- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Redmi Note 9 Pro [joyeuse]
- 2 nm-en készülhet az Exynos 2600
- Milyen okostelefont vegyek?
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Nokia 3210 - felélni az örökséget
- Közönségkedvenc Galaxy vált One UI 6.1-re
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Új HMD modell bukant fel
Hirdetés
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Ilyen lesz a Honor 200 és 200 Pro
ma A Lite verzió már itthon is megvásárolható, az alap- és Pro modell pedig június 12-én érkezik Párizsba.
-
Jó dolog az AI, de emberek nélkül nincs játékfejlesztés
it A Tomb Raider franchise tulajdonosa szerint egy dolog az AI térhódítása – de a sikeres játékfejlesztéshez emberi kreativitás kell.
-
Mobilarena
A kereshetőség érdekében a filmkritikát, ajánlót tartalmazó
hozzászólások #értékelés címkével vannak ellátva.
Bővebben erről és példa a keresésre.
A spoiler formázás használata kötelező spoileres tartalmaknál!
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
nagyúr
válasz lezso6 #149710 üzenetére
Szerintem meg a Dark Knight sem lóg ki nagyon abból a kontextusból - jól meg van pakolva elgondolkodnivalóval, minden egyéb filmes értéke mellett. Úgy általában, az első 5 film a listán, bár nekem egyik sem top 5, szerintem kb. rendben van. Nekem a 6 és 16 közötti összes film (kivéve Fight Club) sokkal jobban csípi a szemem.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz erahurka #149728 üzenetére
"minden egyéb filmes értéke mellett"
A probléma amúgy annyi, hogy a 6-16 csoportban nagy a sűrűsége az olyan filmeknek , amik - szerintem - legalább annyira köszönhetik a magas pontszámot a jó marketingnek, mint bármi másnak. Egyik sem rossz film, sőt, több közülük kifejezetten jó, de nálam top 50 kapcsán sem kerülnének szóba a Fight Clubon meg a Pulp Fictionön kívül (utóbbi ott is inkább a hátsó fertályban). De miután ez mind csak magánvélemény, ha nem tetszik, hát nem tetszik
A Letterboxed lista is hasonló, mások a filmek, de ugyanúgy van, ami jól mutat a helyén, és van ami - nekem - WTF. Mondjuk ott rögtön a #1 is WTF
#149727 Miklós315 : na ja, az könnyebben lecsúszna az első szekcióban.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz erahurka #149735 üzenetére
Az objektivitást rögtön tegyük is félre, mert ha valaki manapság bármilyen művészetről kihangsúlyozottan objektívan szólal meg, akkor 90% valószínűséggel a saját ízlését próbálja racionalizálni, nem ritkán igencsak erőszakosan. Én mérnök vagyok, ilyesformán nagy híve az objektivitásnak, de ebben a társadalomban (nem csak Mo.) teljesen feleslegesnek tartom a filmezés kapcsán erőltetni. Szóval én a saját értékrendem, preferenciáim alapján szűröm a filmeket, oszt' annyi.
Nálam a film optimális esetben egy audiovizuális élmény, agymunkát igénylő tartalommal. A történet (főleg a lineáris történet) nem különösebben fontos, a karakterek annál inkább. Nagyra értékelem a jó zenei rendezést, de az irritál, amikor a zenével túlzottan manipulálni akarnak. Vizualitásban erős preferenciám a fantázia és a vízió a technológiával szemben, de a jó CGI-t azért nem vetem meg.
Ha ezeken a preferenciákon keresztülereszted a top 15 IMDB filmet, akkor mindjárt nem lesz olyan meglepő, amit írtam. A Pulp Fictiont konkrétan nagyon szeretem, viszont az a film nagyjából egy ütősen megírt kamaradráma remek alakításokkal és jó zenével - ezt mind értékelem is benne, viszont pont a vizualitás terén nem ad gyakorlatilag semmit, ezért sok film van, amit fölé rangsorolok, pusztán azért, mert az az aspektus nekem kiemelten fontos.Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz erahurka #149741 üzenetére
Wut? Ezt hogy sikerült a leírtakból kihozni?
