- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Samsung Galaxy Z Flip5 - ami kint, az van bent
- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- iPhone topik
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Apple AirPods Pro (2. generáció) - csiszolt almaságok
- Megjelent az iOS 17.4, minden idők egyik legfontosabb iPhone-frissítése
- DIGI Mobil
- Vodafone mobilszolgáltatások
Hirdetés
-
Snapdragon 8-as szériával várhatók a Honor 200-ak?
ma A Honor 200 állítólag a 8s Gen 3-at, a 200 Pro változat pedig a 8 Gen 3-at használja majd.
-
Premier előzetest kapott a V Rising
gp Napokon belül befut a teljes PC-s kiadás, az év során pedig megkapjuk a PlayStation 5 változatot.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
Márton
nagyúr
válasz Menthirist #4241 üzenetére
Ezt a 30-45-60 fps-t te hoztad be, én egy szóval sem említettem.
A latency-re utaltam relax téma esetén, hogy +15ms még jó lehet nyugis témákhoz.Emlékszem, mikor meglátogattam a vidéken élő nagymamámat, azt mondta: "fiam, egy napon még emberek fogják pazarolni az idejüket arra, hogy elolvassák amit írsz"
-
Vismajor01
addikt
-
ludi85
tag
válasz Vismajor01 #4252 üzenetére
Hali,
Nem vagyok szaki, de ugylatom az okosabbak nagy vitaban vannak Viszont en is probaltam a Samsung Gear-t. Szerintem eleg jo. Bar e-mellett csak 2 gagyibb 20 euro korulit probaltam, de lenyegesen szebb kep volt rajta. Persze tudom a telefontol is fugg.
En ha Galaxy-m lenne, biztos a Gear-t vennem hozza.Mindenhol jó fiatalon, Kivéve a ravatalon!
-
izomman1
senior tag
válasz Menthirist #4249 üzenetére
"Meg amikor vakon elkezdtétek tényként kezelni hogy 18 szenzor nélkül szart sem ér a Rift."
Vakon?
Olvasd el ezt:3 szenzorral tesztelték nem én találtam ki ők írják:
"There’s another issue, too. In our brief testing period with a preliminary version of the 360-degree Touch and Rift use, we found that even with three cameras, it wasn’t an entirely smooth operation. There were still periods, particularly when faced between a front camera and the rear camera, where gestures and tracking cut out. It didn’t happen often, but when it did, it was disorienting, and we had to turn one way or the other solved the issue."
Hátrányként említik a cikk végén:
Lows
360-degree still lacking
Oculus hivatalos komunikációja, hogy főleg elől két kamera beállítást támogatják (180 fok ) erről is több videót beadtam (hivatalos képviselők mondják), illetve arról hogy a room scale kísérleti módban lesz elérhető.
Ezek mind tények nem kitalációt tévképzeteket írok. Ha lesz nektek december 6. án akár több szenzoros cucc ezeket az eddigi interneten fellelhető teszteket nyilatkozatokat megcáfolhatjátok... Természetesen.... Legyen úgy nekem azzal se lesz semmi bajom, csak az igazság érdekel az üggyel kapcsolatban..
A Wireless HTC megoldás is lehet működik majd tökéletesen lehet nem nincs bizonyítva teszt se készült róla értem a kétkedést és lehet van alapja lehet nincs , de még sötétbe tapogatózunk, mert teszt nincs róla majd ez is idővel kiderül... Minden esetre ha nem is tökéletes a cucc akkor is dicséretes a HTC től az irány, mert láthatóan az Oculus hordozható gép formájában képzeli el a VR jövőjét aminek a számítás igénye messze alulmarad a mai csúcs asztali gépekétől . Szerintem ez rossz irány akkor még sokat várhatunk nagyon, hogy értelmezhetően jó grafikájú cuccok jöjjenek ki room scale játékként..
Miért fontos a room scale?
Mert az emberek többségének a gyomra nincs hozzászokva ha mozog a VR térbe test mozgása nélkül és ez rosszullétet eredményez . Én azt is mondanám az emberek 100 % ezzel így van kezdetekben, csak valaki aki mondjuk DK1-2 használt már a hosszú évek alatt hozzá edződött.
