- iPhone topik
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Telekom mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Eleglide C1 - a középérték
- Milyen okostelefont vegyek?
- Android szakmai topik
- DIGI Mobil
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
Hirdetés
-
Két Zen 5-ös dizájnjának mintáit is szállítja már az AMD
ph A szerverpiacra szánt Turin platform, illetve a mobil szintre nevező Strix Point érhető el a főbb partnerek számára.
-
Premier előzetest kapott a V Rising
gp Napokon belül befut a teljes PC-s kiadás, az év során pedig megkapjuk a PlayStation 5 változatot.
-
A legtöbb amerikai szerint a TikTok egy őket befolyásoló eszköz
it Egy felmérés szerint a legtöbb amerikai osztja azon véleményt, hogy a TikTok egy őket befolyásoló eszköz.
-
Mobilarena
Az AliExpress használatával kapcsolatos információk.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Topikgazda
válasz tobias88888 #64951 üzenetére
Pont az lényeg hogy az összeg ez esetben nem változhat, ott annyinak kell megjelenni amennyit ténylegesen fizettél érte. A fizetési részletezésnél nincs coins vagy olyan kupon ami nem jár vissza?
Köszi hogy erre a tapasztalat megosztásra gondoltál, de valami csak nem jó.
Nekem egyáltalán nem hibás az oldaluk. -
aktív tag
Sziasztok,
Autós fejegységet rendelnék kb. 50-80 ezer Ft értékben (a pontos típus még kérdőjeles). A szállítási módban viszont nem tudok dönteni.
A szállítási idő nem gond, ezzel egyébként sem szokott gondom lenni, sok minden megjön 2-3 hét alatt. Viszont az érték miatt attól félek, hogy lenyúlják a csomagot. Pár ezer forintos rendelésem már belföldön veszett el (50-ből 1x fordult elő), de sajnos buktam a pénzem, az AliExpress szerint csak át kellene vennem a postán, de természetesen ott nincs sehol.
A legolcsóbb szállítási mód az AliExpress Standard Shipping, mely 2.900 Ft-ot kóstál. Utána 13.000 Ft a Cainiao Heavy Parcel Line. Utána pedig 23.000 Ft a UPS Express Saver.Érdemes bevállalni az olcsó Standard Shippinget? Vagy eszembe se jusson?
(Próbáltam keresni de nem igazán sikerült, összefoglalót is elolvastam, előre is elnézést ha gyakori kérdést hozok fel…)
Üdv!
-
Topikgazda
válasz RudiLicenc #64956 üzenetére
Az AliExpress Standard lenne a megfelelő szállítási mód, de ha 150 € (64000 Ft) érték fölé megy az ára amit megvennél akkor az csak normál vámolással fog megjönni ha EU-n kívüli a beszerzés, itthon kell a szállítónak fizetned az áfát és a vámeljárási díjat.
[ Szerkesztve ]
-
aktív tag
-
Topikgazda
A 80 az a 64 felett van
Az általam említett érték 150 € (64K forint) a vámmentességi határ és a termék nettó ára, amikor még az AliExpress szedi be az áfát.
Áfát viszont a termék ár és a szállítási költség összege után állapítják meg.
Az AliExpress aztán miért lopná el a pénzed? Biztosítanak vásárlói védelmet. A pénzt alapból ők kezelik, nem megy azonnal az eladókhoz.[ Szerkesztve ]
-
aktív tag
Igen, tudom, nem biztos hogy 80 eurót költök a sztorira.
Az is megvan, hogy a szállítási díj is belemegy az áfába.Igen, csak ahogy korábban is írtam, volt, hogy belföldön lopták el a csomagot. Az AliExpress automatikusan azt válaszolta a panaszra, hogy vegyem át a postán. Elmentem a postára, ott nem volt. Megírtam nekik. Erre megírták hogy márpedig ott van, és elvesztettem a disputeot.
Üdv!
-
Gézengúz
addikt
válasz RudiLicenc #64956 üzenetére
Lassan 3 éve androidos fejegységet vettem, direkt Lengyelországból EU-n belülről. Minden rendben volt a szállítással és azóta is jól működik.
-
pibácsi
senior tag
Sajnos sikerűlt egy árút kétszer megrendelni, amiből az egyiket azonnal töröltem, viszont ennek az árát azonnal levonták a kártyámról. A másikat hagytam megrendelve. A törlést elfogadta, vissza is igazolta (Your order 816216837756.... is closed ), de a pénzt még nem adta vissza. Mennyi az az idő, amíg visszautalja? Nem kell valahol még kérni a visszautalást? Így ez az árú most a duplájába kerűlt, sajna elbénáztam.
