Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Land

    veterán

    Nekem is az Ufo volt az egyik fő kiszemelt(+Mazda 6, Honda Accord és a 159).
    De amint megláttam az 159-est már akkor eldőlt, hogy az lesz. Annyira egyedi, annyira gyönyörű kívül belül. Simán rámondanám, hogy akár 2016-os új modell is lehetne, annyira időtálló a kinézete.
    Az Ufó szűkebb fejben hátul ülve, a csomagtartója is kisebb (nekem Sportwagon van) és nem kérdés, hogy kinézetben és anyagminőségben (belül) nem egy kategória a kettő autó. Az Ufo amúgy is eléggé megosztó.
    1.8-as benyásakat nézegettem, illetve egy használtteszten kihangsúlyozták, hogy a 2009-es FL-est érdemes abból venni, sok bosszantó hibát kijavítottak rajta. A korai széria műszerfal plexije a semmitől is karcolódik, kattog a kuplung (valami műanyag enged el), ropog, nyekereg az egész műszerfal belül (sokan szivacsozással próbálták ezt a problémát megoldani. Továbbá vagy fél millióval drágább egy jó állapotú Civic a 159-esnél. Utóbbi ára iszonyat lent van a sok külföldről behozott hulladék miatt (amely vételnél nagy előny, de egy korrekt tulaj sem tudja reális eladni így az övét, mert azokra az olcsó hulladékokra is rá van minden jóság hazudva). Tehát egy gondozott is közel 2 millióba kerül. Ha fél milliót kell rálocsolni, akkor is csak a Civic vételárában van. És egy japán autóra is kell költeni idővel...
    Sőt egyik haver megerősítette, hogy egy gondos gazdától egy 260.000 km-t futott jobb döntés, mint 200-220.000 km-est venni. Előbbinél esélyes, hogy a váltó fel van újítva, a turbó is, kuplung, lendkerék is cserélve volt 180-200.000 km környékén, illetve az első lengőkarok is cserélve lettek. Ezek a húzós tételek a dízelnél.
    Nekem a turbo felújítás időszerű volt. 250.000 km-nél nem bírnak többet (de ez igaz a többi márkára is), a váltó már megvételkor sem volt 100-as, ezt az ex tulaja nyilván érezte. Szervizkönyv szerint volt 187.000 km-nél kuplung+lendkerék és vezérlés cserélve. Nos kuplung volt, de a lendkerék már csattan, pedig az alsó hangon is 150k km-t kibír még városban is. A vezérlés is gatya volt, pedig korábbi csere esetén nem úgy nézett volna ki ahogy.
    Tehát az én esetemből nem szabad kiindulni, olyan emberrel kell menni autót vásárolni, aki már használt ilyen autót és nagyon meg kell nézni, hogy mi volt cserélve benne és arról számla is legyen. Ha tapasztaltabb lettem volna, akkor nem pont ezt a példányt vettem volna meg. Utólag okos az ember...
    Mindegy ezt gatyába rázom, erre rámegy az első évem a kocsival, de utána már sok gond nem lehet. :)

    [ Szerkesztve ]

    Pixel 8 8/128 Gb | Sendiy M2 & KZ ED9 & QCY C13 és C17 | Citroen C5 Tourer 3.0 V6 HDI Exclusive

Új hozzászólás Aktív témák