Én a mai napig nem tudok rendesen hozzászokni mert mindig kicsit érzem a gyomromba , hogy nem okés és kellemetlen érzés fél -1 óra játék után ( Sajnos nem minden játékba lehet teleportálni )
Hányásig sose jutottam el és nem is fog senki se akkor inkább leteszi az eszközt, de aki ennyi pénzt ad VR ra elvárja, hogy rosszullét mentesen játszhasson. Erre egy megoldás a room scale és teleportálás, de ez se a tökéletes nem azt állítom, csak a mellékhatás mentes! (Raw Data pl egy tökéletes csúcs room scale játék)[ Szerkesztve ]
-
Márton
nagyúr
Mindeközben az IMAX sem tétlenkedik
Emlékszem, mikor meglátogattam a vidéken élő nagymamámat, azt mondta: "fiam, egy napon még emberek fogják pazarolni az idejüket arra, hogy elolvassák amit írsz"
-
ludi85
tag
válasz izomman1 #4254 üzenetére
A Raw Data tenyleg a legjobb! (meg) Egyetertek.
Meg a Doom lehet majd nagy durranas, ott a teleportot, egy gyors sprint formajaban probaljak majd megoldani. Mikozben A-bol B-be suhansz az ido lelassul majd. Biztos jo lesz, mar nagyon varomA masik dologgal is egyetertek, a roomscal-t tenyleg hanyinger nelkul lehet jatszani. A szimulatorokban (Project Cars, DCS Word) egy fel, 1 ora utan emelyegni kezd a gyomrom. Meg az ONWARD is necces neha, pedig amugy az nagyon tuti kis jatek. Csak ugye ott sem teleportalsz, hanem a touch bottom-mal mesz elore-oldalra meg hatra. Meghozza olyan iranyba, ahogy tartod a kezedet. Nehanyszor majdnem beleszedultem.
Szoval a Rift lehet a jobb gyomruaknak valo... (nem beszolasnak szantam)Szerintem mind kezdjuk el fikazni azokat akik szerint a VR szar dolog! Mennyivel jobb lenne
Mindenhol jó fiatalon, Kivéve a ravatalon!
-
ludi85
tag
Meg egy gyors dolog a rosszulletrol:
Egyszer olvastam valahol, hogy azert lesz hanyingerunk, mert amikor az agy pl. a szem alltal erzekel egyfajta mozgast, de a belso ful erzekeloktol meg semmit, azt feltetelezi, hogy megmergeztek. Szoval hanyingert general, hogy a merget kihanyd. Termeszetes vedelmi reakcio.
Gondolom az ilyenfajta simulatorok fokozatos hasznalattaval le lehet errol szoktatni....[ Szerkesztve ]
Mindenhol jó fiatalon, Kivéve a ravatalon!
-
clyvejhamma
aktív tag
Azért lesz hányingered, mert a szemed/agyad érzékel egy elmozdulást, viszont a vele járó erőhatásokat (gyorsulás, stb.) a tested nem érzékelni. Két felé szétkapcsolódik az a dolog amit egész életedben csak párosan-együtt tapasztaltál. Ennek semmi köze a room-scale-hez meg a Rift-Vive "csatához". Mindkettőn ugyanúgy jelen van.
Ha egy olyan progit csinálnának amiben állsz egy szoba közepén, majd a szoba "elindul" intenzíven jobbra-balra, előre -hátra, teljesen mind1, hogy rift vagy vive van a fejeden, kb. fél perc után telehánynád a hmd-t és elvágódnál mint a huzat....[ Szerkesztve ]
-
Raymond
félisten
válasz Vismajor01 #4252 üzenetére
Ha mar van Galaxy S6+ akkor egyrtelmuen a GearVR-t. Megy a sajat testreszbott cucokkal es az osszes Google Cardboard cuccal is. Minosegileg pedig egyertelmuen a legjobb az osszes kozul. Most is van itthon 3 darab kulonbozo kinai VR csoda amibe barmilyen telefont bele lehet rakni es oszinten szolva a minoseg (a "hardware" es a kep is) csapnivalo az osszesen. A max amit elersz az eleg jo elesseg, de a kepmeret alltalaban nagyon kicsi.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Raymond
félisten
"Gondolom az ilyenfajta simulatorok fokozatos hasznalattaval le lehet errol szoktatni...."
