Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • tdd587

    őstag

    Tegnap lenyomtam a szomszédomat (kb. 8 város) és mire ledaráltam őket, -30 happiness lett a mérleg úgy, hogy a létező minden cuccot beszereztem a piacról és csak puppet lett minden város. De valami 50 körön keresztül nem tudtam úrrá lenni a helyzeten, mivel -10 alatt már alig termelnek a városok (-50%) tehát nem lehet csak úgy felhúzni pár színházat.

    Ti ezt hogyan csináljátok? És ha nem puppet-eket csinálok, akkor mekkora a bűnti? Később érdemes egyesével mégis bekebelezni? Mert most a fél birodalom termelése nincs a kezemben, ami elég zavaró. Bár az AI ezen a téren annyira nem is hülye, ő is kolosszeumot állított be, amikor very unhappy volt mindenki, ő is a pénzre ment rá, amikor alig volt income stb. De pl. military unitot nem gyárt magától és prioritást sem tudok állítani, hogy mi is a long term plan.

    Amúgy az egészben azt nem értem, hogy japánok nagyon durván ledaráltak mindenkit már, az összes városállamot megtámadják, mégsem látom, hogy stagnálna a fejlődés. Számításaim szerint -50- -70 happiness lenne a mérlegük ilyen terjeszkedés esetén.

    Tudomány terén előrébb vagyok, szerintem egyetlen esélyem az űrhajó lesz, még mielőtt megtámadnak engem is...

    Life is too short for boring Hi-fi. Danes don't lie.

  • megint én

    őstag

    válasz tdd587 #401 üzenetére

    Próbáld meg úgy, hogy csak puppetet csinálsz, mert úgy nem meghy le a happy. És ha kellenek a városok, akkor lassan, egyesével nyomod hogy annex the city. És úgy kiküszöbölhető.

    Most olvasom tovább... Igen, ja egyesével ás építsd meg azt a házat ami legfölül van. Most nem tudom mi a neve.
    Pl nézd meg itt a #372ben +122 happy van. Pedig olyan világháborúban vagyok mint állat.

    [ Szerkesztve ]

  • ollie

    MODERÁTOR

    válasz megint én #402 üzenetére

    csak puppet lett minden város

    (#401) tdd587: érdemes már a játék elején eldöntened, hogy milyen taktikával akarsz győzni, és az azt a taktikát támogató policy-kre gyúrni.

    [ Szerkesztve ]

    ***

  • HaaS

    addikt

    válasz ollie #403 üzenetére

    De mér nem próbálja meg úgy, hogy puppet legyen mind:DDD?

    "a sárkány is csak ember" - oxox

  • megint én

    őstag

    válasz ollie #403 üzenetére

    Az a baj, hogy az ilyen unhappy policik, totál fölösek, mert ki lehet máshogyan is taktikázni.

    HaaS
    Nem jó, mert nem adnak +techet, meg szinte semmit. egyszerüen jobban megéri szép lassan annexolni, de nem mindet egyszerre.

    [ Szerkesztve ]

  • cucka

    addikt

    válasz tdd587 #401 üzenetére

    Tegnap lenyomtam a szomszédomat (kb. 8 város) és mire ledaráltam őket, -30 happiness lett a mérleg
    Feltételezem a szomszédodnak nem volt semmilyen extra luxuscikke. Ezekre érdemes rágyúrni, hogy a hódítások során kiegyenlítsd a negatív hatásokat. Meg amúgy ki lehet számolni, hogy hogyan fog alakulni a boldogság. (városonként 2 + a város mérete)
    A másik megoldás, hogy egyszerűen nem tartod meg a városokat.

    És ha nem puppet-eket csinálok, akkor mekkora a bűnti?
    A város méretétől függ, pontos képletet nem tudok, de -3 és -5ös értékekkel találkoztam már.

    Bár az AI ezen a téren annyira nem is hülye, ő is kolosszeumot állított be, amikor very unhappy volt mindenki, ő is a pénzre ment rá, amikor alig volt income stb.
    A puppet városok ai-ja elképesztően idióta. Épít barakkot és katonai akadémiát egy olyan helyre, ahonnan soha egyetlen egység sem fog kijönni. Épít granary-t és water mill-t amikor tele vagyok kajával a városállamok miatt. Épít falakat és kastélyt, amikor a birodalom közepén van a város és kb. nulla esély van arra, hogy bárki is megtámadja. 2-es méretű városnál 30-40 körös fölösleges épületeket húz fel, aminek fizethetem a fenntartását.

    Számításaim szerint -50- -70 happiness lenne a mérlegük ilyen terjeszkedés esetén.
    Az AI elég érdekesen működik, mint ha nem ugyanazt a játékot játszaná a többi civilizáció.

  • tdd587

    őstag

    válasz cucka #406 üzenetére

    Persze, hogy nem volt semmi értékes luxury cikk, mivel szomszédok vagyunk, ugyanazok vannak ott is. Probléma viszont, hogy az el nem érhető cuccokat most is cserélem mástól a nagyvilágban (kb. 5-6, tehát 30 happiness eleve külső forrásból jön) és ezzel együtt is éppen pluszban voltam. Na most nehogy már úgy kezdjek el háborúzni, hogy felépítek 6 színházat (HaaS, nem röhögni...), hogy be tudjak venni két várost. Mindegy, a lényeg, hogy elég unalmas 30 kör volt az, mire elmozdult a birodalom a holtpontról (mondjuk közben háborúztam, de mint kiderült eléggé egyoldalú győzelmek voltak ezek).

    Várost lerombolni? Ezt meg sem hallottam. Soha nem teszek ilyet, soha fel sem merült. Egyébként az volt a gáz, hogy egy 15-ös várost mikor elfoglaltam, lefeleződött és mire megnyugodtak a lakosok, elkezdett monumentet építeni. Gondolom kipucolódik elfoglaláskor a város. Szóval értem én a koncepciót, de kicsit túlzásba vitték a dolgot, gyakorlatilag sokkal előrébb lennék, ha soha rá sem nézek az ellenfélre. Egyedül a pontszámom nőtt meg jelentősen a városok és a lélekszám miatt.

    So az eredeti kérdés továbbra is áll, ha megvan minden luxury, ha a korban elérhető boldogságépületek is nagyjából megépültek mindenhol és így is alig vagyok pluszban, akkor ne hódítsak és kész? Na de azért hódítanék, hogy el tudjak mozdulni a holtpontról. Biztos értitek...

    Kultúrára meg ugye a városállamok több ezer éves ignorálása miatt nem gyúrtam érdemben, pedig a civikek között van azért pár értelmes fejlesztés.

    [ Szerkesztve ]

    Life is too short for boring Hi-fi. Danes don't lie.

  • CPT.Pirk

    Jómunkásember

    válasz tdd587 #401 üzenetére

    Simán leégetem az ellen városait, és a helyükre rögtön megy egy settler. Persze ez nem humánus, de amíg álladó rosszkedvet okoz még egy puppet city is, addig égni fognak a városok...
    nem értek egyet a játék magyarázatával, hogy miért okoz boldogtalanságot egy elfoglalt város.

    [ Szerkesztve ]

    Nincs más - csak egy szál gitár - szidom a rendszert - forradalmár. - Én vagyok egyedül 88 telén. (Auróra)

  • trigorin

    aktív tag

    Ismét kezdtem egy játékot a korábbi, vesztes játékommal azonos beállításokat használva, vagyis Róma, small continents map, Prince fokozat.

    Egy földrészre kerültem Gandhival, hamar elindult az Open Borders és Research Agreement egyezmények sora. Az egész játék alatt nagyon békésen megvoltunk egymás mellett. Sőt néha még kért is tőlem Goldot, nyilván problémái voltak a boldogsággal a birodalmában, azt is megadtam neki. Úgy egészében véve elhatároztam, hogy igyekszem békés lenni a játék során. Még akkor is türtőztettem magam, amikor hamar kiderült, az indiaiak rágyúrtak a kulturális győzelemre: a játék felénél már három kimaxolt policy-jük volt.

    Amikor meglett a szükséges technológia, felfedeztem a világot. Az arabok és az aztékok rendesen belakták a maguk kontinensét, az oroszoknak már csak az utolsó vergődését láttam (na ott volt egy rövid megingás a pacifista hozzáállásomban, de még a tengeren voltak az egységeim, amikor Katalin cárnővel békét kötöttem), aztán a Siam birodalom is eltűnt a bolygóról.

    Egyébként mindenki békés volt velem, általában véve elismerték a gazdaságom, némelyek még a katonai erőm is tisztelték. Nem pontosan értem, miért. Nem voltam gyenge gazdaságilag, de azért négy várossal nehéz hosszú távon versenyben maradni a kétszer-háromszor nagyobb birodalmakkal. A haderőm meg szerintem rendesen elmaradt a nagy hódítókéhoz képest. Igaz, úgy tűnik, az AI lusta felfedezni más kontinenseket. Bár meg kell hagyni, mind az arabok mind az aztékok gyártottak hajókat, előbbi még szaladgált is az óceánon fel és alá más birodalmakba kukucskálni.

    Nekiindultam egyszerre a diplomáciai és kulturális győzelemnek, mondván, valamelyik csak bejön. Idővel elértem én is a három kimaxolt society-t, Gandhi időközben felhagyni látszott a hasonló törekvéseivel, talán rájött, nem tudja befejezni vagy más dolga akadt. Emellett elkezdtem gyűjteni a lóvét a városállamokkal való szövetkezéshez és megépítettem az UN-t is.

    Időközben mind az arabok mind az indiaik felkértek egy aztékok elleni háborúra. Mint addig is, ezekben az esetekben is kívül maradtam a konfliktuson. Bár azt tudtam, hogy pontszámban vezetnek, tőlem, a második helyezettől is vagy négyszáz ponttal elhúztak, nem vettem észre, hogy a játék a végéhez közeledik. Nyertek is a nyavalyások.

    Kíváncsiságképpen visszatöltöttem a legutóbbi játékállást, ez valahol a 450-ik körnél indult. Azonnal rávettem az arabokat, hogy támadjuk meg az aztékokat, hátha összejön. Mondta, tíz kör és mehetünk. Kis seregemmel partra szálltam az aztékoknál. Felhagytam a korábbi pacifizmusommal, mindjárt egy atomot is ledobtam valamelyik városukra. Visszahoztam a játékba a két diszkvalifikált civilizációt, de semmi jelentős eredményt nem tudtam elérni, a pontszámbeli fölénye stabilan megmaradt az aztékoknak.

    Érdekesség, hogy az indiaiak, talán látva, mint alakul a nemzetközi helyzet, ismét rácuppantak a kulturális győzelemre, és ez alatt a rövid idő alatt kimaxolták a negyedik society-jüket is.

    Egyszóval a második játékomban sem tudtam nyerni Prince fokozaton.

    Szidják az AI-t elég rendesen más fórumokon, egyenesen gagyinak és inkompetensnek nevezik. Én nem így látom. Szerintem tud győzelmi feltételekre játszani (l. Gandhi) és tud másokat meggátolni a győzelmében (l. korábbi játékom, amikor a rómaiak azért foglalták el sorban a városállamokat, hogy ne jöjjön össze a diplomáciai győzelmem). Még a seregek mozgatásában és a csatákban sem látom annyira hülyének. Lehet, a helyében kicsit elővigyázatosabb lettem volna, a hajóit bevetettem volna az általam megszállt és nyomás alatt tartott partszakasznál, bár alapvetően nem voltak komolyabb veszteségei, ráadásul megint tudott egyszerre két fronton harcolni, és válaszolt is a lépéseimre (például a bombázóm aktivitására egyszer csak megjelent egy légelhárító üteggel és egy kör alatt csendet teremtett). Olyanokra is figyelt, hogy a tankjával lövés után legalább a destroyerem hatósugarából kikerüljön. A workereit tényleg hagyta tűz alatt lébecolni, ez mondjuk butaság, de azért együtt lehet élni a jelenséggel.

    Bugok azért még vannak a játékban. A győzelmi helyzetet mutató képernyőn a rám szavazó városállamoknál fals számot mutatott, noha a végösszeg helyes volt. A térképen pedig a Carrier almenüjét a benne lévő egységek számával két helyen is ott hagyta a térképen. Biztos lesz patch. Ezekért nem vagyok mérges, összességében nagyon élvezetes és szerintem korántsem picsakönnyű a játék.

  • tdd587

    őstag

    válasz trigorin #409 üzenetére

    Nekem is az jön le leginkább, hogy veszíteni fogok, a legnagyobb ellenfél pontszáma duplája az enyémnek, hadereje óriási, a városállamokat pedig elkezdte irtani, tehát a sok bónusz elvész. Egyébként szerintem ez nem AI okosság, egyszerűen a haderejének és a hátralévő időnek függvényében elfoglal mindent, ami nála gyengébb. Ráadásul ezt csak pár éve kezdte, tehát gyanítom, hogy van egy trigger az AI-ban, hogy 1930-tól legyakni mindent, mert ettől lesz sok pontja a végére, míg a középkorban tök mindegy, hogy mennyi pontja van (és akkor még neki is fontosak voltak a bónuszok).

    Harc terén azért elég béna volt az AI, egy velem szövetséges városállamot ostromolt 8 longbowmen (!), de nem vették be, csak lőtték messziről. Miközben én a fővárosuk ellen vonultam fel, ők ott lődöztek (már előtte is) sok éven át. Nem ám mindenki spuri haza védeni a hazát...

    Ami bugot én találtam, nem jelentős, de engem nagyon zavart: amikor befolyást akartam vásárolni a városállamokban, számtalanszor (utóbbi időkben már fele arányban) megtörtént az az eset, hogy 90 pont befolyással is csak barátok maradtunk. Pedig még a csík is kékre váltott, de csak friendly. Na most ez amikor az utolsó 500 aranyamat nyomom el erre, amitől éppen várnék egy luxury cikket, ami pont kizökkentene az unhappinessből.... hát elég frusztráló.

    Ami nekem kicsit csalódás, hogy a modern korral nem a szokásos pénzbőség jött el, hanem a teljes pénztelenség, gyakorlatilag nincs pénzem felhozni a haderőt a kornak megfelelő szintre. A lovasság sajnos beragadt lovasnak, ott jó lett volna valami irány, mondjuk a tankok felé.

    Illetve azt látom, hogy így utólag a kultúrát nagyon elhanyagolva már nagyon nehéz a jó bónuszok évszázados hiányát pótolni. Világcsodát pl. egyet nem építettem, pedig ott is lettek volna jók, csak sosem volt alkalmas az időpont.

    Meg úgy, hogy semmivel nem lehet segíteni a városnak az építkezésben.... hát nekem nem éri meg egy jól termelő várost kikapcsolni 40 körre a világból, miközben 4000 évig 5 városom van összesen.

    [ Szerkesztve ]

    Life is too short for boring Hi-fi. Danes don't lie.

  • tdd587

    őstag

    válasz CPT.Pirk #408 üzenetére

    A CTP-ben erre volt egy olyan megoldás, hogy elfoglalt városban az ellenállás mit okoz és meddig (nem növekszik, termelés csökken stb.). Amíg él a civilizáció, tehát van anyaország, még a kornak megfelelő gerilla harcosok is születtek a város közelében.

    Meg lehet rosszul emlékszem, de a CIV 4 még etnikai összetételt is számolt, tehát lehetett látni, hogy áll az asszimiláció az elfoglalt területeken. Vagy ez csak vallásnál volt így? Amit amúgy szeretettel várnék vissza én is a programba.

    [ Szerkesztve ]

    Life is too short for boring Hi-fi. Danes don't lie.

  • trigorin

    aktív tag

    válasz tdd587 #410 üzenetére

    Szerintem ennyire nincs beleégetve az AI-ba, hogy mindenkit le kell gyakni. Nyugodt körülmények között kiérezni a különböző személyiségeket az ellenfelek játékán. Gandhi egyáltalán nem hódított. Ahogy az neki meg van írva a játékban, kevés városa volt, viszonylag magas népességgel, és a kultúrára gyúrt. Megjegyzem, egy korábbi játékomban, mikor felfedeztem a másik földrészt, már vagy négy ellenséges város a birtokában volt. Ott harcosabb volt, mert a körülmények ezt diktálták.
    Napóleon bepróbálkozott egy hódító hadjárattal, nem jött össze, békét ajánlott, városokat és az összes nyersanyagát átadva nekem, majd szépen csendben alaposan összeszedte magát, és ismét hadjáratba kezdve, szisztematikusan kiirtotta a nemzetem.
    Az aztékok nem férnek a bőrükbe, megették a kontinensük, az arabok is szépen apránként kiterjesztették a hatalmuk a magukéra.
    És mint írtam, engem mindenki békén hagyott, pedig, ha nagyon akarták volna, leradírozhattak volna a térképről, kivált, ha összefognak ellenem.

    Láttam már párszor várost ostromolni a gépet, nemcsak az enyém, hanem riválisokét vagy városállamokét is. Eddig nem tűnt úgy, hogy ne jönne össze neki, ráadásul általában viszonylag gyorsan. És a legtöbb esetben bevetette az akkor éppen rendelkezésére álló ostromfegyvereket is. Nem mondom, hogy tökéletesen játszik a csatákban, de a célját gyakran eléri.

    Amikor az aztékok egyik tengerparti, kicsi városát megtámadtam, azért odajött egy halom gyalogossal meg üteggel. Az egy dolog, hogy a földnyelv végébe állva egy üteggel, megtámogatva két destroyerrel húsdarálót képeztem, de azért mindig küldött utánpótlást, és végül sikeresen visszatartotta az előrenyomulásom. Nem mondom, három városát elfoglaltam, de a szárazföld belsejébe érve már nem volt olyan egyszerű a dolgom. Lehet, ha van elég idő, alaposan meggyengítem a birodalmát, de szerintem az egy elhúzódó háború lett volna.
    A védekezést pedig úgy csinálta, hogy közben a birodalma majdnem átellenes végében, a hegyek között nehezen megközelíthető városállamot ostromolt tekintélyes mennyiségű egységgel, a terepviszonoyok miatt lassan zajló összecsapásban.

    [ Szerkesztve ]

  • trigorin

    aktív tag

    válasz tdd587 #410 üzenetére

    "Illetve azt látom, hogy így utólag a kultúrát nagyon elhanyagolva már nagyon nehéz a jó bónuszok évszázados hiányát pótolni. Világcsodát pl. egyet nem építettem, pedig ott is lettek volna jók, csak sosem volt alkalmas az időpont."

    Szerintem meg jó, hogy a kulturális győzelemre, de legalább az erős kultúrára már lényegében a kezdetektől készülni kell. Nem lehet azt csinálni, hogy a középkorig csak harcos civilizációt a modern korra irdatlan erejű kulturális fölényhez juttatjuk. A kulturális győzelem másfajta játékstílust igényel a többi lehetőséghez képest.

    [ Szerkesztve ]

  • trigorin

    aktív tag

    válasz tdd587 #411 üzenetére

    Én meg azt hiányolom, amikor egy-egy meghódított város azért lett egy idő után boldogtalan, mert az anyaországa ellen harcoltam. Szép volt, bár igazából csak a szimulációs oldalát erősítette a játéknak (Civ IV), azt pedig, mint tudjuk, erősen leépítették.

    Az asszimilációt egyébként beletehették volna a játékba. Kicsit kevésnek tartom ezt a Courthouse-os dolgot. Átláthatóbb, kezelhetőbb, de a különböző kultúrák számontartása nekem még belefért volna. Bár lehet, nem ennyire egyszerű, és nagyon megbolygatná a játék jelenlegi szabályrendszerét.

    [ Szerkesztve ]

  • tdd587

    őstag

    válasz trigorin #413 üzenetére

    No végül sikerült megnyerni az első játékomat. Igaz csak 2034-re, de meglett végül, Prince fokozat ide vagy oda. A japánok leálltak a hódítással, nem kellett fegyverkeznem. Keményen rágyúrtam a kultúrára és jópár nagyon fontos civic-re tettem szert. Mint kiderült technológia terén nagyon durván elhúztam, így már adódott, hogy vagy apollo program, vagy semmi. És végül bejött, senki nem piszkált meg közben.

    Egy jó AI / nehezebb fokozaton azért elvártam volna, hogy betámadnak legalább a japánok. Lenyomhattak volna simán.

    [ Szerkesztve ]

    Life is too short for boring Hi-fi. Danes don't lie.

  • megint én

    őstag


    CUCKA

    Na, figy, én nem tudom100%ig, hogy hogyan működik, de no offens pls magyarázd el, hogy hogy van ez???
    Nulladik kör mind a 3 printscreen jobb oldalt láthatod, hogy mit nézek éppen, és látható, hogy nem ugyan arról a mezőről nyomja.
    A kaja
    ű
    A kalapács

    Az arany

    Mert most akkor nem értem, olyan meggyőzően mondod, hogy már-már elhiszem, de akkor nem értem hogyan van az elosztás. A manualja az angol, így nem értem. Szóval pls mond el...

  • Qwertrt

    tag

    Elindult a True Start Locations mod.

    A modot ugye be kell másolni a MOD könyvtárba, elindítani a játékot, majd a MOD menüpont alatt meg kell kerestetni, és engedélyezni. Ha eztán belépünk a MODS menübe, akkor egyből kattinthatunk a Single Player pontra, ahol a moddol lehet játszani. Ki kell választani a beállításoknál valamelyik TSL térképet, és ugyanott, a térképválasztó területen ki kell pipálni a "hadjárat betöltése" gombot (elég nehéz elsőre észrevenni, majdnem takarásban van). Ilyenkor nálam a vezető automatice Szulejmánhoz ugrik, de lehet változtatni ezután is.

    [ Szerkesztve ]

    Csak egyszer valami ebéden összejönnék vele, tudom, hogy megpaprikáznám a levesét úgy gebulával, hogy hanyatt fordulna tőle, mint a döglött hal.

  • trigorin

    aktív tag

    válasz tdd587 #415 üzenetére

    Gratulálok.

    Egyébként milyen térképen játszol? Ha másik kontinensen voltak a japánok, elképzelhető, hogy nem akart átjönni. Egyrészt ez lehet a lustaság miatt, amit már korábban említettem, másrészt elképzelhető, hogy volt akkora tengeri erőfölényed, amivel nehez tudott volna érdemben szembeszállni.

    Az is probléma lehetett, hogy a nagy birodalma már így is finanszírozási problémákkal küzdött, és ha ezt még bővíti, csak fokozza a bajt. Ha meg a pénz kérdését ezzel meg is oldja, akkor a boldogság esik le nagyon. Ez pedig, ugye, a gyártás jelentős visszaeséséhez, valamint a hadsereg jelentős meggyengüléséhez vezet.

    Szerk.: Még valami. Ne feledd, hogy az ellenfél nem feltétlenül tudja, milyen tartalékokkal rendelkezel. Ha nem lát bele a birodalmadba, de tudja, hogy kellőképpen elhúztál technikailag, úgy, hogy már szereled össze az űrhajót, joggal gondolhatja azt, hogy az övéinél fejlettebb egységekkel rendelkezel. Fordított helyzetben te is óvatos lennél szerintem.

    [ Szerkesztve ]

  • cucka

    addikt

    válasz megint én #416 üzenetére

    A játék úgy működik, hogy a város minden körben termel valamennyi kaját/kalapácsot/pénzt/tudományt/kultúrát. A termelés a város saját mezőjéről (innen mindig termel) és a környező mezőkről jöhet össze. Mivel 1 darab városod van, ezért pontosan 1 mezőről fog termelni. A képeket látszanak a mezők, amelyek mellett a zöld kör van, onnan termel a város, amelyeknél fekete, azokról nem termel. Azt te tudod megszabni, hogy mely mezőkről termeljen a városod és melyekről nem. Ezt a termelést a játék minden körben kiszámolja. A 3 csatolt screenshot-on jól látszik, hogy az 1-es méretű város egy szem "munkását" különböző helyekre is kirakhatod, ugyanakkor egyszerre csak az egyik helyre.

    Például ott az első kép, amiről a következő látszik: a város saját mezejéről bejön 2/2/1 termelés, a város egyszem munkása pedig a 3/0/0-s mezőn dolgozik (a teheneken). Így a városnak összességében lesz 5 kajája, 2 kalapácsa és 1 aranya. Mivel a város főváros, így van benne palota, ami ad 2 kalapácsot, 2 aranyat, 3 science-t és 1 kultúrát. A lakosság száma még +1 science-t jelent. Összeadod a számokat és megkapod a lementett képen a bal felső sarokban látható számokat.
    A kaja úgy működik, hogy a város fenntartásához méret*2 mennyiségű kaja szükséges, jelen esetben ez pontosan 2. Összesen 5 kaja jön be, marad 3, ebből a három kajából fog növekedni a város, ez az a +3 a kajánál a bal felső számok között. A többi képeden csak 3 kaját termel a város, tehát csak +1 a mérleg, ezért 3szor lassabban fog nőni a város. (A város akkor nő, ha összegyűlt bizonyos mennyiség az ilyen fölösleges kajákból. Ha minuszban van a kajával a mérleged, akkor a korábban eltárolt fölöslegből fogja levonni, ha az elfogyott, akkor csökken a város mérete 1-el)
    Az összes ilyen számot körönként számolja.

    Az igaz, hogy egy város a rendelkezésre álló megművelhető kockákat bármilyen kombinációban használhatja. A játék elején mégsem érdemes mindent megművelni, mert a játék elején egyetlen dologra kell koncentrálni - hogy nőjön a városod. A második és a harmadik képen is 3szor lassabban fog nőni a város, amivel nem jársz jól. Ha a nővekedésre koncentrálsz, akkor pedig a legelején nincs szükség 2 worker-re városonként, mert 1 is tudja tartani a lépést (mert azt látod a legelején, hogy mit fogsz tudni fejleszteni, csomó dologhoz kell valamilyen technológia, stb.)

    [ Szerkesztve ]

  • Healbacsi

    őstag

    válasz megint én #416 üzenetére

    Illetve amit Cucka nem irt le, hogy a varos screenen belul a jobb felso sarokban van egy legordulo menu. Itt be tudod allitani, hogy milyen prioritas szerint foglalja el a varos a kornyezo hexakat. Tehat ha gyors novekedes a celod, akkor beallithatod, hogy a kaja legyen az elsodleges, igy alapbol azokat a hexakat fogja elso helyen elfoglalni.
    Ahogy Cucka is irta, amikor masik helyre bakolod at varoson beloli citizen(eke)t, akkor lehetoseged van arra, hogy lockold is az adott mezon. Ez azert jo, mert ha a varosod melett van egy nagyon jo hexa ami sok termelest es kajat ad, akkor szintlepes utan ha esetleg kaja priot allitottal be, akkor lehetseges a varos atrakja onnan a citizent es masik hexara. Ha lockolod, akkor egy (akar tobb) citizen a helyen marad, es csak a tobbit fogja a varos automatan pakolaszni.
    Ezek majd a kemenyebb fokozatokon lesznek igazan erdekesek.

  • cucka

    addikt

    Sikerült befejeznem a második játékomat is, bár elég balf*sz módon.
    Standard térkép, kontinensek, prince fokozat. Diplomáciai győzelmet szerettem volna, ezzel adódtak a problémák, a köv. 2 probléma miatt:
    - a diplomáciai győzelemhez szükséges szavazatszám a játék elejétől fogva adott, nem függ attól, hogy hányan maradtak játékban.
    - ha túlságosan agresszív vagy a városállamokkal, akkor lesz néhány, amely megharagszik rád és always war státuszba kerül, tehát a játék végéig semmit sem tudsz velük csinálni. (A civ5-ben teljesen elcseszték a diplomáciát, ez ennek az egyik tünete)

    Namost 1820-ra (amikor elértem a globalization technológiáig) maradtunk 3-an, 9 city state-el, amelyek közül 2-ve always war-ban voltam, tőlük kellett volna 10 szavazatot összeszedni, ami esélytelen. A fő ellenfél a Római birodalom volt, egy kontinensnyi várossal, a diplomáciai győzelemhez tőlük kellett volna felszabadítsak pár fővárost, hogy meglegyenek a szavazatok. Mivel már gyakorlatilag megnyertem a játékot, az egyszerűbb utat választottam, ami az űrhajóépítés, ezt 1930 körül sikerült fellőni. Az AI-ról mindent elmond, hogy a hozzám hasonló méretű rómaiak akkor léptek be a modern korba, amikor én a második future tech-nél tartottam.

    A köv. játékomban szerintem kulturális győzelemre fogok játszani, az még nem volt. :)

    [ Szerkesztve ]

  • Qwertrt

    tag

    Basszus, kicsit érthetetlen számomra még ez a civic rendszer, ráadásul az angolom sem elég jó a manualhoz. Van tehát a hat nagy kategória, abban pedig a "tree"-k, na most egy pillanatban mindig csak egyetlen civic-et birtokolhatok? Mert a Civ4-ben ugye minden kategória szerint volt egy.

    Csak egyszer valami ebéden összejönnék vele, tudom, hogy megpaprikáznám a levesét úgy gebulával, hogy hanyatt fordulna tőle, mint a döglött hal.

  • ollie

    MODERÁTOR

    válasz Qwertrt #422 üzenetére

    Ezek nem civic-ek, hanem social policy-k (bár nem az elnevezés a lényeg), és branch-ekre vannak csoportosítva. Ami nagy különbség, hogy itt akár több branch-ed is lehet egyszerre, bár vannak olyanok, melyek kizárják egymást. Utopia megépítésének az a feltétele, hogy 5 branch-et kimaxolj.

    ***

  • tdd587

    őstag

    válasz Healbacsi #420 üzenetére

    Nekem egy fontos tanulság volt, hogy nem szabad bízni ezekben a prioritásokban, mert nem érnek semmit. Csodálkoztam, hogy mi a fenét szüttyög annyit egy nagyváros egy vacak épületen, meg mi az, hogy 3 bányával 50 kör lenne egy tank és hasonlók. Belenéztem a városba, mondom akkor legyen production focus. Minimális változás. Na jó, akkor mikromanagement projekt indul és akkor nézem, hogy a production focus a gép szerint azt jelenti, hogy 4 specialista dolgozik, mégpedig kettő a bankban, kettő színház meg hasonló helyeken. Ezek egyike sem ad termelést, viszont a térképen a bánya meg üresen állt. Természetesen az ilyen bányák nem termelnek semmit, amíg nincs rajtuk valaki kapálni (nem is értem minek ezen vitatkozni, ez így működik 1991 óta).

    A lényeg: default focus: 16 termelés. Production focus 18, kézzel beállítva meg 50 fölött. És mivel ebben a játékban nem lehet siettetni semmilyen módon a termelést, nincs karaván, ami besegítene egy világcsodába, nagyon nem mindegy a dolog. Az űrhajóm is ezért lett csak kész, még éppen időben.

    És én balga még azt hittem, hogy végre a civ 5-ben is lesz kaja átirányítás, meg rendes kereskedelem, erre még termelés átirányítás sincsen...

    A nyersanyagfelhasználás szerintem viszont sokkal reálisabb most, bár alig volt olaj a térképen, a tengerben egyáltalán nem láttam, urán meg 0 az egész kontinensemen. Lovam viszont 1000 fölött (!) volt a végére. És a harci lépegető mellett megmaradt a lovasság képzésének képessége is, ami kicsit fura... gondolom nem tudtak kitalálni semmi értelmeset, hogy mi legyen a lovakkal, miután már nem kellenek...

    Ami nem tetszik, hogy pl. a vas a modern korban már nem kell semminek. Na ne már...

    Life is too short for boring Hi-fi. Danes don't lie.

  • Nordic

    Közösségépítő

    válasz tdd587 #424 üzenetére

    A modern kor kicsit elnagyoltnak tűnik nekem is, mintha nem lett volna idejük rendesen megcsinálni, és inkább összecsaptak valamit, hogy legyen...remélhetőleg ezt kijavítják a jövőben

  • ForRedGlory

    félisten

    LOL mekkora volt már. Védőszárnyaim alá vontam Bukarestet (aztán később le is igáztam ;] ), erre a kis csíra a nagy testvér árnyékában egyből hadat üzent 3 városnak :C

  • cucka

    addikt

    Kezd egyre idegesítőbb lenni a játék.
    Először is lejátszottam egy játékot kulturális győzelemre. Nem volt egyáltalán nehéz, viszont elképesztően unalmas, ugyanis 3-4 városnál többel nem igazán kivitelezhető, a 3-4 város viszont annyit jelent, hogy 7-8 körönként történik valami, addig csak a next turn gombot kell nyomogatni. Komolyan, olyan, mint ha soha senki sem próbálta volna ki a játék dizájnerei közül, hogy milyen erre játszani..

    Másodszor felvittem a nehézségi fokozatot king-re, a különbség, hogy az AI kétszer annyi egységet gyárt, de azokat nem fejleszti, tehát hihetetlenül izgalmas harcokat vívtak a mech inf. egységeim szamurájok, tevés nyilasok meg lándzsás emberek tömege ellen. 2 ágyúval, 2 lovassal és 3 gyalogsággal el tudtam volna foglalni a fél világot, anélkül hogy egyet is elvesztettem volna. Az AI totálisan fogalmatlan, ha csatára kerül a sor. A játék célja a domination lett volna, amit nem tudtam megoldani, mert egy bug miatt nem tudtam hadat üzenni a japánoknak egy nemlétező, régesrég lejárt békeszerződés miatt. Szégyen, hogy ilyen állapotban kiadták a játékot. (Az meg megint szégyen, hogy a játékban első ránézésre az AI nem fizet fenntartási költséget az egységei után és a boldogsággal kapcsolatos dolgok sem vonatkoznak rá.)

    Amit észrevettem, hogy a puppet AI nem csak fölösleges épületeket gyárt, de csodákat is. Például belekezdett az Apolló projektbe, amikor 15 kör volt hátra az Utopia project megépítéséig.
    További hasznos tipp, hogy diplomácia gyakorlatilag nincs a játékban, az AI nagyjából mint ha véletlenszerűen működne.
    - nem tudom, hogy melyik ellenféllel hogyan állok, melyik barátságos, melyik nem.
    - van Pact of cooperation meg Pact of secrecy, csakhogy ezek az égvilágon semmire nem jók, semmiféle taktikai szerepük nincs. Ugyanennyire fölösleges, amikor az ellenfél bejelentkezik, hogy elmondja, hogy pl. boldogtalanak az embereim. Komolyan, ki kíváncsi ezekre a fasságokra?
    - nincs tech csere, sehol semmi infó arra vonatkozólag, hogy az ellenfél hol tart a fejlődésben.
    - van olyan, hogy 1-1be tudok cserélni luxuscikket, máskor meg előfordul, hogy az összes luxuscikkemet és pénzt kér egyetlen luxuscikkért cserébe. Arról megint fogalmam sincs, hogy ennek mi értelme.
    - nincsenek hosszú távú szövetségek, bárki bármikor megtámadhat, gyakorlatilag a legjobb taktika teljesen figyelmen kívül hagyni a diplomáciát, mert sz*rt se ér
    - a globális politikai viszonyokról minimális információt kapok, azt is áttekinthetetlen formában. Az utóbbi két civ játékban tökéletesen lehetett ezeket látni, nem értem, miért kellett ezt elrontani.

    [ Szerkesztve ]

  • tdd587

    őstag

    válasz Nordic #425 üzenetére

    Lehet én vagyok régimódi, de olyan Civ, hogy soha nincs csak next turn-next turn, hanem mindig van valami tennivaló kettő volt: az egyik az első Civ, a másik meg a CTP.

    És olyan Civ is csak kettő volt, ami tovább merte gondolni az emberiség történelmét a távoli jövőbe: az egyik a CTP, a másik meg a CTP2. Amikor eszembe jutnak mindig visszasírom az űrben lévő és víz alatti városokat, meg azt a buta kereskedelmet, amit ott már kitaláltak és működött és lehetett követni az útvonalakat, amint behálózzák a világot...

    Szerk: cucka észrevételei több ponton is jogosnak tűnnek, bár nekem sikerült barátokat szereznem hosszabb távra is némi segítséggel, meg ugyanúgy elveszíteni is őket, amikor nem segítettem nekik, amikor megszorultak.

    Amúgy én is pont a kulturális győzelemre készülök a következő játékomban, de úgy olvastam, hódítani attól még szabad, mivel a puppet városok nem növelik a feltételeket. Persze arról a városról utána le van a gond és nem szól bele a next turn nyomogatásba...

    [ Szerkesztve ]

    Life is too short for boring Hi-fi. Danes don't lie.

  • cucka

    addikt

    válasz tdd587 #428 üzenetére

    bár nekem sikerült barátokat szereznem hosszabb távra is némi segítséggel
    A civ5-ben a barátok is bármikor megtámadhatnak. Igazából nem is tudhatod, hogy az adott civilizáció a barátod-e vagy sem, mert sehol nem írja. A civ4-ben egyértelmű volt, lehetett tudni, hogy kivel milyen kapcsolatod van, illetve abban is biztos lehettél, hogy pl. friendly státusznál az ellenfelek többsége tényleg nem fog megtámadni, ez volt a célja a diplomáciának. Azt is tudhattad, hogy ha megkötsz valamilyen megállapodást az ellenféllel, annak milyen hatása lesz. Felfoghatatlan, hogy ezt a részt miért kellett ennyire lebutítani.

    Amúgy én is pont a kulturális győzelemre készülök a következő játékomban, de úgy olvastam, hódítani attól még szabad, mivel a puppet városok nem növelik a feltételeket.
    Valóban nem növelik, viszont simán tönkrevághatják a gazdaságodat, köszönhetően az idióta AI-nak.
    A legjobb taktika egyelőre az, hogy minden elfoglalt várost törölsz, majd a szabad területet szép egyenletesen benépesíted töltelék városokkal. A töltelék város lényege, hogy pénz és boldogság tekintetében pozitív a mérlegük, a méretük pedig valahol 4-5 körül van. Igazából ez a játék teljes koncepciójának (ti. kevesebb várossal is lehessen játszani) a kijátszása, de sajnos a furcsa város hódítási mechanizmus rákényszeríthet erre.

    [ Szerkesztve ]

  • ollie

    MODERÁTOR

    válasz tdd587 #428 üzenetére

    És olyan Civ is csak kettő volt, ami tovább merte gondolni az emberiség történelmét a távoli jövőbe: az egyik a CTP, a másik meg a CTP2.

    Test of Time

    Ott az Alpha Centauri kolonizálása után folytathattad mind a Földön, mind az Alpha Centauri-n a játékot.

    [ Szerkesztve ]

    ***

  • ForRedGlory

    félisten

    Tudom amatőr kérdés, de az a zöld csík mit szimbolizál? Gondolom a kajával kapcsolatos, vagy nem?

  • cucka

    addikt

    válasz ForRedGlory #433 üzenetére

    A csíkból meg a számból könnyen le tudod olvasni, hogy hogy fejlődik a város népessége. Például a képeden az látszik, hogy 14 kör alatt nő 16-ról 17-re a város. (Ami amúgy nem gyenge, vagy nagyon rágyúrtál a maritime városállamokra, vagy nagyon könnyű fokozaton játszol :) . Alapjáraton kb. az örökkévalóságig tart, amíg egy város 17-es méretűre nő. )

    [ Szerkesztve ]

  • ForRedGlory

    félisten

    válasz cucka #435 üzenetére

    Utóbbi. Warlord-on nyomom :D
    Sajnos a Civ4 kiesett, a többi meg már eszem se tudom mikor volt, bele kell rázódni. :K
    Most azért kicsit megakadtam, ciki - nem ciki, igaz azért, mert A Földet választottam mapnak, erre betett Dél-Amerikába, ahol tele van dzsungellel, és ha építkezek, előtte elmegy jó pár kör a dzsungel irtásával, így lemaradtam a németektől, akik Észak-Amerikában tobzódnak :DDD
    Beszól a fricc, hogy nem tetszik neki, hogy a szomszéd városállamával jobban vagyok, mint Ő. elküldtem a sunyiba. Esti fürdés és pár katona legyártása után hadüzenet... 5 városállam a szövetségesem, ami nem sok, lévén csak +5 város, de mindnek van 2 egységnyi serege. ;]

    [ Szerkesztve ]

  • tdd587

    őstag

    válasz ForRedGlory #436 üzenetére

    A dzsungelt nem biztos, hogy megéri kiirtani, inkább trading post rá és ha lesz university még extra science bónuszt is fogsz kapni. Ez sokkal jobb, mintha csak raknál rá egy farmot...

    Én Prince fokozaton azt láttam, hogy nőnének ezek a városok rendben, ha nem jönne periodikusan mindig ez a happiness korlátozás. Mondjuk régen meg aqueduct kellett és ott állt meg a buli. De csak egyszer... és a lázadó város is fejlődött, ha nem is termelt.

    Amúgy megnézte valaki a Behind the Scenes-t című videót a Civ V-ről? Sajnos jól látszanak, hogy mik voltak a prioritások: animáltak legyenek a vezetők, rendes nagy zenekarral vegyék fel a zenéket és egy fiatal srác volt a lead designer, aki szeretett volna változtatni a dolgokon. Ennyire jutottak...

    Life is too short for boring Hi-fi. Danes don't lie.

  • cucka

    addikt

    válasz tdd587 #437 üzenetére

    Sajnos jól látszanak, hogy mik voltak a prioritások: animáltak legyenek a vezetők, rendes nagy zenekarral vegyék fel a zenéket és egy fiatal srác volt a lead designer, aki szeretett volna változtatni a dolgokon. Ennyire jutottak...
    A Civ4 megjelenésénél is hasonló fölösleges hülyeségekre helyezték a hangsúlyt. A Civ5 dizájnja amúgy alapvetően nagyon jó lenne, csak egyszerűen nincs kész a játék. Hiányzó információs képernyők, bugok, gyenge AI, a hódításokkal kapcsolatos elképzelések nincsenek rendesen kipróbálva, kiegyensúlyozatlanok a civilizációk, stb.
    Egyébként nem értem, hogy miért kellett eltolni a játékot olyan irányba, hogy a casual játékosok is élvezhessék. Nekik ott volt a Civ Revolution, szerintem a pc-s verziónak meg kéne maradni annak, amitől sikeres lett.

  • trigorin

    aktív tag

    válasz cucka #427 üzenetére

    A diplomáciával kapcsolatos véleményed nem osztom. Úgy látom, sok veterán játékos nehezen birkózik meg az új koncepcióval. Részben nyilván mert megszokta a régről ismert szisztémát, részben pedig talán egyszerűen nem tud az újjal mit kezdeni.

    Az a fajta diplomáciai rendszer, melyben számszerileg ismered az egyes civilizációk irányodban mutatott attitűdjének részleteit, hogy ezekre építve a megfelelő cselekedetek útján jó kapcsolatba kerülhetsz velük, hogy a veled szövetséges ellenfelek mindvégig a pártodon állnak és akár az orruknál fogva vezetheted őket, egyszóval ez a "háziállat" diplomácia megtalálható a játékban továbbra is - a városállamokkal. Teljesítsd a kérésük vagy adj nekik sok pénzt, téged támogatnak. Tegyél ellenük, megvonják a szolgáltatott bónuszokat, esetleg meg is támadnak. Egyértelmű, mit várhatsz tőlük.

    A nagy civilizációk, vagyis a tényleges ellenfelek más koncepciót kaptak a játékban. Az első, ami fel kell tűnjön, hogy nem is lehet szövetséget kötni velük, és nincs is szövetséges győzelem (nem tudom, a csapatjáték hogy működik, de akkor az meg a játék elején tisztázott dolog). Mert miért is szövetkezne veled vagy mással egy olyan ellenfél, aki nyerni akar. Te szövetkeznél bárkivel is, aki ellened játszik? Nem. Hátba támadod bármelyik veled barátságos civilizációt, ha arról van szó. Az ellenfeleid éppen ugyanígy viselkednek. Nem tudod igazán magad mögé rendezni a diplomáciai palettát ide-oda nyalással.

    A másik, hogy lassanként igenis kiismerhetők az különböző vezetők beépített viselkedési formái, és lehet is számítani a reakcióikra. Napóleon mindkét játékomban ugyanazt tette: felfújta magát, nekiveselkedett, majd persze visszavonulót fújt az elhamarkodott hadjárata miatt. Úgy tűnik, ha kap második lehetőséget, sokkal meggondoltabban indul neki újra. Gandhi alapvetően békés, ha nem hergeled fel és nem uszítják fel ellened, tökéletesen együttműködve lehet a szomszédságában élni. Az más kérdés, hogy a mocsok közben izommal gyúr például a kulturális győzelemre.

    Nekem egyáltalán nincs bajom ezzel a rendszerrel, sőt kifejezetten tetszik.

    Az információk hiányos vagy néha átláthatatlan közlése zavaró itt-ott (valóban, a politikai viszonyok nehezen áttekinthetők, a nyersanyagok forrásáról több adat kéne, hiányzik néhány praktikus tooltip stb.). Ellenben adott egy remek modkészítő rendszer, és már zsinórban érkeznek a jobb-rosszabb megoldások a felhasználói igények kielégítésére. Sőt van már olyan mod is, ami a diplomáciai képernyőn kijelez ezt-azt az aktuális módosító tényezőkről.

    Mindezzel együtt nem vitatom, sok olyan opció van a játékban, ami láthatóan nem lett befejezve, és nem mentség önmagában a modkészítés lehetősége, jóllehet láthatóan a koncepció része volt, hogy a kevésbé hátráltató hiányosságokat ezzel próbálják ellensúlyozni.

    Szerk.: nekem ez a hiba, hogy nem tudok hadat üzenni a permanens békekötés miatt, még nem jött elő. Mondjuk patcheltem a játékot, lehet, azért.

    [ Szerkesztve ]

  • trigorin

    aktív tag

    válasz tdd587 #437 üzenetére

    Behind the Scenes videó? Hol? Tudom, a special edition melléklet dvd-jén. Azonos ezzel: http://www.youtube.com/watch?v=kBmj1kYGqGA?

    [ Szerkesztve ]

  • cucka

    addikt

    válasz trigorin #439 üzenetére

    a "háziállat" diplomácia megtalálható a játékban továbbra is - a városállamokkal
    Igen, csak a "normális" diplomáciához képest full fapad. A városállamokkal kapcsolatos diplomácia nagyrészt kimerül abban, hogy pénzért meg tudod őket vásárolni.
    A civ4-ben egy diplomáciai győzelem azt jelentette, hogy több ezer évig úgy alakítod/használod a világpolitikai viszonyokat, hogy a végén meglegyen a megfelelő számú szavazatod. Ez nem volt könnyű, tudatosan kellett játszani, segíteni a szövetségeseidnek és irtani az ellenséget, folyamatosan döntési helyzetben voltál, mérlegelni kellett, hogy mi mennyit ér. Itt az egészet lebutították annyira, hogy a diplomáciai győzelemhez össze kell gyűjteni a megfelelő mennyiségű pénzt, amivel 30 másodperc alatt megvásárolod a városállamok szavazatait. (Normál térképen ez max. 5000 pénzt jelent, ami nem olyan nagyon sok, egy jól fejlett birodalom golden age alatt simán hoz körönként +2-300 pénzt)

    Mert miért is szövetkezne veled vagy mással egy olyan ellenfél, aki nyerni akar.
    Mert a cél az lenne, hogy az általam játszott játék jó legyen.
    Az ellenfelekkel való diplomácia így korlátozódik a nyersanyagok és a pénz csereberéjére. Teljesen hiányzik a játékból az, hogy szövetkezel egy másik néppel, gyakorlatilag bárki bárkit bármikor megtámadhat, a diplomáciai döntések szinte következmény nélküliek.

    A másik, hogy lassanként igenis kiismerhetők az különböző vezetők beépített viselkedési formái, és lehet is számítani a reakcióikra.
    Persze, ez így volt a civ4-ben is, csak itt sajnos nincs semmi súlya annak, hogy milyen a reakciója egy ellenfélnek.
    Például ott van Gandhi, akiről elhiszem, hogy nagyon gyúr a kulturális győzelemre, de eddigi játékaimban 3 városnál és 3-4 katonánál többet soha nem épített. Mivel semmiféle szövetségesi rendszer nincs, bármikor büntetlenül le tudod igázni, nem fog rád senki sem megharagudni. (Pl. a civ4-ben ez egy döntési helyzet, hogy megtámadod-e az ellenséget, aki a barátod barátja. Az ilyen döntési helyzeteket teljesen kivették a játékból)

    A Civ4 pont azért volt nagyszerű játék, mert nagyon sokféle taktika volt, minden játék máshogy alakult, másfajta kihívást jelentett. Ezért játszok vele a mai napig, ezért játszanak még mindig rengetegen a civ3-al, ezért lett híres és nagyszerű játék. A játék különböző részeinek a lebutítása pont ez ellen van, a hosszú távú játékélményt teszi tönkre. Civ4-ben ezerféleképpen lehet diplomácia győzelemre jutni, Civ5-ben meg van egyetlen, fakocka egyszerűségű taktika, hogy elérd ugyanazt a győzelmet.
    Amúgy ne érts félre, szerintem a Civ5 jó játék lett, vannak egészen kíválóan megvalósított részei (pl. a harcrendszer, nyersanyagok), de játék közben lépten-nyomon úgy érzem, hogy félkész, befejezetlen az egész, a játék egyes vonásai fájdalmasan kidolgozatlanok. (Itt elsősorban a diplomácára gondolok, egyértelműen ez a leggyengébb része a civ5-nek)

    [ Szerkesztve ]

  • tdd587

    őstag

    válasz trigorin #440 üzenetére

    Az 21 perc volt, amúgy ez a videó annak tűnik, csak meg van vágva. A DLC-ben benne van.

    Amúgy kicsit igazságtalan voltam a zenét illetően, mert a soundtrack egészen jól sikerült bizonyos népeknél. Persze csak 2 track / nép fért bele. (Szintén DLC content.)

    Life is too short for boring Hi-fi. Danes don't lie.

  • Healbacsi

    őstag

    válasz cucka #441 üzenetére

    Hat nem tudom.. A 4.ben spec egyetlen stabil szovetseg letezett, meg pedig a huberi kotelek.. minden mas athaghato volt. Engem nem egszer tamadott be az a civ, amelyikkel 15+ volt a viszonyom.. hogy miert?.. mert korbehoditottam, es nem tudott merre terjeszkedni.

    Teny hogy meg en sem talaltam erteket a diplomaciaban, de hogy a korabbi reszeket magasztalni az kisse butasag. A regi reszek diplomaciai full rosszak es kiszamithatatlanok voltak, nem veletlen csinaltak egy teljesen ujat.

    Hatha a kovi pecsekbol kisul vmi jo.

    [ Szerkesztve ]

  • trigorin

    aktív tag

    válasz cucka #441 üzenetére

    Értem, amit írsz, de nem tudok egyetérteni veled. A Civ IV-et én is szeretem, és hozzáteszem, nehéz játéknak tartom. Noble-on nem igazán sikerült még nyernem.
    Azt is elismerem, hogy lehetett trükközni a diplomáciában, és teperni kellett, hogy legyen legalább egy-két szövetségesem.

    Ugyanakkor az ellenfelek veszélyességét, érzékenységét az ötödik játékban is tapasztalom, legalább annyira érdekből játszanak és sértődékenyek, mint az előző részben. Ráadásul úgy tapasztalom, igenis számít az, melyik nemzet ellen fordulsz, figyelik a tevékenységeid, és reagálnak rá. A játék továbbá nyílt globális reakciót is tartogat a túlzott hódításokra, rombolásokra. Ha ugyanis túlzásba viszed a népek teljes meghódítását, mindenki ellened fordul, ha túl sok várost rombolsz le, úgyszintén.

    Gandhi valóban nem egy warmonger, én is gondoltam rá, hogy lerohanom, de nem volt kedvem. Egyrészt jó partner lett a fejlődésben, másrészt tartottam a fent leírt következményektől. Mindazonáltal, amikor elkezdtem erősödni katonailag és defensive pactot kötöttünk, gyorsan legyártott egy viszonylag ütőképes sereget tartalékba ő is. Más térképen pedig jóval harciasabb volt, több várost is elhódított az egyik riválisától. Aztán persze a rómaiakkal együtt bedaráltuk a birodalmát, de akkor sem volt igazán teszetosza.

  • cucka

    addikt

    válasz Healbacsi #443 üzenetére

    Engem nem egszer tamadott be az a civ, amelyikkel 15+ volt a viszonyom.. hogy miert?.. mert korbehoditottam, es nem tudott merre terjeszkedni.
    Civ4-ben úgy működik, hogy ha Friendly a státuszod egy adott civ-el, akkor nem fog megtámadni. Kivétel volt ez alól Montezuma, Orániai Vilmos meg talán még 1-2 vezető, akik baráti viszonynál is támadhattak. Ez a rész pont elég jól kiszámítható volt a régi civ-ben, mint ahogy az is, hogy ha visszautasítod az ellenfél kérését, akkor -1 pontod lesz, ha más vallásod van, akkor Sztálinnál -1 pontról indulsz, Izabellánál -4 pontról, szóval minden szépen tisztán le volt írva.
    Civ5-ben az egyetlen visszajelzés talán az animált vezetők testbeszéde lehetne, de azért ne bohóckodjunk már, hogy a Civ-ben az alapján kell döntenem, hogy az ellenfél renderelt fejének mennyire tűnik őszintének a mosolya.

    (#444) trigorin
    Ráadásul úgy tapasztalom, igenis számít az, melyik nemzet ellen fordulsz, figyelik a tevékenységeid, és reagálnak rá.
    Ebben biztos vagyok, hogy így van, csak az a gondom, hogy 4 lejátszott játék alatt egyszer sem fordult elő, hogy értesültem volna erről. Például volt egy civ a másik kontinensen, soha semmit nem üzleteltem vele, de egyszer csak beszólt, hogy alacsony a boldogságom és egyből hostile lett. Biztosan van oka annak, hogy így történt, de a játékban kb. ez semennyire nem látszott sehol. Egyszerűen nem látod előre, hogy egy-egy lépésed milyen helyzetet fog teremteni a diplomáciában, pedig a játék maradék része lényegében pont erről szól, hogy előre kell tervezni.

    Egyébként a civfanatics-ról le lehet tölteni egy táblázatot, amelyben az ellenfelek jellemvonásai vannak számszerűsítve, szépen leolvasható belőle, hogy például Gandhi miért játszik annyira pocsékul a játékban :D .

    Hogy jót is írjak: az kifejezetten tetszik a civ5-ben, hogy a gépi ellenfelek is aprítják egymást rendesen, kontinenseknél általában mire felfedezem a többi földrészt, legalább egy olyan civilizációt kiirtottak, akikkel nem is találkoztam.

    [ Szerkesztve ]

  • trigorin

    aktív tag

    válasz cucka #445 üzenetére

    Ragaszkodsz az aszimmetriához, amit éppen megszüntetni szándékoztak a fejlesztők. Ahhoz a különbséghez, hogy te belelátsz az ellenfelek fejébe, ők nem a tiédbe. A cél az volt, hogy szimulálják a valóban nyerni akaró, human-like játékosokat.
    Az általad felhozott példát tekintve például nem tartom baromságnak, hogy egy nyerésre játszó ellenfél elgondolkodjon azon, hogy betámadja, de legalább semmiképp se támogassa azt a birodalmat, aki éppen finanszírozási vagy fejlődési, fenntarthatósági gondokkal küzd (feltéve, hogy nem áll éppen érdekében így tenni). Persze itt is maradt egy kis aszimmetria. Te valószínűleg nem inzultálod őt, hanem passzív embargóba kezdesz, majd egyszer csak betámadod. Ő azért egy pofátlan üzenettel értesít arról, mit gondol rólad.

    [ Szerkesztve ]

  • trigorin

    aktív tag

    válasz cucka #445 üzenetére

    "az kifejezetten tetszik a civ5-ben, hogy a gépi ellenfelek is aprítják egymást rendesen, kontinenseknél általában mire felfedezem a többi földrészt, legalább egy olyan civilizációt kiirtottak, akikkel nem is találkoztam."

    No igen, volt, hogy én is csak a városnevekből jöttem rá, hogy a németek is játszottak egy darabig :D

  • cucka

    addikt

    válasz trigorin #446 üzenetére

    Nem az asszimetriához ragaszkodom, hanem a köv. két dologhoz:
    - a luxuscikk cserélgetésen kívül legyenek más opciók is a diplomáciában, mert jelenleg ez így nagyon sekélyes. Legyen valamilyen értelme annak, hogy barátságot kötök egy civ-el, kapjak valamit a befektetett munkáért cserébe.
    - legyen valamiféle érthető, egyértelmű visszajelzés és információ arról, hogy hogyan állok diplomáciai tekintetben. Például olyat olvastam, hogy ha az egyik civ-el barátkozol, a másikkal meg kötsz egy pact of secrecy-t az első ellen, akkor az meg fog haragudni. Vagy olyat is tudok, hogy bizonyos civ-eknek nem szokott tetszeni, ha hódításokra játszol, vagy ha törlöd az ellenfél városait. Ezek így mind tök jó gondolatok, csak a játékban ezt sehol sem látom, semmilyen visszajelzést nem kapok ezekről.

    A fentiek a civ4-ben benne voltak, de szerintem ez független attól, hogy asszimetrikus-e a diplomácia vagy sem.

    A korábban említett, különböző civ-ek személyiségi jegyeit tartalmazó táblázatot innen lehet letölteni: [link] . A számokat egy +-2-es sávon belül kell értelmezni - a gép minden játék elején kisorsol egy -2 és +2 közötti módosító számot minden tulajdonsághoz, tehát ha x. leader y. tulajdonsága 7-es értékű, akkor az azt jelenti, hogy a játékban 5 és 9 között lesz valahol.

    [ Szerkesztve ]

  • trigorin

    aktív tag

    válasz cucka #448 üzenetére

    Kösz, ez szép találat.
    Az is látszik a táblázatból, alapvetően minden nép terjeszkedős beállítottságú. Elvileg az űrhajóra is majdnem mindegyik rá kéne mozduljon.
    És igen, Gandhi tényleg kultúrabuzi, ahogy azt tapasztaltam is.

  • CPT.Pirk

    Jómunkásember

    Itt van a játék elég komoly teljesítményelemzése angolul: [link]
    4 magnál többet nem tud kihasználni. - szegény 6 magos proci tulajok... :P

    Nincs más - csak egy szál gitár - szidom a rendszert - forradalmár. - Én vagyok egyedül 88 telén. (Auróra)

Új hozzászólás Aktív témák