyszerű főszereplőkön kívül semmi igazán kiemelkedő vagy izgalmas nincs benne, de az "egynek jó volt" kategóriába belefér. 6/10.#értékelés
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
Whiplash (2014)
Ez már jó ideje ott figyelt a listán, végre bepótoltam. Film a zenész-tanonc világban uralkodó kíméletlen versengésről, ill. egy olyan tanár-diák viszonyról, ahol a tanár radikális eszközökkel igyekszik a diákokat minél alaposabban kimozdítani a komfortzónából, és minél kiemelkedőbb teljesítményre sarkallni.
A film nagy része ennek a kapcsolatnak a fejlődéséről szól Andrew (Miles Teller) és Fletcher (JK Simmons) között, nyers, minimális keretek között bemutatva Andrew életét és a zenélésért hozott áldozatokat. A láthatóan alacsony költségvetés még jót is tett a filmnek, a sokszor klausztrofób, nyomasztó jelenetek nagyon életszagúvá és átélhetővé teszik a diák és a tanár "harcát", érezhető, ahogy egyre növekszik a feszültség, és várható, hogy Andrew . Aztán egy fura intermezzo következik, amelyben JK Simmons elmagyarázza, mi is történt eddig a filmben (wtf?), és az utolsó 15 percben jön aelőbb-utóbb valami komoly hülyeséget csinál, ami az elutazós koncerten meg is történik .bosszú, a visszavágás, és végül a híres dobszóló, ritka katartikus módon lezárva a történetet
Nagyon erős, helyenként borzasztóan kellemetlen film a Whiplash. JK Simmons alakítása óriási a mindenféle kompromisszumra és engedményre képtelen tanár szerepében, akiről azért elég jól kiderül, hogy . Miles Teller kitűnően játszik alá, és bár viszonylag nagy lépésekben haladva, de hihetően mutatja be Andrew átalakulását a történések során. Az egyetlen problémám a filmmel, hogy nagyon egyoldalú - azt plasztikusan bemutatja, hogy egy klasszis jazz-zenésznek milyen nehézségekkel kell megküzdenie a klasszishoz vezető úton, de az egész öröméről az utolsó jelenetig gyakorlatilag egyetlen szó sem esik.bár komolyan gondolja a tehetségek felkutatását, igazából egy szadista, nárcisztikus, egomán vadbarom, és a jazz-szakma kitűnő ürügyként szolgál ezen hajlamainak büntetlen kiélésére
Valahol 8-8.5 pont köré értékelném a filmet - viszont ott van még a soundtrack, ami néhány remekül kiválasztott klasszikus és számos, a filmhez írt darab kombinációja. Na ezt az elejétől a végéig imádtam, pedig nem vagyok különösebben nagy jazz-rajongó. Szóval 9/10.#értékelés
[ Szerkesztve ]
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
-
nagyúr
válasz Yodamest #156459 üzenetére
Nálam Avatar (1) 4/10, Aquaman 6/10. Avatarban +2 ponttal van benne a látvány, Aquaman-ben +1-gyel. Szóval a minden tekintetben jobb (vagy legalábbis "jobb") film sokkal inkább a vizes srác - a blue movie csak a látványban nyer (vagy "nyer").
Az IMDB-s értékelés pedig nem kötelező senkinre nézve. Legalábbis egyelőre nem tudok ilyen rendeletről
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz Yodamest #156487 üzenetére
Végignéztem, kicsit untam is, soha nem nézném újra, nekem egy üres one man show volt.
És a díszletekbe rakott rengeteg munka és profizmus megbecsülése hol marad?
Az Aquamanról leírt vélemények meg rettentő messze vannak a piedesztára emelésről, a csúsztatást kérjük mellőzni.
