Hirdetés
-
Mozgásban a 33 Immortals
gp A legújabb bemutatóban egy boss harcot láthatunk a készülő roguelike játékból.
-
Az Apple iPadOS-t is megrendszabályozza az EU
it Az EB közölte: az Apple iPad táblagépekre írt iPadOS rendszere is kapuőrnek számít, az üzleti felhasználókra gyakorolt fontossága miatt.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
Új hozzászólás Aktív témák
-
hobizoli
nagyúr
válasz Bujdy81 #130832 üzenetére
havi 30-50 autonal menyibe kerulne nekik egy fix jomunkasmber erre?
autokent 50-60k...?
azt irja hozza az arhoz, szerinted nem fizetnek ki a vevok?
vagy egy bejaratott alvallakozo, amit lekoltsegelnek
amikor behozol egy autot kulfodrol azzal is vannak akik foglalkoznak, ne te jarj vele mindenhova is
2018-ban 40k volt ez nekem, es nem eppen egy 20-30-50millios autorol volt szo
kormanyablakba is bementem egyszer a melletem levo ablaknal 5-6 autot iratot at egy muki egyszerretöbb drón kell ;P
-
eattila
csendes tag
válasz hobizoli #130851 üzenetére
Én eddig 2 autót vettem. Használtan. Egyiket szalonból (suzuki), a másikat meg kereskedőtől. Egyiket se kellett nekem átíratni. Se papírozni. Szóval az vagy fillérb_szás, vagy kib_szás a vevővel.
Ha nekem azt mondaná egy márkakereskedő, hogy ha ott hagyok 20 millát, akkor még menjek és irassam én át, máshol vennék kocsit.e-lias : exHWSW, fotók: https://www.flickr.com/photos/148053804@N05/
-
hobizoli
nagyúr
válasz eattila #130853 üzenetére
vagy eleve belekalkulaltak az arba
amugy magyar rendszamos autonal egy atiratas 5k
erre van egy bejaratiott helyunk a 19ker Vas Gereben utcai erdetivizsgaloknal
apa-fia a boltot viszik, anyu kormanyablakban atirja kajaidoben
reggel odaviszed a doksit, delutanra at van irva, nem kell idopont, meg ott dekkolni
neha azert latni olyan dolgozokat a kormanyablakban, akikhez nem ul oda senki, de megis csinal vmit a gepentöbb drón kell ;P
-
Jahno
őstag
válasz hobizoli #130857 üzenetére
Nekem, de ezek néha teljesen másképp gondolkoznak mindenben is. Mondjuk ránézésre jobban is megy a biznisz ott, mint nekem :-D
Meg a szokásos költségvetések, egyik autó, másik iroda. Mondjuk hollandok, azok nálam semmit nem fogtak fel, hogy költsünk már 100 Eurót egy olyan irodára ahol kb. 50 kereskedő termel. Végén mire összeállt arra meg több szerver és DC volt, mint alkalmazott :-D
Gyárban fél évig ment a makettkedés egy switchen, amit aztán lebonthattak volna felőlem órára, négyzetméterre, /kávéra, alkalmazottak számára, bármire, egyszerűen egy kerekítési hiba amit zsebből és raktárról meg kellett volna oldani. Cserébe időnként pár 10 ember munkája megállt és hisztikéztek. Hümmögtek, nem értik, nincs pénz lóvéra, nem én vagyok a felelős, más döntötte el, nem én vagyok az illetékes.
De láttam én már alkudozást raklapok vastagságán, konzerven a színeken és a csomagolóanyagon vagy a naaaaaagyon fontos számítógép 10ezer pénzes tápegységén, ami öreg volt és néha lekonyult, cserébe 200 ember beléptetését intézte 3 műszakban egy gyárban és ez alapján ment a bérszámfejtés, szünetek, állásidők számolása meg minden. Ott mennyi idő alatt térülne meg? Kiszámíthatatlan, egy szükséges rossz, de egy ekkora gyár, 200 jómunkással és kb. 40 saját kamionnal hát nahh, szerintem ezt is arányosítani lehetett volna bármennyire, még szünetmentest sem vettek alá, mert jajjsokpénz.
Szerverszoba, első körben 1 millió $ beruházást. Értelmes tűzvédelmi/egyéb riasztórendszer és klímákhoz kármentő tálca nincs, csúcsszuper minden szabványnak megfelelő és mocskos drága beléptető rendszer az van (igen, el is úszott egyszer).
Meddig lehetne még ezeket sorolni, hogy ki mit hova sorol, milyen költség mihez fér bele, vagy mire mondja azt a gyagya kinti képviselet, hogy nem. Akár olyat is, hogy ugye ne vegyünk új nyomtatót 120ezresért, hanem havi 80at költsünk szervízelésre, vagy külön alkalmazott tilos rá, de külsős beszámlázós mehet csilliárdért, de csak 3-6 hónapig, mert arra van keret. Esetleg fix áron szeretnék az ügyintézést, miközben az eladások természetesen várhatóan exponenciálisan növekednek majd :-D
-
Jahno
őstag
Volt rá biztosítás is. Azzal csak az első autóval szoptam, fogalmuk sem volt a biztosítóknak, hogy mit kell csinálni és merre, két napig gondolkoztak, mint ahol sosem láttak még új autót. Már nem tudom mi volt a teljes megoldás, csak azt hittem ez olyan egyszerű formaság és rutinműtét.
A többit nem tudom, majd ha sohanapján autót veszek akkor elmondom mi volt. Már majdnem megfordult a fejemben, de kollégák pár éves autókkal akkorákat szopnak, hogy inkább életben tartom a mostanit.
-
hobizoli
nagyúr
válasz Jahno #130861 üzenetére
vezetok mindenhol a sajat pecsenyuket sutogetik, mert az ev ertekelekusbe beleszamit, hogy mekkora koltsege van az osztalyanak es mennyi a hatekonysag
koltsegeket mindefelekeppen alacsonyan akarjak tartani, ha bele doglenek is, ezert nem vesznek semmit, csak ha bedoglott
a hatekoynsag meg legyen ugyanannyi "ingyen", mert ugy van vele hogy hatekoynabb nem biztos, hogy lesz ettol, de a koltseg egy biztos kiadas az o neve mellett
az a hiba rendszerben gyakorlatilag a sajat onos erdekevel a cegnek ezzel valojaban hatranyt okoz legtobbszor
pl a kocsog RAM bovites miatt is 2-3+ eve nyigunk kb, de 4GB RAM-s geppel allitolag jol lehet dolgozni a helyi IT szerint
tuti belerohadnanak ha 8-16GB RAM lenne a gepekben
ujabbakban mar 8GB van mondjuk, de azok is ilyen 8gen i5 gepek
de a 6core az naggggyon kell am, nehogy egy i3-8100T legyen benne tobb RAM-l
amikor be van jelentkezve a gepre 4-5 juzer egyszerre, hasznalhatatalanul lassu, ujrainditod, az SSD annyit megy, hogy ket powerLED vilagit a hazon, es 5-6 perc(!) amig ujraindul a gep
SSD-vel....kepzeld amikor regebben meg a HDD volt benne....
szegeny kb ettol doglott meg bennetöbb drón kell ;P
-
Jahno
őstag
válasz Sipi- #130865 üzenetére
Ez a bevett szokás mindenfelé. Nekem kereskedő meg is mondta, hogy Nekik mindegy, hogy itt fizetem vagy a kúton, csak kicsit jobban mutat ha menetkész az autó és ott másokkal ellentétben így szokták átadni. Máshol a 10 milliós autóhoz viheted a 2500 forintos pakkot és aggódsz, hogy a kútig eljutsz-e. Másik kocsinál mondták, hogy az első kútig biztos eljutok, mert az alig 1 kilométer :-D
-
WiZARD
addikt
válasz Jahno #130855 üzenetére
Jah, ha meg a holland vezető azt látja, hogy pár országban user magának intézi, akkor felteheti a kérdést hogy a többiben miért is nem csinálják meg maguknak a userek?
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
npera
újonc
-
npera
újonc
Ezt láttam élőben, éppen ment a műszaki mentés. Egy szemétszállító tehergépkocsi átszakította a korlátot és fejjel előre lezuhant egy felüljáróról. Minimum 10 méter magasság szemmértékkel. A fülke durván nézett ki, pofára esett kábé 100-110-fokos szögben az úthoz mérve (tehát teljes 90 fok és még pici) és után fejre fordult. A sofőr állítólag túlélte, de intenzíven van.
Alighanem volt lendület, meg mobil piszkálása is. Mert ilyet normálisan vezetve nehéz ott összehozni.
-
npera
újonc
Ez jó. Annyira el lettem varázsolva a karácsonyi szabadságom alatt, hogy el is felejtettem egy rotorámás rendelést. Ma jött a csomag, volt benne 3 db akksi a 3,5"-os géphez, valamint egy csomó AMASS XT60-as. Mint egy karácsonyi ajándék
-
npera
újonc
Annyit beszéltünk a filmes drónokról, hogy itt van a DJI Inspire 3 demója.
-
npera
újonc
Óóóóóó...
Alighanem hangos lesz, de kíváncsi vagyok....
-
npera
újonc
Nyomtam egy próba hovert a lányom szobájában és teljesen elviselhető hangja van. Picit olyan, mint egy V12-es motor alapjáraton, aztán pörgetve. Nem annyira crossmotor horzsolásos hangja van, inkább "turbinás" jellegű, de mivel nincs körülötte duct, ezért nem olyan iszonyatos porszívós felhangja van.
Ha holnap van kis napsütéses időablak, akkor megreptetem így is.
Közbe eszembe jutott, hogy a normális 4S 850 mAh helyett rá tudom applikálni a tetejére 3S 2200 mAh-t is, amitől egyből long range (vagyis inkább endurance) lesz belőle. Azt is ki kell próbálni
-
eattila
csendes tag
Már az mvm nevében is adahalászkodnak...
e-lias : exHWSW, fotók: https://www.flickr.com/photos/148053804@N05/
-
Grillo
senior tag
válasz Jahno #130842 üzenetére
Szombaton megyek a Gerecse TT-re, 30-as távnál maradtam, jó lenne jövőre az 50.
Fasza időt mond, holnapra is csak 14mm eső, úgyhogy nem fog porozni az út.
Még valami elektrolitos bigyót kéne vennem, mert az kimaradt, remélem lesz rá holnap időm, mert szombat reggel fél 6ig el akarok indulni itthonról, jó lenne 7 előtt startolni.
Gondolkodtam, hogy vigyek fényképezőt, de ha tényleg szar idő lesz, akkor marad itthon, mert úgysem venném elő. A GX8 és a 14-140 nem nehéz, ebből a szempontból nem gond. -
Bujdy81
csendes tag
válasz Sipi- #130866 üzenetére
Azóta már egyeztettem velük, hogy Q2-ben megkapom, a Tesla fiókban is 2023 április-június van már...
Amúgy rá akartam hiénázni egy berendelt, de át nem vett long range-re, csak sokallom a plusz 3 milliót. Az ilyen autókat felteszik a honlapra és utána ha pár hétig nem viszik el, akkor engednek az árból. Nos feltettek egy olyat, amit szeretnék (alap LR, vonóhoroggal), pár óra múlva nem volt meg...
-
Grillo
senior tag
válasz Phülöp #130887 üzenetére
Voltam már, tudom. Olyan kábbojosan jártam utána, főleg a turultól a célig tartó szakasz volt emlékezetes a millió lépcsővel lefelé. Meg a két bazi vízhólyag a sarkaimon. Akkorák voltak, hogy nevet adtam nekik.
Akkor egyedül mentem, és most is esélyes, mert mindenki megijedt az esőtől. Talán jobb is, megyek a saját tempómban. Múltkor meg volt 7 órán belül, most szerintem lassabb leszek. -
Sipi-
tag
-
npera
újonc
válasz NauTiLUS_HUN #130893 üzenetére
Óóóó, trak rendszer lesz szigetüzemben?
-
npera
újonc
Én most szép csendben örömködök. Ahogy emelkedik a hőmérséklet úgy megy le a fogyasztás a Totoyán. Télen "magas" volt 5,5 és 5,6 körül. Most már stabilan 5,3-nál járunk és várom, hogy lejjebb menjen 5,2-re ha stabilan 10 fok felett lesz a hőmérséklet. Nagyon hamar bemelegszik annyira, hogy lekapcsolja a motort és csak az elektromos zümmögtetővel húzza magát.
Egy dologban hasonlít a Porsche Cayman S gépkocsihoz, amit egyszer próbáltam: a motorfék hangja nagyon bejön. Amikor kábé 80-ról lassul zsenge regennel (sima D-ben, nem B-ben) és hallom az inverter halk sípolását az bizsergető. Közben a kis folyamatábrán látszik, hogy töltődik az akksi.
Ha túlságosan magas a SoC vagy áthúzza B-be az ember az előválasztót, akkor elkezd ténylegesen motorfékezni a benzinessel is hozzá. Sebességtől függően egész magas fordulatszámot is kiprovokál ilyenkor, simán 3k fölé engedi ilyenkor.
Ha finoman gyorsítva közlekedek vele, akkor 2k fölé nem igazán megy, türelmesen gyorsítva akár 1500/min ICE és mellé elektromos felosztásban húzza fel magát a becélzott sebességig.
A Winkler féle erősen kritikus bégetős állapotból (MY19 előtt) nagyon kulturált és teljesen jól használható kalibrációt alkottak ezzel az új dizájn iterációs váltóművel.
Az újságírónak lehet mindenféle baja. Klimaxa, vagy egyszerűen csak rossz napja van, az újságíró menstruál, nem aludt jól, összecsipkedték a szúnyogok, fasírtba' van az asszonnyal, másnapos, csonka családból származik, kicsi a pénisze, sokat vesztett kártyán, drogos, undort keltő betegségben szenved, tragikus hírt kapott. Meg persze az is lehet, hogy az újságírónak kutya baja, csak az autó nagyon szar.
Winkler benyomása az akkori hajtásláncról:
1,8 VVT-i Hybrid, villanymotorral együtt összesen 136 lóerő. Végsebesség 175 km/h, gyorsulás 11,2 másodperc. A 11,2 nem volna látványosan sok; a drámaian rossz a rugalmasság teljes hiánya. Ha 80-nál nyomunk egy padlógázt, a bégetésen kívül semmi sem történik. Annyi különbség lehet, hogy ha ECO módban padlózzuk, két másodpercig semmi nem történik, aztán jön a bégetés, aztán megint a semmi, bár a műszer mutatója kínkeservesen elkezd a 100-as felé vánszorogni. POWER módban ellenben kimarad az első két másodperc, és egyből a bégetéssel indít. Nem az országúton időnként előzésre kényszerülő ember autója.
Prius 3-at még nem vezettem, ugyanez a hajtáslánc, és ha az is így működik, remélem, a későbbiekben is megúszom. Borzalmas, mit összebéget. A kis gáz fogalmát nem ismeri, óvatosan nyomjuk a pedált, semmi, semmi, még mindig semmi, aztán hirtelen BEEEEEEEEEEEEE! Imádom a birkákat, az ostoba tekintetüket, a békés természetüket, a seggükön összefosott bundájukat, de nem véletlen, hogy nem a bégetés kedvéért tartjuk őket. Autópályán 100-120 között sikerült 7 és 8 liter között fogyasztania, amit egy dízeltől sokallanánk. Igaz, a hibridek városban tudnak igazán keveset fogyasztani, olyan szakasz viszont nem volt a tesztútban.
Nem tudom, hogy Winkler hogyan vezette 2013-ban azt a járművet, de a jelenlegi változat összteljesítménye alacsonyabb (!), ennek ellenére teljesen jól lehet vele közlekedni. Simán lehet úgy gyorsítani, hogy nem tartok fel átlagos sofőrt magam mögött, de a motor nem bőg (béget). Autópályán huzamosabban még nem mentem, de pár 10 km-t igen. És tempomattal 110 km/h mellett abszolút nem érződik túlterheltnek a kocsi. Onnan gyorsítva persze abszolút nincsen "ugrás", mert miért is lenne. Ott már az elektromos hajtás nem játszik, cserébe a vérszegényre kalibrált Atkinsonos ICE tudja zümmegtetni magát.
Autópályán ha ténylegesen ugrani akar az ember, akkor nem árt a 400 lóerő, mert 140 felett már tényleg kell a kraft. Taycan Turbo még jól húz 140-től, mostani Polestar 2 ott már veszít a tolásból. Lucid Air még 250-nél is meggyőzően tolt a szoftveresen leszabályzott 280-ig, de ott 1112 lóerőről volt szó. A fentiek fényében és mindezek ellenére abszolút nem érzem vérszegénynek a Corollát a saját kontextusában természetesen. Egy nem feltöltött direkt takarékosra kalibrált családi kombi, nem performance GT vagy sportos BEV összefüggésben vizsgálva.
-
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Milyen routert?
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Spórolós topik
- World of Tanks - MMO
- Kerékpárosok, bringások ide!
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Okos Otthon / Smart Home
- További aktív témák...