- iPhone topik
- Huawei Watch GT 4 - kerek karék
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Amazfit GTS 4 Mini - bármely csuklóra
- Apple iPhone 14 Pro Max - sziget fesztivál
- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- Apple Watch Ultra - első nekifutás
- Mobilinternet EU-n kívül, eSIM adatcsomagok használata
Hirdetés
-
Érkezőben a Poco M6 4G
ma 5G-s és 4G-s Pro modell már van, hamarosan lesz Poco M6 4G-s alapváltozat is.
-
Lenovo Essential Wireless Combo
lo Lehet-e egy billentyűzet karcsú, elegáns és különleges? A Lenovo bebizonyította, hogy igen, de bosszantó is :)
-
Különösen rendezett beltér hozható össze a Cooler Master új házában
ph A 49,73 literes térfogatú, látszólag jól szellőző modell tárt karokkal várja a konnektoraikat rejtő ASUS és MSI alaplapokat.
Új hozzászólás Aktív témák
-
-Solt-
veterán
válasz MasterMark #1353 üzenetére
Nem tesz jót neki azt tudom, de 1-2 próbálkozást talán kibír... Nem, csak relé kattan egy halkat, önindító meg sem mozdul. Az önindító kopogtatáshoz meg kéne emelni, de azt csak az udvaron tudnám, ahhoz meg ebben az időben nincs kedvem. Ha esetleg beindul a tolástól, akkor átgurulok vele aknára és ránézek...
www.smart-bus.hu
-
-Solt-
veterán
No tolásra beindult szépen, de még mindig nem vagyok meggyőződve arról, hogy az önindító a ludas, mert a riasztó kis visszajelzője úgy villog pirosan, mintha be lenne riasztva és továbbra sem működik... amilyen gagyi, simán lehet, hogy a betolásra megkerülhető.
Keresek egy villamossági szerelőt és kivetettem belőle. Köszönöm Urak!
www.smart-bus.hu
-
subaruwrc
félisten
válasz Coccolino_O #1356 üzenetére
melegítsd a házat
illetve ütéssel kéne sokkolni a csavarokat hogy elengedje a menet
feje elég csúnya valóban
de teljesen pontosan illeszkedő bitfejjel talán még megoldhatóak -
Coccolino_O
őstag
válasz subaruwrc #1357 üzenetére
Nem tudom, végigpróbáltam az összes létező csavarhúzót és bitfejet, amit találtam, plusz vettem direkt erre a célra készült csavarhúzót is, ami JIS, szóval kifejezetten japó autókhoz lenne, és nem fog megtörténni. Akkus ütvecsavarozó v. csavarbehajtó, esetleg? Ráraknék én nyomatékkulcsot is ezen a ponton, de nincsen olyan bitfejem, ami passzolna, ez szerintem nem sima Phillips, de úgy néz ki.
-
MasterMark
titán
válasz Coccolino_O #1356 üzenetére
Ilyenekhez olyan csavarhúzot kellett volna szerezni amit kézzel tudsz ütni, és ütésre forog. Azaz kézi ütvecsavarozó kvázi.
Switch Tax
-
molnarpeter
nagyúr
válasz MasterMark #1359 üzenetére
[link] pl (van vagy 3, mondjuk be tudja csípni az ember kezét ha rossz helyen fogja )
Amúgy fejet lefúrni/köszörülni, akkor szétjön, kiálló darabokra meg lehet rögtönözni (lapolni, anyát hegeszteni, stb), esetleg megfúrni. Ha kijön, menetes szár bele és úgy nem kell mégegyszer aluból kiszenvedni.[ Szerkesztve ]
-
7Sony7
addikt
Üdv mtx75 váltón ahol a bowdenek csatlakozak (gömbfejek, stb) kell-e, lehet-e zsírozni?
-
-
tzimash
őstag
Sziasztok,
Kikönyökölt a kinyomóvilla a váltóharangból...
[kép]
Szerelő szerint, ha a váltó többi része nem sérült, nem szükséges váltót cserélni.
Ő jobban tartana egy ismeretlen előéletű váltótól, mint egy lyuktól, amit részben takar a téglalap alakú gumi.
