Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • axioma

    veterán

    válasz sajtos365 #892 üzenetére

    Ilyesmit szoktak h 6 ev vagy 160e km [amelyik elobb jon ], ez pl. a holland Amperak tipikus esete (nyilvan min. 150e-rel adjak el oket ide). Ezek 2012-tol tipusokra.
    Nem nagyobb esely h abbol kell cserelni [jellemzoen nem az egeszet], mint egy benzines motor vmi hulye hiba miatt. De volt mar ra pelda - olyannal kell menni venni aki tud diagnosztikat kiolvasni. Mar ha hasznaltat veszel. Aki ujat vesz az tuti elobb csereli minthogy akkugondja lenne...

    [ Szerkesztve ]

  • axioma

    veterán

    válasz sajtos365 #894 üzenetére

    Attol fugg, miben mit cserelsz!
    Csereltunk prius I-ben (2001-es!) csak megmakkant cellakat. Az 25e/db volt, persze szereles miatt erdemes volt legalabb parban. (Azok me'g elozo NiMH talan akkuk.) Az I-ben 38, a II-ben 28 volt belole (azert fontos, mert uj akkut regebbi autohoz tuti nem talalsz, es az I-be a II-bol a felujitottat lehetett tenni, a donore egyben beultetese csak valami 250e korul volt).
    Ha a szakszervizt kerdezed a kovetkezo elrettenteseket mondjak: 1. akku csak egy az egyben cserelheto, auto eredeti araert (biztos hogy nincs is nekik, de ezt nem mondhatja, ezert mond olyan arat, amiert biztos nem kered - a peugeot a 2.25M-ert vett ion-nal azt mondta, hogy 7M-ert adnak bele akkut ha baj van vele...) 2. az autot vontatni is tilos, csak trailer-rel viheto be 3. garancia nincs csak az itthon vasaroltakra (+1. nincs hozza szakember, vagy egyetlen egy, de hidd el, o is egy csomo mindent csak "hisz", hogy hogyan jobb, ez semmikepp nem szakszervizi tudas hanem onszorgalom, es szerintem a tudas nagyobbik resze internetrol beszerezheto, nem pedig a kozpontbol kapjak).
    A feketeleves: mi belenyultunk az Amperaval, a 4 (vagy 3? mindig keverem) osszehegesztett blokkbol az egyiket egy masik hibaval egyutt (autopalyan nem lett tartasba rakva, az auto meg bar kellett volna neki, nem allt at benzinre) cserelni kellett. Az volt felmilla, de riogattak vele hogy azert csak ennyi mert ebbol ok is tanulnak (nem szakszerviz, bontott felujitott kerult bele termeszetesen), amikor rutinbol csinaljak akkor tobbe lesz. Viszont az tok veletlen hogy en itt vagyok (nem is az enyem az auto ha ugy nezzuk), es az amperas kozosseg nem tud mas akkucsererol, csak errol (a magyar), pedig azert van beloluk mostansag mar eleg rendesen.
    Tehat bukhatsz vele nyilvan ahhoz kepest hogy nem jon elo semmi hiba, de hat ez barmilyen (foleg hasznalt) targynal benne van. En meg mindig nem vagyok meggyozve hogy rosszabbul jarunk szumma mintha tovabbra is fustosen ingazna (es azota iszonyu jo adatokat produkal, 2013-as valtozat es van hogy 70-et mutat, 65km korul tenyleg el is megy, ez ugye hibrid).
    Amugy kivancsi lennek, hogy a varosban ahol ennek letjogosultsaga van (hosszu utazasra tenyleg ne vegyel elektromosat ma me'g) vajon melyik auto fogyaszt 6 litert benzinbol... talan mild hibrid, de azt meg mennyiert kapsz. Arambol ma mar a mi 16kWh/100km fogyasztasunk soknak szamit a par evvel kesobb keszult autokhoz kepest.

    [ Szerkesztve ]

  • biker

    nagyúr

    válasz sajtos365 #894 üzenetére

    a 8év vagy 160ekm az a GARANCIA 80%-ra, és nem az élettartama. Ne ezzel számolj megtérülést cserére.
    Mellesleg a hagyományos autóhoz is számolj 200e km-en turbót, egr-t, dpf cserét, nagnyomásút ha dízel. Aztán add hozzá a km díjat a tankolással.

    Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |

  • Füleske

    addikt

    válasz sajtos365 #898 üzenetére

    Pedig a típus kiválasztása nagy szerepet fog játszani az akku élettartamában (temperált akku vagy nem). A két véglet : állandó melegben használt Leaf 24 kWh 16600 km - rel, 70 % degradációval [link] és itthoni taxi Ioniq 270000 km - rel, gyakorlatilag 0 degradációval. [link]

  • axioma

    veterán

    válasz sajtos365 #898 üzenetére

    Nem is ellenerv akart lenni, ez azert ritka az tipustarsainal hogy ennyit megy... de varosban napi szinten (covid nelkul is) eleg.
    Azt nem szamolod jol, hogy az akkucsere az szinte sose egy az egyben csere; masreszt hogy akkora valoszinusegu mint a motorcsere. Mar persze ha olyat veszel amiben papiron benne van me'g 5 ev, csak jon egy meghibasodas.
    Hasznalt elektromos autonal elegge nehez dragabb autozast kihozni mint benzinesnel, ha napi nem tul nagy tavolsagokra veszed. Pont egy kivetel van: ha nem tudsz otthon tolteni. Akkor igen spec. eset kene legyen, hogy megerje... a toltohalozatos megjegyzesed meg erre utal.

  • axioma

    veterán

    válasz sajtos365 #902 üzenetére

    Az elektromos autok arahoz a markatulaj nem tudja hozzaszamolni, hogy x even at emelt aron eladja a szervizszolgaltatas-csomagot. Marmint hogy amig garis, addig az osszes nyugjevel oda viszed, mert me'g igy is erdeked. Ezt nem tudom, hogy elektromos autoknal hogyan csinaljak, a szellozotisztitasert es szelvedomoso-csereeert ketlem hogy elkerhetnek annyit, mint egy fustos kotelezo szervizenel, esetleg ezt is nezd meg.
    Masreszt meg az uj auto a draga, nem az elektromos uj auto. Pontosabban: jelenleg spec. helyzet van, ha "kell" (jajj, hol van Bog irasa errol!) a nagy hatotav, akkor ugyis muszaj vagy, mert a korabbi autoknal eleve kisebbrol indult es mar degradalodott is. De ha kisebb akkupakk is megfelel, akkor nem olyan oriasi a kulonbseg (mar persze ha letezik az adott kategoria, mert sajna itt azert nem egyertelmu).
    B terv: hasznalt toltheto hibrid. A mi Amperank akkor lat benzint, amikor az auto sipakol erte, hogy most mar TMK-ban tessek elinditani (1880km-es csak elektromos uzemet a tmk szakitotta meg 1 deci benzinnel, aztan ujra hasonlo... utana jott a nyaralas, na akkor mar nyilvan mas). Most is epp tele van, mert a szervizben allt es addig nem volt hajlando csak elektromos uzemben elindulni, amig a regi benzinre tele nem lett toltve frissel (es me'g lefejteni se lehet).
    +1. azert egy jo ideig a zold rendszam egye'b anyagi elonyeivel is lehet szamolni, sztem ugy 2-3 ev realis hogy 90% feletti valoszinuseggel meglesz me'g (atiras, gepjarmuado, parkolas). Egyetlen tetel ami elektromosra nagyobb: a muszaki vizsganal az erintesvedelem (netto penzlehuzas, de ki kell pengetni).
    A legjobb az lenne ha megint gyartananak REX-es elektromosat, ami a bmw i3-bol letezett peldaul (ill. hasznaltban most is letezik). Tokeletes arra hogy ne kelljen fe'lni a hatotav elfogyasatol orszaguti hasznalatnal sem, me'gis alapvetoen egy teljesen elektromos (volt talan itt linkelve hogy hoztak haza labon toltes nelkul, csak benzinnel i3-at Hollandiabol, de az szerintem egyreszt nem ce'l, masreszt meg visszaeles a konstrukcioval, harmadreszt felteszem az auto kesobb nem zold rendszamos benzinfalokent roja itthon az utakat, haenm valoban zolden).

    [ Szerkesztve ]

  • axioma

    veterán

    válasz sajtos365 #904 üzenetére

    Nem azert irtam az ingyenes parkolast, mert csak addig eri meg, de egy valtasnal ha gazdasagilag szamolgatsz, akkor amig varhatoan lesz, beleveheto. Nekem igy jott ki a csere a 400e-es alto-rol egy 2.25-os ion-ra, ha nem lenne covid mar majdnem visszajott volna az 1.85 kulonbozet, igy most kevesebb km miatt kicsit mas a helyzet.

  • axioma

    veterán

    válasz sajtos365 #904 üzenetére

    Akartam me'g irni, csak mobilon elszallt: futes/hutes attol fugg. Tobbek kozott komfortigenytol. En peldaul itthonrol garazsbol indulok, igy se telen se nyaron nem kell annyi idore semmit beinditanom amig beerek (40-60 perc, attol fugg hogy viszem-e a gyereket is akkor kerulo). De ma pl. el kellett menni, kialltam es kinyitottam az ajtot mert a garazs me'g huvos a levegon meg jo:) Hazafele mar kicsit mas a matek, mert az utcan all, de telen a "korbefutes" nyaron meg a magas epuletek miatti arnyek ritkan hozza azt, hogy be kell kapcsolnom, mondjuk 5-10 alkalom per szezon (nekem inkabb 5, ha mas is jon akkor mas). De! Akkor sem megy am folyamatosan... nekem szinte konstans 20km-t szokott levenni belole (nem hoszivattyus), de csak addig, amig fu"t (esetleg hu"t). Viszont kb. mire rakeveredek a hidra es aterek a tuloldalra, mar ki szoktam kapcsolni, igy a valosagban 3-5km minusz. Sot, ujabban - nem takarekoskodas miatt, hanem mert komfortosabb (a fenekem szokott fazni, nobol vagyok) - inkabb a 3e Ft-os futoszalas ulesbetet inditom el, hamarabb erzem jobban magam, es telen kormanyboritast is hasznalok (az nem futheto csak jobb a szoros szeru mint a muanyag). Mondjuk en siman kabatban szallok be az autoba, de ez fuggetlen attol hogy benzines vagy elektromos, az atoltozest a kinyitott ajto mellett utalom (nyilvan ilyenkor ha haztol hazig auto max. nehany perc seta, akkor alapbol nem a legvastagabb nagykabatban indulok el, hanem eggyel konnyebb oltozekben, tartalek pulcsi ugyis van a kocsiban).

  • biker

    nagyúr

    válasz sajtos365 #897 üzenetére

    "Igaz amit írsz, de csak az üzemanyag szempontjából számolgattam az aksit és a cserét, mert a benzinkúton nem szoktunk a kutasnak fizetni azért mert megtankol vagy nem cseréli ki az üzemanyag tankot."

    Bocs, de áramköltség vs benzinköltség
    akkucsere vs motorcsere turbóval és egyéb segédberendezéseivel kb
    ha almát körtével hasonlítasz, nem fog kijönni semmi. Max egy KUBU

    Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |

  • biker

    nagyúr

    válasz sajtos365 #910 üzenetére

    ok, akkor hasonlítgass véletlenszerű számokat véletlenszerű számokkal. Ha tudod, mit szeretnél elérni, el is éred

    Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |

  • schawo

    titán

    válasz sajtos365 #910 üzenetére

    Mit szeretnél javítani egy elektromos motoron. Millió kilométereket mennek karbantartás nélkül.

    Akkumulátort nem cserélnek egyben. Cellánként javítható kétmillió töredékből.

    evDirect villanyautós töltőhálózat

  • axioma

    veterán

    válasz sajtos365 #917 üzenetére

    Otthon nem tudsz egyenarammal tolteni. A villamtoltok (egyenaramosak) meg nem az auto kabelevel mennek, hanem a toltoponthoz tartozo kabellel, kb. mint a benzinnel a toltopisztoly.
    A toltes sebessege nem szamit, mert estenkent hazaerek, radugom. Amugy az enyem 10A ha falbol (230-as rofi) toltom, az ampera 6A, de atallithato 10-re. A fali tolto (nyilvan valtoaramos, de az mar megint fixen hozza kapcsolt Type-I kabellel) 16A. Ugye *230V es latod a teljesitmenyt. Gyakorlatilag a rofi az orankent 12-15 km potlasa, a fali 1.5x gyorsabb.
    Amugy elofordult, hogy hasznaltam, pl. kollega rosszul lett igy extra utat tettem vele, vagy elozo nap valahogy nem tudom sok cucc miatt nem dugtam be, akkor volt hogy toltottem (mar penzert is) a varosban, azert Pomazrol ha XVIII.kerbe kellett mennem akkor nem jon ki a teljes oda-vissza (bar ott meg ismerosnel szokott allni eleg ha addig kapja a fali konnektorbol).

  • schawo

    titán

    válasz sajtos365 #916 üzenetére

    Most nem cseréltem egyben sem. A 9 éves 175000km-es Chevy Volt ma ment el. Nem volt vele semmi gond. Előtte Toyota Prius volt 300k km-rel és Hiba insight 250-nel. A villanyos részük tökéletes volt, de a benzinmotor kezdett nyűglődni, ezért kellett menniük. Most egy Model 3 és egy 40-es Leaf van, de a jövő héten a Leaf megy, és egy eNiro érkezik. Nem szoktam akkut javítani, még sose kellett. A villanyautók (kivéve az öreg leafek) általában teljesen karbantartásmentesek. Pluginektől pont a belső égésű miatt menekülök, soha többet, mindig az a szívás.

    evDirect villanyautós töltőhálózat

  • Füleske

    addikt

    válasz sajtos365 #922 üzenetére

    Három lehetőséged van otthon : konnektoros , fali töltő AC, fali töltő DC. Töltőállomásokon általában AC vagy DC van. A töltés maximum sebessége függ az autótól és a töltőtől is. (meg hogy a kábel és a hálózat mit bír) Az AC csati az autón type1 vagy type2, a DC meg CCS vagy Chademo. Vannak olyan autók is (pl. egyes Leaf - ek) amin csak AC csati van.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák