- MIUI / HyperOS topik
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Elnéztük a mai dátumot
- Mobil flották
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- Honor 90 - modellalkat
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Samsung Galaxy Watch5 Pro - kerek, de nem tekerek
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Google Pixel topik
Hirdetés
-
Computex 2024: dedikált NPU-val menedzselné a VGA-t a PowerColor
ph A gyártó megoldása hardveres, de kérdés, hogy nem volna-e a célra elég a jó öreg szoftver.
-
Újabb államok perelik az Apple-t, mert sok pénzt szed ki a vevőkből
it Négy újabb amerikai állam csatlakozott az USA Apple ellen indított, monopolellenes peréhez.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
izomman1
senior tag
válasz izomman1 #3987 üzenetére
180 fokos Gameplay Oculus Touch al (csak hogy lásd az ember mennyire mozog Vive hoz képest és elég lenne e?) :
Láttam egy videót, ahol az Oculus os fickó nyilatkozta főleg ezeket a gameplay mehanikákat akarja az Oculus nyomni (elől két kamera ) , mivel erre van „szerintük” a legnagyobb igény. (Hát mivel a Touch hoz alapból nem adnak többet nehéz lenne room scalet mindenkinek nyújtani). A room scale ról annyit mondott igen lehetséges Rifttel, de 3 vagy több kamerával és ez kísérleti jelleggel üzemel (tehát hívatalosan nem támogatott ilyen játékokat nem terveznének.)
[ Szerkesztve ]
-
izomman1
senior tag
válasz izomman1 #3990 üzenetére
Azért én is elgondolkodom néha megéri e ennyi pénzt ölni gépbe és headset be (mert rohadt sok) , de mindig arra jutok ha viszonylag vannak is kötöttségek ( nem annyira pixelmentes kép kábel és AAA teljes játék kevés van rá) akkor is arra jutok, hogy hiányozna a Vive .. Már a szívemhez nőtt a VR sima játékkal már nem is játszom..
-
Segal
veterán
válasz izomman1 #4002 üzenetére
A legkényelmesebben Assetto Corsa-ba lehet használni mert ott magába a játékba kell mindössze 1 számot egyszer átírni és eléggé látszik a különbség a többi játéknál sajna futtatni kell minden alkalommal a plusz progit és mindig át is kell írni a számot benne.
"Ez nem változtat azon, hogy tisztességtelen dolog botokkal felvásárolni 160-180e indulóáron a 3060 Ti-t, aztán 250e-ért árulni a HA-n." Ez miért lenne tisztességtelen? Te is meg bárki lesheti botokkal a boltokat, ugyanúgy meg tudod venni a cuccot azon az áron, mint a scalper.(1 házigazda válasz...)
-
törölt tag
-
Segal
veterán
válasz izomman1 #4013 üzenetére
50 dollár felett áfaköteles és 168 dollár felett vámköteles tehát ez beleférne áfamentesen is.
Ár meg mindegyik csomagra van írva de főleg a kínaiak előszeretettel írnak komolyabb csomagokra is 50 dollár alatti árat meg egy olyan tág kategória tárgynevet hogy a vámosnak fingja se legyen arról hogy mi van a csomagba pl számítógép alkatrész,"Ez nem változtat azon, hogy tisztességtelen dolog botokkal felvásárolni 160-180e indulóáron a 3060 Ti-t, aztán 250e-ért árulni a HA-n." Ez miért lenne tisztességtelen? Te is meg bárki lesheti botokkal a boltokat, ugyanúgy meg tudod venni a cuccot azon az áron, mint a scalper.(1 házigazda válasz...)
-
Segal
veterán
válasz izomman1 #4018 üzenetére
Én egyetlen egyszer futottam bele ilyesmibe (több mint 200 külföldi rendelésem alatt!!). Kaptam egy emailt a DHL-től hogy akkor adjam meg pontosan mi is van a csomagba, mennyibe került(számlát küldj), volt e szállítási díj stb és miután elküldtem jön a csomag és a kézbesítőnek fizetsz tulajdonképpen mintha utánvéttel rendelnél valamit csak itt már csak az áfát meg esetlegesen a vámot.
A DHL-től ilyet kapsz ezt be tudom másolni.Tisztelt Ügyfelünk!
Tájékoztatjuk, hogy a DHL Express Magyarország Kft. forgalmában küldeménye érkezett, vagy érkezni fog, melyet vámkezelni kell. Mellékelten megküldjük a küldeményhez tartozó okmányok másolatait.
Fuvarlevélszám: ****************
A csomag vámteher fizetés mellett vámkezelheto, melyet futárunknál készpénzben-, illetve bankkártyával rendezhet a kiszállításkor. Kérjük, hogy ezen a linken (kattintson rá) elérheto nyilatkozatot kitöltve, aláírva adja át a futárnak a küldemény átvételekor. Amennyiben nem a küldemény címzettje veszi át a csomagot, kérjük, hogy ezen a linken (kattintson rá) elérheto meghatalmazást kitöltve adják át a futárnak a csomag átvételekor.
Amennyiben a mellékelt számla nem az Ön által fizetett összeget tartalmazza, kérjük küldje el a helyes számlát is a vámkezeléshez! Kérjük jelezze, amennyiben az árut kereskedelmi forgalomban cég részére, vagy egyéni vállalkozóként kívánja vámkezeltetni!
A küldemény mielobbi kézbesítése érdekében kérjük, hogy az alábbiakban „X-el” jelölt infromációkat és/vagy okmányokat küldje meg részünkre a vamkontakt.hu@dhl.com e-mail címre:
x
Devizautalás-, vagy megrendelés visszaigazolás, esetleg PayPal igazolás (melybol látható, hogy mennyit fizetett)
x
Számla szerinti, pontos magyar árumegnevezésCímzett bejelentett lakcíme
A feladó pontos címe, mivel a számla nem tartalmazza azt
x
A termék származási országa, mivel a számla nem tatalmazza azt
x
Az áru értékén felül a fuvardíjat fizette-e, ha igen mennyitValamint kérjük, hogy Szíveskedjen az alábbiakban "X-el" jelölt nyomtatványokat is kitöltve és aláírva visszaküldeni részünkre. A nyomtatványok megnyithatóak, illetve letölthetoek amennyiben a szövegre kattint:
Nyilatkozat aceszulfám-kálium tartalomról
Nyilatkozat az aceszulfám-kálium származásáról (amennyiben egy adott termék tartalmazza)
Büntetojogi nyilatkozat a számlán feltüntetett kedvezményrol (Amennyiben kedvezményt biztosított az eladó)
Büntetojogi nyilatkozat (Amennyiben a küldeményben elektromos cigaretta utántölto is található)
Kérjük jelezze, ha az áru/áruk kettos felhasználású termékeknek minosülnek, vagy ha a behozataluk egyéb korlátozás alá esik! (Kettos felhasználású terméknek a polgári és katonai célokra egyaránt felhasználható áruk minosülnek.)
Tájékoztatjuk, hogy magánszemélyek részére, az áruk vámjogi szempontból való kiadhatóságának biztosításáért (a DHL Express halasztott fizetési és/vagy önadózói engedélyének használatáért) a megállapított közteher 2%-át, minimum 3.090,-Ft + ÁFA, maximum 23.175,-Ft + ÁFA összeget számlázunk ki küldeményenként.
Fehívjuk figyelmét, hogy a küldemény az érkezést követo 3. naptól raktárdíj köteles. A raktárdíj összege 4.200,-Ft + 30,-Ft/nap/kg + ÁFA. Válasz hiányában a küldemény a 14. nap után visszafordításra kerül!
Amennyiben küldeményét más kézbesítési címre kéri, mint ami a fuvarlevélen szerepel, kérjük, igényét e-mailben jelezze, a cimmod@dhl.com e-mail címre. A szolgáltatás díja 3.090,-Ft + ÁFA. Kérjük, egyéb szállítással kapcsolatos kérésével keresse ügyfélszolgálatunkat.
Felhívjuk figyelmét, hogy a módosított címre történo kézbesítés egy munkanappal meghosszabbíthatja a kézbesítési idot!
További vámkezelési szolgáltatásainkról, valamint a hozzájuk tartozó szolgáltatási díjjakról ezen a linken tájékozódhat – SCS árlista
Vámkezeléshez kapcsolódó további kérdéseivel forduljon vámcsoportunkhoz.
Köszönjük közremuködését!
"Ez nem változtat azon, hogy tisztességtelen dolog botokkal felvásárolni 160-180e indulóáron a 3060 Ti-t, aztán 250e-ért árulni a HA-n." Ez miért lenne tisztességtelen? Te is meg bárki lesheti botokkal a boltokat, ugyanúgy meg tudod venni a cuccot azon az áron, mint a scalper.(1 házigazda válasz...)
-
aerosmith
őstag
válasz izomman1 #3987 üzenetére
Uramatyám. Pár napig nem jövök fel és erre kiderül hogy a Vive képe a legjobb a világon.
Cégnél Vive van, otthon Rift. Hidd el mindkettővel eleget toltam, hogy nyugodtan állítsam, a Rift képe jobb mint a Vive.
Legfontosabb különbség a sweetspot mérete. (Sweetspot=az a képterület amit a fejed mozgatása nélkül, a szemed mozgatásával élesen látsz)
Riftnél ez lényegesen nagyobb, abból is látszik hogyha a Vive elmozdul (és el fog mozdulni mert egy bucó nagy kolonc a fejeden amit a gumicsíkok nem tartanak meg rendesen hacsak nem csutka feszesre szorítod) akkor a Vive egyből életlen lesz és igazgatni kell.
A Riftnél, ha elmozdul (bajosan mert könnyebb a cucc és jobb is a fejtartó része) akkor még ugyanúgy éles a kép.
A másik ahol észreveszed az a headset felvétele utáni igazgatás. A riftet felveszed, tolsz rajta egy picit fel vagy le és éles a kép használod amíg el nem fáradsz. Vivenál meg több ideig kell igazgatni és utána játék közben is gyakrabban kell visszatenni mert elmozdul és észreveszed.Viszont Viveon nincs godray. Riften meg van, na az viszont zavaró de nem annyira mint az életlen kép.
Van aki azt mondja a Viveon élettelibbek a színek nekem ez nem tűnt fel.
És igen mindkettőnek pixeles a képe a kijelző felbontásából adódóan. Riften valamivel kevésbé feltűnő a lencse miatt, de messzire nézve mindkettőn skubizni kell hogy lásd mi mozog a távolban. ARMA sniper küldetést nem VR sisakkal fogsz tolni, tuti.
Riften van ATW és ASW vagyis rosszabb vason is simábban fut vagy jó vason nagyobb felskálázással.
Eddig 1,5x-es ment simán mostmár 2x. Talán valamikor a Vive is utoléri mert csak le kell nyúlniuk a technológiát.Rift roomscale menni fog 2 kamerával is. Bárki bármit mond. És nem lesz rosszabb mint a Vive trackelése.
-
Raymond
félisten
válasz izomman1 #4042 üzenetére
dzsiizusz moder of krajszt:
Oculus Home per pillanat. Most mar vilagos miert van ott az amit linkeltel? Sima Google szindroma.
Lehet megbanom ezt hogy beirom, de azt hiszem abba lehetne mar hagyni. Megvetted a cuccot es kesz, tenyleg ennyire megbantad legmelyen hogy non-stop bizonygatni kell magadnak hogy jo dontes volt es nem dobtal ki 900EUR-t az ablakon? Ha hasznalod es elvezed akkor megerte. Ha nem, akkor meg ezek a hozzaszolasok es az orlodesed ugy alltalaban ugyse segit semmit. Max eladod es tulteszed magad azon amit buktal rajta.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
clyvejhamma
aktív tag
válasz izomman1 #4042 üzenetére
Ha követted volna az eseményeket az elejétől akkor tudnád, hogy nem rossz irányba indultak a mozgáskövetés kapcsán, hanem kifejezett cél volt a lehető legegyszerűbb működés! Ne legyen mozgó alkatrész ami könnyen elromolhat, alapvetően legyen passzív a rendszer. Ezért tökéletesítették a kamerás-infrás követést.
Alapvetően okuluszéknál a room-scale azért nem volt meghatározó, mert az emberek 90%-nak nincs akkora helye, hogy ki tudja használni. Ezért javasolják a 180 fok körüli játéktér kialakítását a fejlesztőknek. Azért azt be kell látni, hogy normális room-scale élményhez (hogy ne kocold le állandóan a falakat) kell egy min. 5x5-ös méretű helyiség. Kinek van erre lehetősége? Bútorok nélkül egy üres szoba, csak játszani?
A legnagyobb probléma a room scale esetén mégis az, hogy a fizikai/valós mozgás és annak virtuális megfelelője nem megoldott. Pl. ott vagy egy szobában, bejárkálod a saját szobádban, majd megállsz az egyik sarokban mert ott érdekes valami, ezután egy room scale játéknál vissza kellene battyogni a szoba közepére, hogy a következő helyiségben megint középen legyél...
Tudom, van virtuix omni, de ezek szerintem nagyon gyerekcipőben járnak még...
Persze vannak demók, játékok amik élvezetesek de azok a Touch-al sem lesznek sokkal rosszabbak...Bár nagyon jól kitalált és pontos rendszer a Valve-é, azért lehet olvasni nem kevés véleményt a trackelési hibákkal és az egyszer csak "úszni" kezdő kontrollerekkel kapcsolatban. Kíváncsi leszek 1-2 év múlva hány embernek kell majd kockát cserélnie a setupjában...
[ Szerkesztve ]
-
Chal
addikt
válasz izomman1 #4202 üzenetére
Szerintem meg továbbra sem érdemes elmenni a számok mellett. Se a HTC, se az Oculus, sem pedig a Sony nem csinált wireless headsetet. Vajon miért? Azért mert nem lehet ennyi adatot átvinni. Értsd ezt úgy, hogy a 4K/90fps is problémás lenne VEZETÉKEN perpill. Persze ez "csak" 2K, de ha ez érdemeben működne, akkor miért nem wireless még az összes monitor 2K-ig?
Ott a steamlink, aminek még a full hd is kihívás 60fps mellett, és jobbára nem is működik wifin, vagy ha igen, akkor nagy késleltetéssel (mindenhol a vezetékes csatlakozás ajánlott hozzá).