Nem először javaslom hasonló helyzetben: olvasd el Mérő László: Észjárások c. könyvét (a remix változat a leginkább hozzáférhető). Abból elég jól, ráadásul tudományosan alátámasztva kiderül, mé' ilyen hülye itt mindenki
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz Yodamest #156542 üzenetére
Szerintem teljesen jó a 10-es skála, pontosan azért, amit leírsz. Én is 5-10 között értékelem a legtöbb filmet, ugyanis igyekszem elkerülni az 1-4 közöttieket - de attól azok még ott vannak, néha sikerük beléjük szaladnom, és amúgy referenciaként is szolgálnak a jobb értékelést kapott művekhez.
Ezzel párhuzamosan, 7 ponttól vannak nálam a komolyabban figyelemre érdemes dolgok, és ott meg kevés a 4 "osztályzat", úgyhogy nem egyszer osztok fél pontokat is, hogy tudjak jobban differenciálni. A %-os értékelésnek is ezért lehet létjogosultsága, nyilván (szinte) senki nem 100-as skálán értékel, de különösen 8 pont felett egészen komoly szintek vannak még - ezt az 5-ös skálád teljesen összemossa, amivel nincs gond, ha nem akarsz már pontban különbséget tenni ezek között a filmek között, de nálam mondjuk egy Buster Scruggs (8.5) meg egy Sátántangó (10) között komoly differencia van, amit szeretnék pontokban is megjeleníteni.[ Szerkesztve ]
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz Yodamest #156553 üzenetére
Igen, és hová tenném mondjuk a Prestige-t, ami 9 pont - markánsan jobb, mint a Buster Scruggs, és jelentősen kevesebb, mint a Sátántangó?
Emellett "a 3 hely a többinek" azt jelentené, hogy 8 pont alatt már 5-ből max. 3-at adnék a filmekre, ami percepció szerint olyan jó közepes, pedig a 7 pontos filmek tipikusan azok, amiket már jó szívvel tudok ajánlani. Egy 5/10-es film meg simán 1-es, ami ugye már bukta - és megszűnik minden differenciálási lehetősége az olyan "élmény"filmekkel, mint mondjuk a Troll 2, vagy akár a Kati.#156552 proci985: a Zohan teljes rejtély, valamilyen megmagyarázhatatlan okból nekem is bejön
[ Szerkesztve ]
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz erahurka #156556 üzenetére
Jesszusom, dehogy tetszik - kb. olyan, mint a Clerks 2-ben Becky a donkey show-val: I'm disgusted and repulsed and... and I can't look away
A "miért kell részletezni" kérdésre annyi a válasz, hogy nem kell, de én szeretném. Lehetne annyit is mondani, hogy kétféle film van, jó és rossz, de nekem személy szerint tetszik az a megközelítés, hogy a pontszám súlycsoport szerint besorolja a filmeket. A 10 pontos skála, ahol 6 felett vannak 0.5 pontok is, úgy tűnik, már elég arra, hogy számomra hasonló értéket képviselő filmeket rakjak azonos pontszámra, és emellett kb. megfelelően csapódik le olyasvalakiben is, aki nem olvasta a pontozási táblázatomat, ami a szélsőségesített 5 pontos skálával szintén nem teljesül.
#156559 Yodamest: igen, 5-ös skálán is tud mindenki értékelni, meg 2-esen is (igen / nem), ettől még nem lesz a rövidebb skála jobb, pláne nem univerzálisan jobb. Számomra nem "adja magát" az 5 pontos értékelés - leírtam, hogy miért.
[ Szerkesztve ]
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz Yodamest #156562 üzenetére
Abszolút nem felesleges, és nemhogy nem tarthatatlan, hanem sokkal egyszerűbb, mint megpróbálni az összes jó filmet 2-3 pontba beleerőszakolni - nekem. Analitikus alkat vagyok, sokat gondolkodom a filmeken, legalábbis amiken érdemes.
Ahogy az előbb is írtam, természetesen tudnék 5 pontban pontozni, csak nem lennék vele elégedett, úgyhogy nem csinálom.Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
Előre is elnézést kérek, filmről fogok írni
The good nurse / A másik nővér (2022)
... de nem sokat, mert az első mondaton is nehéz túljutni spoiler nélkül. Két ápolóról szól a történet, akik körül , és pár hét elteltével a kórház belső vizsgálatot indít, amelybe aváratlan halálesetek következnek be . Az egyik ápoló, Amy (Jessica Chastain) számára egyre világosabbá válik, hogy a másik ápoló, Charlie (Eddie Redmayne)rendőrséget is bevonják - csak éppen ott gátolják őket a munkában, ahol tudják ...keze van a dologban - viszont bizonyítékot a kórház seggvédése miatt szinte lehetetlen találni
Bűnügyi történetnek indul, de félig lélektani dráma a film, a végére egy kis pszichológiai kitekintéssel - ez utóbbi nagyon ígéretes, de aztán nem váltja be teljesen a hozzá fűzött reményeket. A film eseményei konspirációs teóriába illenek, és bizonyos (kulcs)momentumokat még fikcióként sem volt egyszerű elfogadni potenciálisan hitelesnek - annál nagyobb gyomros, amikor az ember szembesül vele, hogy ezeket bizony a való életből vették, és Charlie valóban .emberek tömegeit tette el láb alól, a kórházak pedig lényegében falaztak neki
Maga a film elég jól kivitelezett, jó a dramatizáció, sok a fényképezésben a premier plán, ami a két fantasztikus alakítást nyújtó főszereplőnek köszönhetően kiválóan működik. A karakterek sokoldalúak, köznapiak (vagy annak mutatják magukat), de nem klisések. Igazán akkor ütött volna a történet, ha valami a végén - de az igaz történethez való ragaszkodás miatt erre nem tudott sor kerülni.fajsúlyos motivációra is fény derül
84.314159265% -> 8.5 /10 -> 4/5 -> igen / nem#értékelés
#156601 proci985: aha, a szürrealitásba hajló kreténség lehet, hogy jó nyom.
[ Szerkesztve ]
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz Mik76 #156607 üzenetére
Itt mit értünk pontosan "shot" alatt? Az én fejemben ez a fogalom a megszakítás / vágás nélküli jelenetet takarja - de ha ezekből 2400 VFX-es a TG2-ben, akkor VFX nélküliből már túl sok nem lehet, még egy pattogósnak számító 3 sec / shot vágással sem
#156610 Ispy: ez nem feltétlen ellentmondás - lehet, hogy a VFX-et is egyedül csinálta
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz Mik76 #156640 üzenetére
OK, köszi, ezek szerint nem volt jó a magyar terminológiám
De a lényegi kérdés az lett volna, hogy mi minősül VFX shotnak. Ha egy 3 másodperces shotban fél másodpercre feltűnik egy objektum, aminek kicsit kozmetikáznak a színén, akkor az már VFX shot? És akkor is 1 VFX shotról beszélünk, ha egy 8 másodperces shotban két Godzilla aprítja egymást? Mert ha igen, akkor a a VFX shot count csak nagyon korlátozottan indikatív arra nézve, hogy ténylegesen mekkora VFX-munka van a filmben.
Mondjuk a 2400 arra utal, hogy a 130 perces film szinte minden shotjához hozzá van nyúlva - ez amúgy elterjedt dolog mondjuk az akciófilmekben?[ Szerkesztve ]
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz Mik76 #156648 üzenetére
Azt gondolom, az élet / biznisz egyre több területén felmerül ez a típusú probléma: van egy megcélzott közönségréteged, akik ragaszkodnak egy vélt vagy valós értékhez, miközben az adott érték jelenlétét (vagy jelen nem létét) igazából elenyésző százalékban ismerik fel. Baromi nagy a kísértés, hogy néhány egyszerű hazugsággal megetesd őket, és beszedd a pénzt tőlük, miközben a saját oldaladon megspórolj egy rakat költséget.
