Hirdetés
- Százmillió Samsung telepítheti a One UI 6.1-et és a Galaxy AI-t
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Samsung Galaxy Z Fold5 - toldozás-foldozás
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Fotók, videók mobillal
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- iPhone topik
- MG ZS EV menetpróba
- Nothing Phone (1) - nem semmi (2)
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
Új hozzászólás Aktív témák
-
danih
addikt
Az milyen hibának a fő jele, ha elfordítom a kulcsot és semmi az égvilágon nem történik - sőt, a centrálzár sem működik? Természetesen laikusként az akksira gyanakszom - az zavar csak hogy eddig gyengélkedő akksi esetében legalább a HUD fényei kigyulladtak és volt némi aktivitás. Két hétig nem használtam az autót (Fiat Punto 2).
-
bigrob
őstag
Sziasztok!
Adott egy 2005-ös 1.8 benzin Lacetti, hengerfej tömítés 200.000-nél elhalálozott és a hengerfejes (síkolás, átnézés után) azt ajánlotta, hogy keressek utána annak, hogy az olajlehúzó gyűrűnél meg kell megfúrni a dugattyút (2-es lyukkal), ezzel nem lesz akkora az olajnyomás, így visszavezeti az olajat.
Hallottatok már ilyenről, illetve ha tudtok róla valami infót kérlek ne tartsátok magatokban, én már 1 órája guglizok, de nem találtam infót róla...
Köszi!!!
RobiNincs életlen fúrószár csak gyenge előtolás!
-
jerry311
nagyúr
Most 1 hónapig állt a kocsi, mert utazgattam mindenfelé. Totál sötét maradt a kulcs elfordítása után, sőt már az utastér lámpája sem világított amikor kinyitottam az ajtót.
Cserélj akkut, mert már nemcsak gyengélkedik, hanem meg is döglött. Ha gyengélkedik, vagy csak ritkán mész vele (télen), akkor érdemes lehet kivenni vagy olyan töltőre rakni ami képes szinten tartásra. Riasztó és központi zár is le tudja szívni, ha elég sokat áll vagy eléggé elhasználódott már az akku.
bigrob
az olajlehúzó gyűrűnél meg kell megfúrni a dugattyút (2-es lyukkal), ezzel nem lesz akkora az olajnyomás, így visszavezeti az olajat.
Hogy mi? És az olajlehúzó gyűrűnél hol? Az egy gyűrű, 1 luk kell vagy körben több?
Mindegy, ne gondolkodj rajta, mert butaságnak hangzik. Inkább könyveld el, hogy 200k km-enként elhasználódik a hengerfej tömítés és cserélni kell. Semmi sem art örökké.[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
Tegnap alábújtam a Volvónak (S60, 2007) és két apróság feltűnt, amivel kapcsolatban kérdeznék. Szóval az egyik oldalon látható ez a kompozíció, aminél mintha összeérne/össze ért volna a pirossal karikázott résznél a két fém alkatrész. Alatta lévő képen látható a másik oldalon lévő állapot, ott nem találtam ilyen felületi sérülést.
Elképzelhető, hogy jó a sejtésem, vagy hallanám és érezném azt, ha azok ott egymásba érnének?
A másik kérdéses dolog, az üzemanyagbetöltő csövek felületén látható bevonat leválás. Az egyik cső mintha műanyag lenne, a másik kettő viszont fém érzésre. Ez a lapokban leváló bevonat csak valami esztétikai célból van ott, vagy esetleg korrózióvédelmi szerepe is van?
[ Szerkesztve ]
-
laszlohu
addikt
Üdv,
adott egy VW golf , és kissebb koccanásunk volt,a tolatóradar megsérült, vagy nem tudom, mi a neve , a kocsi elején, és egyfolytában sípol,
hosszú távon lehet így menni, vagy bekapcsol az automatika és leáll az autó pl ? -
Hannibhál
őstag
Sziasztok!
Olyan kérdésem lenne, hogy kipufogó dobot cserélt e mar valaki hazilag? Csak mert ma megléptem mert lyukas volt a dob s a felfugesztése is elengedte már , így gondoltam berakok egy új utángyártottat, viszont olyan ,,problémám" lett hogy baromi sportos hangja lett Haverommal arra jutottunk h a csatlakozásnál ahol az új dob csövét a rendszerre rátoltuk nem alkalmaztunk kipufogópasztát vagy minek hívják s a bilincs meg nem tudja szorítani annyira igy valamennyi gáz kijön ott s valószínűleg ezért van sportosabb hangja.
