- Yettel topik
- Milyen okostelefont vegyek?
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- Samsung Galaxy Watch5 Pro - kerek, de nem tekerek
- Honor 50 - apám nevében
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Samsung Galaxy S22 és S22+ - a kis vagány meg a bátyja
- A Watch7-tel debütálhat a Samsung vércukormérője
- Sony Xperia 1 V - kizárólag igényeseknek
Hirdetés
-
A középkorra és a pokolra is gondolt az új AMD Software
ph A 24.4.1-es, WHQL aláírással rendelkező szoftvercsomag több hibát is javít.
-
Olcsó 5G-s ajánlatot nyújt a Realme Indiának
ma Megérkezett a Realme C65 5G, az első készülék a MediaTek Dimensity 6300-zal.
-
Konzolokra is megjelenik a Deathbound
gp A PC-s verzió mellett megkapjuk a teljes kiadást PlayStation és Xbox platformokra is.
Új hozzászólás Aktív témák
-
TazLeacher
nagyúr
Most néztem a Galaxis oldalán a dobozos verziót:
Angol nyelvű játékszoftver, magyar nyelvű útmutatóval. A kézikönyv angol nyelvű, bővített verziója a dvd lemezen található meg, .pdf formátumban.
Mi az a "magyar nyelvű útmutató"? Az olvasottak alapján nem a 233 oldalas könyv...
Disney Infinity adok-veszek-csere: https://goo.gl/2CPMqH
-
TazLeacher
nagyúr
Na, letöltöttem az angol nyelvű kézikönyvet, és már jönnek is elő a kérdések:
1. Ha jól értelmeztem, akkor városonként 2 kaja/kör. Ez fix? Vagy ahogy növekszik a város, úgy növekszik ez is? Ha egy város több élelmet termel, mint ami van neki, akkor abból kaphat másik városom?
2. Ha van egy nyersanyag, amihez hozzáférhetek, mert megvan a feltétele, és a városom területén belül van, akkor az enyém, ugye? Ha a nyersanyag +2 gold-ot ad, azt körönként? A kasszába, vagy ez valahogy a városba vándorol? A nyersanyagok kifogynak egyszer?
3. Mire jó a "pruduction"? Milyen termelés lesz gyorsabb tőle?
4. Az egységek fenntartási költségét honnan tudom meg, és az mitől függ? És az épületek?
5. Milyen forrásból termelődhet körönként az arany?
6. Miért fontos, hogy milyen összetételű a város lakossága? Ha egy városban több a tudos, vagy a munkás az miért jó?
7. Mire jó a kultúra pont?
8. Mitől függ, hogy a nép boldog, vagy sem? Van erre valami mutató? (Ezt megtaláltam, de nem igazán tudtam értelmezni)
Azt hiszem röviden( ) ennyi. Ha valaki tudna ebben segíteni, azt megköszönném.
Disney Infinity adok-veszek-csere: https://goo.gl/2CPMqH
-
decibel
aktív tag
válasz TazLeacher #302 üzenetére
Nem vagyok pro, ha hülyeséget írok majd kijavítanak.
1. Ha növekszik a városod és van szabad mező, akkor az azon dolgozó lakosság kaját fog termelni. Ha farmot is építesz, akkor kettővel többet. Többlet élelmet nem kaphat másik város, ott ahol sok a kaja gyorsabban növekszik a népesség. Bezabálják mind.
2. A bevétel a kasszába körönként jut. A nyersanyag nem fogy el, de egyes épületek/egységek "lefoglalják". Pölö egy tank egy olajat igényel, ha birodalmadban egy olajkút van (egy kút emlékeim szerint 4 olajat ad), akkor már csak 3 szabad olajkapacitásod van. Ha a te területeden van és megfelelő épületet épített rá a workered (pölö vasra bánya), akkor a tied.
3. A város productionje adja a termelést, az határozza meg, hogy milyen gyorsan készít el egy épületet/egységet. Vannak policyk/épületek amik növelik a város egység vagy épület termelő képességét.
5. A város lakossága adózik, ha összekötöd a fővárosod egy másik városoddal a város lakosságának függvényében kapsz körönként aranyat a kereskedelemből, arany mint nyersanyag, kereskedelem, bizonyos épületek növelik a város jövedelmét (market, bank, stock), kereskedelmi postok a város mellett, meg még egy pár dolog ami nem jut eszembe.
6. Ha valami indokolja specializálhatod a várost. Pölö a hegy melletti városok építhetnek observatoryt, ami növeli a kutatást. Egy ilyen városban érdemes egy-két tudót tudóst tartani mivel egy tudós több science-t ad mint egy sima városban.
7. A kultúrapontokból tudsz social policy-t váltani/fejleszteni. Ezek különböző előnyöket adhatnak (kevesebb boldogtalanság, erősebb védekezés a saját területen ésatöbbi)
8. Ott van fent középen egy arcocska meg mellette egy szám. Ha nullánál nagyobb a szám, akkor boldogok az emberek. Minél boldogabbak nyilván annál jobb, mert nagy boldogságukban golden aget idéznek elő, ami kb 2.5-szeres aranybevételt és egy halom más előnyt jelent. Ha boldogtalanok akkor lassabban épülnek a dolgok, és a népesség sem növekszik. Röviden és a teljesség igénye nélkül a boldogság növekedhet épületektől, luxuscikktől, szociális politikától; csökken a népesség számától, a városok számától, ha elfoglalsz egy ellenséges várost.
Remélem segít.
[ Szerkesztve ]
"you are a monkey poo-poo"
-
mzprox
tag
Megvettem még tegnap este a gamesplaneten de nem küldtek regisztrációs kódot és az emailemre se válaszolnak
-
-
TazLeacher
nagyúr
Köszönöm, sokat segítettél.
Végül úgy döntöttem megvárom, amíg 8K alá csúszik az ára. (Akár itthon, vagy akárhol.) Utána megveszem, addig meg csak kibírom valahogy.
Lehet ma megveszem a 3at STEAM-en, és nyomom azzal.
[ Szerkesztve ]
Disney Infinity adok-veszek-csere: https://goo.gl/2CPMqH
-
-
CPT.Pirk
Jómunkásember
Pontosan mit ad a nagy fal, és kiterjed-e az egész birodalmamra? Megépítettem, két várost körbekerít. Nem teljesen értem az angol szöveget.
A másik érdekesség, víz menti városban megépítettem a Stonehenge-t, és frankón a vízbe rakta a képét, lötyög benne a tenger.
Abbahagytam a korábbi játékomat, mert a jó fedezéket nyújtó félsziget túl kicsi lett, a szomszédomnak meg 2x annyi városa van, plusz hülye erős elefántjai...
Most egy széles területen játszok a görögökkel, az volt a taktikám az elején, hogy egy rakás settlert legyártottam, és folyamatosan csináltam a városokat. Rögtön az elején szövetkeztem egy martimie-s állammal, így az új városok gyorsan nőttek, jött a pénz, és pikk-pakk lett tíz városom, meg 3 szövetségest állam, plusz volt egy golden age az elején, sikerült elég ideig fenntartani a boldogságot. A dolog bejött, az aranyam ez idő alatt ál.t +30/kör, most +51-nél vagyok, a középkorban. Sikerült úgy alakítanom a a dolgokat, hogy a boldogság se essen le, sokat segít, hogy boldogságot ad, ha van katona egy városban.
Utakat eddig nem építettem, most kezdtem el, meg sereget is csak akkor, mikor a 3 államos Kína megpróbált megtámadni, mert h. nem hagyok neki "életteret" (ez olyan Hitleres duma )Nincs más - csak egy szál gitár - szidom a rendszert - forradalmár. - Én vagyok egyedül 88 telén. (Auróra)
-
TazLeacher
nagyúr
Egy csapat elkezdte a magyarítást, egy béta változat már van is. Beleolvastam a szövegekbe, elég igényes lett. A teljes változatot civilopédia nélkül jövő hét végére ígérik, de természetesen készül a civilopédia is utána.
Disney Infinity adok-veszek-csere: https://goo.gl/2CPMqH
-
BemAnyó
senior tag
Van abban bármi ráció hogy dx11 el egész jól megy a játék full on, dx9 el meg lecsupaszítva is drámai ? (szétesnek a texturák és szaggat)
-
-
Nordic
Közösségépítő
Azt hiszem még gyakorolnom kell, mert king fokozaton elgyepáltak mint a szart
-
ForRedGlory
félisten
"Csak egy utolsó kör"
"Mindjárt megyek aludni"
"Aludni is kellene"Kb éjfél óta ez azt mondogattam, és mindjárt 5 óra. lol... viszont most már tényleg megyek aludni
-
Lewzke
őstag
Szépen leegyszerűsítettek pár dolgot, nekem sokkal jobban tetszik mint az előző részek. Mondjuk még így is nehéz számomra (második nehézségi fokozat) , nem volt időm még az alapokat sem áttanulmányozni benne és az első játszmámon elég jól haladtam mindaddig amíg a hatalmas Earth map-on megjelentek az oroszok. Terjeszkedésünk összeakadt és addigra nem sikerült eléggé összekovácsolnom a hadsereget. Szóval bevettek pár várost, köztük a fővárost is . Na gondoltam jó volna visszahúzódni és a legtávolabbi városban beíndítani az atombomba készítését. De nem jött össze ...de majd a második játszmán, vagy a mentéseknél keresek egy még visszahozható szituációt . Hát hatalmas játék .... Csak jó volna egy tippek lista, vagy valami olvasmány . Civ kezdőknek rengeteg idő kell áttanulmányozni, rég volt már amikor ennyire lekötött valami a számítógéphez.
-
Nordic
Közösségépítő
válasz megint én #318 üzenetére
Akkor ez is olyan játék, hogy a legnehezebb fokozaton lehetetlen nyerni.
Mellesleg egy kérdés. Ezek a különböző fajta győzelmek mikor teljesülnek?
pl. a Science? Ki kell fejleszteni mindent, vagy először kell elérni a future cuccot, vagy hogy teljesül. Ezekkel nem vagyok nagyon tisztában(tulajdonképpen egyikkel sem ).[ Szerkesztve ]
-
ForRedGlory
félisten
Nem tudja valaki, hogy a CIV4 magyar kézikönyvét honnan lehetne letölteni? Nincs bajom a CIV5 angoljával, de először azt olvasnám el, mert az olvasás csak gyorsabb, mint az olvasás közbeni fordítás. Az a játék nincs meg nekem. Biztos sok átfedés van.
[ Szerkesztve ]
-
MODERÁTOR
-
cucka
addikt
Na, sikerült végigjátszanom az első játékomat a Civ5-ben (ez volt a második elkezdett játékom, az elsőt félbehagytam, ott csak annyi volt a cél, hogy ismerkedjek a játékkal). Prince nehézségi fokozat, Domination győzelem 1932-ben. A játék meglepően könnyű volt, az AI egyáltalán nem nevezhető acélosnak, 1 civilizációt leszámítva nagyon le volt maradva tech-ben, így nem volt túlságosan nehéz dolgom. Például Gandhi-nak az 1700-as években 1, azaz 1 darab városa volt, nem is épített más városokat, de a többi ellenfél is nagyon lassan terjeszkedett. A végére 3200 pontom lett, ha ez számít egyáltalán.
Pár észrevétel:
- A harci animációk hosszú távon elképesztően idegesítőek, érdemes ezeket a játék elején kikapcsolni. Sajnos csak a játék indításánál lehet ezt állítani, később már nem. (Például egy bombázó repülőgépnél minden támadásnál végig kell nézni, ahogy szép lassan odarepül a célpont felé, kiereszti a bombákat, majd visszarepül, ez a sokadik alkalomnál meglehetősen hosszú időnek tűnik)
- Mindenképp jobban megéri egységeket upgrade-elni, mint újakat építeni/venni. A furcsaság, hogy az upgrade-elt egység megőrzi az előd tulajdonságait, legyen az jó vagy rossz. Például a scout-oknak van egy olyan tulajdonságuk, hogy a lépéseik száma nem függ a terepviszonyoktól. Ha a scout-ból spearman-t csinálok, akkor ő is megőrzi ezt a jó tulajdonságot. Ugyanígy, egy ágyút lövés előtt fel kell állítani (1 lépésbe kerül), a modern rocket artillery-nél ez nem szükséges. Ha viszont az ágyúból upgrade-elsz rocket artillery-re, akkor megmarad a rossz tulajdonság.
- A lovas egységek nagyon erősek ugyan, de fontos tudni, hogy a modern korban nem lehet őket upgrade-elni semmire. (Míg mondjuk egy nyilasból szép lassan el lehet jutni a Mech. Inf.-ig, addig a lovasság fejlődése megáll. Ez történelmileg rendben van ugyan, ettől még kellemetlen. A civ4-ben a lovasokból egy idő után lehetett helikoptert csinálni, na ez most már nincs így).[ Szerkesztve ]
-
cucka
addikt
Ezek mind megvannak a civilopedia-ban, azt érdemes nagyon sokat lapozgatni, ha kérdéseid vannak. Röviden:
Cultural victory - meg kell legyen a social policy-kből 5 teljes ág, ezután meg kell építeni az Utopia project nevű épületet és nyertél.
Domination victory - te vagy az egyetlen, még életben lévő civilizáció, amelynek birtokában van az eredeti fővárosa.
Science victory - megépíted az Apollo project-et, majd megépíted az űrhajóhoz szükséges alkotóelemeket. Az űrhajó darabjait elszállítod a fővárosodba és fellövöd az űrhajót. (Azért hívják science victory-nak, mert az űrhajóépítésről csak akkor lehet szó, ha már nagyjából felfedeztél mindent, amit fel lehet)
Time victory - 2050-ben a játék véget ér, akinek a legtöbb pontja van, az nyer. (Igen, ez elég béna, nem is nevezném igazán győzelemnek )Amúgy lehet nyerni a legnehezebb fokozaton is, a civ4-ben is lehetett, csak elég nehéz, meg kell hozzá egy kis szerencse is.
[ Szerkesztve ]
-
TazLeacher
nagyúr
Beleolvastam a Civilopedia-ba, és ezt találtam:
Budapest is the capital of Hungary. Known historically as "the Queen of the Danube," Budapest is the political and cultural center of the country and an important economic and industrial hub in Central Europe.
Ez azért hízelgő...
Disney Infinity adok-veszek-csere: https://goo.gl/2CPMqH
-
Scholes9
nagyúr
-
ForRedGlory
félisten
válasz TazLeacher #326 üzenetére
Akár lehet is a "Queen of the Danube" (mondjuk sosem hallottam ezt), mert a legnagyobb város, amin keresztülfolyik.
-
Nordic
Közösségépítő
Ha ezt előbb tudom akkor a time victoryt ki is kapcsolom. Amúgy kezdek hozzászokni a King fokozathoz, másodjára már elég jól állok. Nevettem is kicsit az AI-n, néha vannak érdekes húzásai, főleg diplomáciában. PL. ha az elsők között vagyok összpontszámban akkor senki sem baszogat, ha viszont az utolsók között, akkor szinte mindenki(bár ez lehet csak nekem új). A másik amin nevettem az az volt hogy 2x is kaptam olyan üzenetet, hogy támogassuk egymás kutatását 600 arannyal(én is fizetek 600aranyat meg ő is). Mondom ebbe mi a poén? Erre meglátom hogy neki nincs is 600 aranya, csak kb. 250, na mondom menj te a búsba .
-
cucka
addikt
Kihagytam egy győzelmi típust. A felsoroltakon kívül van még diplomáciai győzelem, ehhez előbb meg kell építeni a United Nations csodát, majd megszavaztatod magad a világ urának. Itt minden civilizációnak 1 szavazata van, beleértve a városállamokat is, szóval alapvetően arról szól, hogy hány városállammal vagy szövetkezve. (Sajnos a diplomáciát eléggé eltolták a játékban, tehát az ellenfél civ-ek szavazatára nem nagyon lehet számítani)
Ha ezt előbb tudom akkor a time victoryt ki is kapcsolom.
Nem értem, miért kell kikapcsolni, igazából az is győzelem, csak kisebb az "értéke", mint a többinek. 2050-ben ígyis-úgyis vége a játéknak, szóval ha addig nem sikerült semmilyen győzelmet elérni, akkor ez van.A másik amin nevettem az az volt hogy 2x is kaptam olyan üzenetet, hogy támogassuk egymás kutatását 600 arannyal(én is fizetek 600aranyat meg ő is). Mondom ebbe mi a poén? Erre meglátom hogy neki nincs is 600 aranya, csak kb. 250, na mondom menj te a búsba .
Szerintem ez valami bug lehet. Elvileg a research agreement úgy kéne működjön, hogy mindkét civilizáció belead 250 aranyat és 30 kör múlva mindkettő kap egy ingyen tech-et, továbbá ha valamilyen okból kifolyólag felmondják a megállapodást, a pénz elúszik. -
trigorin
aktív tag
A diplomáciai győzelem valóban úgy működik, hogy egy minimum számú szavazatra van szüksége a győztesnek, amely szám a játék elején, a civilizációk számának megfelelően van kikalkulálva. A képletet pontosan nem ismerem, de gyanítható, hogy a városállamok többségi támogatása a lényeg.
A szavazatokat az alábbiak szerint alakulnak:
- minden nagy civilizáció magára szavaz,
- az a civilizáció, aki felépítette az UN világcsodát, magára plusz egyet szavaz,
- minden városállam a vele éppen szövetséges nagy civilizációra szavaz,
- minden felszabadított (liberated) városállam az őt legutóbb felszabadító civilizációra szavaz, akármilyen viszonyban is legyenek egymással és akármelyik másik civilizációval legyen éppen szövetséges a városállam,
- minden felszabadított (korábban eliminált, de később egy városának az őt meghódító nemzettől való elfoglalása majd az eredeti népnek visszaadása révén a játékba visszahozott) nagy civilizáció az őt legutóbb felszabadító civilizációra voksol, bármilyen viszonyban vannak is éppen.Szerintem remekül lehet taktikázni a diplomáciai győzelemben. Mint korábban írtam, az első játékom így nyertem meg.
-
Nordic
Közösségépítő
"Ha ezt előbb tudom akkor a time victoryt ki is kapcsolom.
Nem értem, miért kell kikapcsolni, igazából az is győzelem, csak kisebb az "értéke", mint a többinek. 2050-ben ígyis-úgyis vége a játéknak, szóval ha addig nem sikerült semmilyen győzelmet elérni, akkor ez van."Így akkor semmi, azt nem tudtam hogy akkor mindenképp vége a játéknak....
-
CPT.Pirk
Jómunkásember
Bár még nem értem el 2050-et, de a játék azt írja, hogy akkor hirdet egy győztest, ettől független lehet tovább játszani, csak már nem változik a győztesek sora. Ergo akár az idők végezetéig is játszhatsz.
Nincs más - csak egy szál gitár - szidom a rendszert - forradalmár. - Én vagyok egyedül 88 telén. (Auróra)
-
CPT.Pirk
Jómunkásember
Én meg nem szeretem, ha véget érnek a dolgok. Mostani játékomban lazán nyernék, mert én vagyok a legerősebb minden téren, de kiszedtem a victory conditionsokat a domination kivételével. Ha nem tettem volna, akkor úgy nyernék, hogy nem találkoztam a szomszéd kontinens országaival még. Így sem lesz domination addigra, ezért fogok tovább játszani.
Most az, hogy engem győztesnek hívjon a játék, az aztán annyira nem érdekel, hogy ihaj...Nincs más - csak egy szál gitár - szidom a rendszert - forradalmár. - Én vagyok egyedül 88 telén. (Auróra)
-
Jarlaxle
senior tag
Nekem pont az tetszik, hogy szituaciohoz lehet igazitani, hogy milyen victoryra gyursz. En most pl Kingen toltam egy diplomacyt, mivel domination nehezkes lett volna, meg science is jo lett volna csak az meg sokkal tobb ido. Egyedul talan a cultular victory amit mar az elejetol kell tervezni, a tobbinel azert eleg szabad az atjaras es lehet alkalmazkodni az aktualis jatekhoz.
-
mzprox
tag
Csak jelzem, hogy 3 nap után a gamesplanet volt szives elküldeni a kódot (remélem működni is fog).. Kár, hogy egész hétvégén nem tudtam játszani.. azaz nem tudtam volna, ha nem lenne piratebay meg társai.. ezek még mindig megbízhatóbbnak tűnnek, mint a legális szoftware terjesztők
-
mzprox
tag
Hogy a játékról is írjak valamit: eddig főleg emperoron játszottam, space race és cultural victory. Én általában nem háborúzom, pacifistán játszom a civ-et. ( egy városos, emperor fokozatú játékomban pl egyetlen háborúm sem volt, úgy nyertem),. De mostanság gyors szórakozásként Deity-n, dual méretű térképen különböző civeket kipróbálva nyerek. Ez abból áll, hogy gyártok sok egységet és lerohanom az AI-t amint lehet. Az így szerzett tapasztalat majd talán jól jön multiban
-
tdd587
őstag
Nekiültem én is, még szombat éjjel (mely éjjel egészen vasárnap késő délutánig tartott, de addigra megéheztem és abbahagytam...) és meg kell mondjam, hogy....
nem, nem, most nem az jön, mert bizony nem tetszik.
Gyakorlatilag pontosan azok teljesültek, amit itt is írtam, hogy gáz lesz.
Na jó, a nyersanyag kit érdekel, úgysincs seregem. Ahogy városaim is alig (minő véletlen, négy városnál már komoly gond volt felhúzni egy ötödiket), háborúzni ha akarnék sem tudnék, mert tök reménytelen fegyverkezni négy várossal. És valóban nincs egy 10-es városom sem, mert mire végre fejlődnek, azonnal jön a boldogság limit, és hosszú körökre megáll minden, mire valahol felhúzok egy cirkuszt. De mindegy, nyilván az első játéknál nem jól taktikáztam, nem gondoltam rá, hogy ennyire nem mindegy, oké.
Az viszont már egyáltalán nem, hogy gyakorlatilag nem történik semmi. A Civ IV legnagyobb hibája az volt, hogy kb. az ipari forradalom után vagy háborúzol, vagy next turn, next turn végtelen sorban. Na most ezt nekem már sikerült megvalósítanom az őskortól is, hiszen rendesen terjeszkedni sem lehet, meg minek is, úgysem fejlődik semmi, ha éppen beszerzek pár dolgot, ami növeli a boldogságot, az is kimerül kb. 10 kör alatt, tehát lerakok egy várost, aztán ha nagyon production fókuszt állítok be a nagy helyeken, akkor talán lesz kettes, amikor megint lehet okoskodni, hogy a zsebkendőnyi térképen honnan lesz nekem több cuccom hozzá. És nem történik semmi. Prince fokozaton egy vacak templom 10 kör fölött épül meg a 9-es fővárosban. És annyira, de annyira leskálázódott minden, hogy nincs mit menedzselni sem, hiszen mégis mit nézegessek négy várost? Beállítok valamit, aztán 10 next turn, mire megépül egy-két dolog. AI belém nem kötött (mondjuk az jó volt, hogy elhappoltam pár területet a határunk mentén, amiért azonnal beszólt, hogy nem kellene...), a városállamok mintha ott sem lennének, bár én pénzt nem adtam nekik, lehet kellett volna? Mondjuk ezt a részt nem olvastam el, nem tudom mennyi pénzt kell beléjük önteni, főleg akkor, ha már más támogatja őket.
Szóval nem nagyon tetszik. Szinte mindent arra tudok visszavezetni, hogy nem lehet városokat felhúzni, iszonyat hamar megfognak a szabályok. És nekem ez fáj nagyon. Sid, ezt qrvára elszúrtad, én városokat akarok, sokat, nagyokat nem szarakodni négy faluval normál méretű térképen. A civilization nem arról szól, hogy irányítok egy megyét, hanem hogy birodalmat építek. És most marhára nem tudok. Hiányoznak a vallások, hiányoznak az államformák, hiányzik az az érzés, hogy haladnak a dolgok, hogy történelmet írok. Ezt nekem mai napig csak a Civ I adja meg, igaz már csak DOSbox-on...
Ezért meg így ötezer is sok lenne egyelőre.
[ Szerkesztve ]
Life is too short for boring Hi-fi. Danes don't lie.
-
CPT.Pirk
Jómunkásember
Városállamok az egyik lényege a játéknak. Ha rájuk kattintasz, akkor a provide gift alatt láthatod, hogy mennyi arany kell ahhoz, hogy szövetségesed legyen. Pl. ált. 500 aranyból megvan a dolog, ami nem nagy ár, mert rakás bónuszt adnak, valamint boldogságot.
3 típus van, egyik kaját ad minden városodnak, a másik kultúrát, a harmadaik meg x körönként random egységet.
Akkor is barátságba tudsz velük kerülni, ha teljesíted a kérésüket, pl. elfoglalsz egy másik városállamot, bekötöd az úthálózatodba, vagy megépítesz valami csodát, stb.Ezeken felül, ha szövetségesed egy városállam, akkor csatában is ellensége lesz a te ellenségednek, és bár kitámadni nem fog nagyon, de ha köztetek van, nagyon hatékony védelmet tud nyújtani.
A kis területes játékot meg szerintem hanyagold, ott nekem sem ment, megrekedtem, mert egy félszigeten indítottam. Most nagy területen tolom a görögökkel, kb. 20 városom van, már mind 10 fölött, és folyamatosan boldogság van.
A lényeg az volt, hogy az elején összehoztam egy golden age-t, miközben csináltam a settlereket mint ihaj, megvettem egy kaját adó városállamot, aztán utána egy ideig nem volt boldogság, de lett sok pénzem, új városállamok, több város, stb.
Az AI meg akkor fog szívatni diplomácia terén, ha kisebb a pontod, mint neki. Ami óta én vezetek, egyszer sem kerestek meg, hiába áll a seregem harcra készen a területük mellet... Nem jó így, a korábbi civekben sem volt jó, meg a civekre épülő játékokban sem. Ebben az ügyben szerintem lesz egy patch, mer időnként olyan üzleteket kötne, hogy 5 nyersit ajánl fel, meg aranyat egy nyersimért.
Nincs más - csak egy szál gitár - szidom a rendszert - forradalmár. - Én vagyok egyedül 88 telén. (Auróra)
-
tdd587
őstag
válasz CPT.Pirk #340 üzenetére
Okés, köszi a tippet, természetesen egyelőre nem adtam fel az ötödik részt, próbálkozom tovább. A középkornál tartok épp, aranyam van bőven, akkor kiterjesztem a taktikázást a városállamokra is. A diplomáciai értékemet hol tudom megnézni? Annyira király azért nem lehetek, hogy lehagytam a szomszédot.
Egyébként egy haverom azért van, őt úgy szereztem, hogy egy kalandozó lovagom leütött barbárokat valahol messziföldön és találtam egy workert. Mivel nekem nem kellett, visszadtam neki. De nem ért haza a vadonban, hát felszabadítottam még kétszer, azóta puszi pajtások vagyunk...
Life is too short for boring Hi-fi. Danes don't lie.
-
CPT.Pirk
Jómunkásember
Na, alakul a barátság.
A diplomáciai pontjaidat a diplomacy overview-ban látod, a neved mellet kiírva. Az meg ott van a jobb felső sarokba, a jobb oldali gomb.
Én most készülök a nagy csatámra a japánokkal, az én földrészemen már csak ő van, területe kb. akkora, mint az enyém, de a pontszámom kétszeres, valamint bár neki vannak szamurájai, nekem meg az összes városállam a szövetségesem a kontinensen.
Valamint a drága fejlesztők javítsák ki az AI viselkedését, mert 90 kör óta lövi egyik szövetséges városomat íjászokkal, de csak íjászokkal! Minden körben kétszer ráviszi a képernyőt a gép, hogy nézzem...
[ Szerkesztve ]
Nincs más - csak egy szál gitár - szidom a rendszert - forradalmár. - Én vagyok egyedül 88 telén. (Auróra)
-
tdd587
őstag
válasz CPT.Pirk #342 üzenetére
Így tényleg érdekesebb lett. Bár azt nem látom egyelőre, hogy miért kellene erőltetni a szövetséget a városállamokkal, amikor a barátság már adja a bónuszokat. A civilopedia meg ezen a ponton elég hiányos.
Viszont a pontos idő mutatását sűrgősen bele kellene fejleszteniük megint a programba (Civ IV-ben volt), mert 1 óra van én meg azt hittem, lehet vagy 11...
Life is too short for boring Hi-fi. Danes don't lie.
-
őstag
Ez a civ5 nekem nagyon nem jött be. Multiplayerben meg szinte használhatatlan. Civ1 óta nyomom, de meg kell hagyni, ezt jól elb...ták.
Multiban a civ4 bts a legjobb!izé
-
cucka
addikt
Alapvetően más lett a civ5, mint a civ4. Minden lassabban történik, mindenből kevesebb van. A civ4-nél elég hamar el lehetett jutni arra a szintre, amikor annyi városod volt, amennyit már inkább nyűg volt menedzselni, mintsem élmény. Itt kevesebb a város, kevesebb az épület, kevesebb az egység, tehát mindent sokkal jobban át lehet gondolni, hosszabb távon kell taktikázni.
Na jó, a nyersanyag kit érdekel, úgysincs seregem.
A nyersanyag pedig nagyon fontos. A stratégiai nyersanyagok szükségesek néhány épülethez és a fontos katonai egységekhez, a boldogság szempontjából pedig nagyon fontos, hogy minél többfajta luxuscikked legyen.a városállamok mintha ott sem lennének, bár én pénzt nem adtam nekik, lehet kellett volna
Ha nem foglalkozol a városállamokkal, akkor ne csodálkozz, hogy nem nagyon megy gördülékenyen a játék. A városállamok azért jók, mert
- a maritime típusú ad ingyen kaját, a cultured kultúrát, a militaristic pedig egységeket.
- ha szövetkeztek, kapsz tőlük nyersanyagokat
Az egész játék úgy lett kitalálva, hogy ezekre a bónuszokra rá kell hajtani, különösen az ingyen kajára. Ha kapsz ingyen kaját, akkor gyorsabban nőnek a városaid, vagy a városoknak kevesebb kaját adó mezőt kell megművelniük, tehát több production/gold mezőről tudsz termelni, esetleg 1-el több specialistát tudsz dolgoztatni. A városállamoknak szinte mindig van valamilyen luxuscikkük, gyakran előfordul, hogy olyan, ami neked nincs, tehát szövetkezel velük és instant +5 boldogság/luxuscikk.Amúgy nekem valamiért pont ez tetszik, hogy le van skálázva az egész. Civ4-el ellentétben itt már megéri kifigyelni az ellenfél hadseregét, lehet hosszú távra tervezni, nem csak arról szól a játék, hogy minden városban megépítesz 20-30 épületet, vagy hogy egy sikeres háború indításához minimum 10-15 egység kell, amiből 6-7 biztosan odaveszik.
Bár azt nem látom egyelőre, hogy miért kellene erőltetni a szövetséget a városállamokkal, amikor a barátság már adja a bónuszokat.
Nagyobb bónuszt ad szövetségesként, mint sima baráti státuszban.[ Szerkesztve ]
-
tdd587
őstag
Nekem nem nyűg. És sosem zavart, hogy a régebbi játékokban 2 óra alatt léptem 3 kört. Nem baj az, ha sok a dolog...
A stratégiai nyersanyagok egyelőre alig kellettek valamire, mivel sereg nagyon nincs, háború sincs. Most akikkel tegnap este találkoztam, mind szinte azonnal open borders-t ajánlott, meg cseréltünk is egy-két jó luxus cikket. Amúgy mi van akkor, ha elbukok egy ilyen nyersanyagot, de már ott figyel 10 iron man? Akkor azok elvesznek, mert megszűnt az utánpótlás, vagy ez csak az építéskor érdekes?
Este csináltam jó pár baráti városállamot, mindjárt beszereztem +15 boldogságot, talán ha 2000 aranyért cserébe. Azért így mindjárt más. Egységeket is szokott küldeni a kisbratyó, a kajabónusz meg valami elképesztően tápos. A következő játékban erre fogok gyúrni, most sokkal előrébb lehetnék már. Amúgy kicsit benéztem, mert mielőtt beírtam volna ide is volt egy 15-ös városom, jó sok halacska van körülötte...
Viszont mióta rájöttem, hogy a városállamokat bizony pénzelni kell, nem nagyon van pénzem. Van vagy 10 városállam, azonnal elköltöm rájuk, ami van. Vagy egység upgrade. Vagy tech megállapodás. Vagy területet veszek. Szóval végre valóban nem negatív kutatási pont a pénz.
Az viszont nem tetszik, hogy (ha nem tévedek) pénzzel nem lehet gyártást siettetni, csak egészben venni valamit. Na úgy meg bazi drága minden.
[ Szerkesztve ]
Life is too short for boring Hi-fi. Danes don't lie.
-
cucka
addikt
Nekem nem nyűg. És sosem zavart, hogy a régebbi játékokban 2 óra alatt léptem 3 kört. Nem baj az, ha sok a dolog...
A Civ5-nél szerintem az volt a fő koncepció, hogy a mikró mennyiségét csökkentsék, hogy megérje egyáltalán mikrózni. Civ4-ben bizonyos méretű birodalom fölött nekem már semmi kedvem mikrózni, egyszerűen túl sok időt vesz igénybe (pl. azt állítgatni, hogy honnan termeljenek a városok). Civ5-ben kevesebb a mikró, mert kevesebb a város, egység, épület, szóval nem annyira unalmas, cserébe sokkal nagyobb hatása van a birodalomra.A stratégiai nyersanyagok egyelőre alig kellettek valamire
A stratégiai nyersanyagok mindig kellenek, mert ha eljutsz oda, hogy háborúzni kell, akkor nem fogsz tudni egységeket gyártani. Továbbá nincs olyan sok stratégiai resource a térképen, tehát előfordulhat, hogy az egyik ellenfelednek nincs vasa, ez esetben pedig katonailag hatalmas előnyöd van vele szemben.Amúgy mi van akkor, ha elbukok egy ilyen nyersanyagot, de már ott figyel 10 iron man?
Lesz -10 vasad, de az egységek megmaradnak.Egységeket is szokott küldeni a kisbratyó, a kajabónusz meg valami elképesztően tápos.
Az egységeket odaajándékozhatod a maritime városállamnak, így ingyen növelted a befolyásodat .Viszont mióta rájöttem, hogy a városállamokat bizony pénzelni kell, nem nagyon van pénzem. Van vagy 10 városállam, azonnal elköltöm rájuk, ami van.
Nem is tudsz 10 városállamot csak pénzzel szövetséges státuszban tartani. Pontosabban tudsz, csak akkor erre rá kell gyúrni, például a megfelelő social policy-k választásával. A patronage ág pont erre van a policy-knél, ha diplomáciai győzelmet szeretnél, akkor erre mindenképp rá kell gyúrni. (Patronage ág + rengeteg pénz termelése + sok golden age, hogy még több pénzed legyen).Szóval végre valóban nem negatív kutatási pont a pénz.
Igen, a pénz, kutatás és kultúra szétválasztása nagyon jó ötlet volt.Az viszont nem tetszik, hogy (ha nem tévedek) pénzzel nem lehet gyártást siettetni, csak egészben venni valamit. Na úgy meg bazi drága minden.
Valóban nem lehet siettetni, és igen, a vásárlás csak kevés esetben jó döntés.[ Szerkesztve ]
-
_cickosz_
csendes tag
az elmúlt napokban sokat toltam a civ5öt
nekem nagyon bejön
eddig csak tiny mapokon játszottam, de ahogy nézem így is bőven elég hosszú egy egy mecss (3 mat toltam végig)
lassan én is levettem h mi merre hány méter a kultúra, boldogság és pénz piacona perzsákkal (+50% golden age lenght, stb) boldogságra gyúrtam minden lehetséges alkalommal (persze volt némi seregem)
+20-30 közöt tartottam, felhúztam a +100%os csodát is
policykből pedig a golden agekhez szükséges pontszámot csökkentettem majd végül kigyúrtam a teljes ágat
háááát
szédületes mennyiségű, és hosszúságú golden age-eim voltak
ha épp véget ért híres embert neki és ujra
mikor felépült 1300 környékén a taj mahal bekaptam egy 60 körös golden aget
eszméletlen pörgésnek indult a birodalom, lóvé volt kilószám, és a seregem is akkorára nőtt, h a civek rögtön rámparáztak
60 kör elteletével láttam h kb 10 kör és ujra golden age
még 30 kör
hát elsöpörtem az ellent king fokozatonösszeségében nagyon teccik játék
engem sem zavar h nics ezer városom
a 4ben sem voltam az az igen expanzív arc
itt is ha van kb 3 városom amit magam alapítottam, akkor a 4diket tuti megszerzem valakitől erővel
diplomáciában nem vagyok a toppon
max a városállamokkal törődök kicsit
de a civekkel valahogy semmi nem megy
néha egykét research agreement
de boltolni még nem tudtam velükde majd kitanulom
emperoron milyen bónuszt kap az ellen?
-
CPT.Pirk
Jómunkásember
válasz _cickosz_ #349 üzenetére
Így néz ki az emperor bónusz az AI-re nézve:
<AIDeclareWarProb>100</AIDeclareWarProb>
<AIWorkRateModifier>50</AIWorkRateModifier>
<AIUnhappinessPercent>85</AIUnhappinessPercent>
<AIGrowthPercent>85</AIGrowthPercent>
<AITrainPercent>80</AITrainPercent>
<AIWorldTrainPercent>100</AIWorldTrainPercent>
<AIConstructPercent>80</AIConstructPercent>
<AIWorldConstructPercent>100</AIWorldConstructPercent>
<AICreatePercent>80</AICreatePercent>
<AIWorldCreatePercent>100</AIWorldCreatePercent>
<AIBuildingCostPercent>80</AIBuildingCostPercent>
<AIUnitCostPercent>80</AIUnitCostPercent>
<AIUnitSupplyPercent>30</AIUnitSupplyPercent>
<AIUnitUpgradePercent>50</AIUnitUpgradePercent>
<AIInflationPercent>80</AIInflationPercent>Kedvedre tudod szerkeszteni a CIV5HandicapInfos.xml fájlban, 100 jelenti az alapot, a kisebb számok meg gyorsulást jelentenek. Ha valamit 200-ra növelsz, az elvileg pont a duplájára lassít valamit.
Szóval gyorsabban épít a munkásokkal, gyorsabban nő, kevesebb boldogtalanság, gyorsabban és olcsóbban képez, olcsóbban épít, meg gyorsabban fejleszt.
Szóval elég tápos lett.Nincs más - csak egy szál gitár - szidom a rendszert - forradalmár. - Én vagyok egyedül 88 telén. (Auróra)
Új hozzászólás Aktív témák
- Asus Rog Strix G531GV gamer laptop - I7 9750H x RTX 2060 6GB 16GB ddr4 ram + ajándék cm hűtőpad
- Flashforge Adventurer 5M Pro 3D nyomtató Teljesen új!
- ÚJ Dell Inspiron 7430 2-in-1 - 14" FHD+ IPS TOUCH 360 / i5-1335U / 16Gb DDR5 / 512Gb PCIe 4.0 / 3 ÉV
- Dell 5820: Intel Xeon W-2135, 64GB DDR4, 256GB NVMe SSD, Nvidia Quadro P600, USB 3.1 C/A, ÁFÁs
- Eladó alig használt benq Zowie xl 2411P kihasználatlanság miatt karcmentes, tökéletes állapotban