- Szárba szökken a Galaxy Buds 3 Pro
- Két marokkal szórja a Realme a GT 6 infómorzsáit
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Az Apple is mesterséges intelligenciával turbózza fel a teljes kínálatot
- Honor Magic V2 - origami
- Minden a BlackBerry telefonokról és rendszerről
- Ilyen lesz a CMF Phone 1
Hirdetés
-
Megjelenési dátumot kapott a Conscript
gp Az I. Világháborús horror játék jövő hónapban érkezik.
-
Computex 2024: a TravelMate sem kerül el az AI-t
ph Az Acer üzleti notebooksorozatába érkező P4 16 és P6 14 sem menekül a CoPilot megjelölés elöl.
-
Csinált valamit a Nokia: megváltoznak a telefonhívások
it Végrehajtotta a világ első „magával ragadó” telefonhívását a Nokia vezérigazgatója. 3D-s hangélményt ígér.
-
Mobilarena
Az AliExpress használatával kapcsolatos információk.
Új hozzászólás Aktív témák
-
htc07
addikt
két szám (két számokkal kifejezett ár) különbségéről beszélünk, szerintem itt nehéz nem belekeverni a matematikát.
egyébként a ÷ jelet sehol nem használják a számológép gombján kívül (talán a történelmi időkben), de konkrétan a jel jelentése is a szám, törtvonal, szám.
az mindegy, hogy milyen sorrendben írod szövegesen, az "5 forintot elengedek 10 forintból" és a "10 forintból elengedek 5 forintot" is helyes nyelvtanilag.
-
htc07
addikt
semmi hibás dolog nincs ebben, mert nem 15 dollárból engednek el 5 dollárt, hanem 15 dollár feletti rendelésből.
semmi gond nincs, te is teljesen jól kiszámoltad, hogy 5/18 az ~27%.
de ezzel még mindig nem támasztottad alá, hogy a 18/5, ami 360% lenne, mitől logikus, vagy csak egyáltalán értelmezhető. -
fairi
addikt
-
badbull1
csendes tag
A téma teljes körű tisztázása engem is érdekelne.
De a vitatott pont az áfa tv alatt kerül szabályozásra s e szempontból független hogy az import magánszemély ill. postaküldemény. A posta valóban a 3500 ft os díjat "bruttóként" említi s ott abban fizeted meg az vonatkozó áfát de ettől még élhet az általam linkelt felállás. Nekem is volt már hasonló vámkezelésem de amint itt a posztokból is látszik nem egységes a gyakorlat!
Ha valaki visszakérdezne s közölné a hatósági indoklást azt szívesen olvasnánk. -
badbull1
csendes tag
Lehet félreértjük egymást.
Gondolom te pl. a minőségi kifogás eseténi vitára érted hogy elfogadják neked a te általad leigazolt csomagátvételi időpontot pl. a 15 napos határidő tekintetében.
Én arra gondolok ha nem én vettem át a csomagot(pl. rossz számot adtak és más részére került kézbesítésre). A nyomkövetés a pick-pack pontra való leadásig él s ráadásul helyszín tekintetében nem nyomon követhető hogy hol vette át valaki. -
badbull1
csendes tag
Sajnos nem fordított a dolog! Ali részről azzal érvelnek hogy átvételre került a csomag (melyet a nemzetközi nyomkövetési oldalak alátámasztanak csak épp helyszín megjelölés nélkül). Ha folytatod a vitát akkor kérik hogy mutasd be az igazolást hogy nem te vetted át vagy hogy az elveszett.
-
badbull1
csendes tag
Én meg sajna csak olyan esetekkel találkoztam hogy mindég rám hárították az igazolási kényszert. (dehogy adtam bármi féle felhatalmazást más szállítási címre .. tiszta alapesetről van szó).
egyik példa ...
Vitára adott Ali indok: "Purchase Protection is running out, but package is still in transit->Judgement from AE: Invalid"
"We would appreciate your cooperation that you can contact your local shipping company or post office to check the package. You're also suggested to check with your family members or neighbors if they signed the package in the name of you."
"The tracking information shows that it delivered to your address. Please track it in the logistics official website or contact shipping company servicer to get more information. If you did not received, please provide document to prove lost....."
Igazolásuk hogy a címemre kézbesítették az csomagot ennyi.
Package Information: AliExpress Shipping RO41363xxxxEE : Delivered
Úgy vélem ez alapján ők is úgy gondolják hogy elmehetek akárhova -
badbull1
csendes tag
még annyit ezen példához illetve sejtetve hogy mennyire a nagyszámokra bízva megy ez a kissé foghíjas szállítási logisztika:
hiába kérdeztem az Alit a vita során hogy legalább segítve egymást azt árulja el hogy mely szállítmányozási társaság végezte ill. igazolta vissza a kézbesítést (mivel nem a posta volt ezért a szállítmányozási társaság nem is került jelölésre a célországnál a nyomkövetési infónál) s majd én is némi esélyben bízva megpróbálok utánajárni a dolognak de még ezen kérésemre sem tudtak semmilyen, nem hogy pontos szállítót megjelölő választ adni! -
badbull1
csendes tag
Na ez az ! Te mivel igazolnád hogy nem kapod meg ? Van egy nyomkövetési számod meg a nyomkövetési rendszer hogy azt hazánkban kézbesítették.
A vita indítása nem kifejtéssel indul hanem választási választási leehetőséggel. Vagy melyik opció állna közelebb (gondolom abból a kevés választási lehetőségből ez nem véletlen van ott)? De nem is ezek a lényeg hanem az ezen tényekre az Ali reagálása és elvárása!
Mit ill. mely konkrét folyamatot érted fellebbezés alatt? -
badbull1
csendes tag
Ja gondolod foglalkoznak azzal?
Hidd el ugyan nem igazolást a postától (mivel nem adtak csak azt az infót ismételték el válaszlevélben ami a nyomkövetési rendszerükben látszódik fars adat) csak a postai nyomkövetési linket adtam meg nekik valamint képet arról hogy ez a csomag nem került a magyar posta kezelésébe (ekkor kérdeztem -eredménytelenül - az Alit hogy árulják már el ki szállította) de erre sem reagáltak csak ismételgette az Ali hogy az ő nyomkövetési rendszerükben ez bizony kézbesítésre került "részemre". -
vohanyi
senior tag
[ Szerkesztve ]
-
Digitalis
senior tag
Írtam nekik helló, ellenőrizzék már le a címem. Erre a válasz: "In order to ship faster, the order during the Black Friday does not support the modification of the address and order information.
You can cancel the order and place an order again.
We cannot reply to your information in a timely manner.
Thank you for your understanding.
Tronsmart." Most ez mi? Ha újra rendelem, az elsütött kuponokat feldughatom, mert nem jár vissza.[ Szerkesztve ]
Akahito gonosz mestere ismét figyelmeztetőn felemelte ujját, nem csak az a fontos, hogy mi mindent érint meg a fény és miként teszi, ordította, hanem talán még ennél is fontosabb, hogy mi minden van még a világon, ami nem fért rá a képre, habár ugyanabban a fényben áll.
-
Digitalis
senior tag
Hát ja. Valószínűleg trükköznek ezek is, mert túl sok vol a kupon hozzá.. Kuponok árát, megkapja egyáltalán a kereskedő?
Akahito gonosz mestere ismét figyelmeztetőn felemelte ujját, nem csak az a fontos, hogy mi mindent érint meg a fény és miként teszi, ordította, hanem talán még ennél is fontosabb, hogy mi minden van még a világon, ami nem fért rá a képre, habár ugyanabban a fényben áll.
-
SunMount3r
nagyúr
Kikapcsoltam azt a Fordító funkciót ás az értékelések már jónak tűnnek (mert szerintem bekacsolva az angolt is átfordítja "angolra" (zagyvára)), de a Q&A-ban továbbra is ugyan az a zagyvaság van. Ezt akkor úgy tűnik nem lehet sehogy sem kikapcsolni? Mert ennél bármi jobb, inkább használnám a saját fordítómat. Azt meg nem hiszem el, hogy ennyien ilyen rosszul/zagyván írtak oda angolul.
[ Szerkesztve ]
-
anonymus89
addikt
Az október 25 az valós akkor indult el.
Csak már tele van a törpöm, az ilyen csomagokkal mert már a tablet rég megjött banggoodról.