Mit gondoltok erről, ti cserélnétek a váltót? -
7Sony7
addikt
Üdv. Hazafelé jövet elkezdett szorulni a bal első fék. Egy hete mentem vele, azóta állt az autó. Megnőtt a fogyasztás, ebből vettem észre. Megállva éreztem a fékszagot, a tárcsa forró volt. (C-max, 2010) Levettem a nyerget, megtakarítottam mindent, amit kell, bekentem rézpasztával. Viszont összerakás után párszor ráfékeztem, és utána alig bírtam megforgatni a kereket. Visszanyomtam a munkahengert, fékeztem, visszanyomtam párszor, mostmár fékezés után könnyebben forog, de nem az igazi szerintem. De legalább mostmár kiengedett fékkel gurul a kocsi, eddig megállt azonnal. Bár lehet csak visszahűlt, a fene tudja. A munkahenger porvédőjét kicsit megemelve tisztának tűnik. A fékbetétek és a tárcsák újszerű vastagok. Hol lehet a hiba?
-
-
jjohn
aktív tag
Legjobban akkor lehetne meglátni, ha a munkahengert kinyomod teljesen.
Ha látszik rajta valami oxidáció akkor prolipapírral (800-1000 finomságú) átcsiszolni, esetleg még a tömítő gyűrű lehet felkeményedve. Kapható hozzá javító készlet.
Illetve a vezető perselyeket kell megnézni, cseréni ha szorulnak.Persze ha otthon megtudod oldani, mert légtelenítés meg egyebek.
Nekem is volt ilyen gondom igaz nem C-max, de a jelenség ugyan ez volt. A vége az lett kicseréltem az egész nyerget, mert annyira rossz állapotban volt, hiába volt a fenti manőver 2x megcsinálva. Jobb lett utána de sosem lett 100%-os. Bontóból vettem a nyerget ott megnéztem próbálgattam, sokkal könnyebben járt. Utána még 8 évet ment minden gond nélkül.
Remélem tudtam segíteni! -
jjohn
aktív tag
-
7Sony7
addikt
-
7Sony7
addikt
Na, szóval: Kissé kinyomva a dugattyút, es megemelve a porvédőt, volt alatta egy kis rozsda.
Kitisztogattam, megjárattam, most jónak tűnik. Persze figyelem, és ha megint szorulni fog, szerintem felújíttatom szervizben, nem merem jobban megbontani.
Viszont lenne még két kérdésem:
-a felbontott menetrögzítő beszárad mind, vagy csak én jártam így? Olyan, mint a pillanatragsztós tubus, használat után rátekertem a kupakot, ma meg már nem tudtam semmit kinyerni belőle.
-A porvédő úgy néz ki, mintha gyárilag össze lenne ragasztva a féknyeggel, ezért nem mertem levenni. Tényleg így van, vagy visszarakható, ha leveszem?-
-
MasterMark
titán
Ha már rozsdás a dugattyú akkor az csere. Ha felhúztad a porvédőt akkor azt már nem lehet visszarakni a helyére, csak ha ki van véve a dugattyú szóval egyébként is mindenképpen cserélni kell a dugattyút/dugattyúkat.
szerk.: Nincs összeragasztva, bár nem tudom minek a porvédőjére gondolsz, de egyik sem szokott ragasztva lenni. A dugattyú porvédőjének egy vájata van a nyeregben, oda kell betenni.
Felújításnál dugattyú, porvédő és tömítés csere is kell.A menetrögzítőnek csak a vége szokott megszáradni, szúrj bele valamit, vagy vedd le az egész kupakját és szúrd kifele.
[ Szerkesztve ]
Switch Tax
-
7Sony7
addikt
válasz MasterMark #1380 üzenetére
Sajnos nem fotóztam le, így nem tudom jól elmagyarázni, de: kinyomtam a munkahengert, annyira, mintha el lennének kopva a fékbetétek, és így a dugattyú szélétől kb 1cm -re lévő nútból ki tudtam emelni a porvédőt, ezalatt benézve láttam kis rozsdát. Viszont épphogy beláttam, lehet, hogy nem a dugattyú, hanem a nyereg belseje a rozsdás, nem tudom. Elviszem felújíttatni, de addig is hátha javult kicsit. (Úgy tűnik legalábbis). Így kinyomva viszont a porvédőt simán be tudtam tenni a dugattyú peremébe.
[ Szerkesztve ]
-
-
7Sony7
addikt
Ja, közben amúgy el is felejtettem: tényleg csak meg kellet szúrni a menetrögzítőt, köszi!
Viszont eszembe jutott valami: Oldhatóságban van különbség a különböző típusú, színű menetrögzítők között?-
-
jjohn
aktív tag
Igen a különböző szín más oldhatóságot jelöl. A gyengétől az erősebbig sorba rakva, lila, kék, zöld. Pl a zöld csak hevítéssel lehet oldani, ezen belül is van gyengébb, erősebb ezt számmal jelzik.
A piros színű fluoreszkál lehetővé tegye a minőség megfigyelését és ellenőrzését. -
7Sony7
addikt
Üdv megint. Van egy rezgés, amivel nem bírok mit kezdeni. Ez nem érezhető, hanem hallható rezgés, motorfordulatszám függő. 1600-1900 között, és 3000 környékén hallható, ha finoman gyorsítok, vagy tartom a sebességet, vagy lassítok. Tehát erős gáznál nem hallik a 2000 alatti, a 3000 környéki igen.
Leginkább előretolt váltókarnál (3,5 fokozat), de az 1600-1900 as az alsó (2-4 fokozatban) is hallig, csak halkabban.
Cseréltem motortartót, előtte rezgett a kocsi egész eleje hidegben, az megszűnt, de ez a rezgés megmaradt. Amennyire hozáfértem, nincs kilazulva semmi sehol.
Most jön a lényeg: Ha rezgés közben a válókart enyhén meghúzom lefelé, akkor addig amíg úgy tartom, a rezgés teljesen eltűnik.
Ekkor megnéztem a váltótoronynál, hogy mi újság, de nagy lógást nem találtam. Az a váltást segítő ellensúj, vagy mi a tengelyen mozgatható picit, nem teljesen passzos, de nem is mozog nagyon. A bowdenvég gömbfejnek is van pici holtjátéka, de az sem tűnik vészesnek.
Szóval, va-e valami tipp, mi okozhat ilyet? 1.6 tdci, 2010.[ Szerkesztve ]
-
-
7Sony7
addikt
Na, új infó: Ma 4 nap állás után beindítottam, nem akartam még pörgetni a motort hidegen, viszont az alpjárati rezgés (ami nem hallható, csak finoman érezhető az ülésen, váltón) benyomott kuplungpedállal üresben is csökken. Ennek lehet köze a kettőstömegűhöz?
A máski: (ami miatt beindítottam ma a kocsit: Néha rátöltök az akkura, rövid távok, sok állás, stb. Rátettem az aldis töltőt, és 12,1V -ot mutatott. (Nem kapcsoltam be a töltést, csak néztem a feszkót még ekkor). Na, gondoltam ez sem indul be. Rápróbáltam, szépen indult, mint szokott. Szóval mindjárt rámérek multiméterrel, de ilyenkor mi van? Úgy értem, egy hét alatt ha ilyen sokat merült az akku, akkor hogyhogy indult szépen?
-
-
7Sony7
addikt
válasz subaruwrc #1392 üzenetére
Én sem értem, 12,5 alatt nem sokott lenni. Mondjuk valami AZ meistertelie vagy mi van benne, nem tudom, milyen lehet. Már rámértem, 12,33V -ot mutatott a műszerem, és ekkor az aldis töltő 12,2V-t. Bekapcsoltam, hadd töltse.
Nem tudom, mi meríti. Mondjuk mindennap volt nyitva, de indítva nem.-
-
7Sony7
addikt
Srácok, fél centi híja van a tartályban a fagyállónak. Jó időben szerintem a minimun felett volt. Lehet a hőtágulás, vagy öntsek utána picit? Rózsaszín van benne, és ilyen színű van itthon is, de nem tudom, típusra egyezik-e? Keverhetőek ezek?
-
-
7Sony7
addikt
válasz molnarpeter #1395 üzenetére
Vielen dank! Mindjárt gondoltam. Viszont csak ezért nem szeretném beindítani, este meg jön a fagy. 'Sztán nem lenne vicces, ha...
Amúgy szokás ezt cserélgetni, mint a fékfolyadékot?-
-
bul07
nagyúr
Szerelője válogatja ki menyit javasol fagyálló cserére
Van ki 2évet mond, van aki azt mondja hogy vezérlés+vízpumpa cserénél cserélve elég cserélni ami ugye valamennyi Km vagy 5év(elöregedés)( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
Coccolino_O
őstag
Bárki találkozott korábban P0505 kóddal? (2005 Toyota Yaris 1.3)
Ez a kurva autó megőrjít, kicseréltem a szelepet, ami szabályozza azt, hogy mennyi levegőt kap a motor alapjáraton, viszont most meg túl alacsony az alapjárat, majdnem lefullad, amikor beindítom. Ha nincsen csatlakoztatva a szelep, "jó" az alapjárat. A szelep zsír új, még direkt nem is használtat vettem. Fojtószelep ki volt takarítva kb. háromszor, még az sem lehet, hogy koszos.
Bármi ötlet?
Köszi.[ Szerkesztve ]
-
subaruwrc
félisten
válasz Coccolino_O #1399 üzenetére
alapjáratot újra kell tanulja szelep csere után
akku negatívot vedd le 15 percre ( rádió stb el fog szállni )
majd 20km vegyes autókázás után újra kell tanulja az értékeket ( alapjáratot is )