Mit kell tennem?
Üdv. Pibácsi. -
aktív tag
-
apszi
őstag
Sziasztok!
Gyors kérdéssel fordulnék hozzátok, tuti ami tuti.
Refundot indítottam, amire reagált az eladó, hogy nem kapok vissza semmit, de én ezt nem szeretném elfogadni. Ott, ha rányomok a "reject all" opcióra (visszautasítva az eladó megoldási javaslatát), tovabbi 2 opciót kapok (számomra picit becsapósan) .1. Yes, I'm sure
2. No, keep my original proposalMelyiket válasszam, ha továbbra is szeretném a refundot?
Előre is köszönöm![ Szerkesztve ]
-
SunMount3r
nagyúr
Hello!
Megkaptam (egy fajta) csomag azonosítót, egy ilyen "UG...YP" típusút, meg nyílván azt is, hogy állítólag feladták a csomagot. De ahogy rákerestem itt Topic-ban ez még nem az "igazi" azonosító, hanem azt majd később kapom meg? Minden esetre a csomagkeresőkben rákeresve, azt írják, hogy nincs ilyen csomag a rendszerben. Szóval akkor ez így szokásos dolog és egyelőre várjak?
[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz SunMount3r #64968 üzenetére
A Yanwen keresőjében látod meg legkorábban a tényleges szállítási azonosítót. Ha megkezdik a szállítást.
-
kippedli
tag
Milyen szállítással kérjek egy csomagot ,hogy fixen az express one hozza? Postával ezer problémám van mindig, express one rendben ideér.
-
cof
veterán
válasz kippedli #64973 üzenetére
Ahol látsz 15-day delivery opciót az 99%-ban EO lesz mert másképp nem teljesíthető. Most 11.10$ a minimum rendelési összeg ennél. Így szoktam összelegózni kisebb tételeket és egybecsomagolják. Bár Aliexpress Saver Shipping rendeléseket is csomagolnak össze szorgosan. Ahol ilyen 2-3 hónap szállítási időt írnak az kerülendő, mert tuti valami 3. világbeli postán keresztül jön.
Eladó cuccok: https://bit.ly/cofcuccok
-
cof
veterán
Észrevettem ha egy eladótól rendelünk akkor nem számolja fel újra és újra a szállítási díjat. Van ahol csak egyszer és olyan is, hogy egy átlagot számol. Ez üdvözlendő fejlesztés.
szerk.: nem mindegyik eladónál van ilyen még sajnos
[ Szerkesztve ]
Eladó cuccok: https://bit.ly/cofcuccok
-
Ironizer
tag
Elolvastam az összefoglalót, de vmi még mindig nem tiszta számomra:
"Lényeges szempont hogy a Magyar Posta a hozzájuk EU-n kívülről érkező küldemények esetén vámolási tevékenységet végez (adminisztrációs kötelezettsége van) és ezért díjat kér. Itt néha még áfa beszedése is szóba jöhet, bővebben lejjebb a 7. pontban.
Ha a Magyar Posta EU-n belülről kapja meg (EU-s nyomkövetési számmal) akkor persze nincs vámolás téma és díj.""AliExpress Saver Shipping - Nyomkövetés nem biztosítva, de szokott kapni EU-s postai azonosítót."
Ez azt jelenti, hogy AliExpress Saver Shipping-nél, ha kap EU-s azonosítót, akkor a Magyar Posta nem fog vámolást végezni, tehát el lehet kerülni azt a párszáz ft-os költséget, amit emiatt rádobna?
-
Topikgazda
válasz Ironizer #64979 üzenetére
Ez Ha a Magyar Posta EU-n belülről kapja meg (EU-s nyomkövetési számmal) akkor persze nincs vámolás téma és díj."
egyenlő ezzel
AliExpress Saver Shipping-nél, ha kap EU-s azonosítót, akkor a Magyar Posta nem fog vámolást végezni, tehát el lehet kerülni azt a párszáz ft-os költséget, amit emiatt rádobna?
-
SunMount3r
nagyúr
Hoppá, ezt a hsz.-edet most olvastam el csak igazán jól. Ezek szerint, ha ezt tuti "jól benéztem" és biztosan kell majd ÁFÁ-t fizetnem külön a küldeményre? Azt hittem, hogy az Ali-s Shop-jukból azért lehet drágább minden, mert "Ali-s", tehát, hogy az drágítja meg valamiért (jutalék, vagy a Shop fenntartása, vagy valami ilyesmi). Meg ugye szintén "valamiért" azt hittem, hogy ha saját Shop-jukban rendelve is fizetem az ÁFÁ-t automatikusan, de akkor ez biztosan nem így van?
[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz SunMount3r #64982 üzenetére
Nem lesz olyan szöveg és tétel hogy VAT included amikor fizetsz, szerintem.
Csak akkor szed be áfát ha van EU-s IOSS jogosultsága, de miért csináltak volna önálló EU-s adó regisztrációt amikor az AliExpress helyettük biztosítja és az nekik semmi + munkát nem jelent.
De ha már kaptál nyomkövetési azonosítót akkor abból kiderül hogy mire számíts.
Ha az AliExpress-es árnál olcsóbban meg tudod venni ugyanazt és EU-s azonosítóval küldik akkor ez is egy olyan cég amely valami módon elkerüli az áfás vámoltatást.
Azért az közel 30 %-os árkülönbség nem jutalék, lényegesen kevesebb az AliExpress által beszedett pénz az eladótól. Nem megy 10% fölé ha komolyabb forgalma van.[ Szerkesztve ]
-
SunMount3r
nagyúr
Akkor ami ezen a képen látható szöveg, hogy a "4PX registered-el" rendelve előbb az EU-ba küldik és csak onnan tovább, akkor valami Ali-s szállítási módra vonatkozik és biztos nem erre a "valamire", amivel a saját Shop-jukból rendelni lehet? Konkrétan VAT-ra vonatkozó szöveg nem volt/nincs a rendelés leadási oldalukon. (Meg itt ugye ebben szállítási módban, nem tudtam, hogy ezek össze vannak benne keverve és hogy a "Tax-included" itt nem azt jelenti, amire gondolna az ember).
-
LouiS22
veterán
válasz SunMount3r #64984 üzenetére
A szöveg egyértelműen fogalmaz, bár kimaradt egy 't az angol szövegből (meg nem is helyes nyelvtanilag, de ez most lényegtelen): Aliról rendelésnél ott a buyer protection. Ha meg gyorsan kell, akkor 4PX, eljön EU-ba valahogy, és átadják a helyi postának kézbesítésre. Ez véleményem szerint egyenértékű azzal, hogy postai továbbításra kerülve automatikusan menni fog vámra. Nekem az utolsó ilyen rendelésem kb a váltásnál jöhetett, ott valamelyik balti államban léptették be és MPL hozta házhoz, akkor mondjuk nem kellett fizetnem, de ez egyrészt rég volt, másrészt ne vedd készpénznek.
[ Szerkesztve ]
Mielőtt kérdezel, nézd meg az 1. számú hozzászólást, vagy használd a keresőt, azért van!
-
Topikgazda
válasz SunMount3r #64984 üzenetére
Ha nem volt más opció a Select Express-nékl csak a ez a Yanwen Priority akkor a 4PX nem jön szóba, az egy másik logisztikai cég. Így amíg nincs elküldve addig nem igazán lehet kideríteni a nyomkövetési azonosító nélkül hogy akkor lesz-e itthon fizetnivalód.
-
stomi61
tag
Sziasztok!
Nagy mágus az egyik eladó.
Négy órával a feladási idő letelte előtt bekért egy EO tacking számot, de azóta sem adta fel a terméket.
Szívem szerint lemondanám a fenébe, de már nem lehet.
Azt hittem, hogy leketyeg az idő, aztán automatice megoldódik.
Természetesen az üzeneteimre nem reagál, csak az automata szabványszöveg ugrik fel.
Pedig már rendeltem tőle és 97% feletti az értékelése.
Vajon innentől meddig húzhatja a feladást? -
Pityu99
tag
válasz stomi61 #64987 üzenetére
Bármeddig. Majd 10 nap múlva (asszem ott körül engedi az Ali) indíthatsz dispute-ot és visszakapod a pénzed, ha nem mozdul meg addig. Sajnos én is jártam már így kétszer is. Nem elég, hogy kivárod a feladási időt, de utána még várj tizenX napot, hogy egyáltalán dispute-ot tudj indítani. Csak nem értem a kínait sem, hogy mi a jó ebben nekik, hiszen pénze ettől nem lesz.
[ Szerkesztve ]
-
Pityu99
tag
válasz Hopkins_001 #64989 üzenetére
Ha meg mégsem és kapja az 1 csillagot, akkor meg ő van felháborodva.
-
stomi61
tag
válasz Pityu99 #64990 üzenetére
Már most borítékolom az 1 csillagot. Legalább visszaböföghetett volna, hogy jelenleg nincs neki, de válaszra sem méltat.
Ráadásul egyszerre rendeltem két dolgot, hogy biztos csomagolják össze.
Az ECSCCA már elindult, úgyhogy megint utálni fognak a helyi postán.[ Szerkesztve ]
-
Dayco
tag
Sziasztok. Kisebb értékű elektronikai terméket vásároltam Aliexpressről, amely 15 napon túl de 90 napon belül meghibásodott. Mivel dispute-t már nem tudtam indítani, ezért felvettem a kapcsolatot a kereskedővel üzenetben. A hibát jól láthatóan, egyértelműen levideóztam és ennek alapján kértem az eladót a termék árának visszafizetésére. Az eladó azonban folyamatosan csak 2-3 naponta válaszol, akkor is csak valami totál semmitmondó-semmitérő egymondatos használhatatlan választ ad, mintha csak valami robottal beszélgetnék kb (pl. olvassam el a termék leírását stb.) Én folyamatosan megtartottam az illedelmes kulturált hangvételt. Az eladó nagy forgalmat bonyolító kereskedő, és egyébként a termék leírásában is szerepel hogy 1 év garanciát vállalnak rá.
A kérdésem az lenne, hová fordulhatok következő lépésben a visszatérítés érdekében, mert ilyen érdektelen eladóval még soha nem volt dolgom. Paypalon fizettem, de ezt a lehetőséget hagynám utoljára, ha lenne más is. -
Topikgazda
Ha PayPal-al fizetted eredetileg akkor ott dispute indítás, bár hozzáteszem ilyen garanciális dologra nem szokott vonatkozni, ha az eladó válla visszaküldés fogadását XX napig akkor arra igen, de próbálkozhatsz, egyébként meg nem tudsz sehova fordulni.
A garanciás téma csak a vevő és az eladó dolga, az AliExpress ebbe már nem csinál semmit. Náluk a vásárlás lezárásától számolt 15 napig lehet reklamálni.[ Szerkesztve ]
-
Jar
tag
válasz pibácsi #64962 üzenetére
Törölt megrendelésemre az Ali 2-20 napos visszautalási határidőt ígért (ha jól emlékszem), a bankomnál 1-2 nap volt a zárolás és tényleges utalás közötti idő. Összegezve kb. 10 napot kellett várnom, de ebben volt némi holdújév ünnep is.
https://youtu.be/UL7yJtYR_kw?si=5II7Zro1GjkXewT3
-
andris5
tag
Sziasztok!
Nem kaptam meg egy csomagot és szeretném intézni a visszatérítését. A csomag tartalma 7 db festék volt mely értékének másfélszerese volt az egyenként külön-külön felszámított szállítási díj (egy festék ára kb 611 Ft és a hozzá tartozó szállítás darabonként 1100 Ft).
Sajnos egyesével, termékenként tudom csak nyitni a disputot. Van rá mód hogy az egész csomagra egyszerre nyissam és ne kelljen mindenhol le irkálnom hogy mi tényállás?Ez a kérdés lenne fontosabb:
A visszatérítést csak a termékre ajánlja fel. Van lehetőség a teljes árat ami a szállítást is tartalmazza visszaigényelnem (Enter an amout: minHUF 4.28 - maxHUF 611.48)?Ez valami ügyeskedés lenne, szándékos?
Köszönöm szépen a segítséget!
andris5 -
cof
veterán
válasz andris5 #64995 üzenetére
A csomag tartalma 7 db festék volt mely értékének másfélszerese volt az egyenként külön-külön felszámított
Ilyenkor érdemes az eladóval egyeztetni mert hátha tud beállítani egyedi árat. De sokan trükköznek azzal, hogy a termék olcsó és a postaköltség magas. Másoknál meg a termék ára annyi free shipping-el mint a trükközősnél pk-val együtt, viszont így előrébb sorolodik ár szerinti rendezésnél.
Sajnos egyesével, termékenként tudom csak nyitni a disputot. Van rá mód hogy az egész csomagra egyszerre nyissam és ne kelljen mindenhol le irkálnom hogy mi tényállás?
Nincs. CTRL+C + CTRL+V.
A visszatérítést csak a termékre ajánlja fel. Van lehetőség a teljes árat ami a szállítást is tartalmazza visszaigényelnem (Enter an amout: minHUF 4.28 - maxHUF 611.48)?
Letelt már a szállítási idő? Azaz a 90 nap és Finished a státusz? Addig nincs értelme ügyet nyitni mert úgyis azt dobják be, hogy úton van. Ha csak nincs valami megdönthetetlen bizonyíték az ellentétére a nyomkövetésben.
[ Szerkesztve ]
Eladó cuccok: https://bit.ly/cofcuccok
-
andris5
tag
Köszönöm a segítséget! De van command c és v, csak hát egyszerűbb lett volna... Azért gondoltam, hogy jobb lenne egyben mert feltöltöttem volna egy képet – azt kizárva hogy egy balkáni ügyeskedi –, más forrásból megvettem hasonló termékeket, ugyanazon színeket.
Letelt már a szállítási idő? Azaz a 90 nap és Finished a státusz? ...
Igen, letelt (Estimated delivery date: Jan 25, 2023). Sőt korábban már akartam jelezni nekik a problémát de akkor ez az üzenet fogadott: Latest tracking available. If you don't receive your order by 2023-02-01 01:58:24, you can apply for a refund (ekkor jan 25 volt).
Annyit vettem észre hogy – nem én – átállították Finished státuszra. Nem kaptam meg a csomagot, én biztos nem vettem át. Rendeléskor csak ilyen típusú szállítás volt: Tracking Unavailable. Nem hiszem hogy tudják merrefelé lehet vagy bárki átvette volna.
THX!
-
cof
veterán
válasz andris5 #64997 üzenetére
Annyit vettem észre hogy – nem én – átállították Finished státuszra.
Ez a normális, Finished státusztól számítva van 15 napod ügyet nyitni de már beugrott, hogy írtál ide múlt héten ezzel kapcsolatban.
Milyen indokot választasz, hogy csak a termék árát akarja visszadni?
Ezt kellene:
[ Szerkesztve ]
Eladó cuccok: https://bit.ly/cofcuccok
-
Dayco
tag
Köszi, visszaküldeni semmiképp nem szeretném, mert hasonló esetben jártam már úgy hogy azt is figyelmen kívül hagyta, csak szenvedhettem a postával is még (+annak a visszatérítésével) - és még a rossz termékem is elveszett. Szetintem itt is hasonló törtenne mivel teljesen passzív az eladó.
Ez azért eléggé rossz, hogy tehet ilyet bármikor az eladó hogy gondol egyet és nem törődik a garanciával, én meg még egy negatív értékelést sem tudok már neki írni, se jelenteni se semmi.
-
Zirowe
nagyúr
Sziasztok, alis rendelés amire áfát fizettetett velem a posta.
Eddig oké, bár ugye alinak megfizetve.Most jött meg ténylegesen a csomag, rajta hatalmas pecsét, hogy aliexpress vat paid, ioss számmal, így még nem is kaptam csomagot.
Ezt nem kellett volna figyelembe vennie a postának?Írjak alinak és postának is ahogyan az összefoglalóban szerepel?
We've jumped way beyond the Red Line. Limited supplies. Limited fuel, and now no hope! But I promise you one thing. On the memory of those lying here before you, we shall find it. And Earth will become our new home. So say we all!
Új hozzászólás Aktív témák
● Nézd meg a téma Összefoglalót!
● Használd a gyorskeresőt (jobb felső sarokban van) a kérdés feltevése előtt, előfordulhat, hogy van már rá válasz.
● Ha mégsem találtad meg a választ, kérdezz!
● Ha konkrét termékkel kapcsolatos a kérdés, akkor add meg a linkjét is.
● Ha szállítással kapcsolatos a kérdés, akkor add meg a nyomkövetési azonosítót is.
● A topikban hirdetni nem engedélyezett.
Vám- vagy adócsalással, az AliExpress szabályainak kijátszásával kapcsolatban tilos tanácsot adni vagy kérni a fórumon!
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Microsoft Excel topic
- Fujifilm X
- Renault, Dacia topik
- OLED TV topic
- Építő/felújító topik
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- További aktív témák...