Mondanom sem kell, hogy a másik EU-s csomagom mi band 4 kijelzővédő üveg is már csúszásban van. Az eladó kuld nekem egy képet, hogy 16-án már az országban van a csomag.
Ezeket hol lehet nyomonkövetni?
Mondanom sem kell, amit a Bp-re adtam fel ajánlott levelet képzeljétek már a feladóhelyen Nyíregyházán eltűnt.
Most kaptam érte kártérítést mert nem lett meg, egyébként mach 3 turbo fej 8db volt bubis borítékban.Organikus, természetes összetevőjű, 100% tisztaságú bőrápoló termékek //marcsiszappan.hu//
-
Dolphine
addikt
Abban igazad van, hogy vannak olyan szolgáltatásai ami máshol nincsenek, ilyen pl. az email küldése. DE! Az email küldés, roppant későn érkezik. A többi program már régen jelez, mire az email megérkezik én ezért hagytam fel a használatával.
Viszont trackitonline szinkronizál alkalmazás és a web között, a többi meg nem, pl. TrackChecker, Parcelapp, Magyar Posta. A Magyar Posta appot nem is értem, hogyha felveszek csomagszámokat követésre, akkor azokat az ÉnPosta fiókomban miért nem tudom weboldalon is megnézni? Miért kell egyesével megint bepötyögni?Nem egyenlőre, hanem egyelőre! Nem ez miatt, hanem emiatt, vagy ez által!
-
Dolphine
addikt
A hajnali az OK, de amikor a TrackChecker óránként ellenőriz a desktop alkalmazásban, akkor az email már okafogyottá válik. Volt olyan nem is egyszer, hogy már a kezemben volt a csomag és jött egy email, hogy átadták a kézbesítőnek.
Nem egyenlőre, hanem egyelőre! Nem ez miatt, hanem emiatt, vagy ez által!
-
badbull1
csendes tag
Vázolt/felvetett téma tekintetében (ali vita során kinek milyen érvelési lehetőségei vannak illetve miket fogad el az ali) nem bír jelentőséggel hogy kaptam e sms-t vagy e-mailt. De nem, nem kaptam sms -t illetve emailt később megtaláltam bok@mymeest.pl a spam mappámba. Átlag heti 1-2 csomag kerül rendelésre részemről s ez az első esetek egyike volt mikor belépett a sprinter az ali biszniszbe s akkortájt itt a fórumon még híre hamva sem volt ezen témának. Mire az első esetemre tiszta lett a kép, 2 nap volt hátra a csomagvisszaküldésből. (mivel a sprinter kissé értetlen a felvetett aggályok tekintetében, a fogyasztásvédelem és az nmhh vizsgálja mit lehet ezen kevésbé szabályozott folyamatban tenni a szerintem a - minimumon túlmutató- elvárhatóbban ügyfélbarát folyamat érdekében.)
„Postai igazolás”: (egyértelműsítés végett) a Magyar Postának nincs ilyen szolgáltatása hogy a nem részedre kézbesített csomagokról igazolást ad. Ha beérkezik a csomag Magyarországra és a rendszerükbe s mégsem részedre volt kézbesítve amit véleményed szerint neked kellett volna megkapnod akkor panaszbenyújtási lehetőséged van melyet 30 napos határidővel (ali vita hosszabbítás ?) kivizsgálnak és megválaszolnak. Egyéb tekintetben csak a nyomkövetési rendszerükben látható infót ismétlik el melyet az ali nem fogad el (illetve vázolt esetemben nem egyszer, nem fogadott el).
NAV állásfoglalás vámértékmeghatározásról: Ma aktuálisan beszéltem a NAV ügyfélszolgálattal. A tekintetben hogy a vámügynöki díj beletartozhat e a vámértékbe (posta, magánszeméyl), keresése alapján nem talált kiadott állásfoglalást (említhette hogy általános tájékoztató nem minősül állásfoglalásnak s nem is minden részletet fed le). (lehetőség van epapíron ill. ki.vfo@nav.gov.hu -n igazolására alkalmas állásfoglalást kérni … ha konkrétan nem cáfolod illetve ha időm engedi, lehet megkér(d)em)
Az is tévhit hogy a vámérték meghatározásánál a banki átutaláson szereplő összeg a legfőbb mérvadó (még ha a bevett gyakorlat ezt is sejtetné). A vámérték meghatározásnál a fő szempont a vámáru aktuális piaci értéke. Ha nem nagy mértékben tér el (és ezen postai import termékeknél ez nagyban „képlékeny” határ) és átutalási bizonylattal is az olcsóbbságát támasztod alá, akkor valsz elfogadják. De egy kisarkított példával ha „egyet fizet s tízet vihetsz” v. „tízet már vittél s ez itt van ingyen” import termékről lenne szó, „gyaníthatóan” nem veszik figyelembe az banki utalást.
Csak egy érdekes statisztika e tekintetben: a 22 eur alatti értékhatár alatt jelzett de nav vizsgálat alá vont postai küldemények több min 4/5 elhasal (!) melyek nem kis hányadához hibába mutatnak be 22 alatti utalást ….
Remélem így már elég részlettes volt.
Várom én is válaszod a ali vita megfellebbezésének menete tekintetében![ Szerkesztve ]
-
zoltannagy
aktív tag
Szia V/!
Pár napja írtam, hogy akkor Dispute lesz mert írt az eladó, hogy nincs abból a Chip készletből (Android box) amit rendeltem és írta, hogy megfelel-e másik "fajta" vagy várok-e.
Írtam, hogy akkor nem várok és legyen" refund, sajnálom", amit el is olvasott de nem válaszolt.Így most engedte a rendszer refundot amit meg is indokoltam amit Ő írt, de látom, hogy akkor pont ma feladta?
De látszik is, hogy az első feladási azonosító nem volt valódi, most a Dispute folyamatban van, mi lenne a helyes lépés ezután?
[link]
[link]
-
gerzson88
friss újonc
olyankor mi van, ha átkértem egy másik PickPack Pontra, és a két pont között elveszett? Az eladó azt mondja, ami látszik a csomag trackingnél: Delivered. Csakhogy én sosem vettem át. A Sprinter pedig azt momdja, ők tájékoztatták a Meestet, mivel ő volt a feladó (?!). Az eladó pedig semmit nem tud az elvesztésről, csak nyomja, mint a pereces, hogy Confirm Receipt... Se refundot nem fogok kapni, se csomagot...
-
kirkri
addikt
Tegnap még volt belőle egy hét. Illetve azoknál amelyek a védelemből kifutnak nem a Confirmation Received megjegyzés szerepel, hanem a Confirmation Timeout. Itt inkább valami bug lehet a háttérben. Mindkét termék esetén kértem buyer protection meghosszabbítást, amit meg is kaptam. Gyanítom, hogy ma az eredeti határidők jártak le, de akkor miért nem confirmation timeout üzenet szerepel a lezárult rendelésnél?
21 éve a Prohardveren! ™
-
-
Digitalis
senior tag
Ha esetleg megcsípik az alis tv-boxomat (39$) az összefoglaló alapján itt szeretném majd rendezni a vám ellenőrzést, illetve, az egyszeri import vámkezelési megbízási és a vámteher felszámítását mellőző nyilatkozatokat, számlákat, igazolásokat leadni. Ez egyébként ha működne, az én postámon keresztül komplett rendezhető lenne? Vagy ezt csak hagyományosan postaimport@posta.hu-n lehet?
Akahito gonosz mestere ismét figyelmeztetőn felemelte ujját, nem csak az a fontos, hogy mi mindent érint meg a fény és miként teszi, ordította, hanem talán még ennél is fontosabb, hogy mi minden van még a világon, ami nem fért rá a képre, habár ugyanabban a fényben áll.
-
-
badbull1
csendes tag
Nem estem neked illetve nem értem miből gondolod valamint tudom hogy nem erről szól a topik. A vonatkozó hozzászólásaim részemről is azért vannak neked címezve mivel az én véleményem is az hogy „Néhány dolognál rossz következtetéseket vontál le” s én részletesen is próbálom indokolni a tapasztalataimmal illetve ismereteimmel a forumozókat segíteni szándékozva (utóbbi esetben én is tévedhetek s konkrét érvekkel, állásfoglalásokkal, stb. meggyőzhető is vagyok!).
A Magyar Posta tekintetében az „igazolás” adását én sem taglalom tovább mert mindketten leírtuk tapasztalatunk ill. infóink s aki elolvasta, szerintem le tudja szűrni a lényeget hogy mit ad ki az mp és azt az Ali mely esetekben fogadja ill. nem fogadja el.
„Nem piaci értéktől indulnak:” (Vámérték (vámkiszabás alapjának) meghatározása)
https://www.nav.gov.hu/data/cms389223/2947883399_tajekoztato.pdf
Ki térhetünk ennek is részletes eset elemzésére de mivel lezártnak tekinted a témát illetve az alábbiak végett én sem részletezem míg konkrétan valaki esetszerűen fent nem akad ezen.
„70. cikk …” tisztasor itt elírásom miatt nem egyről beszélünk(bocs). Mivel a ~7k huffal megterhelt forumtárs esetében az értékhatár jóval vámteher kiszabás alatti s csak áfát (+posta vámügynöki díj) fizetett ezért nem is lényeg a vámérték illetve oda (áfa) adóalapot szándékoltam írni. Ha a vámügynöki díj valóban nem áfa alap akkor meg az áfa tv. 71§ miatt számoltak neki a valós áru érték s nem a kuponokkal csökkentett kedvezményes (és átutalási bizonylattal alátámasztott!) ár alapján áfát (s nem azért mert pl. „nem jogállamiságban élünk” 😊 ).
„Röviden: az Aliexpress döntésének felülvizsgálatát a döntést követő 7 napon belül lehet kérni megfelelő bizonyítékokkal alátámasztva.” Ez túl „rövidre” sikerült 😊 kérlek taníts (vagy bárki más) 😊 mert fogalmam nincs miről beszélsz.
(az utóbbi hangnem poén s az sem támadás ! értékelem a hozzáállásod illetve a topik tevékenységed! de vannak dolgok amiben nem értünk egyet .. nem baj) -
badbull1
csendes tag
Ez már tökéletesen megfelel és köszönöm is!
Már csak azt nem értem hogy hogy az utolsó (nov22 -én zárt) vitámnál ez a lehetőség miért nem jelent meg (tényleg, észrevettem volna ... habár hosszított vitám volt mármint hogy az ali javasolt válaszát sem fogadtam el). A vevőszolgálati tájékoztató ezen pontjáig ugyan nem jutottam el de itt szükségem is lett volna rá s kerestem én is a lehetőségeket. Én az Éva bot -on keresztül kerítettem nagy nehezen online supportot de ott sem említették ezt pedig kérdeztem hogy milyen lehetőségeim vannak a vita zárás után ha nem értek egyet. A poén a dologban hogy elmagyaráztam neki miért nem értek egyet s igazat is adott s ígérte hogy utánajárnak s majd mailban tájékoztatnak (~ez volt 11.25 -én de eddig semmi válasz).
Kérdeztem többek között hogy miért változtatja meg a meest a címzést s miért írja át magát feladónak (normális szállítmányozó cég átcímkézésnél jelzi a saját "honna"-t (s nem feladót ír) kiegészítve hogy nem feladó (pl. shipper only, not seller) meg hogy miért jelölik nyomonkövethetőnek ha nem veszik bele a rendszerükbe a valós kézbesítésig szereplő összes cég csomagazonosítóját melynél az eredeti már nem használható .. stb. Egyenlőre várok a válaszra, de nem sok reményt fűzök hozzá hogy kapok is
Új hozzászólás Aktív témák
● Nézd meg a téma Összefoglalót!
● Használd a gyorskeresőt (jobb felső sarokban van) a kérdés feltevése előtt, előfordulhat, hogy van már rá válasz.
● Ha mégsem találtad meg a választ, kérdezz!
● Ha konkrét termékkel kapcsolatos a kérdés, akkor add meg a linkjét is.
● Ha szállítással kapcsolatos a kérdés, akkor add meg a nyomkövetési azonosítót is.
● A topikban hirdetni nem engedélyezett.
Vám- vagy adócsalással, az AliExpress szabályainak kijátszásával kapcsolatban tilos tanácsot adni vagy kérni a fórumon!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen