Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Tigerclaw

    nagyúr

    Belfutottam némi elektromos motoros videoba, így mondon utána nézek hogy állnak.

    Ráadásul ahogy látom, a koncepció előrébb jár az autóknál is, mert sok gyártó kivehető, cserélhető akkut használ, vagyis megoldható az is, hogy nem töltessz, hanem cserélsz akkut, olyan egyszerűen, mintha egy ceruzaelemről lenne szó. Problémát ott látok, hogy ideje lenne a vezető gyártóknak megállapodni egy egységes akku formátumban, hogy csereszabatosak legyenek.

    Itt rengeteg tipus megtalálható [link], de nem minden. A fura az hogy rengeteg van, még egész emészthető áron is, csak nem Európában. Mintha egyik gyártó számára sem létezne Európa.

    Ott van pl. a Kymco, ami ugye itthon is ismerős, és folyamatosan jelentik be az elektromos motorjaikat, de nálunk nem elérhető. A Kymco weboldalán mondjuk nincs feltüntetve magyarországi disztributor, de 23 másik országnak van. Még furább hogy egyik Europai disztributor oldalán sem szerepelnek az elektromos modellek.

    Amúgy rengeteg noname gyártó ugrott rá a témára, de mondhatni nekik van esélye megalkotni ezt a piacot, mert az ismert motor márkák teljesen elszállt árakkal indítottak.

    Ez a Gogoro nevű gyártó is különösen tetszik: [link] Persze szintén nem létezik erre felé.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz Patrick #178 üzenetére

    Most találtam egy oldalt ahol arról írnak, hogy 4 japán gyártó a Kawasaki, Honda, Yamaha, Suzuki közösen dolgozik majd egy szabványos cserélhető akku. Elvileg közülük a Honda jelentett be egy elektromos motort, azt a PCX-et, de csak év végére ígérték és állítólag nem magánszemélyeknek szánják, hanem cégeknek gondolom flottába vagy kölcsönzésre.

    Ott azt írják, hogy a korábban említett Taiwan-i Gogoro volt az első aki ilyen cserélhető akkus motorokat dobott piacra és töltőhálózatuk is van, viszont ez egy kisebb cég még helyben is. Nagy előnyük hogy viszonylag nagyobb teljesítményűek a motorjaik és már van jópár modelljük, egy részük egyész pofásan customizálva. Az akkujaik is egész nagyok.

    A Kymco volt a második az Ionex platformmal, aki gondolom a Gogoro sikere miatt fogott bele a dologba. Ők viszont legalább helyben elég nagy piaccal rendelkeznek. Kisebb teljesítményüek, hatótávúak a motorjaik, de hasonlóan egész minőségi a végeredmény a videók alapján. Náluk rellemzően 2 kisebb akku van a robogókban, elvileg a súly miatt, mert a Gogoro-s 1 akku 9kg, ami nem olyan barátságos főleg nőknek.

    A Gogoro motorjai olyan 125-250 köbcentis - motornak felelnek meg nagyjából a teljesítmény alapján. Persze nehéz összelőni, mert a teljesítményt és nyomatékot teljesen máshogy adják le egy benzineshez képest.

    A Kymco motorjai inkább az 50 köbcentis motorokat célozzák.

    Szóval jó kérdés hogy lesz-e globális szabvány. Attól hogy a japánok összefogtak, még nem jelent semmit, mert kvázi válalhatatlanok az áraik. A taiwaniaknál az fog számítani, hogy lesz-e tőkéjük terjeszkedni.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • Tigerclaw

    nagyúr

    Kicsit azért itt ott láttam olyan "csúnya" megoldást, hogy pl. nem LED-es a világítás, hanem halogén, de szerintem ez csak amolyan gyerekbetegség. Van aki okosan skippelte a régi technikát. A műszeregységbe beépített navigáció viszont kellemes meglepetés.

    Arra kiváncsi lennék, hogy a 45km/h mennyire van "beégetve" a vasba.

    [ Szerkesztve ]

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz Patrick #178 üzenetére

    Megnéztem a magyar oldalon a Super Soco CU-t. Hát nem rossz, de kicsit drága. Amúgy ki lehet lockolni a 45km/h-s limitet. Ahogy egy videon láttam akár 65km/h -ra is képes, de gondolom akkor drasztikusan lecsökken, az amúgy is szerény hatótávja. Legfőképp ez az utóbbi zavar, főleg hogy ez a 75km-es hatótáv is csak az amit a gyártó be mer hazudni. A Bosch technológiának se örülök. Van pár ismerősöm akik a cégnél dolgoztak, ezen az elektromos hajtás részen is és mondjuk úgy hogy ők még fúrógépet se vennének a Bosch-tól. A minőség felett áll a mennyiség náluk. Hogy ez csak a magyar vezetés miatt van így, azt nem tudom.

    A TC -nek jobb az ár/érték aránya. Amúgy meglepő hogy alapból az is segédmotoros kerékpár. Vajon egy extra aksi mennyi hozzá?

    Kicsit fura, hogy H. Andrásos youtube-os tesztben 950 bruttót ír, de a honlapon már 100 ezerrel több van. Ennyit ment fel az ára pár hónap alatt?

    [ Szerkesztve ]

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz Patrick #183 üzenetére

    Ha gyorsan nem változtatnak az árazáson, ezek a "startup" cégek hamar kitúrják a nagyokat a piacról. Amíg azok bénáznak, az újak kinövik a gyerekbetegségeket és nevet szereznek maguknak.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz Patrick #182 üzenetére

    Azt jól gondolom hogy ebben nincs energia visszanyerő fékrendszer?

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz Patrick #182 üzenetére

    Most épp nézek teszteket, fórumokat a TC-vel kapcolatba és ez különösen riasztó:

    [link]

    Elvileg normál használatban fékezéstől törik az első felnin a küllő pár ezer km után. Ezen mondhatni nem is csodálkozok. Szerintem ez a konstrukció egyszerűen rosszul megtervezett. Olyan mintha öntött vas/könnyűfém lenne az egész, de lehet hogy csak rosszúl gondolom. Annyira hülyék csak nem lehetnek. Amellett hogy zárványok lehetnek a szerkezetben, még merev, törékeny is, a fékezéssel járó hajlítást se bírja.

    Egyébként többször írják azt is, hogy a specifikáció szélesebb kereket hoz előre is, de lehet hogy azt írták el.

    Hátul is aggasztó, hogy a hub motoron láthatóan 10 rögzítési pont van, ahol átadhatja az erőt de a képek szerint csak 2 küllő viszi át a nyomatékot közvetlenűl a felnire és ugye nyomaték az van bőven, tehát azok a felnik túlterhelődhetnek. Persze ez csak tipp, élőben még nem láttam. 10 küllős felnivel lenne ideális, vagy más fajta hub motorral.

    Tovább olvasva, állítólag Németországban már másfajta első felnivel árulják, erősebb küllőkkel. Mondjuk sok különbséget nem látok. Az viszont látszik, hogy a probléma része az is hogy csak minden második küllőhöz van rögzítve a féktárcsa, vagyis csak fele küllő kapja a hajlító/nyíró erőket fékezésnél.

    [link]

    Már csak meg kell találni, hogy hogy lehet beazonosítani a régi és új felnit.

    Ezek szerint vannak gyerekbetegségek még.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz Patrick #188 üzenetére

    Nekem is nagyon tetszik a dizájn, de én is úgy látom, hogy jobb kivárni 1-2 évet. Addigra remélhetőleg a belpiacos taiwan-i, koreai, stb. motorok is megérkeznek ide. Kell a konkurencia, a minőségi és árversenyhez. Ezt az öntött alufelnit el kellene felejteniük és hagyományos küllős kerekkel szerelni. Az jobban is illene hozzá.

    Az elektromos autók esetén sem ártana több olyan új szereplő mint a Tesla, ahol a minőség fontos, de velük szemben nem luxus autókban gondolkodik. Kellenek az olcsóbb elektromos autók a piacra, de igényesek, megbízhatóak, főleg hogy a jelenlegi akkutechnika ha nem is veszélyes, de nem is teljesen megbízható. Az sem elfogadható, ha egy akku csak akkor robban fel, gyullad ki, ha megsérül az autó.

    [ Szerkesztve ]

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz Patrick #190 üzenetére

    Mondhatnánk, hogy bennzines gázolajos autónál a CO2 adó majd megnöveli az ilyen autók árát annyira, hogy nem veszik majd a nagy motoros autókat, de akik azokat veszik, ott lesz pénz a felárra is. Az EU- nak kellene lépni valamit a feleslegesen erős autókkal szemben, ahogy pl. a porszívók esetén történt évről évre. Ez viszont keményebb dió, mert az EU-s vezetők, képviselők relative gazdagok, akik pont ilyen autókat vesznek, szóval ellenérdekeltek abban hogy betiltsák az X köcntinél, kW- nál erősebb motorú autók forgalomba helyezését.

    A legjobb esetben ráharapnak az elektromos luxus és sportautókra, amik drágábbak is lesznek, vagyis nagyobb presztizst jelent, ami fontos nekik. Persze attól még pazarolják majd feleslegesen a 2, 3 tonnás személyautók hajtására az energiát, de legalább a forgalomban nem keletkezik helyben kipufogó gáz.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz axioma #192 üzenetére

    Valószínüleg így van. Ráadásul a kínai gyártásuaknál még a specifikációban is kételkedni kell. A számokat ott elég lazán kezelik. Ebben a szegmensben ez különösen fontos mert az akkukapacitás, hatótáv, elérhető sebesség, töltési idő, vagy épp az hogy hányszor lehet feltölteni mind mind esszenciális paraméter, ami alapján választ az ember. A kisebb teljesítményű, súlyú motorok esetén az is fontos hogy milyen súlyú ember használja, mert a hatótáv, sebesség drasztikusan csökkenhet. Kínában lemérik hogy egy 40 kilós vezetővel mennyi az annyi, itt európábana 80-90 kilós vásárló meg csodálkozik, hogy miért nincs a közelében az adott érték a specifikációban megadottnak.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz prmcsk #197 üzenetére

    Én ugyanezeket az érveket szoktam leírni, és jellemzően meg is kapom a magamét. A e autók után járó árkedvezmény a gazdagokhoz megy, ami külön szégyenletes, de egyben torzítja az eladási számokat és meggátolja a gyártói árcsökkentést. Minek csökkentsenek árat, ha a kormány kipótolja amúgy is?

    Az akkugyártás CO2 kibocsájtásának beszámolását viszont nem tartom logikusnak, pontosabban nagyon nehéz lenne kiszámolni minden motortipus esetén, hogy mi tartozik bele és mi nem. Ha egyiknél beszámolják az akkugyártást, meg az ahhoz való nyersanyagok bányászatát, akkor a másiknál is be kell az olajfúrást számolni, az összes sikeres és sikertelen kutatófúrást, a tornyok építését, szállítását, üzemeltetését. Az olaj/gázfáklyák szennyezését, aztán a nyersolaj szállítását, olajvezetékek, tankerek építése, üzemeltetése, finomítók építése, üzemeltetése, aztán megint szállítás a benzinkutakra. Az egész egy véget nem érő képlet lenne, sok sok vitatott elemmel.

    Abszolút zöld vagyok és szeretném ha ez lenne a jövő, de a számokkal meg a mocskos kapitalizmussal nehéz küzdeni. Technikailag szerintem már közel vagyunk, de anyagi oldalról nagyon messze. Egy pénz nélküli világban működhetne a dolog, de ebben a jelenben nem látszik a fény az alagút végén.

    Talán ha jönne egy Elon Musk 2, akinek nem a luxus e-autók szerepelnek a víziójában, hanem a tömeges elterjedésen lenne a hangsúly, akkor történhetne valami. Szintén jó lenne egy új akkutechnika, főleg ha teljesen más nyersanyagokra építene. Jelenleg sok a ha és az álmodozás.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz axioma #199 üzenetére

    Az emberek már szavaztak a pénztárcájukkal, csak észre kell venni.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz dond #203 üzenetére

    Ez így életveszélyes. Nem lenne szabad ilyen öntvény kerekeket használni... meg eleve venni bármit is olyan beszállítótól aki ezt minőségnek tartja. Amúgy is ha már cafe racer, akkor mehet bele a hagyományos küllős kerék. A hubmotornak, a féktárcsáknak illeniük kellene a kiválasztott felnihez.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz axioma #206 üzenetére

    Jellemzően épp a helyi közlekedés az, amit a többség meg tudna oldani saját autó nélkül és pont ez az ami fekszik az elektromos járműveknek a kis hatótáv miatt. Viszont nagyon kevesen engedhetik meg maguknak, hogy több autót fenntartsanak és azokból is pont a városi szaladgálós legyen elektromos.

    Kellene egy városi közlekedésre optimalizált elektromos miniautó kicsi hatótávval, nagyon olcsón és városokban csak ilyenekkel lehetne közlekedni. Persze ezt olyan 20 éves távlatban gondoltam, nem holnapután. Nagyvárosban meg inkább a tömegközlekedés, önvezető "taxik",és járműmegosztás, bérlés lenne ideális, nem a saját személyautó használata.

    Nehéz dió az egész, mert meg kell értetni az emberekkel, hogy az elektromos járművek nagyon hasznosak lehetnek, de nem válthatják le pl. a távolsági közlekedést. Mondhatni diktatórikus szabályozás nélkül nem lesz semmi az egészből...ami gyakran félreviszi a dolgokat.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz axioma #211 üzenetére

    Kisváros, 250km-re Budapesttől, de értem, hogy mindenkinek még sokáig nem lesz ideális ez az egész. A nagy többségnek túl drága, mások nem tudnak lemondani a 4-500km-res hatótávról. Azt azért tartom, hogy városban csodát tenne a forgalommal és a levegővel, ha kis elektromos "smartokkal" járkálna az emberek többsége.

    Budapesten vagy le kell mondani a személyautókról, vagy teljesen ki kell zárni az átmenő forgalmat, mondjuk alagutakkal. Egyikre sincs esély, szóval szerintem tovább fog romlani ott a közlekedési helyzet. Talán a levegő tisztább lesz ha eltűnnek a gázolajos autók.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz axioma #212 üzenetére

    Egy olyan használható hatótávú hibrid tényleg megoldás lehet, de egy megfelelően nagy méretű fékerővisszanyerő rendszer is sokat segíthet. Mondjuk plug-in hibridként is jobb lenne egy kis méretű takarékos benzines mellé. Eleve el kellene felejteni a nagy ér erős motorokat, meg a túl nehéz személyautókat is.. Belőnének egy súly/lóerő arányt, meghúznának egy súlyhatárt és azt nem lehetne túllépni a gyártóknak.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • Tigerclaw

    nagyúr

    Valami olyan szisztéma lehetne a nyerő a jövőben, hogy - persze miután lement felére az elektromos autók ára, aki ilyen autót vesz, az jogot kap arra is hogy a hosszabb utazásaihoz olcsón bérelhessen sokkal nagyobb hatótávú hagyományos vagy elektromos autót. Tehát be lehetne állni arra, hogy megelégednek az emberek a 100-150km-es hatótávú kisebb méretű elektromos autókkal mert jellemzően az is kiszolgálja őket, ha meg mégis kell hirtelen...vagy akár tervezettem messzebbre menni és nem akar út közben tölteni, akkor megkapja a bérelt autót ugyanattól a cégtől és mehet is pl. nyaralni. Persze kisautón nem smart méretet értek, hanem rendes 4-5 személyeset használható csomagtérrel.

    Az akkuk autóval történő eladása helyett is terjed az hogy jóval olcsóbb az autó, motor mert az akkut csak használatba kapod, mondhatni bérled. Ezzel egyszerre féláron vagy még olcsóbban kapod az autót, nem kell aggódnod hogy mi lesz ha meghibásodik az akku részben, vagy teljesen és a használt autó esetén sem aggódik a vevő, hogy milyen akkut kap. A cég aki bérbe adja, az meg profi módon tudja majd javítani, bontani újrahasznosítani azokat...sőt ez a cég jobb is ha az aki gyártja is az akkut. A drága alapanyagok visszakerülnek hozzá kötelezően, illetve eleve ki tudja úgy alakítani az egészet hogy könnyen lehessen szervizelni, újrafelhasználni. Itt persze a bérleti díj nem mindegy.

    A következő lépcső a járművek és akkupackok szabványosítása, vagyis megoldható lenne hogy töltés helyett akkut, pontosabban akku csomagokat cserélnek a "kúton" emberi erővel, vagy automatán robotkarok segítségével. Tehát minden autón ugyanolyan tartó, tároló lenne kialakítva az alvázon, egyféle akkucsomaggal, csatlakozással. Mint a Gogoro féle motoros megoldás csak persze nagyobb méretben...ezért ajánlott ha robot végzi a cserét, nem ember.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz syberia #224 üzenetére

    Ez a szokásos bullshit amiből, a műszakilag és gazdaságilag képzetlen újságírók kiindulnak. Attól hogy valamit csinálnak a világ egyik leggazdagabb országában, még nem kell/lehet utánozni. Dubaiban Ferrarikat, Lambókat használ a rendőrség...akkor nekünk is azt kell tenni? Ha nem tudnak elérhető árú elektromos autókat gyártani, az egész nem lesz más mint gazdag emberek hóbortja, ha az EU bürokratái fejre is állnak.

    A kínai piac meg olyan óriási hogy azt óvatosan kell elemezni. A sokmilliárd emberre sokmillió gazdag jut. Ha ott fogy 1 millió e-autó, az olyan mintha nálunk eladnának ezret. Ráadásul ott ontják a gyárak a nulla minőségű államilag agyontámogatott hulladék autókat, viszonylag olcsón, amiket az EU-ba be sem engednének, mert egyszerűen veszélyesek. A belső piacukra szánják, oda meg az is jó.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz Bozso68 #227 üzenetére

    Ilyen hosszú határidővel szállítják, vagy te kérted így?

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz CactuS #235 üzenetére

    Kicsit fura a helyzet. Egyrészt tolják sokan ezerrel a hype-ot, miszerint itt 5-10-15 év múlva már a vécére is elektromos autóval jár majd mindenki, másrészt van egy másik valóság, amit ezek szerint nem csak a "hitetlenek" látnak, hanem a kereskedők és a gyártók is, mert csak keveset gyártanak, ezért sokat kell várni rá, másrészt a kereskedők se bíznak az eladásokban mert elég keveset rendelnek be az új autók számához képest.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz CactuS #245 üzenetére

    Gondolom egy Tesla-ért megerőlteti magát a user, főleg hogy jellemzően csak a cég tulajnak, családtagjának, meg a nagyfőnököknek jut majd Tesla cégautónak...és az ő idejükbe bele fog férni, akárhol is lesz szervíz az országban.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • Tigerclaw

    nagyúr

    [link]

    Gondolom mire ide ér ez a K-ZE, még drágább lesz...vagy egyszerűen nem fogják forgalmazni. Amúgy azt sem értem, hogy miért is ki gondolta azt, hogy az eredeti KWID miért ne lenne nyerő az EU-ban, vagy legalább itt a Kelet Europai piacon. Egy halom mini autó van a piacon dupla áron, vagy drágábban.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz Feketelaszlo #274 üzenetére

    Azért nem lehet eladni miniautókat, mert 3 millióra felvitték az árukat. 1.2 milióért vették volna ezt mint a cukrot...amellett hogy szvsz még jól is néz ki. Elektromos verzióban 3 millióért szintén kelendő lenne, mivel eddig alig esett be a legolcsóbbak ára 10 millió alá támogatással.

    Vajon erre is jöhetne támogatás vagy amiatt kapásból 4-5 millióra tennék a listaárát?

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz axioma #273 üzenetére

    Gyorsan utána néztem és igazad lehet. Az ázsiai régióban panaszkodtak is, hogy a Renault oda direkt gyengébb szerkezetű verziót épített és az ottani NCAP teszten ezért nulla csillagot kapott.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • Tigerclaw

    nagyúr

    Mondjuk ha nem tetszik Ázsiában, hogy kimaxolják bizonyos autógyártók a fapados autókat, akkor hozzanak olyan törvényt, hogy csak minimum X csillagos törésteszttel lehet forgalomba hozni autót. Ez errefelé is jó módszer lenne és nem csak a töréstesztre, hanem olyan más biztonsági feature-kre is elő lehetne írni, amiknek minden autóban benne kellene lenni már. Ezzel elejét vennék annak is, hogy olyan dolgokat is az extrák közé soroljanak, aminek alapnak kellene lenni. A biztonságot ne árulják pénzért.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz BeZol #279 üzenetére

    Abban egyet értek, hogy így nulla csillagosan ne hozzák Europába, se máshová. Én 3 csillag alatt nem is engedném sehol se forgalomba hozni egyik autót sem.

    Viszont a SUV-ok térnyerésével már nem biztos hogy számít egy 5 csillagos törésteszt, ha 1 tonnás autóban ülsz, a másik meg másfél-két tonnásban. Ráadásul a törésteszteket még ma is elég alacsony sebességgel végzik, szóval míg számítani számít, de nem annyit amennyit gondol az ember. A legnagyobb sebesség amivel próbálnak 64km/h, vagyis olyan mintha két 32 km/h -val tötymörgő autó találkozna szemben egymással. Sima országúton egy rossz előzésnél ez a relatív sebesség kb. 200km/h gyorshajtás nélkül. Az oszlopos ütközést 29km/h-val szimulálják, aminek szintén semmi értelme nincs.

    Gondolom az NCAP sorsa is hasonló lesz, mint az NEDC. Egyszer majd leesik valakinek, hogy az egész inkább csak autós marketing a jelenlegi vizsgálattal.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz biker #285 üzenetére

    Már nagyon régen jártam fizika órára, de szerintem nincs igazad. Ha van egy X sebességel haladó tömeggel rendelkező test, annak van lendülete, mondhatni felhalmozott energiája ami az ütközésben levezetődik. Ha fallal ütközik akkor az az energia adódik át különböző módon, mert a falnak nincs lendülete (...ha kivesszük a képletből a kozmikus sebességeket, a bolygó keringését, sebességét, ami itt nem számít)

    Ha viszont van egy másik autó hasonló sebességgel, tömeggel akkor annak a lendülete, felhalmozott energiája is bekerül az ütközésbe, tehát kétszer akkora energia fog bekerülni az ütközésbe, 180 fokos vektorok esetén. Az energia nem vész el. Ha nincs igazam, akkor nem létezik lendület, egyik autónak sem lesz lendülete és nyugodtan neki mehetsz 200-al, vagy 2 millióval a falnak, mert nem történik semmi.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz biker #292 üzenetére

    Ok, leesett. :-) Kétszeres az energia, de kétfelé oszlik el. Igazad volt.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • Tigerclaw

    nagyúr

    A Tesla Pickupról mi a véleményetek?

    Nekem úgy tűnt, mintha csak egy Április 1.-i vicc lenne. Kinézetre mintha egy modellezéssel is foglalkozó hegesztő ezermester tákolta volna össze. A többi Tesla-hoz és kb. minden mai autóhoz képest igénytelenűl összetákolt valami. Mintha Elon Musk tesztelte volna az amerikaiak elmeállapotát, hogy ha Trump-ot is megszavazták, akkor hátha ráugranak bármire, amit eléjük tesz. Az előrendelési számokat nem tudom összehasonlítani, de ha igazak a hírek ezt is sokan már előrendelték.

    Nekem nem az extrém forma nem tetszik, hanem hogy azt is totál igénytelenül rakták össze. Van bőven holdjáróra, sci-fi autókra hajazó megoldás minden autókiállításon, de azok hiába extrémek, de igényesek, kidolgozottak, sőt még művésziek is ehhez képest.

    Emellett szerintem veszélyes a formája mind a vezető/utas és a gyalogosok részéről is. Milyen jó lehet lefejelni egy olyan műszerfalt, vagy elütni egy gyalogost. Mintha arra tervezték volna, hogy a lehető legnagyobb sérülést okozza. Jó magasan, éles peremmel, erős, vastag lemezből gyártva. Gyűrődési zóna helyett Tank style. Pont ez kell az utakra, a SUV mánia után.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz Patrick #298 üzenetére

    Nekem évek óta az a problémám, hogy a gyártók hihetetlen koncepció autókat mutatnak be minden autókiállításon, aztán a piacra csak annak a távoli sovány, szürke rokona kerül leszedve róla szinte minden jövőbe mutató dolgot. A piac is imádná a futurisztikus megoldásokat, de ez egy pre alfa verzió, egy wireframe. Mintha megrajzolták volna durván egy meeting kapcsán, aztán a többi meeting-re nem volt idő, a gyárban meg az alapján készítették volna el.

    Fura hogy a Tesla a vizuális tökéletességre törekedett eddig, most meg tényleg olyan ez mintha egy egyetemista csapat dobta volna össze egy hyperloop tesztkocsinak, ahol nem számít a külső csak a funkció. Még egy katonai járművön, vagy mezőgazdasági gépen is többet dolgoznak vizuálisan, mint ezen.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz Tigerclaw #299 üzenetére

    Amúgy azt sem értem, hogy minek kellene egy pickup-ra golyóálló, vagy átdobás álló üveg, illetve vastagabb lemezből készült kasztni...hacsak Musk nem valami Mad Max járművet álmodott meg, egy képzeletbeli 3. világháború utánra. Lehet hogy a "felkészülők"-et célozzák meg. Kinézetre pont ideális lenne. Amolyan zombivadász jármű. Opcionálisan felkerülhet rá a Musk féle lángszóró is. Szinte már military modell.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz prmcsk #304 üzenetére

    Ez sajnos más problémát okoz. Ha egy 60kWh-s akkut mondjuk 10 óra alatt akarsz teljesen feltölteni, akkor 6kW-al, vagyis 6000W-al kell tölteni. Ez 230V-os csatlakozás esetén 26A-t igényel. 3 fázis esetén 3 x 400V -nál mondjuk 3 x 5A-t.

    Viszont ha 10 perc alatt akarod, akkor 360kW kell, vagyis 60x nagyobb teljesítmény, áramerősség kell, ami még 3 fázis esetén is 3 x 300A-t jelent... és akkor még nem beszéltünk arról, hogy az autón belül milyen extra műszaki problémákat okoz ez, vagy hogy milyen nehéz lenne a töltőkábel, mennyire tűzveszélyes lenne a töltés nagyon spéci töltőcsatlakozás nélkül.

    Emiatt nem csak az otthoni töltés ugrik ilyen módszerrel, de egy több beállásos töltőhöz is nagyon komoly leágazást kell kiépíteni, amihez jó eséllyel cserélni kellene az odavezető távvezetékeket középfeszültségen, illetve új nagy/középfesz trafók is kellenének minden állomásba. Egy komolyabb elektromos autós fordulat esetén meg dollár ezer milliárdokat kellene költeni a teljes elektromos rendszer fejlesztésére, és rengeteg új erőmű is kellene, jó eséllyel atomerőművek százai.

    Amúgy fura ellentmondás, hogy fűteni kell, hogy gyorsan felvegye a töltés, de töltés közben meg jó eséllyel komolyan hűteni...szóval felfűtöd töltés előtt, de ahogy elkezd tölteni, már inkább hűteni kell.

    Megvalósítható lenne viszont az, hogy szabványos, cserélhető akkupackok kerülnének minden autóba, amiket egy automata cserélne a töltőállomáson. Ott töltenék az akkukat hagyományos módon, majd az ügyfél beáll és mondjuk 10 perc alatt kicseréli az automata a frissekre a kimerült cellákat.

    Emellett le kell mondani arról, hogy az elektromos autók sokszáz km hatótávval rendelkezzenek. Zöldebb megoldás lenne az ha csak a hétköznapi autózást váltanánk ki plug-in hibridekkel olyan 60-80km-es hatótávval. Ezzel egy átlag autós így is kiváltaná a benzin, gázolaj égetést kb. 90%-ban, nem lenne probléma a lemerülés, mivel hibrid, nem kellene szétbányászni a bolygót ritka anyagok után és nem lenne szükség brutális gyorstöltőkre. Egy este feltölthetné mindenki az akkuját.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz axioma #313 üzenetére

    Ha nem a hálózatból, akkor az talán még problémásabb. Ha csak a felét akarod a hálózatból venni, a másik felét meg akkuból, amit napenergiával töltöttél fel, akkor mondjuk a Tesla-s Powerwallból kellene 36db, egy autó töltéséhez.

    Az intenzitással van baj, az energiasűrűséggel. Tábortűz vs. gyújtóbomba.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz axioma #315 üzenetére

    Nem a kapacitás a gond, hanem hogy azt 10 perc alatt próbálják átvinni. 4db powerwall kapacitása nagyjából megegyezik egy 60kWh-os akkucsomaggal, vagy ha csak a fele kapacitást vennénk onnan és a másik felét a hálózatból, akkor 2db is elég, de károsodás nélkül nem lehet kinyerni belőle ezt a kapacitást 10 perc alatt, mert 5kW-ot tud kiadni maximum, folyamatos üzemben. Károsodás nélkül 36 db tudja átvinni 2db-nak a kapacitását 10 perc alatt.

    Ilyen extrém mértékű autós gyorstöltéshez komoly technológiai váltás kell és óriási beruházás az elektromos hálózat oldalán. Ezért is mondják a komolyabb autós szakemberek, hogy nem szabad azt vízionálni a jelenlegi technológiai szinten, hogy az elektromos autó leváltja majd minden tekintetben a hagyományos autókat. Ingázásra, napi szokásos autózásra nem kell sokszáz km-es hatótávú elektromos autó az átlag embernek.

    Ami szerintem megvalósítható, anyagilag is elérhetőbb, és a lehető legkisebb környezeti terhelést okozza, az:

    - plug-in hibrid autó, 60-80km tisztán elektromos hatótávval
    - otthoni napelem farm, a tetőn, házfalon (ideje lenne már kötelezően úgy tervezni az új házakat, hogy a legoptimálisabban lehessen rá napelemeket telepíteni, tájolás és haosnlóak)
    - a napelemek mellé powerwall szerű akku tároló használata, hogy lokálisan meg lehessen oldani a töltést minél nagyobb mértékben.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz prmcsk #318 üzenetére

    Igen, a "ceruzaelemként" cserélhető akkus megoldás is csak egy dolgot oldana meg, a klasszikus tankolás-t hozná vissza. Elektromos robogó szintjén ez működik, de egy full elektromos autó esetén tényleg többe kerülne a leves mint a hús, ráadásul ott komoly robottechnika és speciális, drága csatlakozások is kellenének, ami megint csak pénz és extra súly. Talán ha tényleg jönne egy sokkal nagyobb energiasűrűséggel rendelkező akku tipus, az autóknál is elképzelhető lenne ez:


    Ebből a képből is látszik, hogy Taiwantól, Japántól, Szingapúrtól mennyire le van maradva az USA és Európa is. Fura, hogy errefelé mennyire nem látnak potenciált az elektromos motorokban, illetve az hogy globálisan nem ismerik fel, hogy az autó egyszerre nem lehet elérhető, felsőkategóriás, meg környezetbarát, takarékos.

    Emberi szempontból a városi közlekedés, szennyezés a kiemelkedő, ahova Smart méretű autók eleve ideálisabbak lennének. Egy kisebb méretű, súlyú autót, jóval kevesebb akku is elvinne. Fontos tényező autónál a hasznos tömeg és a teljes tömeg aránya. Ebben szerintem nagyon rosszul teljesítünk. Rengeteg nagyon könnyű, nagyon erős , sőt alapanyag oldalán gyakran nem is drága anyagot találtak már fel, amiből jóval könnyebb járműveket is készíthetnének, mégis inkább a nehezebb felé mentek el a gyártók és a piac is, a terepjárók, SUV-ok preferálásával. Lehet hogy az EU-nak itt is lépnie kellene, és szabályozásban csökkenteni a személyautók súlyát. A gyártóknak meg le kellene venni az extra felárat a miniautókról, hogy többen azokat válasszák, akár csak második autónak. Ráadásul teljesen érthetetlen módon most azt sakkozták ki a gyártók valami fura kicsavart logika alapján, hogy a kisautók gyártását kell befejezni, mert azokkal nehezebb teljesíteni a környezetvédelmi normákat. A SUV jöhet az extra súllyal, meg a rosszabb légellenállással, a kisautónak meg mennie kell, mert nem környezetbarát megoldás... Hülye egy bolygón élünk.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz prmcsk #324 üzenetére

    Itt a Tesla lett bűnbaknak kikiáltva, de közben semmiben sem másabb mint a többi elektromos autó. Max jellemzően több akku van benne. Szóval nem a Teslaval van bajuk, hanem az elektromos autókkal, és azokon belül is az akkumulátorokkal.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz prmcsk #326 üzenetére

    Gondolj bele, hogy még új autók között is csak 1% körül van az elektromos autók száma, a teljes futó mennyiséghez képest meg valami 0,000...% lehet. Persze akku tekintetében a régebben futó hibridek kicsit javítanak a dolgon, de pl. Prius akku felújításra szerintem vannak külön vállalkozások. Ráadásul a volumen nagy része még messze áll attól hogy az akkuját cserélni kellene, vagy bontóba kellene vinni. Tehát maradnak a komolyan sérült karambolos autók.

    Nem csodálkozok azon, hogy senki se akar beruházni olyan újrahasznosító technológiába, oktatásba drágán, ahol a kliensek száma még a fehér hollóknál is kevesebb. Jelenleg az egyetlen megoldás az lenne, hogy maguk a gyártók vállalják ezt a dolgot azokban az országokban, ahol hivatalosan forgalmazzák, forgalmazták az adott modellt. Náluk jobban senki sem ért a saját gyártmányukhoz és van kapcsolatuk az akku gyártójával is.

    Elektromos autó esetén a biztosítás se lehet valami olcsó, az "aranyáron" mért sérülékeny akkuk miatt. Nagyon kellene már olyan akku, vagy más energiatároló forma, ami olcsóbb és kevésbbé sérülékeny, veszélyes.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz axioma #328 üzenetére

    Egyrészt drága az akku ha megsérül egy balesetben, másrészt egy önmagában még nem gazdasági totálkárral járó - baleset is okozhatja egy akkupack sérülését, kigyulladását, robbanást, amitől láncreakció szerűen kiéghet az egész autó. Arról nem beszélve, hogy eloltani se könnyű, mert a kémiai anyagok újragenerálják a tüzet, tehát ha van is az autóban egy porral, habbal, CO2-vel oltó készülék és még van is idő használni, talán nem ér semmit az egész, mert újra gyullad.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz biker #335 üzenetére

    Az energiatermelésben egyedül a nap és szélenergia esetén jelentkezhet túltermelés és az is csak olyan országokban, rendszerekben, ahol ezek aránya nagyobb lett a még szabályozható mennyiségnél. Nincs olyan, nem lesz olyan hogy egy atomerőmű vagy bármilyen hőerőmű felesleget termel. Atomerőműveket nem piszkálnak ha nincs valami üzemzavar. Nem csak azért mert nem érdemes húzgálni az oroszlán bajszát, hanem azért is mert nagyon olcsón termelnek energiát, szóval azok mindig szépen "zsinórban" termelnek. A többi alaperőmű is ez a kategória. Egyrészt komolyan megtervezik, megjósolják a várható igényt előre, másrészt a turbinák folyamatosan szabályoznak. Figyelik a hálózati paramétereket, mert a hálózat jelzi nekik, hogy mikor kell több és mikor kell kevesebb energia.

    Szóval nincs olyan felesleges energia, amivel olcsón lehetne mondjuk vizet bontani. Legalábbis az nem atom vagy más hőerőműből jön ki, hanem pont nap és szélerőművekből. Azoknál pont azért lenne ideális ha vizet bontanának velük az extra energiával, mert nem illenek az energiarendszerükbe a rapszodikus meg nem jósolható termelésük miatt. Vagy akkumulátort kell velük tölteni, vagy vizet bontani, vagy levegőt sűríteni, vagy bármilyen módon eltárolni a megtermelt energiát hatékonyan. Ezen azt értem hogy hatékony a tárolási és hatékony a visszanyerési ciklus is. Nagyságrendekkel több nap és szélerőművet lehetne engedélyezni, rákapcsolni a hálózatra ha lenne hozzá hatékony energiatároló technológia. Azt nem hiszem, hogy a jelenlegi Tesla-s powerwall farmok lennének a megoldás, de sok helyen segíthetnének. Talán lokális használatban érdekes lenne. Az energia ott termelődne, ott is tárolódna és ott is lenne elfogyasztva, pl. tankolásra.

    Ha feltételezzük is, hogy mondjuk 100 év múlva csak elektromos vagy még tisztább autók futnak majd az utakon, azok nem pár év, hanem sok sok évtized alatt veszik be a piacot, vagyis fel lehet készíteni az elektromos rendszer minden elemét a dologra. Jelenleg úgy tűnik, hogy sok országban kezdik visszavonni a kedvezmények egy részét és emiatt visszaesik, az amúgy is csigalassú növekedése az e-autó piacnak. Én úgy gondolom, hogy a közvetlen ártámogatást, visszatérítést minél hamarabb meg kell szüntetni, mert ezt láthatóan egyszerűen benyelték a forgalmazók, és nem alakult ki semmilyen piaci verseny. Viszont meg kell tartani, vagy növelni kell más támogatásokat. Pl. nulla százalék áfa a vásárláson és a töltésen is. Az átiratás, regisztráció is díjatlan legyen.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz biker #337 üzenetére

    "boldog ember (és okos)" Az nem hagyd ki hogy gazdag is, mert az is elég fontos tényező.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • Tigerclaw

    nagyúr

    Meglepett hogy végre látni új megfizethető árú elektromos autókat. Kiváncsi vagyok hogy a többi gyártó is igazodik majd ehhez.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz jozsi252 #369 üzenetére

    Igen, hirtelen a Skoda Citigo e -re gondoltam. Kicsi autó, de legalább nem 10+ millióról indul, mint a többi kicsivel nagyobb kisautó. Szóval az egész csak átverés. Akkor valószínű, hogy az ID3 is ezért "csúszik". Az egyértelműen kamu hogy tele van szoftverhibával, mert kb. ugyanaz a két autó szoftvere. Két bonyolultabb dolog van egy ilyen autóban, a hajtás (töltés, visszanyerés) és az önvezetés. Biztos nem önvezetőnek készítik, mert arra aztán nincs szükség még, pláne nem egy ID3 szerű autónál, amit olcsóbbnak szántak. A hajtás szoftvere meg 90%-ban ugyanaz mint a skodában. Akkor gondolom az E-up is hasonlóan csak papíron kapható.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz Füleske #375 üzenetére

    Egy cégen belül nem fejlesztenek külön szoftvereket ugyanarra a célra nulláról. Jellemzően moduláris, így csak kisebb részét kell módosítani.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz biker #382 üzenetére

    Nem tűnik ésszerű döntésnek, hacsak nem rontották el az előző szoftvert nagyon. Emellett az időhúzás sem fér bele. Nincs tökéletes szoftver csak olyan ami teszi a dolgát. Ráadásul nem is célszerű túlságosan integrálttá tenni, mert abból csak rengeteg hiba és sebezhetőség származik. A francnak se kell olyan autó, aminek feltörik valamelyik rendszerét majd távolról irányíthatják.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz Ezekiell #417 üzenetére

    En azt nem ertem, hogy miert nem maganszemelyeknek. Ez pont az a kategoria, ami maganszemelyeknek idealis, aki venni fogja cegen keresztul az is maganfelhasznalasra fogja venni. Meg ha venne is mondjuk egy futarceg egy nagy rakas extra akkut, specialis toltoallomast, sok modell nem igazan alakithato at futaroknak, vagy etelkiszallitasra.

    Inkabb lenne alacsonyabb a tamogatas es maganszemelyeknek is elerheto lenne. Mondjuk a szukseges volumenhez igy is oriasi kozpenzt kellene belenyomni. Jelenleg tovabbra is csak ott tartunk, hogy az e-mobility a gazdagok tamogatasarol szol, nem magarol az e-mobility hatasarol. Az autok utan jaro tamogatas plafonjat is mar lentebb kellett volna vinni, mondjuk 8 milliora, vagyis csak az kaphatna ra tamogatast, amelyik modell tamogatas nelkuli ara ez alatt marad. Ez olyan mint amikor a magankezben levo focicsapatokba kozpenzt nyomnak.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz radi8tor #477 üzenetére

    Egy gororo szeru dolog eletkepes lenne nalunk a nagyobb varosokban. Nagyon idoszeru lenne szabvanyositani is ezeket a motoros akkukat...mielott mindenki elojon ezerfele sajat megoldassal. Kozos akkuk, kozos toltoallomasok kellenenek, hogy a koltsegek ne lehetetlenitsek el az egeszet. Meg persze az hogy ne akarja minden koztes ceg, allam lehuzni az egesz e-mobility-t.

    [ Szerkesztve ]

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz Tigerclaw #478 üzenetére

    misspell: "gogoro"

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz radi8tor #479 üzenetére

    Megfelelo szabvany eseten, akar autoknal is elkepzelheto lenne a toltoallomason cserelheto akku. Persze valoszinuleg gep cserelne, nem ember, a jelenlegi kapacitas/tomeg arany miatt. Motornal vallalhatobb a dolog.

    Az akkupackok szabvanyositasa, a cserlehto akkupackok es az hogy az akkut nem birtoklod, csak hasznalod, lehet a kulcsa a fenntarthato, elerheto aru e-mobility-nek. Szerintem ez lassan nem csak idealis lesz, hanem kenyszer is. Kicsit olyan a helyzet mint a telefonok, laptopok eseten, ahol a par gram es mm kedveert felaldoztak a szerelhetoseget, es nagy mertekben megnehezitettek az ujrahasznositast.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz Strezi #522 üzenetére

    A fali konnektor ott sem masszivabb, mint felenk, szoval attol hogy a hazban elerheto egy fazison is a nagyobb teljesitmeny, meg nem megy at egy mezei konnektoron. Ott a gyurus halozat miatt ketszer akkora teljesitmeny is elerheto ugyanolyan keresztmetszetu vezetekek hasznalataval, de az egyfazisu fali konnektort ott is kb. max. 2500W-ra terveztek, vagyis kb. 10A-es betet lehet benne. (Ott a gyurus topologia miatt lokalis vedelem van konnektoronkent)

    Pont azert kaptak egyedi dugvillat az autostoltok, hogy (egyreszt) ne lehessen bedugni a hagyomanyos konnektorokba, masreszt mert a felepitesuk garantalja, hogy a nagyobb teljesitmeny uzembiztosan atmegy rajta. Amelyik autos tolton gyarilag hagyomanyos dugvilla van, annak a teljesitmenye hozza van igazitva a szabvanyhoz, tehat kb. max. 2500W-osak lehetnek. Minden ami ettol nagyobb fogyaszto azt fixen kell bekotni, vagy mint az elektromos autok eseten, specialis dugaszoloaljzatot kell telepiteni hozza.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • Tigerclaw

    nagyúr

    Amugy napelem + powerwall szeru kombo jatszik valakinel? Meg nagyobb befektetes, de ha komolyan szintet akarnak lepni az e-autok aranyaban, talan csak az tunik jarhato utnak. Tul sokba kerulne olyan mertekben felfejleszteni az elektromos halozatot a termelestol a vegpontig, hogy elbirja ha tomegek valtanak at arra, foleg ha valamilyen gyorstoltest akar mindenki otthonra is. Mar a toltopontok tobbszorozese is nagy teher lesz, ha gyorsan akarjak csinalni.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

Új hozzászólás Aktív témák