A kérdés pedig hogy árt e ez a motornak, mert ugye a rendszer ellenállása így csökkent(szerintünk nem de azért megkérdezem tapasztalatlan vok még).
A másik kérdés hogyha kívülről bekenjük az elég lehet e nemi vagy mit kéne csinálni vele? Ha semmi baja nem lesz így a motornak akk felőlem maradhat is mert bejön
A kocsi az egy 2004es 1.4es benzines fiesta
Köszi előre isGépelés nem az erősségemasdsdk
-
-
G@bi90MR
aktív tag
Sziasztok!
A segítségetek kérném, a helyi szerelők tanácstalanok.
A hiba egy Golf 3 TDI-nél jelentkezik, a probléma a következő. Tavaly nyáron elromlott az alső kuplung munkahenger. Kicserélték, azóta rosszalkodik a fékem. Való igaz, jövő héten kuplungot is cserélnek, romon van a kuplung. (Tárcsa, szerkezet, kinyomó csapágy csere, főmunkahenger csere). A kérdésem az lenne, hogy rossz kuplung miatt lehet rossz a fék? Mindenki azt mondja lehetetlen, mégis azóta áll fent a hiba. Állandóan levegős lesz a fékem. Álló motornál felpumpálom a pedált, betonkemény lesz. Beindítom, be is puhul, ahogy kellene elvileg, mármint amikor megjön a rásegítés. Viszont csak az alsó felénél fog rendesen a fék, addig ímmel ámmal. Ilyenkor is fel tudom pumpálni a féket, jó is lesz, de a következő fékezésnél megint szivacsos érzete van a pedálnak. Ha felpumálom, járó, vagy álló motornál, kemény a pedál, amint kuplungot nyomok, megint szar az egész. Ilyenkor hol jobbra, hol balra húz az autó, egyenletes mértékben. Következő fékezés után megy egyenesen, majd a következő után megint jön a jobbra, vagy balra húzás. Sokszor lett légtelenítve, ABS is VCDS-sel, kuplung is. Cseréltem már ABS kockát, összes féknyereg fel lett újítva, új a főfékhenger, alsó kuplung munkahenger, új az összes fékcső, gumi fékcső, kicseréltük a devandert is. Gyakorlatilag a kuplung és a fő kuplung munkahenger kivételével minden új. Merre induljak el? (VR6 288 futómű van az autó alatt, és csak ismételten tudom leírni, ez a szarakodás az alsó munkahenger hibája, illetve cseréje, kuplung elhasználódása óta van.)Előre is köszönöm!
[ Szerkesztve ]
mazda626 vagyok G@bi90MR kiadásban.
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz G@bi90MR #610 üzenetére
Az van, hogy a kuplung a folyadékot a fékolaj kiegyenlítő tartályból veszi szintén, de kb. a felénél van bekötve a cső. Csak a tartály közös, már közös alkatrészük nincs. Szóval nem tud fellevegősödni a fék a kuplung hidraulika hibája miatt. Biztonsági okokokból lett így tervezve, hogy ha az összes folyadék elfolyna a kuplung hidraulikából, a féktartály akkor is félig lesz.
Valemi nem kerek a történetben. A 288as fékhez a főfékhenger hozzá lett igazítva? Ha sehol nem ereszt a fékrendszer, akkor a főfékhenger rossz, lényegtelen hogy mikor jött elő, lehet a féket is légtelenítéették a pékek, mikor a kuplung munkahenger tönkrement...
Sokan nem tudnak légteleníteni, őrült módon pumpálják a pedált, pedig csak lassan szabad és nem padlóig, alá kell tenni valamit, hogy ne érjen a padlóhoz.
Minden más gyári a fékrendszerben?
[ Szerkesztve ]
-
G@bi90MR
aktív tag
Igen, a VR6 fék kompletten ment alá, futómű cserével, felújítva mindennel. Fel is írtam az alvázszámát a donot kocsinak, le is ellenőrtem pluszban minden alkatrészt ETKA-ban. Ha futóműhöz nyúlok, csak VR6 alkatrészek kerülnek bele. A fékolajszint konstans, nem fogy, nem változik a szintje, nem is szivárog sehol sem.
Akkor cseréljek még egyszer főfékhengert?mazda626 vagyok G@bi90MR kiadásban.
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz G@bi90MR #614 üzenetére
Kösd le a kiegyenlítő tartályról a kuplung csövét és dugózd le a tartályt. Légtelenítsd a féket, ha utána is fennáll a hiba, kizárhatod a kuplung munkahengereket mint okot. A józan ész azt mondja nem tud a féknek ártani a kuplung, de ki tudja. Ha marad a hiba, a fékrendszer minden részét ellenőrizni kell. Ha minden nyereg, cső, csatlakozás porszáraz, akkor marad a főfékhenger, mint hiba oka.
-
bucihost
senior tag
Sziasztok!
Mercedes w201, 190D, 2.0 diesel..... Brutál nagy a kartergáz.
2 opciót mondott a szerelő. 1. kopott a motor és ki kell cserélni, 2 le van tapadva az olajlehúzó gyűrű. A kocsi 2 évig állt kb, előtte ilyen baja nem volt szóval én a 2.opcióra tippelek.
Szerelő tanácsára hétvégén meghajtottuk kicsit friss olajjal, hátha felszabadulnak a gyűrűk.
Javult a helyzet már nem füstöl annyira, és a hangja is sokkal szebb lett a motornak valamint sokkal jobban is megy.Azt ajánlották töltsek a motorba valami adalékot, menjek még vele jó pár (100) km-t, majd cseréljem le az olajat. (Elvileg ez még sokat segítene a dolgon). Konkrét adalék ajánlatot nem kaptam.
A kérdésem az lenne, Ti milyen adalékot ajánlanátok? Vagy esetleg más ötlet?
-
Predator2
addikt
Helló
Motorvezérlővel kapcsolatban volna hozzátok kérdéseim.
Létezik esetleg valami módszer amivel le lehetne tesztelni, hogy minden rendben működik magával a motorvezérlővel?
Autó villamossági szakember foglalkozik ilyennel?
Ha nincs ilyen módszer, akkor milyen plusz dolgokat von maga után egy lehetséges csere?Köszönöm a válaszokat előre is.
>> Ha érdekel valami, vagy nem tudok valamit, akkor Kérdezek << >>McLaren Forever.<< >> Az első és legfontosabb a megbízhatóság, minden más csak sokadik tényező!<<
-
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Predator2 #618 üzenetére
Konkrét motorverérlőre gondolsz, vagy általánosságban? Ha konkrét, add meg az autó típisát, évjáratát, motorkódját.
diagnosztikai szoftrver tud olvasni hibakódokat, azzalmár elég jól körbe lehet határolni, hogy érzékelő vagy motorvezérlő hiba. autóvillamossági át tudja mérni azokat a szálakat, amin a motorvezérlő ad tápellátást érzékelőnek vagy másik vezérlőnek.
Ha valami elszáll az ECU-ban legtöbb esetben egy csomó érzékelőnek nem ad áramot. Ez az első gyanús jel, persze mindegyik érzékelőre hibakódot tárol. Ha nincs semmi eltárolt hiba, az a legtöbb esetben az ECU áramellátási gondja, ilyenkor maga a motorvezérlő nem kap áramot, enélkül hibakód sincs, csak egyszerűen leáll a motor.
-
Predator2
addikt
2004-es 1.5dci Renault Clio2, 82HP, Delpfos rendszerű. K9KB7.
Nincs hibakód! Így elindulni sem tudok a probléma megoldásában. Gyári diaggal lett elemezve a kocsi, de a márkaszerviz sem tudja mi lehet a gond, viszont van olyan "jel" ami szerint a motorvezérlő lehet a ludas.
A márkaszerviz is szoftverfrissítéssel indított!
A kocsi 10°alatt dadog kb 1 percig, 10° felett pöcc-röff semmi gond.
[ Szerkesztve ]
>> Ha érdekel valami, vagy nem tudok valamit, akkor Kérdezek << >>McLaren Forever.<< >> Az első és legfontosabb a megbízhatóság, minden más csak sokadik tényező!<<
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Predator2 #621 üzenetére
Volt valamikor izzítógyertya cserélve? Ezek utn izzítanak, még padlógázos gyorsításnál is kapcsol feszültséget az izzítógyertyákra, üzemmelegen is. Nem lehet, hogy csak egyszerű izzítógyertya hiba?
Nálam volt egy DCI, ami csak paldógázon dadogott(gyorsításkor). Ott ez volt a baj...de az is elég egyenletlenül járt hidegen, melegen ment, mint az óra.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Predator2 #621 üzenetére
Másik tippem valamelyik befecskendező..gyakori probléma, hogy nem megfelelően porlasztanak. Mielőtt kicserélik az ECU-t. Egy résolajmérést meg kellene ejteni, hoyg melyik befecskendező, mennyi felesleges gázolajat küld a visszatérő ágba. Ha valamelyik kirívóan kopott, ott ki fog derülni. Nem csak a hibakódokra kell hagyatkozni, mérni, mérni, mérni....
Nem vagyok nagy DCI guru, de a VAG csoportos CR-tdi is ezen az elven működik, ott is vannak néha anomáliák, amiket az ECU nem ismer fel, de ki lehet mérni.
Néha elég lehúzni a motorhőmérséklet jeladó csatlakozóját. És úgy próbálni hidegen indítani. Már ez sokat segít, ha változást okoz. Sok érzékelőt csak szál szakadásra vizsgál az ECU, azt nem nézni, hogy értelmes és valós értéket mér-e, csak azt, hogy be van-e dugva a vezetéke.
[ Szerkesztve ]
-
Itthon egy mérés a 4 befecsire majdnem 200€. Nekem a 6ot akarták 150€ + szerelés(ismeretlen összeg mert nem tudni ugye szerintük mennyire van berohadva)+ tőlük veszem az új szettet alapon. Csak amikor már előre közli h tőle kell vennem az újat akkor elgondolkodom h valóban baja lesz-é vagy csak ki akarja cserélni biztos ami biztos alapon az én költségemre.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
G@bi90MR
aktív tag
Köszönöm válaszod!
Kuplungcsere és fő kuplung munkahenger csere után megszűnt a probléma magától.
Másik problémám tegnap óta. Kiszedtem az autóból a chippelt motorvezérlőt, kapott egy gyári ECU-t. Előtte elvittem egy helyi műhelybe immotlanítani. Visszakaptam az ECU-t és a leforrasztott immo chippet is, az autó hibátlanul megy, viszont azt mondták, húzzam le a kábeleket az immo dobozoról, biztos ami biztos. Meg is tettem, azóta viszont VCDS-sel nem látom a motorvezérlőt. ABS, légzsákok működnek, de a motorvezérlőre azt írja "No response from controller". Lehet köze hozzá, hogy az immo dobozra menő két csatlakozó le van húzva? Azokat viszont nem merem visszadugni, nehogy utána ne tudjak elindulni a kocsival. A tempomatot szeretném aktiválni, illetve szétnézni a motorban, van-e esetleg valami hibakód, eltérés.
Előre is köszönöm!
mazda626 vagyok G@bi90MR kiadásban.
-
Predator2
addikt
Helló
Minden "is" volt már ellenőrizve a kocsiban. Izzítás is működik.
Itt a dadogásról egy videó: [link]Résolaj mérés rendben, nincs gond. Nyáron kapott 4 új porlasztót.
Maradjunk a motorvezérlőnél.
>> Ha érdekel valami, vagy nem tudok valamit, akkor Kérdezek << >>McLaren Forever.<< >> Az első és legfontosabb a megbízhatóság, minden más csak sokadik tényező!<<
-
Predator2
addikt
Kicsit más téma:
Melyiket érdemesebb megvenni? Hobbi célra kellene, de legyen minőség.
Krokodil emelő Yato YT-1720
Krokodil emelő SEALEY 1030CXDK
Esetleg valami más?
>> Ha érdekel valami, vagy nem tudok valamit, akkor Kérdezek << >>McLaren Forever.<< >> Az első és legfontosabb a megbízhatóság, minden más csak sokadik tényező!<<
-
orion1025
őstag
Üdvözlet!
Remélem jó helyen érdeklődök. Kipuff rendszert lehet trafóval hegeszteni? Pontosabban az autó elektromos dolgait érheti valami kár? Nem szívesen szedném le a leömlőt a blokkról, hogy az autó alatt egybe leakasszam az egész rendszert. A tököm tele van az ígérgető szerelőkből, akik nem képesek felvarrni egy másik dobot rá, amivel pepecselni sem kell, mert a fülek miegymások jó helyen vannak rajta, csak az 50-es csövet kellene összebiggyeszteni... Szóval meguntam a süket dumákat, meg korróziókat, meg a többi hülyeséget (egy éves a komplett rendszer, melynek a fele saválló, de már rozsdára van fogva minden, hogy drágább legyen, meg megy a hülyének nézés). Tehát ez így kivitelezhető trafóssal, vagy felejtős?
"...300Ft-t adok érte és te állod a postát..."
-
-
orion1025
őstag
Akkor leakasztom a leömlőről és valamit dobok alá a váltókulisszához, hogy ne érjen hozzá semmihez, és így nem kell kifűznöm az egész rendszert, csak leengedni. Csak mire kitekerem azt a pár csavart, elmegy nem kevés időm, ezért is volt lényeges, hogy tudom-e a helyén barkácsolni mert az egészet gumi bakok tartják, abból meg csak ki kell akasztani a tűzfaltól hátrafelé.
"...300Ft-t adok érte és te állod a postát..."
-
orion1025
őstag
válasz molnarpeter #635 üzenetére
Megpróbálom a katalizátornál szétszedni, mert ott le tudnám akasztani az egészet, és kiszedni a kocsi alól. Mindenképpen aknában csinálnám, ott jelölném rá az újat, majd ahogy írtad, pár helyen megcsípném és próba. Elég vastag a cső, majdnem kettőfeles, így ha a kettes zártszelvény kerítésem gond nélkül meghegesztettem, akkor ez sem fogna ki rajtam. Nem akarok könyörögni egyik szerelőnek sem, meg 10xxx pénzt a zsebükbe dobni egy gyakorlatilag kész dobért.
"...300Ft-t adok érte és te állod a postát..."
-
-
orion1025
őstag
válasz molnarpeter #637 üzenetére
Gondolkodtam ezen is, de nem tudom mennyire zár hermetikusan.
"...300Ft-t adok érte és te állod a postát..."
-
marec1122
senior tag
Sziasztok!
Szeretném kikérni a véleményetek a következő ügyben. Van egy autóm kia pro ceed 1,4 105 le. Kis gázállásnál 1500-2000 fordulatig rángat. A szerelőm szerint laza a lánc és ez okozza, ennek keretében vezérlést kell cserélni. Szerintetek helytálló lehet ez a diagnózis?
Csak megfontoltan :D "Öregember nem gyorsvonat!" John McClane
-
-
-
orion1025
őstag
Jelen állás szerint a hegesztés lesz sajnos. Elég szar helyen van elvágva a dobon a cső, pont egy kanyar kezdeténél, ott meg nem valószínű, hogy elfér a toldó bilincs. A saválló csőszakaszhoz nem tudok hegeszteni, így csak a belőle kiálló kis kunkorra tudok csipkedni. A bónusz még az a történetben, hogy a kocsi 50-es csövet használ, a dob hatvanas, a kettő közé meg be van "ékelve" egy "karmantyú" vastagításnak. Ezt sajnos nem sikerült kiszednem a dob csövéből, tehát még opció lehetne az is, ha tudnék ilyen átmérőből szerezni egy kisebb darabot és akkor nagyobb mozgásterem lenne, plusz bilincsekkel le is tudnám a dolgot.
Egyébként létezik asszimetrikus toldó? Mert nem találtam, de hátha.
[ Szerkesztve ]
"...300Ft-t adok érte és te állod a postát..."
-
-
-
orion1025
őstag
válasz molnarpeter #648 üzenetére
Na, pont ilyen kellene nekem, csak rossz néven kerestem. Csak megint a posta a cucc fele lenne... Sajnos ebben a koton szökevény városban meg semmi ilyen nem lesz, de holnap délután megyek az egyik autósba ahova ma telefonáltam, ott elvileg vannak ilyen földi jók 1500-2000Ft körül. Ha nem lesz semmi emberi, akkor valószínűleg marad az általad linkelt, mert ennél jobb megoldást nem nagyon látok.
"...300Ft-t adok érte és te állod a postát..."
Új hozzászólás Aktív témák
- Százmillió Samsung telepítheti a One UI 6.1-et és a Galaxy AI-t
- Politika
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Witcher topik
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Autós topik
- Router gondok
- NVMe protokollal dolgozó BGA SSD-k jelentek meg a Greenliant portfóliójában
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- További aktív témák...
- LEDVANCE SMART+BT LED GÖMB okos izzó E27 6,7W 606LM 2700K
- ÚJ Dr. Mayer Ultra Protect szónikus elektromos fogkefe ( GTS2090 )
- RENO PROFI W 16W 1200lm LED Lámpatest kültéri 2 DB Vadi ÚJ
- ÚJ Al-ko ELEKTROMOS HÓMARÓ SNOWLINE 46 E 2000W 46CM 190 FOKOS KIDOBÓCSŐVEL
- Új LUX Testboy TB Profi III LED+ fázisceruza