Nyilván ettől a pénzügyi "indoklástól" függetlenül teljesen elfogadhatatlan az eljárás - de amíg az ilyesmit következmények nélkül (vagy kevés következménnyel) meg lehet úszni, addig biztosan lesznek próbálkozók.Ajánlott irodalom: Roald Dahl - The Butler
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz PuMbA #156676 üzenetére
Igen, ez ugyanaz, mint amit én írtam, csak a részletekkel. És bár jellemzően az a véleményem, hogy ha mainstreamben hülyeségek történnek, akkor az azért van, mert a közönség a hülyeségekre vevő, ez a fajta átb***ás akkor is elfogadhatatlan. A VFX-es stúdiók ilyen kezelése meg szintúgy - érdekes, hogy ez mennyire hasonlít ahhoz, amiket a játékiparban olvasni.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
Nomadland / A nomádok földje (2020)
Hát ez egy elég zavarba ejtő filmélmény volt. Felkészültem egy kőkemény doku-drámára - ehhez képest a melankolikus kezdés után egy majdnem poszthippi hangulatú filmet kaptam, sok-sok érdekes részlettel és szerethető emberi jósággal / gyarlósággal. Nagyszerű élmény volt nézni ezeket az embereket, akik ennyire más úton keresik (és időnként meg is találják) a boldogságot és a szépséget az életben - annak ellenére, hogy nekem eszembe nem jutna ezt az életformát választani. Amennyiben a filmnek az volt a célja, hogy a modernkori nomádkodás pozitív oldalát bemutassa, ill. az életérzést átadja, akkor nagyszerű munkát végzett.
És itt van egy legalább közepesen komoly bökkenő. A film akkor lett volna teljes értékű, ha objektív, átfogó képet mutat arról, hogy milyen így élni. A lehetséges problémákra voltak utalások, de csak nagyon vékonyan - az időjárás, a betegségek, az idősebb emberek fizikai leépülése, a váratlan költségek mind-mind sokkal súlyosabb következményekkel jár egy ilyen életvitelben, ehhez képest ezekből csak az utolsót láttuk bármennyire is bemutatva. Az persze biztos, hogy nem lett volna ennyire pozitív élmény a film, ha ezek a tényezők is kellő súllyal benne vannak - meg amúgy propaganda-szaga nem volt, úgyhogy tiszteletben tudom tartani a készítők döntését arról, hogy mit hangsúlyoznak. Így "csak" 80.39781% -> 8/10 -> 4/5 -> igen / nem.#értékelés
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz Mik76 #156805 üzenetére
Nekem az jött át a filmből, hogy ezek az emberek nagyon szeretik azt a szabadságot, amit az életformájuk ad nekik, élvezik a természetet, értékelik egymás társaságát - meg közben időnként mindenféle alkalmi melókból keresnek pénzt, ami láthatóan nem húzza vissza őket, sőt, esetenként kitűnően érzik magukat ott is szociálisan.
Rossz? Egyedül a , ott ugye ki is jött, hogy nagyon könnyen billen át nem fenntarthatóba a nomádkodás.2000 dolláros javítós számla volt valamennyire is fajsúlyos rossz , szinte semmi, aminek egy, a civilizáció "rendes" keretein kívül mozgó ember folyamatosan ki van téve.Nem volt baleset, lopás, rabló- vagy egyéb támadás, súlyos betegség (nincs biztosítás, nyilván) A befejezést is pont ellentétesen láttam. Fern
két teljesen legit ajánlatot kapott arra, hogy letelepedjen olyan helyen, ahol szeretik. Ehhez képest fogta magát, megszabadult a férjéhez kötődő emlékeitől, még egyszer (vszleg utoljára) ellátogatott a felszámolt lakásukba, aztán folytatta az utat. Nekem ez úgy jött le, hogy valós lehetőségek közül választotta a nomád életforma folytatását, miért lenne lemondó? Hát nem vagyunk egyformák, na
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz Mik76 #156824 üzenetére
Ez is egy interpretáció, és különösebben nem vitatkozom vele, mert nemigen van semmi tényszerű a filmben, ami cáfolná, max. apróságok. Pusztán nekem nem ez jött le belőle.
#156827 lezso6:
Ha már feldobtál két lehetőséget ( ), akkor nem igazán értem, miért zárod ki kategorikusan a harmadikat (önkínzás, kényszerpálya ). Nyilván nem arról van szó, hogy aennek is megvan a szépsége, és tudatosan ezt választom , hanem arról, hogy ajótündértől a három kívánság egyikeként egy dobozos furgont kérnének egy 50M dolláros luxusvilla helyett helyett csinálják, és még örömöt is lelnek benne, vagy legalábbis egyes aspektusaiban."heti 60-80 óra munka + albérletben tengődés hóvégi éhezéssel" Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz Mik76 #156838 üzenetére
Igen, egy bizonyos szint után tudni kellene, mi van a karakter fejében, az meg nem áll rendelkezésre
A lényeg pont az, amit az eggyel előbbi hsz-ben körbejársz - nekem a filmből a küzdés messze nem jött át annyira, mint amit egyébként saját magam is feltételeznék erről az életformáról. Voltak utalások, de ugyanakkor pl. az Amazonos szezon-meló úgy volt bemutatva, hogy teljesen jó buli.
Anyagiak: persze, aki ilyen életmódra áll át, az jellemzően nem saját elhatározásból teszi (bár ilyenre is volt példa a filmben). De ez nem jelenti azt, hogy ha már egyszer benne van, akkor nem tudja megszokni vagy akár megszeretni.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz Bad Pritt #156860 üzenetére
Ma már valószínűleg sehogy nem csinálnák meg, az is csoda, hogy akkor megcsinálták.
Béla bá' szerint egyben kell megnézni az egészet, amit egyrészt értek, másrészt (szégyen vagy sem) nekem nem sikerült. A DVD-s változat hármas tagolása (intro és 1-3, 4-6, 7-12) elég jó, kb. 2-2-3 órákkal, három egymást követő estén.Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
Na, Tarr Béla-napok vannak? Lehet, én is nekigyürkőzök a Werckmeisternek
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz k-adi #156990 üzenetére
Nem véletlen. A kedveltség szimpátia kérdése, nem tehetségé / tudásé.
Nekem pont ez a fő bajom Tom Hanks-szel, a legtöbb szerepében arcátlanul rámegy arra, hogy sajnálja / kedvelje a néző, ha kell a karakterbe ilyen vonás, ha nem.
Keanu Reeves arcait meg még egy 70 éves favágó is meg tudná számolni az ujjain Nem annyira fókuszált, mint Steven Seagal, de nem is játszik más ligában...Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz devil-k #156997 üzenetére
Abszolút nem. Az a dolga, hogy megjelenítse a karaktert, aztán a néző reagál olyan érzelmekkel, ami kijön belőle. TH-tól időnként olyan érzésem van, mint amikor egy TV-showban kigyullad a "Taps" felirat. A Terminal volt ennek a legjellemzőbb mintapéldánya, de a a legtöbb filmjében kisebb-nagyobb rendszerességgel felbukkan ilyesmi.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
-
nagyúr
Confess, Fletch (2022)
Úgy tűnik, a Knives Out franchise nincs egyedül a vicces whodunit műfajban, itt van nekünk 2022-ből Fletch, Gregory MacDonald regénysorozatából adoptálva. Az alapképlet viszonylag egyszerű - adott Fletch, a kicsit karizmatikus, kicsit tenyérbemászó, kicsit éleselméjű, és borzasztóan nagy önbizalommal rendelkező ex-újságíró, aki mindenféle hülyeségekbe keveredik. Most éppen egy Rómában megismert bella donna (meg a hölgy édesapja) kedvéért nyomoz ellopott festmények után - Bostonba érkezik, és a bérelt lakásban rögtön egy hulla várja...
A fentiek kb. előrevetítik, mennyire komoly a film, és ezt a komolytalanságot végig sikerül úgy egyensúlyozni, hogy ne menjen át debilbe, és egy egészen jópofa whodunit kerekedik ki belőle. A dialógusok általában kitűnőek, jó feszesre vannak hangolva, sok iróniával és karakterhumorral, és ez így már tökéletesen el is vitte volna a hátán a filmet. Sajnos az írók nem érték be ennyivel, a karakterhumort megfejelték verbális jópofáskodással, és ez nem vált az eredmény előnyére - olyannyira nem, hogy időnként az amúgy teljesen jó munkát végző castra is rányomta a bélyegét, a mostohaanyóst alakító Marcia Gay Harden pl. egész nagy amplitúdóval ingadozott a kitűnő és a borzalmas között, akár egy jeleneten belül is. Ld. "a kevesebb néha több" c. közhely...
Ha az időnként felbukkanó erőltetett jópofáskodást el tudjuk nézni a filmnek, akkor egy korrekt, könnyed, nagyon szórakoztató valami az eredmény, amit egy hosszú, nehéz nap (vagy hét) után jó szívvel tudok ajánlani. 7/10.#értékelés
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
Heojil kyolshim / Decision to leave / A titokzatos nő (2022)
Egy idős koreai férfi lezuhan hegymászás közben. Az öngyilkosságos történet egész jól kicsekkol, de a nyomozást vezető Jang Hae-joon-nak (Park Hae-il) gyanús lesz az áldozat kínai felesége, Song Seo-rae (Tang Wei). Próbálja az ügyet minden lehetséges szempontból megnézni, és közben az érdeklődése egyre inkább felébred az asszony személye iránt is...
A fenti történetváz nem túlzottan eredeti vagy izgalmas - az a megközelítés, ahogy Park Chan-wook a témához nyúlt, annál inkább. Zavarbaejtően közelről mutatja be a szereplők érzelmeit és gondolatait, nem fukarkodva a szereplők által elképzelt szituációkkal, lehetőség szerint a szavakat elkerülve. A szokásos murder / nem murder mystery helyett egy meglehetősen bonyolult kapcsolati- és karakterdrámát kapunk, két meglehetősen nagy mélységeket rejtő főszereplővel, és azzal a szokatlan benyomással, hogy itt igazából .mindkét fél "stalkolja" a másikat
A film a közepe táján kicsit leül, némileg korán érkezik egy végkifejlet, ami akár lezárás is lehetne - de nem lesz, és a folytatás ugyan szolidan és kifinomultan, de rettentő hideglelős, és az utolsó 40-45 percdrámai . Kiegészítve a csudaszép képi világgal és Tang Wei kis masterclass-ával a minimalista színészi játék terén, ez már megint egy olyan film, amin még napokig fogok agyalni. Nehéz és kissé önkínzós darab, de a zsáner kedvelőinek nem kihagyható. 9/10.súlyosan ráül a nézőre, mert lehet tudni, hogy ebből happy end marhára nem lesz #értékelés
[ Szerkesztve ]
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
Új hozzászólás Aktív témák
● A spoiler formázás használata kötelező spoileres tartalmaknál!
● A topikban tiltott a warez mindennemű formája!
● A kereshetőség érdekében lásd el #értékelés címkével a filmkritikát, ajánlást tartalmazó hozzászólásaidat!
- Csak nekem ilyen lassú a PH?
- Mesterséges intelligencia topik
- Hálózati / IP kamera
- Milyen légkondit a lakásba?
- Hatalmas, 16K felbontású, szemüveg nélküli 3D kijelzőt villantott a BOE
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- A PC-ből az asztalunkra is kilép a Noctua
- Újra kiadták a Redmi Pad Prót
- Samsung LCD és LED TV-k
- További aktív témák...
- Üzletből, garanciával, Macbook Air Retina 13" 2020, 8GBRAM 256GB SSD magyar bill
- Lenovo ThinkStation P330 Workstation: 3D tervezésre (CAD), videó vágásra, animációk készítésére(DCC)
- ASUS ROG STRIX RTX 3070 8GB
- Eladó ASUS ROG STRIX SCAR II GL704G kishibás gamer notebook
- ÚJ! // ÁR ALATT! // Edifier S3000 MK II // Muziker garancia
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs