- Fotók, videók mobillal
- MIUI / HyperOS topik
- iOS alkalmazások
- Samsung Galaxy Z Flip5 - ami kint, az van bent
- iPhone topik
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- Samsung Galaxy Z Fold5 - toldozás-foldozás
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
Hirdetés
-
VR játék lesz az Batman: Arkham Shadow (Meta Quest 3)
gp Egyelőre csak egy teaser trailert kaptunk a teljes leleplezésre a Summer Game Festen kerül sor.
-
Snapdragon 8-as szériával várhatók a Honor 200-ak?
ma A Honor 200 állítólag a 8s Gen 3-at, a 200 Pro változat pedig a 8 Gen 3-at használja majd.
-
A legtöbb amerikai szerint a TikTok egy őket befolyásoló eszköz
it Egy felmérés szerint a legtöbb amerikai osztja azon véleményt, hogy a TikTok egy őket befolyásoló eszköz.
Új hozzászólás Aktív témák
-
#65675776
törölt tag
A külső hajtású változat tűzgyorsasága alapvetően csak a hajtás teljesítményétől függ. Az önműködöé pedig a gázelvételi rendszertől. Nem feltétlenül szükséges a nagy tűzgyorsaság. Alapvetően csak légi célok ellen érdemes használni. Földi célok támadására viszont a kisebb előnyös. Ezért is állítható két fokozatban a Vulcan család esetén. A másik megoldás azonos konstrukció esetén a csövek számának csökkentése. Pl az AH-1 Cobra bizonyos változatain alkalmazott M193 típusú gépányú az M61A1 három csövű változata.
A besült lőszer bizony komoly probléma, de nem feltétlenül okoz végleges akadályt. Az elhárítására alkalmazott módszer egyszerű: piroparronnal léptetik a rendszert. Csakhogy a piropatronok száma véges (a MiG-21 GS-23-asa esetén 2db, de ez már egy másik rendszer (Gast)). A külső hajtás esetén ez nem probléma, ezért is alkalmazzák ezt az amerikaiak. Önműködő konstrukciót alapvetően csak konténeres megoldás esetén alkalmaznak.
Másik dolog ami a Vulcan rendszeresítésekor újdonság volt, az a kilőtt lőszerhüvelyek visszajuttatása a tárba. Két ok miatt lényeges:
1: nagy sebesség esetén a kihulló lőszerhüvelyek nekicsapódhatnának a sárkánynak és azon sérülést okozhatnának.
2: bekerülhetnek a hajtómű szívócsatornájába és a hajtóműbe, akár leállást is okozva.
Annak a fegyvernek és a tárnak bizony hely is kell! Így néz ki pl az F/A-18 orrában levő integrált egység:
(A tár önmagában megérdemelne egy misét. Szerkezetét tekintve helikális dobtár.) Márpedig a nagymennyiségű lőszer nagy tárat igényel.
És itt egy extrém példa egy GAU-8/A és VW Bogár esetére:
A GAU-8/A Avenger-ről nem árt tudni, hogy teljesítménye felűlmúlja az összes II. vh-s 105mm-es ágyúét.
Az Avenger-nek létezik könnyített négycsövű változata is, ami 151kg.