Szóval, nem. Ugyanazt a dolgot sokféleképpen be lehet mutatni kamerával, nem véletlen külön művészeti forma a fotózás is. Pl. Wes Anderson filmjeit többek között pont ezért szeretem nagyon, teljesen váratlan szemszögekből tud rámutatni helyzetekre, emberekre.#149740 mephi666: igen, olyan is van, hogy az ember egy filmnek / műnek egyetlen aspektusába szeret bele annyira, hogy az nagyon megtolja a helyezést.
A Straigth Story nekem is tetszett, teljesen jó volt a makacs vénember road movie megközelítés, meg hát nem kicsit volt váratlan Lynchtől a sok mindfuck-történet után.Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz proci985 #149744 üzenetére
A "shakehaz" alatt Mia és Vincent sztorijára gondolsz? Nem rémlik, hogy ott nagyon nagy vizuális mesélés lenne. A mimika beszédes volt, ha esetleg erre gondolnál, de az még mindig a kamaradráma keretei között van, nem kell hozzá film.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz proci985 #149767 üzenetére
A lényeg pont elég statikus volt - amikor az asztalnál ültek, és két szinten ment a beszélgetés. Igen, a filmes médium jobban segített koncentrálni egyenként a szereplőkre, ugyanakkor el is vette a nézőtől azt a lehetőséget, hogy eldöntse, melyik pillanatban melyik karakterre figyel. Ez kétélű dolog, nem volt azzal gond, ahogy a Pulp Fiction csinálta, de nem is látok benne semmi extrát.
Amúgy a téma felvetésekor lényegesen erősebb vizuális hatásokra gondoltam, ami nem is feltétlen (vagy akár elsősorban) a szereplőkről szól - de ha már szereplők, akkor pl. ilyesmire:Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz Peterhappy #149890 üzenetére
Ezek nekem is kimaradtak eddig, kedvet kaptam hozzájuk
Billy Wilder kompletten ott van a majdegyszer listán, érdekel majd a beszámolóPedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz RetepNyaraB #150031 üzenetére
Wha' Szerintem teljesen jó volt a film - nem volt közel sem olyan átütő erő benne, mint a könyvben, de elég becsületes adaptáció volt. A színészek választását én is kritizáltam a koruk miatt, ugyanakkor Audrey Tautou karaktere tekintetében nagyon jó választás, mint Chloe. Szóval miért akarsz mészárolni?
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz Miklós315 #150068 üzenetére
A hét mesterlövész teljesen jó film, de nincs meg benne az az érzékeny karakter- és korszakfestés, amit Kuroszava filmjében a legjobban szeretek. A Yojimbot láttam még tőle, az annyira nem ragadott meg. A Rashomont filmen nem láttam, de könyv alapján nem lepne meg, ha a filmváltozat nem ütne nagyot.
Többször próbáltam már belevágni az életműbe - egyszer ugye eljutottam a Yojimboig, de többnyire az lett belőle, hogy újranéztem a Hét szamurájt, és ott megakadtamPedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
Corpse Bride (A halott mennyasszony) (2005)
Tim Burtonről tudjuk, hogy az a meglepő, ha az épelméjűség nyomai felbukkannak egy-egy filmjében. A Corpse Bride-dal végképp biztosra ment, hiszen már a cím és a poszter is egyértelművé teszi, hogy itt az ép elme nem rúg labdába.
A stop-motion animációval készült film története Victor és Victoria házasságának előkészületeivel kezdődik, ahol Victor gazdag polgári szülők sarja, míg Victoria elszegényedett nemes szüleinek utolsó reménye - hogy ne kerüljenek az utcára. Az esküvői főpróba (hiszen everything must go according to plan!) meglehetősen rosszul sikerül, mert Victornak sehogy nem sikerül végigmondani az esküt - a végén a pap elzavarja gyakorolni. Victor lelkiismeretesen így is tesz - a véletlenek összjátéka folytán igen sajátos eredménnyel...
A film első 15-16 percében a szülők és az esküvői előkészületek groteszkségét csodálhatjuk a véglegekig kikarikírozott vizaulitás aktív támogatásával, majd a következő 6-7 percben Burton feltekeri a weird-o-metert, és a gyanútlan néző csak ül tátott szájjal, hogy mi az atyaúristen történik. Az első 20-25 perc gyakorlatilag hibátlan, vizuálisan mind a stílus, mind az egyszerű, apró mozdulatokkal beszélő arcok teljesen megfogtak, a gyakran musicalbe átcsapó zene (Danny Elfman munkája) pedig tökéletesen aláfesti a történéseket.
Sajnos itt a film túl is lendül a csúcsponton, a további 50 perc kénytelen a történetet bontogatni, ami sokkal kevésbé érdekes, és bár vizuálisan továbbra is remek, és vannak benne erős pillanatok, az első harmad intenzitását messze nem éri el, "csak" egy jópofa, szórakoztató animációs film.
Pontozni is osztottan tudok így - az első harmad egy kövér 10-es, a további gyengécske 7. Az súlyozottan átlagolva 8/10.#értékelés
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz hoffman_ #140763 üzenetére
... és alig egy év múlva sikerült is megnéznem a LS&2SB-t Fenntartom, amit korábban írtam - az a film sokkal jobban egyben van, mint a The Gentlemen, sokkal életszagúbbak a karakterei, és a történetnek is van némi értelme.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz Mik76 #148185 üzenetére
+1 a Fantastic Funginak. Nemcsak nagyon érdekes témákat jár körül, de vizuálisan is gyönyörű, és dokumentumfilm létére egészen épkézláb drámai ívvel is rendelkezik. Nyilván zéró tudományos érdeklődés mellett kevésbé lesz szórakoztató, de aki szeret a képernyő / vászon előtt ülve új dolgokat tanulni, annak nagyon tudom ajánlani. 9/10.
#értékelés
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
Én feltettem a kérdést, de senki nem válaszolt Mert addig az OK, hogy kiállsz / reagálsz, ha a nejedet sérelem érte, de pontosan mit teszel ennek keretében? Ebben a szituációban ez korántsem egyszerű kérdés, ha szeretnél kulturáltan ÉS férfiasan fellépni.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz paatrick #150514 üzenetére
Én ebben egyrészt nem érzem az átütő erőt, másrészt a verbális megalázás és a fizikai bántalmazás között sem látok akkora különbséget, hogy az egyiktől valaki balf*** lenne, a másiktól meg király.
Azért feszegetem amúgy ezt a témát, mert amit Chris Rock csinált, az egy meglehetősen elterjedt társadalmi jelenség az elmúlt 10-15 évben - egy biztonságos(nak hitt ) környezet kereteivel, szabályaival visszaél, aztán csodálkozik (rosszabb esetben felháborodik, bepanaszol, perel, stb.), ha szintén a szabályokon kívüli választ kap. Nem azt mondom, hogy erre a nyakleves a legjobb reakció, de valahogy szükséges helyretenni az ilyen versenyzőket.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz abrtom87 #150596 üzenetére
A hollywoodi A-listások többsége nem kiemelkedő színész, jellemzően a fellépésük és a karizmájuk sokkal inkább eladja őket, mint a színészi tehetségük / tudásuk. Vannak kivételek, de BW szerintem sem tartozik közéjük.
[ Szerkesztve ]
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz Bad Pritt #150603 üzenetére
Igen, aláírom, sőt, azt is hozzá lehet tenni, hogy elég jól mérte fel, mekkora kabátot bír el, és nem emlékszem, hogy bármiben nagyon felsült volna.
Én egyébként bírom az arcot, az elmúlt 10 évben nemigen láttam semmit vele, de pl. abrtom87 említette a Moonrise Kingdomot, egy olyan szerephez azért kell bátorság.Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz eeXaa #150605 üzenetére
Will Smith nálam az a kategória, hogy mivel sokan szeretik, biztos van valami oka, de nekem elképzelésem sincs, mi az Willis nála azért néhánnyal magasabb polc - szerintem.
#150609 sherlock82 : az Ötödik elem klasszikus esete a "megfelelő arc a szerepre" esetnek, bár olyan mértékben, mintha a karaktert kifejezetten BW-re írták volna. Szerintem ütős volt benne - én az egész filmet nagyon szeretem, az összes hibájával együtt.
[ Szerkesztve ]
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz eeXaa #150611 üzenetére
Hát, őszintén szólva nem látom Sose voltam nagy véleménnyel az AA-ról, a díjazottakat korábban is hónapok alatt elfelejtettem, az utóbbi 1-2 évben meg már azzal sem vagyok képben, hogy kit jelöltek és ki nyert.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz Mik76 #150765 üzenetére
AC Clarke - 3001: The Final Odyssey Mondjuk
témában az Excession (Holtpont) Banks-től magasan a kedvencem, ott egy kicsit más szinten mozognak a dolgok.eltérő oprendszerek közötti vírus [ Szerkesztve ]
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz RetepNyaraB #150849 üzenetére
+1
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz gbors #147317 üzenetére
The french dispatch, take #2
Megnéztem újra, ezúttal felkészülten, és nem utolsósorban a megállítás és a visszapörgetés lehetőségével felvértezve. Nem volt helyes az első benyomásom - ez a film nem más, mint W.A. korábbi munkái, hanem még olyanabb. Minden eddigi filmjénél kimunkáltabb a látványvilág (talán a Grand Budapest Hotelt leszámítva), néhány jelenetet szimplán megállítottam, és nézegettem az állóképet. Tele van elvetemült kontextus-humorral, minden további nélkül végig lehet röhögni a filmet, ha valaki ezekre fókuszál. A karakterek meg egyszerre nagyon emberiek és rendelkeznek némi inhumán beütéssel, nem kis feladat elé állítva a színészgárdát, akik ezen feladatukat elsőrangúan oldották meg. A zenék szokás szerint remekül építik a hangulatot, és keveset főszerepelnek. És végül a történet - na, az nem nagyon van Végső soron, a film egy szégyentelenül elfogult portré a XX. század derekának újságírásáról és újságíróiról, sokkal inkább az emberekre, a szituációkra és a kiváltott érzésekre koncentrálva, mint a történéseket koherens narratívába szedve. És ez így jó, Wes Andersont ilyennek szeretjük. Második megnézésre a filmben az égegyadta semmilyen kifogásolnivalót nem találtam, ellenben 110 percen keresztül mosolyogva bámultam a képernyőt, és imádtam az egészet. Szóval 10/10.#értékelés
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
-
nagyúr
válasz KISDUCK #150999 üzenetére
Only lovers left alive. Hirtelen felindulásból újranéztem hétvégén, és a jelenetet, ahogy egymás árnyékaként átsuhannak a téren, visszapörgettem párszor.
#150997 RetepNyaraB : két ellenkező nemű vámpírt látunk a képen
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz RetepNyaraB #151013 üzenetére
Érdekes, ezt az übercool dolgot több helyen is olvastam, nekem teljesen más jött át a filmből.
Persze, a megjelenésük és a fellépésük nagyon magas polcon van,
de ezzel olyan éles kontrasztban állnak az életük ("életük") részletei, hogy sokkal inkább sajnáltam őket, minthogy csodálattal adóztam volna a coolságuknak. És hát ugye a végén sikerült belefutni a teljesen anticoolba a túlélés érdekében... Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz lezso6 #151128 üzenetére
Kiegészítésképpen: semmilyen értékelőoldal nem megbízható, maximum jobb-rosszabb indikációval szolgál. A legjobb (de szintén nem tévedhetetlen) megoldás az, ha elolvasod olyasvalakinek az értékelését, akiről tudod, hogy az ízlése rokon a tiéddel. Ha ez mondjuk egy kritikus, aki sok értékelést ír, az valamelyest megkönnyíti a dolgot, bár manapság nem egyszerű olyan kritikust sem találni, aki kendőzetlenül elmondja a véleményét, és nem fullad bele a többoldali polkorrektségbe. Szóval nem egyszerű ügy ez
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
-
nagyúr
Sátántangó (1994)
Tarr Béla monstre alkotása az egyik legrégebbi elem (volt) a filmnézős todo listámon - kis túlzással a megjelenése óta terveztem, hogy megnézem, de ugye eleinte nagyon nehéz volt hozzájutni (ürügy), meg aztán a 7 órás, nehéz témát nehéz formában feldolgozó film elé leülni speciális hangulat kell. Aztán elröppent egy nyúlfarknyi 25 év, és a héten végre bepótoltam eme lyukat filmes műveltségemen.A Sátántangó szereplői egy istenhátamögötti, feltehetően már nem funkcionáló mezőgazdasági telep lakói. Szűk, alig 15 fős közösséget alkotnak, tétlenségre kárhoztatva a legalapvetőbb szükségleteiket éppencsak kiszolgáló telepen, a várostól (= a világ többi részétől) messze, és ősszel a folyamatos esők által okozott sártenger miatt gyakorlatilag elzárva. Néhányan a helyzethez illeszkedő szokásokat vesznek fel (lopás, paráználkodás, balhézás, ilyesmi), mások a teljes becsavarodás jeleit mutatják - legjobb példa a doktor, aki ki sem mozdul a házából, és feljegyzéseket készít a telepen zajló legtriviálisabb eseményekről is. Közös motívumként mindenki iszik, mint a kefekötő - bár egyértelműen nem derül ki, de valószínűsíthető, hogy napi rendszerességgel merevrészegre vedeli magát az egész lakosság. A többség a kocsmában, muzsikaszóra, a doktor meg otthon, egyedül.
Hőseink minden gyarlóságuk mellett azért érzik, hogy ez nincsen így jól, és szeretnének kitörni - ezen vágyuk beteljesülésével kecsegtet egy évi (elmaradt? nem derül ki) jövedelmük megérkezése, ellenben fenyegető árnyként felbukkan az egy éve halottnak hitt Irimiás, aki a telep felé tart, és akinek áhítattal vegyes félelemmel emlegeti mindenki a nevét...A film néhány nap eseményeit dolgozza fel, 12 szegmensre (+ nyitójelenet) bontva. Az első 6 szegmens (a 3 lemezes DVD-s kiadás első két lemeze, valamint a kétszünetes mozis vetítés első két része) egymástól szinte teljesen független, alapvetően a szereplők bemutatását szolgálja. Rendkívüli, sebészi alapossággal ismerteti meg a nézővel az egyes karakterek fő jellemvonásait, a hosszú schnittekkel és a közelképek sűrű alkalmazásával meglehetősen kíméletlenné téve a folyamatot. Sokszor elidőzik egy-egy mozdulatlan képen, alkalmat adva a nézőnek, hogy beleélje magát a szereplő helyzetébe, gondolataiba - akkor is, ha ez adott szereplő kapcsán nem éppen kellemes élmény. A 3. részben aztán felpörögnek (na jó, "felpörögnek") az események,
. A film itt is lassan halad, de határozottan eseménydúsabb az első két résznél, és azt gondolom, emészthetőbb is. Én szeretem a lassan, kényelmes tempóban haladó mozgóképet, és nagyon tetszett is, amit a maestro elém tárt, de ezzel együtt az első rész 130 perce után azért okozott egyfajta megkönnyebbülést, amikor felbukkant a "Szünet" felirat - a harmadik részt viszont elnéztem volna a végtelenségigszínre lép Irimiás, segítséget ajánl az 5. szegmensben bekövetkezett tragédia alóli feloldozásra, és a kis közösség tagjai kezéből kicsúszik az irányítás Pedig a film értékeinek jelentős része pont az előadásmódjából ered - a gondosan megválasztott beállítások, a közelik és a szuperközelik bőkezű használata, a lassú kameramozgások szinte szuggesztív erővel bírnak, és "rákényszerítik" a nézőt, hogy beleélje magát a karakterek helyzetébe, átvegye a szemléletüket, átélje a szorongásukat és félelmeiket. Aztán egy-egy gondosan megválasztott pillanatban kidob minket egy távolabbi nézőpontba, ahonnan nehéz együttérzéssel szemlélni, ahogy a telep lakói kollektíven haszonállati szintre isszák magukat. Kivéve a doktort, persze, aki ezt egyedül is megoldja.
Visszatérő téma a filmben az állatokkal való párhuzam - vizuálisan csak a nyitójelenet tehenei, a sertés (aki Futaki kocsma előtt rókázásakor bukkan fel varázslatosan), néhány kutya, valamint a jelenik meg, de a szereplők számos alkalommal emlékeztetnek gazdájukat vesztett csordára. Az volt az érzésem, hogy a film azt kutatja (néha kissé kétségbeesetten), hogy mi az, ami által az ember a csordaállat fölé tud emelkedni. Aztán amikor talál valami ilyesmit, akkor csalódottan kell tudomásul vennie, hogy rövid időn belül felbukkan egy tényező, ami ezt az igyekezetet lenullázza - hol egy másik, erősebb ember (tragikus sorsú Estike hasonló sorsú macskája ), hol maga a rendszer (Irimiás a csodás karizmájával és felsőbbrendűségével ), hol pedig - és talán ez a legfájdalmassabb - az igyekvő emberek maguk (amely ezeket az elveszett lelkeket állami besúgóvá akarja alakítani ). Kétségbeesett, szomorú a történet kicsengése, és csak minimális vigaszt jelent, hogyld. pl. a verekedést a majorban . Az utolsó szegmens pedig... elkerülhetetlen.az egyik szereplő (Futaki) puszta dacból letér a számára kijelölt útról Az általában erős jelenetek közül is kiemelkedik számomra a 7. szegmens.
A remekül megírt, gyönyörűen fényképezett, tökéletesen eljátszott beszéd a film egyik csúcspontja -Irimiás karakterének, rejtélyes hatalmának szinte misztikus felvezetése a szereplők által csak valami olcsó babonának tűnik - aztán amikor megjelenik, és beszédet mond Estike temetésén, akkor szembesül vele a néző, hogy Irimiás micsoda kifinomult ragadozója az emberi gyengeségeknek, és mennyire megalapozott volt a telepiek áhítatos félelme. . Mind ez a beszéd, mind a majorbeli jelenet reményt ébreszt, hogyerkölcsileg pedig az egyik totális mélypontja .hátha hőseink lelkéért az ördög (a kocsmáros) és egy angyal (Irimiás) küzd - de aztán sajnos kiderül, hogy a lelkeket az egyik ördögtől egyszerűen csak egy ügyesebb ördög ragadja el A Sátántangó kiemelkedő filmművészeti élmény, amely a legkevésbé sem adja könnyen magát. Az első 6 szegmenshez sok koncentráció, kitartás és türelem szükségeltetik, és biztos vagyok benne, hogy ha valaki ezt nem invesztálja bele és nem éli bele magát a telep világába, akkor a további 6 szegmens messze nem fog akkora élményt jelenteni. Tarr Béla szerint a filmet egyben érdemes megnézni, és ebben a gondolatban látom is a rációt - ugyanakkor ezt nem tudja mindenki megugrani (én meg sem próbáltam, és nem is sikerülne), és a mozis / DVD-s három rész mentén az alkotás kitűnően bontható több estére.
Marad a végére a pontozás. Egyfelől össze lehet szedni a filmben annyi hibát, amiért le lehet vonni 0.5-1 pontot. Másrészt az egész mű elementáris ereje miatt teszek a hibáira. 10/10.
#értékelés
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz Kergeboci #151230 üzenetére
Egy hétórás filmhez (szünetekkel is) komoly mértékben szükség van akaratra, kitartásra és fenntartható koncentrációra. Gondolom, az ismerősödnek megvan mind a három ( ) - nálam kb. 2.5-3 óra után az utóbbi rohamosan elkezd romlani, úgyhogy erőltethetem a dolgot, de csak a neve lenne meg, hogy egyben megnéztem, valójában csak egyben végigültem volna.
A Sztalkerben mi érintett olyan súlyosan? Nekem sem teljesen kerek a film, de nekem sokkal inkább az a gondom vele, hogy nem ütött eléggé. Elméletileg kellett volna neki, zseniális, ahogy Tarkovszkij lassan, módszeresen, kívülről befelé lebontja a motivációkat és a rejtett gondolatokat, de valamiért ez csak intellektuálisan jött át, zsigerileg nem
#151232 Miklós315 : köszi, a Werckmeiser harmóniákat meg a Torinói lovat is biztosan meg fogom nézni, és vszleg nem fogom 25 évig tilitolizni Gondolom, ha Tarr a 90-es évek elején ilyen mélyen le bírt ásni az emberi lélekbe, akkor 20 évvel később akár sokkal messzebb is eljuthat. És ez bizonyos szempontból elég ijesztően hangzik
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz Miklós315 #151235 üzenetére
Hát, így a spoiler tagokkal ez nem sokat mondott, de majd megnézem, és visszatérünk rá
#151236 mephi666 : megy akkor ez is a listára
Dícséretes az elhatározás, hogy egyben akarjátok a 7 órát megnézni, kíváncsi leszek, mennyire válik be.#151240 Kergeboci : igen, nekem is nehezemre esett néha koncentrálni, pedig a többi filmjével, amit láttam, ilyen gondom nem volt. Összeállnivaló az volt, elég markáns és frusztráló -
Ez a három gyökeresen eltérő karakteren bemutatva nagyon erős kellett volna, hogy legyen - de valahogy nem ütött, főleg nem úgy, mint pl. a Szolarisz befejezése.jobb, ha nem tudjuk meg, mi a valódi legnagyobb vágyunk, mert könnyen kiderülhet, hogy messze nem vagyunk olyan jó emberek, mint amilyennek képzeljük magunkat. Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz mephi666 #151356 üzenetére
Winnetou 3. - Winnetou halála - 1965. október 14.
Winnetou bosszúja - 1965. december 14.Ejha. Meghal, aztán 2 hónap múlva bosszút áll? Ez ilyen crossover lehetett a nem sokkal későbbi Night of the Living Deaddel
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz k-adi #151373 üzenetére
Hasonló történet, nem saját, volt munkatársamé - ő az Édes2kettesre ült be egy elég korai fázisban tartó barátnőjével. Ott elég gyorsan rátérnek a lényegre
De a Crash is kimondottan ajánlott elsőrandis filmélmény.[ Szerkesztve ]
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
Rashomon / A vihar kapujában (1950)
Akira Kuroszava első nemzetközileg híres filmje. Az alapjául szolgáló novella (Akutagava - A bozótmélyben) érdekes, de a 21. században annyira már nem üt, úgyhogy a filmmel nem siettem, annak ellenére, hogy Kuroszava Hét szamurája az egyik legnagyobb kedvencem. Most bepótoltam.
A film egy bűnügy 3 (+1) szemszögből történő megvizsgálását követi végig (érdekességként a harmadik nézőpontot ) - egy favágó előadásában tálalva, akit két másik emberrel egy hatalmas kapu alá szorít az eső. A bűnügy maga semmi extra, az viszont már annál érdekesebb, hogy a történetek hol és milyen módokon térnek el egymástól...a meggyilkolt szelleme biztosítja
A film talán legnagyobb érdekessége, és a hozzá kapcsolódó kultusz fő táptalaja az, hogy Ezen gondolatok mentén a filmkritikusok előszeretettel zsenizik Kuroszavát, amit azért nem értek, mert ez mind Akutagava művéből "érkezik". Miután a forrás rövid, a filmes megvalósításnak is könnyebb volt a percekkel gazdálkodnia - amit a rendező és a stáb egészen jól oldott meg, bár Kuroszava későbbi filmjeihez képest némileg nyers az eredmény.nem derül ki benne, hogy melyik nézőpont őszinte, azaz mi az igazság. Sőt, sokkal inkább arra utalnak a dolgok, hogy az emberi viszonyokban az objektív igazság nem is állapítható meg.
Ami viszont tökéletes - a fényképezés. Vizuálisan az első perctől az utolsóig lenyűgöző a film, már csak ezért érdemes megnézni. Remekül kiválasztott, hosszan kitartott beállításokkal operál, és nem spórol a közelikkel és szuperközelikkel - ez utóbbi a vizuális élménynek jót tesz, a színészi játék hiányosságait viszont elég kíméletlenül megmutatja. Nem arról van szó, hogy bárki rosszul játszana (bár Mifune kicsit túltolja), sokkal inkább arról, hogy egy teljes képernyőt betöltő arc esetén minden rezdülés fontos, és ehhez nem mindegyik szereplő elég jó.
A zene, ami a 4 évvel későbbi Hét szamurájban kulcsfontosságú eleme volt az atmoszférateremtésnek, ebben a filmben az idegeimre ment. Nincs rá objektív magyarázatom, pusztán megfigyelés.Összegzés. A film jobb volt, mint amire számítottam, a mára már inkább csak érdekességként ható forrásművet nagyon szépen viszi filmre, de az a zseni-kultusz, amivel a korabeli kritika körbevette, nekem nem jött át. Adnék rá egy erős 7-est, ha nem lenne a későbbi Kuroszava-remekekből már ismerős csudaszép fényképezés - így lesz a végére 8/10.
#értékelés
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
Dune / Dűne (2021)
Na, ezt is megnéztem, jó volt. Látványvilág remek, casting zseniális - majdnem minden főbb karakter már az első megjelenésével / megszólalásával hozta a könyv feelingjét. A legerősebb oldala a mozinak az atmoszféra - kicsit misztikus, kicsit nyomasztó, és bár részleteiben ismerős, összegészében nagyon idegen. Ezt az aspektust sikerült jól áthozni a könyvből - az külön tetszett, hogy a szerinte fontos dolgok alapos, részletes megmutatására bőven szánt időt Villeneuve.
Kevésbé jött át Paul élete fordulatának lázas érzete, ami részben a forgatókönyv, részben a színész hibája - a karakter átformálódásából a film nagyon keveset mutat meg, és azt azés jövőbetekintésének a regényben, Timothy Chalamet nem tudta megmutatni. Ezért kár, mert pont ezzel a nagy ígérettel lett volna kerek az első fél lezárása.intenzitást, ami Pault a homokvihartól kezdve jellemezte Voltak még hiányosságok a filmben, leginkább olyan információk körül, amikre nem jutott játékodő, és a könyv olvasása nélkül bemondásra kell elhinni (spice = überfontos, Sardaukar = mindenkitlever, stb.), de ezek egy adaptációban szerintem elférnek. Ami a hibáknál sokkal maradandóbb nekem, az a bátorság, amivel sok-sok pénzből egy ennyire lassú sodrású, nem annyira könnyen emészthető, viszont nagyon élvezetes filmet eredményezett. Nem volt elementáris élmény, és nem is egy filmművészeti műremek, de azért egy erős, emlékezetes mozi - adok neki egy 8-ast.
#értékelés
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz Yodamest #151589 üzenetére
El kellene fogadni, hogy másnak esetleg gyökeresen más az ízlése, értékrendje. A példaként említett Avatarról én 2 óra után majdnem kijöttem, annyira fárasztott. Nem 1 vagy 2 pontot adnék rá 10-ből, de valahol 4, nagyon max. 5 környékén állna meg. 5-ös skálán meg fix 2 lenne.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
-
nagyúr
válasz bagyulajuve #152008 üzenetére
A "Decision to leave"? Érdekesnek tűnik.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz Mik76 #152039 üzenetére
Die, die, we all pass away
But don't wear a frown 'cause it's really okay
And you might try and hide and you might try and pray
But we all end up the remains of the dayMi a gond a Corpse Bride dalaival? Lehet, hogy van közöttük pár gyenge, de a többségük teljesen jó.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz Mik76 #152041 üzenetére
Az első mondattal egyetértek. A Corpse Bride-ban van is két ilyen dal nekem - az idézett Remains of the Day, valamint az elejéről az According to Plan. Ezzel szemben a Toy Story-ból akkor sem emlékszem semmire, ha agyonütnek, a Frozentől meg rosszul vagyok (bár ez ilyenformán tényleg nehezen feledhető ). Szóval ez erősen szubjektív.
A piac az eladhatóságot árazza be - nálam ez messze nem ugyanaz, mint a jó. De gondolom, Nálad sem.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
Új hozzászólás Aktív témák
● A spoiler formázás használata kötelező spoileres tartalmaknál!
● A topikban tiltott a warez mindennemű formája!
● A kereshetőség érdekében lásd el #értékelés címkével a filmkritikát, ajánlást tartalmazó hozzászólásaidat!
- Ipad Pro 12.9" 3.Gen ( 2018 ) WIFI+ Cellular. 1 TB !!! , Üzletből, Garanciával, beszámitás
- Canon Powershot SX700 HS fényképező / kamera eladó! Választható tartozékok!
- Lenovo ThinkPad T490 14" FHD IPS i5-8365U 16GB DDR4 512GB NVMe ujjlolv., gar
- IPhone 13 256GB Green gyári független megkímélt akku 91%
- IPHONE SE 2.GEN 2020 64GB FÜGGETLNE NAGYON JÓ AKKU, GARANCIA, ÜZLETBŐL
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen