Hirdetés
Hirdetés
-
Decadent - Az őrület határán
gp A jövőre érkező játékban egy veteránt irányíthatunk, aki a fiát szeretné megmenteni a rémségektől.
-
2024-ben M1? Nóóórmális?
lo Elérkezett az idő a lassan hat éves Mac Mini leváltására. És mivel már egy ideje foglalkoztat a gondolat, miszerint...
-
Megújult a Glorious GMMK klaviatúracsaládja, és már van benne analóg modell is
ph A GMMK 3 többféle méretben, házanyaggal, hagyományos és mágneses switch-ekkel, vezetékkel, illetőleg anélkül egyaránt választható.
Új hozzászólás Aktív témák
-
titán
Volt 3-as priusom. A Volt használati szempontból sokkal közelebb van a Leafhez, mint a Priushoz. A Prius az mindig benzinezik, a villany csak kisegít. Ha sokat megy EV módban, elszáll a fogyasztása a borzasztóan nem hatékony elektromos hajtáson. Ahhoz képest a Volt a benzinmotort soha sem használja, amíg van valamennyi villany.
Az L mód pedig egy fix mértékű regen, ha leszállsz a gázról. A fék még ad rá kis regent. Városban csak L-ben használom. Ilyen a Priusban nincs, ott a B mód veszett motorfékezés.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
L-ben akkor nagyobb a fogyasztás, ha az ember nem tudja kezelni a visszatöltős fékezést. Eleinte nagyobb volt, aztán megszoktam, és már nem nagyobb. Lényeg, hogy lassítás közben is nyomni kell a gázpedált, ugye, hogy ne visszatömje az összes delejt az akksiba veszteséggel, hanem maradjon minél több mozgási energia. De az összes BEV villanyost is így kell kezelni.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
Tenyleg, mi az elvileg teljes (Mo-on) app-lista amivel kene latni a nyilvanos toltok mindegyiket?
Ha az üzemeltető beteszi egy-egy listára, akkor látszik, ha nem akkor nem. Semmi kötelezvény nincs, bár semmi értelmét nem látom, hogy ne kerüljön be egy-egy töltő.evDirect villanyautós töltőhálózat
-
-
cousin333
addikt
Plugshare szerintem elég jól használható és hálózat-független. Ráadásul közösségi alapú: ha nincs rajta egy töltőoszlop, akkor felteszed és már látható is. Be lehet jelentkezni egy töltőre így mások is látják, hogy foglalt. Üzenetet is lehet küldeni a másiknak, töltőt véleményezni...
A Better Route Planner töltőhálózata szerintem nem elég naprakész, de arra tökéletes, hogy megnézzem, hol keressek töltőt a Plugshare-ben , mert elég jól tervezi a várható fogyasztást, főleg a domborzat figyelembevételével.
[ Szerkesztve ]
"We spared no expense"
-
titán
Wang professzor szerint csökkentheti a hatótávszorongást (a félelmet, hogy az elektromos jármű valahol útközben lemerül), ha kisebb, de bárhol percek alatt feltölthető akkumulátorokat építenek az autókba.
Wang professzor egy idióta. Ebből sem a bárhol, sem a percek alatt nem megvalósítható. És nem az akksi, vagy az autó a korlátozó tényező, hanem az infrastruktúra. Rohadt kevés a nagy teljesítményű töltő, amivel percek alatt feltölthető lenne az akkumulátor.3 dolog miatt:
- Nagyon drága a nagy teljesítényű töltőberendezés, nagyon drágák az inverterek.
- Vagy nagyon vastag és kezelhetetlenül nehéz a töltőkábel hozzá, és minden egyes töltés egy Laokoón csoportkép lesz, vagy nagyon drága és karbantartásigényes (és még mindig elég birkózós) folyadékhűtéses kábelt kell szerelni a nagy teljesítményű töltőkbe.
