Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Mofly

    csendes tag

    válasz #65675776 #36682 üzenetére

    Nem jártál mostanában iskolában.

    Az iskolák felvesznek mindenkit, csak hogy megkapják a fejkvótát. (Lehet kifogásolni, de ez számokra egy életben maradási stratégia.) Így az ott ülő diákok nagyobb része csak odajár (ha jár), de nem tudja mire, minek, és nem is érdekli. Ezeket hogyan lehetne tanítani. Könnyű azt mondani, hogy a tanár..., de nem a tanár tanít, de TANULNIA a diáknak kell, ha nem teszi, akkor miért a tanár a hibás?
    Hogy haverom idézzem: Ha a kacsa nem tud úszni, nem a víz a hülye.

    Ez középiskolákra nagyon jellemző. (Sajnos főiskolán is tapasztaltam hasonlókat.) Beiratkozott informatikai, műszaki szakra alig kettes matekkal, fizikával. Szerinted mire lehet őket tanítani szakmából, ha már az alapokkal (matek, fizika) is baj van?

    Persze vannak oda nem való tanárok. Az elmúlt években a tanári fizetés, megbecsülés a béka s*gg* alatt volt/van. Így jó pár olyan ment tanítani, aki a tudásával máshova már nem tudta kvalifikálni magát. (A semminél ez is jobb alapon.) Tőlük nem várj sokat. És persze vannak nagy tudásúak, nem tanári hozzáállással.

    A mostani generációnak (TISZTELET A KIVÉTELNEK), már nem kellett tanulnia, mert (főleg anyagi okok miatt) az iskola nem kényszerítette rá. Úgy szocializálódtak, hogy úgy is átengednek. (Csodálkozunk, hogy nincs elég szakember, csak sok papírral rohangáló.)

    Emlékezz vissza: volt egy időszak, amikor általános iskola első pár évében nem lehetett osztályozni, buktatni.
    Mint tanultak meg e gyerekek? Azt, hogy nem kell tanulni. (És nem az olvasást, számolást.)

    (Adok egy osztályt, tégy csodát, mutasd meg hogy kell!)

Új hozzászólás Aktív témák