Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • rbalint88

    addikt

    válasz volvoguy #3222 üzenetére

    295ezret futott JTD16V (belső faceliftes) 156-tal a következő tapasztalatok vannak eddig 11hónap/9ezer km alatt:
    -egr-t írasd ki, falazd le mielőbb.
    -vezérléscserekor szedesd le és tisztíttasd ki a szívósort, mert az egr telenyomja korommal.
    -futóműbe meg kell venni a TRW cuccot és akkor nem lesz vele bajod. hasonló kategóriájú autóhoz képest nem drágább a fenntartása (1.gen A4, bmw e36-46)
    -kettőstömegű van. ha nem vagy botlábú, 300ezret simán lefut. de ha félsz tőle, keress olyat, amiben az elmúlt 3 évben cserélték. egyébként 150ezer alatt meg lehet úszni a cseréjét, ha kuplungot nem cseréltetsz, de azt is illik. azzal együtt, 200-250 között vagy jó, LUK kuplunggal.
    -elektromos hibákat a facelifttel nagyrészt száműzték. ha mókolták a kocsi elektromos rendszerét, akkor persze előfordulhat ez-az. nekem eddig egy izzó égett ki, meg eddig 2x a rendszámvilágítás volt kontaktos, de rácsapsz és megjavul. van izzóhiba jelzés, hasznos dolog.
    -alkatrészből érdemes megvenni a jó minőségűt. nincs akkora árbeli differencia a legolcsóbb szar és a gyári között, hogy ne érné meg sok esetben az utóbbit berakni, de a gyári beszállítóival jársz a legjobban.
    -olajból ha jót akarsz, motul vagy liqui moly. selenia nem az igazi már egy ideje. váltóolajból, fagyállóból jó a gyári ajánlás.

    -rozsdára kell figyelni.
    -ha a beltér le van lakva (mert mondjuk egy 120kg-os illetőé volt), de műszakilag tip-top az autó, vedd meg nyugodtan. komplett belterek 20-70 között vannak, utóbbi ritka színű, jó állapotú bőr már.
    -legolcsóbban fenntartható az 1.9 8V, kormolás nélkül fel lehet húzni 140-150 ló közé. 16V-nál 140->170 a max, amit a gyári kuplung bír. 2.4-esből a 20szelepes tud problémás lenni, sokkal drágább hozzá a kuplung, kettőstömegű, cserébe disznó a hangja.
    -ha nem jársz többet évi 15ezer km-nél, keress 2.5 V6-ot.

Új hozzászólás Aktív témák