- A villamos hálózat nem alkalmas arra, nem arra találták ki évtizedekkel ezelőtt, hogy mindenhol elérhető nagy teljesítményt szolgáljon ki. Ha ezt kéne megoldani, a világ egy nagy pókháló lenne tele nagyfesz távvezetékekkel. Ez nem lesz, túl drága.Szóval marad az olcsóbb, így nagyobb, és közepes teljesítménnyel tölthető akksik mint megoldás.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
Tigerclaw
nagyúr
Ket nagyobb problema is van. Egyreszt limitalt a halozat termelesi oldalan a nap-/szelenergia es a hasonloan nem szabalyozhato forras integralasa es iszonyatos osszegbe kerulne olyan energiahalozatta fejleszteni a meglevot, ami elbirna az elektromos autok alltali extra igennyel, ha azokbol sokkal tobb lesz. Arrol nem beszelve, hogy rengeteg atomeromuvet kellene epiteni hozza.
Mindket problemara megoldas/oriasi segitseg ha termelsz napenergiat (minel tobbet), de te is tarolod es mas dolgok mellett mondjuk arrol toltod az autot amikor csak tudod. Persze nem olcso, de nem sok alternativa van, ha tenyleg 10-15 even belul fel akarnak hagyni a benzines autok forgalmazasaval es azt sem akarjak hogy az autozas csak egy kivaltsagos reteg szamara legyen elerheto.
Masik megoldas, hogy fizetsz azert hogy mondjuk egy regionalis kozeli akkutelepen taroljak az extra energiadat, de hatekonyabb ha helyben termelsz, helyben tarolsz es helyben hasznalod fel.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
Tigerclaw
nagyúr
A vezerelt aram azert nem valodi megoldas, mert mindenki egyszerre csinal mindent. Ezert is alakult ki a volgy es csucsidoszak. Futesre, vizmelegitesre idealis lehet, mert azok folyamatosan a halozaton lognak. Munka, bevasarlas, stb utan hazamennek az emberek es szepen egyszerre fellokik az autot a toltore. Ha nem csak egy hibridrol van szo, hanem nagyobb hatotavu pure e-autorol, akkor kell neki a rendes kakao sok oran keresztul. Ha vezereltrol toltene, konnyen lehet hogy reggelre nem lenne feltoltve csak negyedig, felig
Nagy kompromisszumokkal mukodhetne a dolog, de az emberek nem arrol hiresek, hogy elfogadjak a kompromisszumot.
Masik tenyezo az, hogy a jelenlegi volgy es csucsidoszaki termeles kozott sokkal kisebb a teljesitmenykulonbseg, mint emire szukseg lesz, ha elkezdik komolyan vasarolni az autokat. Ez az egy pozitiv hatasa van most annak, hogy dragak az elektromos autok.
A harmadik az energiamix, ami volgyidoszakban gondolom egyre jobban zoldul, de csucsidoszakban pont azokat a szenhidrogenes eromuveket kell bekapcsolni, amiket nem szeretnenk. Nem sok ertelme lenne a tisztan uzemelo autoknak, ha kozben csak atcsatornazzuk ugyanazt a CO2 kibocsajtast az eromuvekre, meg ha ott talan kicsi hatekonyabb modon is lehet tisztitani a fustot.
[ Szerkesztve ]
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
Tigerclaw
nagyúr
En is 6 evig dolgoztam transzformator allomasokban vedelmekkel, automatikakkal tudom hogy mukodik a HFKV. Azt perpill nem tudom, hogy most egyszerre mi az amennyit kotelezoen adniuk kell. Regebben 4x2 oras ido ablakok voltak szetszorva 24 orara, de lehet hogy mar finomitottak rajta.
Pont az a gond, hogy te X idoben akarsz tolteni, de arra az idore nem kapsz vezerelt energiat. Ha most vezerelt toltes lenne, valakinek reggelre fullra lenne toltve az autoja, masnak meg mondjuk csak felig, negyedig, vagy epp sehogy. Az auto toltese nem szetszorhato 24 orara ugy, mint a hotarolos kalyhak, bojlerek. Azzal nem erek semmit, ha azt mondjak hogy en csak delutan 1 es 3 ora kozott tolthetek otthon, ha az autommal epp uton vagyok vagy al a ceg, bolt elott. Raadasul ma mar szerintem nincsenek is fix idoablakok, mert a vezerelt rendszer valoszinuleg resze lett a napi terhelesi menetrend tartasanak, ahol 15 perces idoszakban tartani kell az elore leadott prognozist.
Ettol meg lehet hogy vezerelt lesz X ev mulva az otthoni toltes, de valami olyan garanciaval, hogy mondjuk este 6 es reggel 6 kozott garantaltan kapj mondjuk 2-3 ora toltest. Ez meg mindig kompromisszumos, szoval nem lehet tudni hogy fogadnak az emberek. Kicsit olyan mint hogy bizonyos toltofejek nem toltenek 100%-ra.
Halozati frekvenciafuggo vezerles szerintem nem lesz a vegpontokon, max valami olyan mint egy frekvenciavedelem, ami ledob a halozatrol ha nagy baj van. Rendes vezerlesnek az egyidejuseg miatt nem jo, mert kb. egyszerre kapcsolna le sok toltot, majd egyszerre kapcsolna vissza sok toltot, ami nem csak rangatna az eromuveket, de valami vegtelen ciklusban masodpercenkent fel/le kapcsolna a toltest. Persze lehetne finomitani rajta, ha mondjuk a visszakapcsolas random ido utan tortenne, mondjuk 1-10 perc kozott. Amugy ki tudja, lehet meg ezzel is talalkozunk a jovoben.
Mindezt megsporolna ha helyi akkura tarolnal es arrol toltenel. Minel nagyobb aranyban, annal jobb.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
sajtos365
tag
70-et mutat és csak 65-öt megy vele az még nem ellenérv mert a benzines autónál sem lehet tudni pontosan mennyit bír az 1/4 tank.
Kicsit sokallom az új autók árát, ha meg használtat veszek akkor szembe kell nézzek egy nagyobb 2 millió feletti kiadással és a javítás is foghíjas még ezek szerint.
Mindenki mond pro és kontra, ebből próbálom összerakni a képet. A márka kiválasztásig még el sem jutottam.
-
sajtos365
tag
Természetese otthoni töltésben gondolkodom városi forgalomhoz, de adódnak hosszabb utak ahhoz kel töltőállomás amit csak néhányat látok, de majd jobban ráfigyelek a lehetőségekre.
Használt vagy új? Itt is elágazáshoz érkeztem, de nem is értem mitől drágább egy elektromos autó a benzinesnél, közel két új autót vehetnék egy elektromos árán és nem látom fogyasztásban sem a kompenzációt, környezetszennyezési szempontból sem vagyok biztos az akkuk gyártása mennyivel kíméletesebb, de lehet ez az én tudatlanságom.
Úgy látom használt autóval sem lennék beljebb a fentebb említettek miatt.
Már kezdem elveszteni az érdeklődésem és még azt sem tudom a pandémia miatt mennyire eladhatók a használt benzines autók, talán itt is futnom kell egy kört. -
sajtos365
tag
Kétlem, hogy csak addig lesz elektromos autóm amig ingyenes a parkolás, ez szóra sem érdemes.
Érintésvédelmi költségekről még nem is hallottam, erről a kávédarálóm jutott rögtön eszembe, talán azt is benzinesre kell majd cseréljem... és még én akarok elektromos autót venni.
Kezdem érteni miért olyan kapós a helikopter.
Na, de legyünk komolyak!Még mindig szeretnék elektromos autót, de a pénztárcám vonakodik egy kicsit.
A fűtésről sem váltottunk még szót, mert az gondolom elektromos és kíváncsi lennék mennyiben csökken a hatótáv télen ha végig kell fűteni az utat. -
Egyszerű ám a trükk: Csak márkaszervizes diagnosztikai cucc által kiolvasható hibák. Tehát nem az ODB-II-re kirakott szabványos hibakódok, hanem mindenféle parajelenség. És akkor egyrészt helyből le lehet fejni az ügyfelet 20ezerre a kódolvasásért, és utána még arctól függően 30-100ezerre a különböző részegységek firmware frissítéséért. (Amit ugye próbálj meg ellenőrizni.) Mivel nincsen tényleges alkatrész csere, ezért a jótállás sem hosszabbodik vagy indul újra. Ha két hét múlva újra mekeg, újra csenget a kassza.
A tej élet, erő, egészség.
-
-
biker
nagyúr
pl az összes nissan leaf, vagy outlander tulaj tud 11kW-al tölteni ha van 3x16A-e egyébként 3,6kW-al tudna
De pl az összes többi 1x32A autót felsorolhatnám, a konámat, bármit ami tud DC-t és nincs otthon 1x32A, így 7,2kW-ot se, és akkor 3x olyan gyorsan tölt
Vagy épp van 3x32A-e de 3x16A az autó, akkor vagy 11kW-al tölt AC-n vagy vesz 22kW mobil DC-t (vagy fali boxot) igaz 2,5mFt de 22kW-al tud tölteni azonnal.
vagy van egy 1x32A autója de van 3x32A-e és máris 3x olyan gyorsan tölt.Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
biker
nagyúr
Elég összetett a dolog. Ezért is ba...a a csőröm, mikor már minden laptopárus meg elektronikát látott bolt is már EVSE-ket árul. Kb felhasználói tudással. Most nyilván nem rád célzok, csak a helyzetre. Te felhasználói szinten lehet többet tudsz azoknál.
Szóval ketté kell választani a dolgot: csatlakozó szabványi lehetőségek és autó gyártói megoldások
Csatlakozói szabvány (eltekintve az usa/japán megoldásoktól most)
Type1: max 1x32A
Type2: max 3x63AAz autókba 3,6kW-os modulokat épít mindenki. PHEV-kbe 1db, 1x32A esetén 2db, 3x16A esetén 3db, 3x32A esetén régen 6db (tesla), zoe 3x32A 0db mert máshogy oldja meg. zoe 3x63A 0db szintén.
A zoe egy külön állatfaj, mert nincs benne inverter, a motort használja 3f trafónak és úgy tölt mintha visszatermelne. Megspórolva az inverter blokkot, és az autó bármilyen AC töltési hibánál képes a hajtást leblokkolni mert azt hiszi a motor is hibás lehet. Szuper ugye?Leegyszerűsítve eddig az alapok.
Aztán jönnek a kavarások, hogy egyes leafekbe, nv-200-ba 1db 3,6kW fedélzeti töltő került csak, de van chademo. egyes 3x16A autók tudnak 1x32A-ről tölteni mert átkapcsoló relé ráad egy fázist 2blokkra, a harmadik pihen. Ellenben egy 3x16A autó sem tud 3db azonos fázisról 3 blokkon át tölteni mert akkor 48A folyna a max 32A kábelen a nullán át, ami tűzveszélyes!Mit tud tenni az, akinek (pl múlt heti ügyfél is ilyen kérdést tett fel), van 1x25A és 2x16A otthon és egy 1x32A-el tölthető autója? (leafek, kona/eniro opciós töltő nélkül, régi i3-ak, tesla usa adapterrel, soroljam még?)
A: DC töltő 11kW ezt egy mobil evse-ről vagy fali boxról kell táplálni szimulálva az autót
B: 3f/1f trafó, ami 2x10A + 1x15A-ből (35A) tud 1x30A-t előállítani 1kW veszteséggel kb.
A B opció kb 1000-1100€ és rohadt drága lesz tölteni.Mit tud tenni akinek 3x32A van de van egy outlandere/limitált leafje, vagy nv200-a ami 1x16A-t tud AC-n de van chademoja? DC22kW-al meg 10-30perc tölteni? Vesz egy mobil DC-t 11/22kW kivitelben
Miért vettek többen mobil DC-t?
pl a trió tagjai, akiknek chademo aljzat és 1x16A esetleg 1x32A-ük volt. Ha találsz egy AC oszlopot máris van egy villámod út közben, volt aki hordta magával. Amíg ingyentöltés volt, minden villám foglalt, ez aranyat ért.
Van ügyfelem, akinek van egy teslája meg egy ipace, és néha egymást követő napokon megy sokat, 1x32A-ről az ipace 1nap mire feltölt. Így nem
Van taxisunk, akinek van 4 autója kiadva, van 4 fali töltője, de lesz egy dc oszlopa, mert akkor két embert rá tud tenni az autóraElektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
A tej élet, erő, egészség.
-
stickermajom
addikt
Szerintem nem számít, ugyanazt kapod, alku itt úgysincs. Ha Észak-Buda, akkor Duna autó, száz éve vannak, valószínűleg amíg megjön sem fognak csődbe menni.
Én ma megnéztem: [link]
De szvsz a feltételek miatt felesleges bemenni, inkább akkor ha lesz ott autó.
[ Szerkesztve ]
-
-
Na, ezek is tök érdekes dolgok.
A csomagtartónál pl. ért az a meglepetés, hogy a katalógus fotókon az e-up!-nak annyira kicsi volt, hogy szemre még az edzéscuccom sem fér be egy napi bevásárlás mellé. Aztán élőben megnézve egészen elfogadható méretű lett. Mert kiderült, hogy az összes fotón az opcionális polccal szerepelt.
A "hány személy?" kérdésen mi is elgondolkodtunk. Első megszokásból valami rendes méretű 5 személyesen ment az agyalás: a két nagyobb fiam is 185+ cm. Aztán végiggondoltuk, hogy az esetek 90%-ában egyedül fogok benne ülni, legyen még +8% a feleségemmel vagy egy kisebb kölökkel együtt. A maradék évi 1-2 alkalomra meg kibírják hátul, amekkora távolságot az akku enged. Az összes nyaralós-szállítós (sok cucc, bringa, kisbútor, építőanyag stb.) útra meg ott a másik autó, vagy kölcsönzünk egy kisbuszt.
A mostani autóink elektromos kézifékesek, amit mindig utáltam. Egyszer megálltam, lekapcsoltam, kiszálltam, és az autó meg elkezdett gurulni ... egy X5-ös felé. Beugrottam, és hiába húztam a kézit, az ugye egy óra, mire betekeri magát. Végül a helyére ért a lábam is, és a rendes fékkel meg tudtam állni. Vagy legutóbb nem indult el a járgány, mert hogy kézifék hiba. (Az indítóakkut kellett cserélni. Utána meg a motorvezérlő elektronikát.)
Szóval felüdülés, hogy akkor fog és akkor old, amikor húzom/nyomom. Éljenek a fapados autók!Kiolvashato-e halando szamara az akkuallapot odb-n vagy mennyire reszletes a konzolon elerheto info. Van-e toltes mikor lesz kesz info, van-e toltes mod allitas [amper korlatozas], idozites.
Na ezek azok, amiket általában nem írnak le a tesztekben.A méret lehet csalóka, sokat számít a konkrét típusnál a konkrét sofőr magassága. Mert ami másnak tök jó, ott nálam az A oszlop teljesen kitakarta a szokásos ívű bal kanyarokat. Meg van, amiből egyszerűen jól ki lehet látni a parkoláshoz, és van, amiből meg nem.
Nemtom, nekem a jelenlegi hibriden van vonóhorog. Az igaz viszont, hogy elég kis vontatható tömegre van minősítés. (Ekkora össztömeghez egy sima benzines SUV-ot négyszer ekkorával hirdetnek.) Mondjuk bringa szállításhoz épp tök mindegy.
#1076: Én is hívtam ma a Schillert. Az egyik weblapjuk szerint nyitva vannak szombaton, a másik szerint nincsenek. A vezetékesen nem is értem el az értékesítőt, csak a mobilján - a háttérzajok alapján nem a szalonban volt, hanem otthon.
A tej élet, erő, egészség.
-
A HVG-n jelent meg egy teszt a Daciaról. Ha nekem kicsit mások is a szempontjaim, vannak benne elgondolkodtató dolgok.
A kérdésedre szerintem nem fog tudni érdemben válaszolni az értékesítő. Vagy mert eladni akar (és akkor természetesen mindennel kompatibilis), vagy mert hülye (és "ha ezt írják, akkor úgy van").
A tej élet, erő, egészség.
-
stickermajom
addikt
Na ezek nagy részére az értékesítő sem fog tudni válaszolni. Ők sem igazán látták még az autót, jobban jársz, ha személyesen megnyomkodod. Nálam például a sima háztartási töltőre is azt mondta az feláras, szóval inkább magam néztem meg mindent.