Ez meg mindig egy vitatott dolog, van aki azt allitja megszokod es van aki nem. En inkabb a nem csoportba tartozok. A legtobbszor felhozott erv arra hogy megszokta valaki az hogy X jatekban szarul erezte magat regebben es most meg mar jobban turheto. Ez szerintem inkabb attol van hogy abban a bizonyos jatekban megtanulta es megszokta az ember milyen mozgas mikor varhato es az agy fel van keszulve ra. A problemas mozgasokra valo erzekenyseg ezzel nem valtozott es egy masik jatek vagy program ugyanugy kitui az embert. Az allalanos problemak a hirtelen mozgas oldalra, apro hirtelen fel vagy le, tuzott gyorsulas (ez 0-rol ertendo) elore de foleg hatra. Szimulatorokban is peldaul sokat segit ha arra nezel amerre fordulsz a repulovel, ami normalis a valo eletben, de aki ahoz volt szokva hogy monitoron jatszik erre ra kell szokni eloszor hiaba van sok ora tapasztalata szimulatorokkal.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
ludi85
tag
válasz clyvejhamma #4259 üzenetére
En nem mondtam, hogy Vive-on nincs rosszullet, hiszen nekem Vive-om van es van amitol rosszul vagyok. Ahogy te is mondtad, ez program fuggo. Ha mozgasban vagy (virtualisan, de amugy csak ulsz, vagy allsz) Az agyad megzavarodik. De az teny, hogy roomscale-nel ha mozogsz (felteve, hogy a headset nem laza, es egyutt mozog a fejeddel) az agyadat jobban at tudod verni, sot meg a controllerek a kezeid mozgasat is lekovetik. Persze Vive-on is van olyan jatek ahol kicsit szedulok, erre irtam peldanak az ONWARD-ot.
Ami amugy tok jo kis jatek...[ Szerkesztve ]
Mindenhol jó fiatalon, Kivéve a ravatalon!
-
izomman1
senior tag
válasz clyvejhamma #4259 üzenetére
Bármilyen szimulátort vagy mozgást igénylő játékot játszol érzed a hányingert tök mindegy, hogy Vive vagy Oculus van a fejeden. (billentyűvel vagy kontollerrel mozgatod a tested a VR térben úgy, hogy közben a tested nem mozog.) Pl. Onwardba nincs teleportálás csak touch paddal mozgás tehát állsz egyhelyben és nem mozog a tested jön a rosszul lét.
Ha viszont Room scale léptékben mozogsz a testeddel természetesen mint a való életben 0 ismétlen 0 rosszullét van! + teleportálsz, mert véges a szoba nagyság mindent nem tudnál bejárni.
A HTC Vive bizonyította eddig, hogy értelmezhető szoba léptékben tudsz gond nélkül mozogni akár 5*5 m en is csak legyen akkora szobád . nekem jelenleg 2*2,5 M szobám van és elegendő igaz lehetne nagyobb is.
Az Oculus még nem bizonyította , hogy akárhány kamerával is normálisan egy kis szobát is le tudna fedni , de ez hamarosan kiderül dec. 6 án. Előzetes cikkek alapján viszont problémákról írnak a touch követésére vonatkozólag lásd a belinkelt tesztet.
Ezért azt mondom jelenleg a Vive azoknak jobb akik a rosszullétet el szeretnék kerülni vagy pont ez riasztotta el eddig is a VR tól (mert mondjuk Oculust próbált xboxe kontrollerrel) a Vive room scale más nem leszel rosszul benne teleportálás+room scale be!
[ Szerkesztve ]
-
izomman1
senior tag
válasz izomman1 #4263 üzenetére
Solus Project egy jó példa erre teleportálás + room scale van benne ( hagyományos mozgás opcionális) és gyakorlatilag képes voltam egy huzamban akár 4-5 órát is játszani 0 rosszullét nélkül..
Alice VR tolom most ott már elég nyögvenyelős mert nincs teleportálás benne.. 1 órától többet sajnos hiába akarok játszani nem bírja rendesen a gyomrom.. (utána egész délután érzed azt a valamit a gyomromba) vagy lehet levenni a mozgás sebességet slow ra , de akkor meg olyan tetű a mozgás, hogy 3 x annyi idő bejárni a területet vele... így sokszor ha kocsis részhez érek becsukom a szemem vagy a kocsi műszerfalát bámulom (egyenes haladásnál), hogy ne üssön ki a kocsis rész... vicc de ez van kár , hogy teleportálást nem tettek bele bár a kocsis részt amúgy se lehetne átugrani..
Egy trükkel próbálom átverni magam, ha közben egy helyben lépkedek (közben a touch al nyomom előre a mozgást ) mintha a való életben tenném.. Ez némileg kicsit segíteni szokott..[ Szerkesztve ]
-
-Solt-
veterán
válasz Menthirist #4249 üzenetére
Ha valaki a teljesen alap matematikát is elutasítja a hite miatt, az gondolod befogja látni azt amit most írtál? Szerintem Don Quijote is nagyobb eséllyel küzdött a szélmalmok ellen! Viszont a türelmedet becsülöm, sőt irigylem!
www.smart-bus.hu
-
izomman1
senior tag
válasz clyvejhamma #4266 üzenetére
Autós játéknál a kaszni sokat segít azt én is jobban bírom... (Project Cars bár ott is érzek a gyomromba kellemetlenséget egy idő után)
[ Szerkesztve ]
-
M3nyus
aktív tag
Elkezdtem Vimeo -n riftes videókat nézni és egy ilyet találtam ami picit kapcsolódik a wireless témához:
NuFormer - Virtual Reality-Video Projection
Kommentbe írják hogy egy ilyennel volt összekötve(magán a videon nem, csak a teszteléskor):
Persze ez még DK1 idejében volt
Én vagyok M3nyus!
-
Chal
addikt
Ennél is írja a speci hogy full HD-t tud átvinni maximum. WHDI-t használ amúgy, ennek az elméleti maximuma 3Gbps, amibe 1080p fér bele maximum 60fps-el, de ez csak egy papíron létező maximum, elég ideális körülmények kellenek hozzá hogy teljesüljön.
A Vive vagy a CV1 felbontásától és framerate-jétől minden esetre nagyon messze van. Nem csak ez a konkrét Asus eszköz, hanem maga a WHDI szabvány is. A wikipedia alapján amúgy készül már a WHDI 2.0 az fog tudni dual fullhd-t darabonként 60fps-el, vagy 1x4K-t 30-al. De persze ezek egyelőre csak lefektetett célok (piaci igények alapján ezt tűzték ki), megoldás nem létezik még.
A jövő a 60Ghz lesz, és a kínai cég is ezzel operál valószínűleg, de még nagyon gyerekcipőben jár az egész. Hogy csak egy példát mondjak: Magyarországon ugyan már az ISM (szabadon használható) sávba sorolták, de még mindig bejelentésköteles, és havidíjat kell fizetni érte adónként. Tehát ha a kínai cég kihozna egy jól működő 60Ghz-s eszközt, akkor illegálisan lehetne csak itthon használni, vagy el kéne intézni minden egyes darabnál a bejelentést/fizetést.
-
Segal
veterán
válasz izomman1 #4267 üzenetére
Ez borzasztó egyénfüggő dolog. Nekem pl az első találkozásom a DK2-vel a hintás videó volt és egy pillanatig sem éreztem magam szarul sőt kifejezetten élveztem. Aztán lett egy saját DK2-őm utána meg CV1-em és egyikben sincs rosszullét, hányinger, bármi kellemetlenség, más meg izzad, szédül, émelyeg stb.
"Ez nem változtat azon, hogy tisztességtelen dolog botokkal felvásárolni 160-180e indulóáron a 3060 Ti-t, aztán 250e-ért árulni a HA-n." Ez miért lenne tisztességtelen? Te is meg bárki lesheti botokkal a boltokat, ugyanúgy meg tudod venni a cuccot azon az áron, mint a scalper.(1 házigazda válasz...)
-
Twinsen2
tag
Sziasztok.
Van most nálam kölcsönben egy rift. a saját demójai mennek szépen, de a Half Life 2-t az istennek nem tudom beállítani hogy működjön, csak úgy indul, mintha egy moziba nézném a 2D képet. Pedig a settingsben ott van az erre vonatkozó opció, de sehogysem tudom kiválasztani.
Tudtok erre valami megoldást ?
-
wolfhgb
aktív tag
Alátámasztom, valaki fentebb nyilatkozta, h adrit 40 perce után kész volt, én tegnap elsőre egy lyukasorát tudtam rá szánni, tetszett, semmi rosszullét, eddig egyedul project carsban a tolatásos kanyarodás szédített csak be, egy pillanatra, pedig sokat repülök és autókázom vele.
-
veterán
-
Chal
addikt
A Humblebundles Vanishing of Ethan Carter esetén úgy láttam hogy nem jár a VR változathoz a steam kód Megéri amúgy a 9 EUR-t? (ennyiért lehet most megvenni a VR-est steamen)
-
veterán
Én beaktiváltam steam-en azt is. Biztosan HB-ból lett hozzá steam kulcsom. Márpedig ennyiért a Redux változatot kaptam meg, és szerintem az a vr-os verzió (igaz azt konkrétan nem próbáltam hogy tényleg az-e, mert csak Adr1ft-eztem a pakkból)
Ha gondolod otthon megnézem hogy az lett-e. Vagy nézze meg olyan akinek kézközelben van.
[ Szerkesztve ]
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
-Solt-
veterán
válasz Menthirist #4277 üzenetére
A Redux csak UE4-s, pár módosítás van benne... a VR verzió külön DLC.
www.smart-bus.hu
-
Chal
addikt
válasz Menthirist #4277 üzenetére
szerk: -Solt-: ok, köszi, akkor tárgytalan a kérdése
Ja igen, reduxot megkaptam én is, de van egy 3. változat steamen ami a VR-es, az nem volt benne a pakkban. A reduxot amúgy nem próbáltam, lehet hogy az is tartalmazza? Este megnézem én is
[ Szerkesztve ]
-
-
mihione
őstag
Hali!Berendeltem egy VR boxot,Virtoba x5 és fiit vr 2s-t kíváncsi leszek melyik hogyan teljesít és mennyire más az élményfaktor köztük. Valszeg lesz róla egy részletesebb teszt is.
Próbált már valaki telefonos VR szettet géppel összekötni?Turom van a trinus de az eléggé nagy latencyvel dolgozik.Láttam az NVidia féle moonlight megoldást amivel már egész jó eredményeket lehet elérni.Lenovo Legion 5 R7 5800H, Rtx3070, Poco F5 ,Samsung QE65QN90B
-
PLackó16
csendes tag
Hali!
Vivehoz tudnátok ajánlani olcsó fényképezőállványt, tripodot, bármit ami kompatibilis, és fel lehet emelni 2 méterig?
Nem baj ha külföldről kell rendelni. -
M3nyus
aktív tag
Péntek helyett csak tegnap este sikerült megkapnom a riftet, próbálgatom egyenlőre.
Ami problémám akadt, Virtual Dekstopban elindítom a pl. a DeoVR lejátszót vagy egyéb programot és sokuknál nem a Virtual Desktopba lép vissza hanem az Oculus Hombeba, onnan meg nem tudok a Virtual Desktopba átlépni csak ha a monitoron kikapcsolom majd újra be a VD -t. Az megoldás lenne ha Oculus Homeba vásárolnám meg a VD-t?
Én vagyok M3nyus!
-
M3nyus
aktív tag
Köszönöm a tippeket, próbálgatom még, de majd olyat szeretnék elérni hogy felveszem a riftet és utána ne keljen monitoron babrálni.
Illetve ki hogy tárolja a riftet?
[ Szerkesztve ]
Én vagyok M3nyus!
-
ludi85
tag
Google Earth VR a Steam-en.
Mindenhol jó fiatalon, Kivéve a ravatalon!
-
Raymond
félisten
Epp most probaltam, mukodik! Ha nincs tracked controller akkor is. Amikor vege a "Building Earth" fazisnak es el kene inditani a desktopon ket Earth ablak van - az egyik a kimenet amit a Rift-en is latsz a masiknal pedig van menu ahonnan Tour-okat indithatsz el. Amikor lejart a Tour ott lesz a VR-ben egy menu ahonnan helyeket valaszthatsz, csak fokuszalni kell az egyik ablakra es a Space gombal aktivalod. Jol nez ki a cucc. Lehet este megint belovom a Leap Motion-t es akkor repkedhetek is mint Superman
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
whYz
addikt
Oculust a ps vr-al osszehasonlitva melyiknek van jobb kijelzoje?
-
veterán
EVE: Valkyrie milyen játék,megér 60 eurot?
Új hozzászólás Aktív témák
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Fujifilm X
- sziku69: Szólánc.
- Fallout 4
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Olasz autó topik (Fiat, Lancia, Alfa)
- Xbox Series X|S
- Okos Otthon / Smart Home
- Samsung Galaxy Z Flip5 - ami kint, az van bent
- További aktív témák...