- iPhone topik
- Samsung Galaxy Z Fold5 - toldozás-foldozás
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Samsung Galaxy Z Flip5 - ami kint, az van bent
- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Apple AirPods Pro (2. generáció) - csiszolt almaságok
- Megjelent az iOS 17.4, minden idők egyik legfontosabb iPhone-frissítése
- DIGI Mobil
Hirdetés
-
VR játék lesz az Batman: Arkham Shadow (Meta Quest 3)
gp Egyelőre csak egy teaser trailert kaptunk a teljes leleplezésre a Summer Game Festen kerül sor.
-
A legtöbb amerikai szerint a TikTok egy őket befolyásoló eszköz
it Egy felmérés szerint a legtöbb amerikai osztja azon véleményt, hogy a TikTok egy őket befolyásoló eszköz.
-
Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
Új hozzászólás Aktív témák
-
pjen
félisten
válasz macilaci78 #130251 üzenetére
A nagy kőrút sose volt a hungária. Ferenc, József, Erzsébet, stb.
-
félisten
-
cattus
őstag
válasz macilaci78 #130251 üzenetére
A Nagykörút az a nagykörút (Teréz-Erzsébet-József). Ott is a legrosszabb szakaszok ahol felvezették a bringautat a gyalogútra, folyamatosan konfliktus van a gyalogos-bringás és a gyalogos-autós között.
Do the thing!
-
radi8tor
MODERÁTOR
válasz cattus #130254 üzenetére
Mindenhol ezt olvasom hogy veszélyesnek mondják a járdára vezetést.
De álljunk meg egy szóra. Mi a veszélyesebb?
- ha a 20-al menő kerékpáros találkozik az 5-el menő gyalogossal
-vagy ha a 20-al menő kerékpáros találkozik a 40-el menő autóval?Nekem picit úgy tűnik az ilyen "veszélyes a járdára vinni" kijelentésekből hogy inkább az a gond hogy a gyalogost hátulról közelíti a bicajos és neki kell figyelmet fordítania rá. Az úton tekerve ez a felelősség át van adva az autóknak.
⭐ Stella
-
félisten
válasz radi8tor #130255 üzenetére
Szerintem mindkettő szar megoldás.
Sok fejlettebb városban látni példát arra, hogy a bringásokat inkább olyan utakra terelik, ahonnan az autósok már ki lettek tiltva, és az adott utca át lett alakítva sétálóutcává, és ott hoznak létre nekik egy kellően széles sávot, szeparálva a gyalogosoktól is.
Ha egy belvárosban cél az élhetőség, sanszos hogy minden x-edik utca már amúgy is ilyen, és akkor ezzel a megoldással simán meg lehet csinálni hogy minimalizáljuk az autósokkal való interakcióikat.
Persze nem mindenhol járható út ez sem, de a körutakat biciklisávosítani szerintem is ökörség és a környzető utcák sétálósítása lenne jobb megoldás.Illetve én nem vagyok igazán otthonos a témában, de nekem mindig úgy tűnik, hogy a sok külföldi példaváros sokkal előrébb tart hozzáállásban, mint Bp, tehát ott sokkal előbb megképződött a polgárságban (eleve, ott van egy szélesebb értelemben vett polgárság, nem csak lakosság) az igény hogy letegye az autót és tömegközlekedjen vagy bicózzon, és felhasználta az érdekérvényesítő képességét arra, hogy a városuk vezetése létrehozzon egy megfelelő minőségű, valódi alternatívát képező tömegközlekedési rendszert és kerékpáros infrastruktúrát.
Mi itt abban az elmeállapotban ragadtunk, hogy huhúú nagyapáink még kocsihoz is alig jutottak, úgyhogy mi most brümmbrümm helyettük is mert ez tök modern! -
Ace owner
addikt
Kemeny volt ez a vihar. Vagy kidolt fak mindenhol vagy arviz. Vegyetek ford focust mert keteltu.
Galaxy Fold 4
-
macilaci78
nagyúr
válasz cattus #130254 üzenetére
Ahogy látom, kevesebb autós halad a kerékpársávon, mint ahány parkol, várakozik.
Robogóval szoktam ott menni, de kerékpársávon biciklist nem előzök. Egyrészt kriminális az aszfalt minősége, másrészt egyikünknek sincs arra szüksége, hogy akármekkora sebességgel haladjak el mellette. Még egy biciklis sebességével is jóval gyorsabb vagyok az álló kocsisornál.
Ha megindulnak az autók, besorolok oda.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
macilaci78
nagyúr
válasz radi8tor #130255 üzenetére
A 40-nel menő autósnak ismernie kell a közúti közlekedés szabályait, ami a másik két csoportról nem mondható el. A nagykörúton csak ott van szaggatott sárga vonal, ahol jobbra lehet kanyarodni, egyébként folytonos sárga vonal jelzi a kerékpársávot, amit ugye átlépni nem szabad.
Ha az autósok betartanák a szabályokat, akkor nem lenne semmi baj az úttesten kijelölt kerékpárutakkal. De ahogy láttuk, nem így van, így a 20+ centis padka és szalagkorlát sem menti meg a bringást, vagy egy villamosmegálló a gyalogost.És van olyan döntéshozó, aki szerint aki ki tudja fizetni a szabálytalankodást, az tegye bátran.
A másik irányból a gyalogosok, biciklisek is megérnek egy misét a gyakran látható ott, úgy és akkor megyek, ahol, ahogy és amikor akarok magaviseletükkel és a büntetlenségükkel.
A motorosok, robogósok és a máshova nem sorolt egy- és kétkerekű jószágok vezetői tovább árnyalják a képet.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
macilaci78
nagyúr
válasz FoxiestFox #130256 üzenetére
A gyalogos pár fős csoportban már tudatlan csürhe, megy a kerékpáros részen is, hiába van tábla, felfestés, elkülönülő burkolat. És akkor még a kisgyerekekről nem beszéltünk.
Ilyen helyen nem merek tekerni 20-szal sem, mert nem tudnék megállni és ha elkaszalok valakit a magam tekintélyt parancsoló termetével, annak nem sok jót jósolok.
A csengőre rosszul reagalnak, ha egyáltalán...Kerékpárosként azt tapasztaltam, hogy sem az autósok, sem a gyalogosok által fizikailag elérhető helyen nem tűrik meg.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
adika4444
addikt
válasz Siriusb #130259 üzenetére
Te nem XVII. kerületi vagy véletlenül?
2-től 11-ig itt is áramszünet volt.Ráadásul ilyet még nem tapasztaltam eddig sosem, délről jött az áldás, vízszintesen esett az eső, jelentős mennyiségű víz jött be. Volt, ahol az ablakkeret körül (az érthető), volt, ahol a plafonon, ill. a falon folyt le gyakorlatilag magasról és volt egy pont, ahol a szoba közepén megjelent a tócsa, gondolom lentről jött, a ház alól, mert körbe lehetett határolni és a határon túl csont száraz volt.
Kárbejelentek, aztán kiderül, mit okoskodik ki a biztosító. Eddig sosem áztunk be, remélem ez a tendencia fog maradni és nem a ma éjjeli
Van amúgy a kerületben olyan hely (Sági utca például), ahol valami nagyfeszültségű vezeték leszakadása miatt két nap múlvára ígérik az áramot. Az azért úgy szép, én a 9 órát is igen nehezen viseltem de így még könnyen megúsztam...
üdv, adika4444
-
ro_bert17
őstag
válasz sutszi #130233 üzenetére
A hitelesség kedvéért a cikkhez azért oda illeszthettek volna egy m1 riportert is....
Egyébként meg hétfőtől traffiznak is. # Autósüldözés # mind meg halunk
Ezek a cikkek azoknak bátorítás, akik fogékonyak erre. Sima hergelés.
De ahogy köztudott (cincinnatus) van olyan akit ez az egész hidegen hagy, sőt inkább reménykedik abban, hogy 10-100 autó kevesebb undorító szagát, zaját kell elviselnie. -
radi8tor
MODERÁTOR
válasz ro_bert17 #130264 üzenetére
Ezt adom normál járda esetében, de nem kerékpárút esetén amit a járdán keresztül vezetnek.
Gyakorlatilag én azt látom: nincs itthon kultúra, a gyalogosok nem bírják megállni, hogy ne mászkáljanak a kerékpárúton, ezért jött a szuper ötlet, hogy levitték a kerékpárosokat az autók közé. Ez veszélyesnek minősült, ezért elvettek egy teljes sávot és pollerekkel választották le az autós forgalomról.⭐ Stella
-
ro_bert17
őstag
válasz radi8tor #130266 üzenetére
....és azért választották le pollerekkel, mert az autósoknak sincs közlekedési kultúrája. Pedig a gyalogosokkal ellentétben minden autós érvényes kresz vizsgával rendelkezik.
Továbbá a hozzá szólásból is látszik, a kerékpáros zavar a járdán, zavar a közúton. Pedig valahol közlekedniük kell, akár mennyire is hergelik ellenük az embereket. A kerékpárok járműnek minősülnek a kresz szerint, úttesten lenne a helyük. -
-
radi8tor
MODERÁTOR
válasz ro_bert17 #130267 üzenetére
Félre értesz. Nem engem zavar a kerékpáros a járdán, hanem a kerékpárosok mondják mindig azt, hogy a járda veszélyesebb nekik a gyalogosok miatt.
Erre mondtam, hogy nincs meg a kultúrája a felfestett kerékpárútnak, mert gyalogosok támolyognak folyton rajta.Semmi gond, szeptembertől kiderül mennyire szuper megoldás volt elvenni 1 sávot a Váci útról, vagy Üllői útról.
Amúgy arra nem gondoltak a törvényhozók hol fognak közlekedni a metrópótló buszok ha lerobban a metró vagy baleset miatt áll?⭐ Stella
-
bul07
nagyúr
Akik ismeri ezt a környéket egyből kiszúrja a érdekes dolgot
Videó [link]
Mikkor lassít a holdfényjelzőnek akkor állítsátok meg és elemezzétek a látottakat.
És ha nincs meg a megoldás mikkor átér a kereszteződésen elmondjaDe nem csalni
[ Szerkesztve ]
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
ro_bert17
őstag
válasz radi8tor #130273 üzenetére
Értettelek, ezért írtam, hogy a kerékpárnak az úttesten a helye.
Az üllőin, vácin maradt sáv amiből vis major esetén ideiglenesen el lehet venni.
Egyébként meg a város a nem ideiglenes helyzeteket se tudja évek óta megoldani, pl. Thököly, Baross utca, stb. Nálam ez mindig visszakanyarodik fejben oda, hogy az utak nem lesznek szélesebbek, és több se lesz belőle. Viszont autó több lett, nagyságrendileg. Mondjuk ez meg az autósokat zavarja jobban. -
radi8tor
MODERÁTOR
válasz ro_bert17 #130278 üzenetére
Ezt így nem merném kijelenteni hogy több autó lett (mivel egyre drágábbak az autók), inkább azért kezd több dugó lenni, mert csökken az áteresztő képessége a többi útnak.
Nyugati térre leszek nagyon kíváncsi, a felüljáró alatt kialakítanak még egy zebrát, nehogy már le kelljen mennie a gyalogosnak az aluljáróba. Ezek az újítások egyértelműen arra utalnak, hogy csökkentsék az áteresztő képességét az utaknak.
Ezt az új kialakítást is imádom: [link]
Végre lehet jönni két sávban a Kálvin tértől Astoriáig, de ott leszűktik 1 sávra (szélsőből csak jobbra lehet tovább menni) aztán a Károly körúton ismét 2 sávon lehet haladni. [link]
Mi értelme ennek hogy feltorlódjon a sor a lámpánál?Túloldalt detto, oda már beton is került 1-2 éve: [link]
[ Szerkesztve ]
⭐ Stella
-
radi8tor
MODERÁTOR
válasz 66zio #130280 üzenetére
Kolléga nem mondta hogy negyed évszázados távlatra értette a több autót vagy mennyire
Amúgy 22 év alatt 27% növekedés egy ekkora városban szerintem nem olyan sok. Az autók száma nem azt jelenti hogy mindenki használja is azt. Több kollégám van akinek van autója de 2 hetente ülnek bele amikor VIDÉKRE utaznak. Budapesten nem használ autót.
Sokkal érdekesebb szám viszont a motorkerékpárok számának növekedése az elmúlt 22 évben. 166% emelkedés. Mégsincs tele motorosokkal a város, mert nem élvezetes Budapesten motorozni.
⭐ Stella
-
66zio
aktív tag
válasz radi8tor #130281 üzenetére
Aha, csak nézd hozzá Pest megyét is.
De tudod mit? Igazad van. Sokkal kevesebb autó van. Ünnepnapnak számít ha látok egy kocsit. Át kell neki inteni mint ahogy a buszsofőrök teszik. Sose tudom eldönteni melyik parkolóba álljak annyira sok az üres.De ma is tanultam valamit, nem a több autó okozza a dugót, az csökkenti! Szóval hajrá, mindenki aki eddig nem tenné, üljön át kocsiba, nem lesz tőle nagyobb dugó.
Szerk: De a 27 nem olyan sok? Számold már meg egy utcában hogy hány autó van és nézd meg ha 27%-al több lenne, mennyi hely jutna nekik.
[ Szerkesztve ]
-
ro_bert17
őstag
válasz radi8tor #130279 üzenetére
"nehogy már le kelljen mennie a gyalogosnak az aluljáróba" ?
Most gondolom a mozgássérült, kerekesszékes, bottal járó, csípő térd protézises, látássérült, stb-re gondolsz?
Hogy ne legyen félre értés mint az előbb az autók száma esetében (nem, nem csak 25 év statisztikájában, és nem csak új autók szempontjából gondoltam az autók számának növekedésére), de a fenti az nem egy személy egyben. -
radi8tor
MODERÁTOR
válasz ro_bert17 #130283 üzenetére
Mozgássérültek, stb voltak 30 éve is, és azóta szerintem nem vágta ketté az útjukat a Váci út. Akadálymentes volt eddig is az aluljáró (keleti oldalon 2 rámpa, nyugati oldalon 1 lift)
A kerékpárosok miatt van ez: [link]
"megvalósul a Váci út és a Bajcsy-Zsilinszky út biciklis összekötése és a metróvonal felett is át lehet majd kelni a felszínen"[ Szerkesztve ]
⭐ Stella
-
Mercutio_
félisten
Nincs valami autós vs bringás topic?
Csak mert fárasztó ez az autós rinyaEladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, FANTASY könyvek, Garis keskeny MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
-
sutszi
veterán
#130241 66zio : Kösz a kiegészítést. Igaz. Bár a szervezőt nem állítottam hibásan... a lényeg, hogy milyen propaganda célokat szolgálnak majd a képek. Részemről pedig egy tipp a jövőre nézve. Majd eldől hogy tévedtem-e.
#130256 FoxiestFox : Konkrétan fullra ezt írom már én is sokadjára... Senki nem tudta még érvekkel alátámasztani miért nem jó egy párhuzamos mellékutca ami a fő út mellett fut. Miért nem jó ha azt nevezik ki sétálónak, bringa utcának...stb... Miért pont a nagy forgalmú utakat kell csonkolni? Példát is írtam. Visegrádi utca a XIII. kerületben. 9 évig éltem a kerültem tudom miről beszélek számtalanszor közlekedtem a környéken. Ez az utca konkrétan Árpád hídig fut a Nyugatitól... Maps-on megnézheti aki nem jár arra... poén, mert ott van a bringás felfestés a Visegrádin is... [link] Szóval bőven lenne mód és tér a bringások számára kijelölni tényleg jól használható útvonalakat, mégsem ebbe az irányba mennek. Ezért is gondolom már azt, hogy ez nem a bringások érdekeiről szól már egy ideje. Őket csak eszközként használják.
#130262 macilaci78 : Pitiáner dolognak tűnhet, de a közlekedésnek vannak szabályai...ami mindenkire kellene, hogy vonatkozzon. Bringa és gyalogos is aránytalanul kisebb mértékben van felelősségre vonva, miközben ő is résztvevő... Pollerezzék le a széles járdából a bringa sávot... De ez milyen vérlázító lenne már...?!
#130279 radi8tor : Jártam a Nyugati felé mostanában... Szent István körút felől a Teréz körút irányába ezentúl 1 sáv megy tovább. M3 felújítás előtt: [link]
Így minimum a Margit híd budai végéig állni fog a sor...#130286Mercutio_ :
Minden kérésed így teljesüljön!Bocs félreolvastam.[ Szerkesztve ]
Mondja, Mr. Babbage, ha rossz adatokat ad meg a gépnek, akkor is jó válasz fog kijönni belőle?" Képtelen vagyok felfogni azt az értelmi zavart, ami valakit egy ilyen kérdés feltevésére késztethet. - by Charles Babbage
-
macilaci78
nagyúr
-
macilaci78
nagyúr
válasz sutszi #130287 üzenetére
Sok olyan dolog van Budapesten, amit elvileg a mi, vagyis a lakosság kedvéért csinálnak, csináltak, mégsem élem meg előnyként, nem lelem benne örömöm.
Például ilyen a kerékpárút jelenlegi formája.
Vagy mondjuk az utca forgalmától, gyalogosoktól hangos teraszok, ahol kinézhetik a falatot a számból...Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
félisten
-
radi8tor
MODERÁTOR
válasz cattus #130294 üzenetére
Már hallottam a nagy bejelentést de még személyesen nem láttam az utcát.
Érdekes hogy a fele kép a sarkon túli szakaszról készült ahol eddig is voltak zöldek (pl Gianni étterme előtt): [link]Amúgy ott van bőven parkolási lehetőség a szomszédos utcákban vagy mélygarázsban.
[ Szerkesztve ]
⭐ Stella
-
félisten
Mostanában olyan sok itt a törölt hsz.