Vonószem amúgy van, töltés várható befejezését írja a kijelzőn, a type2-t reteszeli zárásra. Akku nem temperált, az inverter és a motor viszont igen. A dugó kialakítása alapján nincs más, csak 1f töltés 32A-ig, illetve felárért a DC.
A menüt jobban nem nyomkodtam, majd jövő héten remélhetőleg.
Ha jól tudom 10kW-s visszatermelést tud csak, szóval nem ment a dodzsem mód, mint az i3-ban és állítani sem lehetett. Viszont szépen épült fel, nem olyan mint édesanyám Swiftje, ami ránt egy jó nagyot mikor rekuperál és akkor is mikor elengedi teli akksinál.Szerk.: Bocs, nincs vonószem előkészítés hátul.
[ Szerkesztve ]
-
wassermann
addikt
"Amugy 1f32A fura kicsit h miert type-II aljzat"
Tudja az 1 fázist is! A fenti áramkör akkor úgy módosul, hogy csak a legfölső vízszintes L1 és a két alsó, a lenti kék N, és a legalsó védőföld megy át a relén a csatlakozóra. A rajzon látszik, hogy az elektronika táplálása is az L1 és az N, tehát egyetlen fázisról is megy
-
wassermann
addikt
Két oka lehet miért van visszafogva a töltés 6,6kW-ra.
Az első, hogy más fogyasztók is működhessenek még otthon a házban mialatt a kocsit töltik. A másik, az akkucellák töltés alatti melegedése. Ha a kocsiban lévő töltőelektronika visszafogja a töltöáramot, a cellák kevésbé melegednek, nincs cella öregedés -
stickermajom
addikt
A másik oldal fixen az oszlopon volt, nem tudtam kihúzni. Ennyire viszik amúgy ezeket a kábeleket?
Elöl ott volt a vonószem takaró, illetve mikor kerestem a házi töltőt megtaláltam a vonószemet a csomagtartóban, szóval szerintem vontatható, de a kezelésit nem láttam.
Az árlistában szerepel a 7,4kW töltésre a várható idő, nem tudom a 6,6-ot mire írták. -
-
stickermajom
addikt
Szerintem nincs tempomat. Tesztekben sem említik, a tesztautókban nem volt, és az árlista sem tartalmazza, csak a sebességkorlátozót. Távirányítós központizár viszont van, de retro toll kulccsal.
Illetve az egyes és kettes opciónál valami megkavarodott, Comfort Plus a narancs betétes, sima Comfort a kék.Csütörtökön megrendeltük amúgy 100e előleggel, ami pályázati bukó esetén visszajár, sikeres pályázat esetén kell kipótolni 10%-ra. Nem Duna, másik budapesti kereskedés, szépen le is van írva a szerződésben. Ár viszont árfolyamtól, vagy jogszabályi környezettől függően változhat még, amíg leadják a megrendelést a gyár felé is. Ha a júniusi pályázat sikeres, akkor október-december között várható, ha nem, akkor nem tudják garantálni az idei szállítást.
Ja és ami a garanciával kapcsolatban elhangzott: 3 év teljeskörű garancia + assistance, Renault finanszírozással 5 év, vagy 99 ezerért kibővítheted az alap 3 évet is. Náluk nincs sajnos VAG féle 300 ezret lízingelek móka, olyan 800k-1millió közé mondta a hölgy a minimumot.
[ Szerkesztve ]
-
stickermajom
addikt
Az akksigari annyira nem is nagy aggodalmam, nagyrészt úgyis lassan, melegkábeles töltővel lenne töltve. (Örülök, hogy a mi értékesítőnk pikk-pakk letudta a megrendelést ilyen hülyeségek nélkül. ) Nem félek különösebben a kapacitásvesztéstől. Lehet amúgy az 5 év teljeskörű is felesleges, szinte semmi nincs az autóban ami elromolhatna.
Kíváncsi vagyok mi lesz abban a szerződésben amit kapsz, a jogszabályi változást minimum bele szokták írni, de szerintem az árfolyam is bekerül majd.