Erre jön egy kínai cég a semmiből, és hirtelen lesz 3-4Gbit wireless technológiája. Biztos elhiszem.
Valószínűleg jócskán butít valamit a cucc, ezért sem adja hozzá a HTC a nevét. Viszont baromi jó hype-ot lehet vele gerjeszteni, az meg jót tesz az üzletnek, pláne így karácsony előtt.
[ Szerkesztve ]
-
Raymond
félisten
válasz izomman1 #4205 üzenetére
Ez a cucc a kabelt akarja helyettesiteni. Felskalazas, reprojection es minden mas azelott tortenik hogy a kep kesz es ki van kuldve a HMD-re. Tehat a kabelen kimegy az osszesen 2160x1200@90FPS jel, ugyanez kell hogy atmenjen a wireless megoldason is.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Chal
addikt
válasz izomman1 #4207 üzenetére
Akkor ezt most oszd el kettővel, és annyit kell átvinni wireless. Ha ezt bárki meg tudná ma csinálni, akkor egyszerűen nem lennének kábeleink sehol, max táp.
Nekem az a tippem hogy betömöríti fullhd-be, és úgy tolja át. Az eredmény pedig egy rakás fos. A HTC ezért sem adja hozzá a nevét, viszont magamutogatás miatt azért jó beleállni a projektbe, mert marketing értékkel bír. Aztán mikor a legelső review csalódottan rommá fikázza, akkor meg lehet írni, hogy ja hát ez nem a miénk, hanem csak valami kínai 3rdparty, sorryka.
Én jobban kedvelem azokat a cégeket akik tudnak "nem"-et mondani valamire, amiről tudják hogy MÉG nem működik jól.
[ Szerkesztve ]
-
Raymond
félisten
válasz izomman1 #4207 üzenetére
Az a baj hogy nem erted a felskalazast. A Rift es a Vive mindig csak 2160x1200 pixelt kap a skalazastol fuggetlenul. Mindegy hogy 0.8, 1.0, 1.5 vagy epp 2.0 - mindig 2160x1200 pixel fog kimenni a HMD-re. A skalazas a subpixel pontossagon javit nem ad hozza a fizikai pixelekhez. Ugyanolyan mint a DSR az NV-nel vagy a VSR az AMD-nel, vagy a Resolutions Scaling mondjuk a Battlefield 1-nal. Mindegy hogy a jatekban milyen felbontas van beallitva a DSR vagy VSR-nel, a kijelzo azt a jelet fogja megkapni a kartyatol amit meg tud jeleniteni, tehat egy 1920x1080-as monitorra a kartyabol az fog kimenni meg ha a DSR vagy VSR segitsegevel a Windows-ban vagy a jatekban 2560x1440-at allitasz be. Ezek annyin fognak renderelni, de kimenet elott a kartya lekonvertalja 1920x1080-ra. Vagy a BG1-ben, ha a felbontasod 1920x1080 mert a monitor is annyi de a Resolution Scale 200% akkor a HUD 1920x1080-ban van renderelve, a "jatekter" pedig 3840x2160-ban es aztan leskalazva 1920x1080-ra amit blendel a HUD-al es kikuldi a kartyara/monitorra.
RGB jel a Vive es Rift-nal:
2160x1200 = 2592000 pixel x 3 (RGB) = 7776000 = 7.416MB x 90 (FPS) = 667MByte/s = 5.21Gbits/s
Ez vesztesegmentes tomorositessel legyen optimistan 2:1 arany igy 2.6Gbit/s savszel kell. Wifi-nel az adat sebesseg fele a jelsebessegnek, tehat megint ott vagy az 5.21Gbit/s-nel. Ezt meg 60Ghz-es osszekottetesben se kapod meg, talan 3.2Gb/s vagy 3.6Gb/s a max ha jol emlekszem.
Tehat a tomoriteshez valami jobb kell mint az atlasog 2:1 hogy ebbe beleferj. Ha MJPG akkor adsz a keslelteteshez, de ugy oszinten szolva mar a Wifi maga ad hozza, en inkabb a 15ms hozzaadott kesleltetesben hiszek amit megadtak mert annak van ertelme. Es ez nem keves, mert ez plusz megy ahhoz ami mar a tracking-bol adodik.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
ludi85
tag
válasz izomman1 #4254 üzenetére
A Raw Data tenyleg a legjobb! (meg) Egyetertek.
Meg a Doom lehet majd nagy durranas, ott a teleportot, egy gyors sprint formajaban probaljak majd megoldani. Mikozben A-bol B-be suhansz az ido lelassul majd. Biztos jo lesz, mar nagyon varomA masik dologgal is egyetertek, a roomscal-t tenyleg hanyinger nelkul lehet jatszani. A szimulatorokban (Project Cars, DCS Word) egy fel, 1 ora utan emelyegni kezd a gyomrom. Meg az ONWARD is necces neha, pedig amugy az nagyon tuti kis jatek. Csak ugye ott sem teleportalsz, hanem a touch bottom-mal mesz elore-oldalra meg hatra. Meghozza olyan iranyba, ahogy tartod a kezedet. Nehanyszor majdnem beleszedultem.
Szoval a Rift lehet a jobb gyomruaknak valo... (nem beszolasnak szantam)Szerintem mind kezdjuk el fikazni azokat akik szerint a VR szar dolog! Mennyivel jobb lenne
Mindenhol jó fiatalon, Kivéve a ravatalon!
-
izomman1
senior tag
válasz izomman1 #4263 üzenetére
Solus Project egy jó példa erre teleportálás + room scale van benne ( hagyományos mozgás opcionális) és gyakorlatilag képes voltam egy huzamban akár 4-5 órát is játszani 0 rosszullét nélkül..
Alice VR tolom most ott már elég nyögvenyelős mert nincs teleportálás benne.. 1 órától többet sajnos hiába akarok játszani nem bírja rendesen a gyomrom.. (utána egész délután érzed azt a valamit a gyomromba) vagy lehet levenni a mozgás sebességet slow ra , de akkor meg olyan tetű a mozgás, hogy 3 x annyi idő bejárni a területet vele... így sokszor ha kocsis részhez érek becsukom a szemem vagy a kocsi műszerfalát bámulom (egyenes haladásnál), hogy ne üssön ki a kocsis rész... vicc de ez van kár , hogy teleportálást nem tettek bele bár a kocsis részt amúgy se lehetne átugrani..
Egy trükkel próbálom átverni magam, ha közben egy helyben lépkedek (közben a touch al nyomom előre a mozgást ) mintha a való életben tenném.. Ez némileg kicsit segíteni szokott..[ Szerkesztve ]
-
Segal
veterán
válasz izomman1 #4267 üzenetére
Ez borzasztó egyénfüggő dolog. Nekem pl az első találkozásom a DK2-vel a hintás videó volt és egy pillanatig sem éreztem magam szarul sőt kifejezetten élveztem. Aztán lett egy saját DK2-őm utána meg CV1-em és egyikben sincs rosszullét, hányinger, bármi kellemetlenség, más meg izzad, szédül, émelyeg stb.
"Ez nem változtat azon, hogy tisztességtelen dolog botokkal felvásárolni 160-180e indulóáron a 3060 Ti-t, aztán 250e-ért árulni a HA-n." Ez miért lenne tisztességtelen? Te is meg bárki lesheti botokkal a boltokat, ugyanúgy meg tudod venni a cuccot azon az áron, mint a scalper.(1 házigazda válasz...)
-
Raymond
félisten
válasz izomman1 #4481 üzenetére
A ket ellentetes sarokban ugyanugy mukodik mint a Vive, de egyelore nem ott vannak Es majd feljebb is kell raknom oket, most csak fejmagassagban vannak, de az ellentetes sarok felallasnal tobb ertelme van feljebb rakni es jobban ledonteni mert a ketto egyutt lefedi a teruletet felulrol is a 70 fok fuggoleges teritessel.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Raymond
félisten
válasz izomman1 #4494 üzenetére
"Ami szintén látszik és beigazolódott, hogy ha van mondjuk egy 2,5 *2,5 M es szobád akkor még ha 3 szenzorod is van az Oculushoz a teljes szobát nem tudod lefedni legalább is a hivatalos rajz szerint mert kell a szenzoroktól távolság ."
Ez egy baromsag, miert kell megint visszamenni ide? Ezt mar eljatszottuk par honapja. Hogy lehet az hogy nem birod megerteni hogy lefedi? Vizszintesen 100 fok es fuggolegesen pedig 70 fok. Nincs ertelme azt meg egyszer szoveggel eljatszani, normalis embernek vilagos hogy ez lefedi mondjuk a 2,5x2,5 szobat. Te azt mondod nem, akkor kerlek menj es rajzold le papirra vagy Paint-be vagy valaho hogy szerinted hogy nez ki es miert nem fedi le. Egy minimum szintet kene mutatnod hogy ezeknek a diskuraknak itt ertelme legyen.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
veterán
válasz izomman1 #4499 üzenetére
Átkozottul nem mindegy hogy ez volt a maximális méret, ennél nagyobban már nem működött (pedig próbálta), vagy csak simán ez volt a kísérleti méret, de nem próbálta nagyobban. Csak még mielőtt bármi következtetést levonnál a 1,5x1,5 méterből.
Azt már több különálló forrás is megjegyezte, hogy a touch maga valamivel pontosabb, nem "zizeg" a kontroller.
Cshavez: amúgy meg sosem az lett mondva hogy a Touch lemossa a pályáról a Vive kontrollerét, hanem arra lett felhívva a figyelmetek, hogy vakon nem kellene azonnal temetni, hónapokkal a megjelenés előtt hogy egy fos. Úgyhogy a kérdés inkább felétek irányul? Na tényleg fos? Tényleg nem használható, működésképtelen hulladék? Na ugye hogy nem.
[ Szerkesztve ]
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
veterán
válasz izomman1 #4501 üzenetére
Én nem tesztelek le semmit, nekem nincs, ha jön velem szembe ilyen teszt (akár itt, akár máshol), természetesen megnézem, de nem állok vigyázban hogy az egyik vagy a másik orrába dörgöljem hogy "íííí gyáááá". És nem fogalmazok szándékosan provokatív módon, mint Cshavez tette, mivel ezzel sosem lehet normális társalgást indítani.
de részemről is befejeztem. biztos lesz több ilyen teszt, amikor az emberek nagyobb mennyiségben hozzájutnak, vagy megunják az eddigi felállást és elkezdenek kísérletezgetni.
Cshavez: ezt mi is meg tudnánk tenni.
#2: kérdés melyikből tudnánk többet előhúzni (ne kezdjük el). Csak mert amióta rendszeresen ebbe a topicba járok (nagyon nem most kezdődött, annak ellenére hogy nem írok olyan gyakran ide), inkább az ocululus oldaláról való védekezést tapasztaltam, mintsem a támadást. Mert volt már minden szar, a szemüveg, a kamera, stb. Nem igazán az a kép jött le hogy szegény Vive-osok el vannak nyomva a gaz Oculusosok által. Sőt.[ Szerkesztve ]
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
Raymond
félisten
válasz izomman1 #4499 üzenetére
Mondom, rajzold le, ne linkelj mast. Foleg olyat nem amit lathatoan nem is ertesz. Az 1,5mx1,5m play area nem azt jelenti hogy nem fedi le az egeszet hanem azt hogy az a biztos resz hogy ne vagd bele a kezed a falba/butorba/akarmibe. Mondom, ha akarnad akkor mar talaltal volna ra barmennyi bizonyitekot hogy mukodik nagyobb tavolsagokon is es egy kis logikaval vagy alap matematikaval azt is tudnad hogy a 100x70 fok FOV konnyen lefed egy 2,5mx2,5m teruletet a ket ellentetes sarokbol. Nekem mindegy, en siman hasznalom a 2x2,5m teruleten es te meg gondolsz amit akarsz.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
clyvejhamma
aktív tag
válasz izomman1 #4508 üzenetére
Valaki akinek van Vive-ja is már nézegeti a 3 szenzoros trackinget.
Elég jónak tűnik...[ Szerkesztve ]
-
clyvejhamma
aktív tag
válasz izomman1 #4517 üzenetére
Szerintem ha elégedett vagy a Vive-al, akkor nem érdemes váltani.
Igen, valamivel könnyebb, kényelmesebb a Rift, jó, hogy ott a füles és nem kell bénázni még külön azzal is.
Igen, már 10 perc után is nyomot hagy az arcon a Rift, pedig nincs is megszorítva....
"Godray" zavaróbb a Riftben, Vive-nál koncentrikus körök formájában jelentkezik, a Riftnél meg mintha fénycsóvát bocsátana ki az objektum. Egyértelmű hátrányban van itt a Rift!
A látómező érdekes kérdés, van aki azt mondja egyforma, van akinek a Vive-é nagyobb, van akinek a Rifté. Valószínűleg az eltérő arc anatómia és a különböző szem pozíciók miatt mindenki kicsit máshogy tapasztalja.Vive tracking technikája összetettebb, távolabbra is pontosan követ, a Rift követésének vannak fizikai korlátai, de egy normál méretű szobában mint olvashattuk szinte tökéletesen működik. A Rift full "passzív", talán strapabíróbb, időtállóbb a technikából adódóan, a Vive-nál idővel szerintem lesznek gondok a lighthouse station-ökkel. Mozgó alkatrészek, motorok...A fejlesztések is ez irányban haladnak a Valve/HTC berkein belül: kisebb, olcsóbb boxok, egy motorral a mostani kettő helyett. Gondolom nem véletlenül.
Szoftveresen a Rift jobban tápolt (ASW, ATW), ez sem egy lényegtelen dolog.
[ Szerkesztve ]
-
clyvejhamma
aktív tag
válasz izomman1 #4520 üzenetére
Igen, HDMI-t ajánlatos kikapcsolt állapotban dugogatni!
(#4521) suniland:
A Vive-nál a két base station folyamatosan pásztáz lézerfénnyel, x, y tengelyen. Ezeknek két külön motor van, az egyik fel-le mozgatja a lézert a másik oldalra. Ezt próbálják most egybe gyúrni, hogy kisebb, hatékonyabb, olcsóbb egységeket gyárthassanak. -
suniland
csendes tag
válasz izomman1 #4526 üzenetére
Termeszetesen nem provokacionak szantam, de azert jol latom az aranyokat? Igazabol csak nem latom, hogy miert hatraltatja magat az Oculus ezzel, hogy tobb szenzor kell es kisebb helyre.
Tehat
1. vagy azert mert kevesbe gondoljak, hogy az embereknek van nagyobb teruletuk, es inkabb ulve vagy siman allva de nem mozogva akarjak haszanlni a VR eszkozoket
2. nem akarjak elloni a puskaport az elkovetkezo evekre, amikor ujabb fejleszteseket akarnak bemutatni, akkor ott lesznek a "forradalmi" megoldasok, hogy 5x5 m-es bejarhatosag is lesz 2 szenzorral.
Tovabra sem provokacio, csak nekem a 2. tunik valosnak. Mert szerintem az embereknek van igenye nagyobb szabadsagra a VR terben.Viszont ha az elkovetkezendo evekben beigazolodik a 2. pont amit irtam, akkor meg felek, olyasmi lesz mint most az Apple eseteben, hogy lassabban jonnek ki a regi-uj forradalmi megoldasok.
Nem provokacio ez se, mert Apple IPhonom van mar kb 8 eve es nem cserelnem le semmiert sem. Csak hianyolom azt a foylamatos innovaciot, a termekekbol amihez az elejen hozzaszoktattak. Es nem szeretnem ha VR fronton is ez lenne.Azert is foglalkoztatnak ezek a kerdesek (es hogy masok hogyan latjak, vagy hogy masok ravilagitsanak olyan dolgokra amire nem gondoltam), hogy melyik a jobb legalabbis szamomra, mert szeretnek minel hamarabb sajat rendszerbe beruhazni es ez egy nagy dontes.
virtuall.hu - érdekelnek már ma a jövő technológiái, mint pl a VR
-
clyvejhamma
aktív tag
-
izomman1
senior tag
válasz izomman1 #4547 üzenetére
Apropó időleges exclusivitás..
Ti tudjátok egyes Oculus exclusive játékoknál kb . mikorra jöhetnek a Vive os verziók? fél év - 1 év?
Bár valamelyik kifejezetten ujjak használatára épül ahhoz majd kelleni fog a touch koppintása a Vive részéről.. (nem véletlenül dolgozhatnak rajta.) -
izomman1
senior tag
válasz izomman1 #4551 üzenetére
Más: Arizona Sunshine esetén olvasom csak intel procival indult el. De már elindul mással is ? Mert nekem csak egy FX 8350 es procim van igaz meghúzva 4,7 GHZ ig... félek gyengus lesz hozzá vagy egyáltalán elindul a legutolsó pach a proci exclusivitást kivette? Azért nem semmi, hogy proci exclusivitást is már beletesznek egyes játékokba ... Sajna jelenleg nincs többlet pénzem jobb procira váltani.. De eddig nem is volt gondom a HTC Vive és AMD procim kombójával..(GTX 1080 al használom bár tudom lehet CPU limitem azért)
-
Raymond
félisten
válasz izomman1 #4548 üzenetére
Ez jatektol fugg. Az Oculus Studios jatekok meg gondolom soha. Nemhivatalosan mar mukodik mind: [link]
#4551: ott valamit felreertettel. Annyi van hogy a gombkiosztas mas igy lehet nem olyan egyszeru az iranyitas.
#4552: valami olyasmi volt hogy az egyik mod (Horde?) csak i7-tel ment, de ezt mar patch-eltek es megy mindenen. Az Intel adott penzt fejlesztesre anno ezert volt igy, de mar feloldottak.
[ Szerkesztve ]
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
veterán
válasz izomman1 #4882 üzenetére
Te arra a reprojection technikára alapozol, amire mind a vive, mind a rift fejlesztői azt mondják, ez csak a végső biztonsági háló, ami a röccenéseket és a hirtelen felmerülő problémákat igazítja ki, nem szabad, sőt tilos csak erre hagyatkozni, mert akkor végképp nincs semmi, ami kisegítse a rendszert, ha annyira túl van terhelve hogy ténylegesen már csak ezek a technológiák tartják végig a víz felett az appot.
"Valamint még ezen kívül GTX 10 es szériákba ugye plusz támogatás több kép alkotására direkt VR ra tervezve, ha azt a programozók kihasználják még nagyobb teljesítményre képes."
Ilyen-olyan gpu oldali kisegítő technológiák pedig már eddig is voltak amd és nvidia oldalon is, de ha ez nem automatikus, akkor a fejlesztő nem nagy eséllyel fogja használni, mert egyelőre nem a sokszáz fős csapatok készítenek vr appokat.[ Szerkesztve ]
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
veterán
válasz izomman1 #4885 üzenetére
"Én csak azt mondom a tapasztalatom az, hogy a GTX 1080 -asom bírja a 4 K már most is... a legtöbb játéknál."
Mármint úgy érted, reprojekcióval életben tartva. Tehát ez nem az a felbontás, ahol bírja a gép a 4k 90 fps-t, hanem azt, ahol még a biztonsági háló mellett kinyögi azt a tempót, ami szükséges. Mintha mankókerék vagy ideiglenes pótkerék lenne a kocsidon, és mondanád hogy ez így ugyanolyan jó mint a normál kerekek, elvégre megy a kocsi vele. 4k 90 fps-t komoly játékokban nem igazán gyakran bírja a 1080-as, saját tapasztalataim szerint. Reprojekcióra hagyatkozni, és bízni abban hogy a 4k 45 fps is elég, mert majd a reprojekció megoldja, olyan, hogy bármi oknál fogva kapsz egy sűrűbb jelenetet vagy csuklik egyet a gép, máris jön a fejfájás meg a hányinger, mert már a biztonsági hálódat vágtad magad alatt.[ Szerkesztve ]
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
-Solt-
veterán
válasz izomman1 #4885 üzenetére
Csak egy példa... a 980Ti-m 1080p-ben simán tartja ETS2 alatt a fix 60 FPS-t ultrán 400%-s scaling mellett. Oculus alatt 100-150%-s scaling esetén is beesik 45(!) FPS alá.
A másik dolog... adott egy kijelző, aminek a képét egy lencsén keresztül nézed. Szerinted mit fogsz látni, ha nem a natív felbontáson használod?
[ Szerkesztve ]
www.smart-bus.hu
-
Raymond
félisten
válasz izomman1 #4887 üzenetére
A lens distorsion miatt a Vive es a Rift is eleve nagyobb felbontasban renderel mint a kijelzo(k) fizikai felbontasa. Peldaul a Rift-nel egy jatek alapbol 3060x1761 felbontasban renderel (a ket szem egyutt), ez a kep van utanna az SDK/runtime alltal torzitva majd kikuldve a HMD-re ahol a lencsek visszaallitjak amilyenre kell. Az eleve 5MPixel+ es egy sima 1.5 supersample szorzoval itt mar 12MP-rol van szo (4590x2642) ami joval a 8MP felett van amit a 4K-nal (3840x2160) latsz.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
-Solt-
veterán
válasz izomman1 #4891 üzenetére
A szemed biztos, hogy csal... ha hivatkozol valamire, azt nem árt konkrét számok alapján tenni, mert így magadat is "félreviszed". Nekem egy Logitech G13 képernyőjére vannak kitéve a GPU adatok, FPS értékek (az orromnál lévő kis résen szoktam kandikálni) és ez alapján azt kell mondjam bizony még a jelenlegi OR felbontásától is keményen megizzad egy 980Ti szintű kártya. (szimulátorok alatt) Az ETS 2 példájánál maradva, jóval szebb lehetne a képe még a mostani felbontás mellett is, de egyszerűen nem bírja a GPU még a 45 FPS-t sem, nemhogy a 90-t, ami azért érezhetően jobb lenne.
Monitornál is nagyon látni, ha nem natív felbontáson megy, most ezt képzeld el úgy, ha még az adott képet egy lencsével nagyítod. Arról nem is beszélve, hogy a Rift felbontását most sem lehet állítani, kétlem, hogy a jövőben ezen változtatnának.
Az, hogy 2D-ben melyik játékra mekkora supersampling-t tudsz tenni, sajnos nem sokat jelent a VR szempontjából. Lásd ETS2 példám fentebb.
@Cshavez:
www.smart-bus.hu
Új hozzászólás Aktív témák
- CTO ÚJ Bontatlan MacBook Pro 16 M3 Pro 12CPU/18GPU 18GB/1TB SSD Magyar billentyűzet Azonnal átvehető
- ÚJ BONTATLAN Apple Watch Series 8 S8 41-45mm Azonnal Átvehető DEÁK TÉRNÉL 1 Év Apple Garanciával.
- Új APPLE AIRPODS PRO 2 GEN USB-C bontatlan aktiválatlan 1 év garancia AZONNAL ÁTVEHETŐ Deák Térnél.
- BONTATLAN Új Iphone 15 és 15 Plus 128-512GB 1év APPLE garancia gyári független Deák AZONNAL Átvehető
- BONTATLAN Új Ipad 2022 10th Minden szín 1 év hivatalos Apple Garancia AZONNAL ÁTVEHETŐ DEÁK TÉRNÉL.
- G - i3 - i5 processzorok - S1155 - 6 hónap garancia - számla - több darab
- Sony Playstation 4 Slim PS4 Slim, Goldhen 9.00FW 2 kontrollerrel
- Samsung Galaxy S23 Ultra, 1 hetes! Garancia 2027.06.05.!!!
- Keresem Ps5 Digitális vagy Lemezes verzió
- LEÁRAZVA!! Apple Watch Series 9 41 mm, LTE, bontatlan gyári doboz!