-
Az összegek valóban így vannak. A szombati értékesítő is félmillióról beszélt (ami kiváltja a 100ezres "sorbanállási díjat"), és foglaló jelleggel. Azaz ha te állnál el (mert pl. nem kapod meg a pályázatot), akkor bukod.
Igazából az a szomorú, hogy egy tetves autókereskedés is erőfölényben van veled szemben, és kb. bármit rád tudnak kényszeríteni. Mert a másik kereskedés is kb. ugyanazokat a szemétségeket fogja belerakni. Hiszen megteheti.
Cascora én akartam egy becslést csinálni (elsősorban az érdekelt, mennyivel dobja meg, ha a kölköket is engedném vezetni), de a netrisk.hu és a biztositas.hu kalkulátora is elakadt.
A tej élet, erő, egészség.
-
stickermajom
addikt
Casco a pályázat miatt kötelező 3 évig, netrisken egy gyors kalkuláció olyan 70 ezer többletet mutat például egy új Swifttel szemben körülbelül. 90 vs 160 az Aegonnál. Pest megye, nő, C2.
"390-es euroarfolyamig garantaljak a vetelarat, es csak legalabb 15% emelkedes eseten allhatsz el"
Ezt nem teljesen értem. 390-es árfolyamig garantált és onnan még 15%? Tehát 450-es Euro fölött állhatsz el bánatpénz nélkül? A 390-es garancia amúgy szerintem korrekt. -
stickermajom
addikt
Nem csúsztatás az, számolj egy éves olajcserét a Swifthez és máris szinte ugyanott vagyunk árban. Nekünk ez így "csak" 70 (bár pont nem írtam, hogy "csak"). Arra reflektáltam, hogy "nyilván az egekben lesz". Hát nincs ott.
Hozzádvágnak egy köteg pénz puszira, nyilván bebiztosítja magát az IFKA. Ahogy például egy finanszírozó cég is ezt tenné."Szerintem itt igencsak bele van szamitva hogy ok csak nyerhetnek jelentoset az arfolyamon is."
Pontosan. Új autó vásárlásnál ez benne van, cserébe az autóval nem futsz kockázatot. Viszont tartom, hogy a 390-es árfolyam korrekt, azért jó eséllyel védve leszel. -
stickermajom
addikt
De most akkor a pályázat casco kötelezettségével van bajod, vagy a biztosítók árazásával? Mert most már egyáltalán nem tiszta.
Előbbi egy érthető elvárás az IFKA-tól, ami jól láthatóan összesen 2-300 ezer forintot "von le" a 2,5 milliós támogatásból egy bármilyen más új autóhoz hasonlítva, aminél az ember úgyis kötne Cascot. Ha nem kötne (ami mondjuk egy ráfutásos balesetnél milliós tétel is lehet), akkor is 500k HUF, tehát még mindig marad a támogatásból bőven.
Utóbbi pedig nyilván nem fair, de az ilyen pályázatoknak (is) köszönhetően csökken a bizonytalanság, ezáltal csökkentve az árakat.Hogy ki állított be ingyenélőnek azt nem tudom, de nem szép dolog tőle.
A CO2 mentes villanyos km-futás gyarapításának elmaradása már-már duzzogásnak hangzik, és nyilván túlzás is, mert gondolom nem csak a tűző napsütésben töltődik az ion. Majd gyarapítja más az állományt, nincs itt gond.
-
wassermann
addikt
Axioma! Egyébként milyen az Ion? Van valami gond vele, hogy váltanál? Azért kérdezem mert ahogy nézem a használt-autó piacon az Ion / iMiev / C-zero trió a "használható villanyautók" legolcsóbbika és 100km-es távokra jónak tűnik. Pesten nem szeretnék többé a parkolási díjjal törődni...
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Kupon kunyeráló
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Zenelejátszó építése, a kiváló hangzásért
- Revolut
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Ötletek, javaslatok, hogy még jobb legyen a PH! lapcsalád
- PlayStation 5
- ESET NOD32 Antivirus / Smart Security
- Fotók, videók mobillal
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen