- iPhone topik
- Megérkezett a Google Pixel 7 és 7 Pro
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Samsung Galaxy A52 5G - nem csak egy G-vel több
- Mobil flották
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Drágábban indíthat az új iPhone SE
- Samsung Galaxy Note20 Ultra - a tollnak nincs ellenfele
- Google Pixel 6/7/8 topik
Hirdetés
-
Call of Duty: Modern Warfare III - Új szezon, újabb ingyenes hétvége jön
gp Napokon belül indul a negyedik évad, amely ismét számos újdonsággal érkezik.
-
Indiában gyárt Google Pixel mobilokat a Foxconn
it A Foxconn gyártja majd India déli részén a Google Pixel mobiljait, mondják a jól értesült források.
-
Az otthoni irodákba költözne be az AOC 100 Hz-es monitora
ph A cég Type-C-s modellje Full HD-nél magasabb felbontást ígér, és a kontrasztja sem gyenge.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Nyúltáp
senior tag
nyehehe, visszanyertem a rangom
Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
-
Nyúltáp
senior tag
válasz Aquiles #2060 üzenetére
Light tracer arra van, hogy gyorsan, mindenféle háttértudás nálkül lehesen viszonylag jó rendert számoltatni. (Persze a gyorsan a beállításra vonatkozik)
Nézz rá mental ray-re (vrayt nem ajánlom, állóképekhez nagyon jó, de animációnál bukik a dolog).
GI azért még mostanság sem javallot animációkhoz. Bár ez függ annak a tipusától is.
Fly-trough moviekhoz plö nem gáz, ill. akkor sem ha csak kevés mozgás van a képen (ilyenkor megoldható, hogy csak a mozgó tárgy körül számolja újra GI-t, ne az egész képen)Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
-
Nyúltáp
senior tag
válasz YODA mester #2062 üzenetére
pakolj le jelenetbe a skylightot
Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
-
Nyúltáp
senior tag
Ah, ilyenkor sírni tudnék, egyeseknek mennyi ideje van 3d-re
Én má' vasárnap óta e se indítottam maxotAmiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
-
Nyúltáp
senior tag
válasz kákalaki #2095 üzenetére
szeva
Ha a két tengely metszete ugyanaz, akkor csak pakolj le egy elipszist, majd forgasd körbe a lathe módosítóval, aztán már csak félbe kell vágni, a zárt testé alakítás már csak kevés poly-tologatás kérdése.
utolsó mondatot nem igazán értem, ugyanis max egy felület modellező program.
Menthirist.:
nekem pont fordítva volt. Eléggé tartottam textúrázástól, de miután először kényszerültem rá, hogy összeheggesszek egy normálisat, nagyon rákaptam a dolog ízére. Imádok sok kis apró részletet belefestegetni.
Amúgyis a részletek megszállotja vagyokAmiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
-
Nyúltáp
senior tag
válasz Menthirist #2120 üzenetére
Én meg 5 napos vágdhazamagad party-n
uh.Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
-
Nyúltáp
senior tag
válasz atm*RefeeZ #2123 üzenetére
Szégyeld magad
[Szerkesztve]Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
-
Nyúltáp
senior tag
Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
-
Nyúltáp
senior tag
nah, összehoztam ma este egy vid tut-ot Yoda mesternek, gondoltam megosztom veletek is, hátha hasznát veszi vki.
Cím: csavar 1 perc alatt
Méret: ~10MB (kéne találnom már egy épkézláb módszert vid. tömörítésre )
[link]Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
-
Nyúltáp
senior tag
-
Nyúltáp
senior tag
uh, pont nem rég kérdezte vki ugyanezt d21-en, akkor ajánlottak is egy jók kis oldalt, sajna már nem emlékszem a címre. De lehet meg lehetne oldani szépen procedurális textúrával is.
összemosás lehetséges, van asszem egy ilyen nevű mat. hogy top/bottom, azzal próbálkozz. De célravezetőbb photoshop.Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
-
Nyúltáp
senior tag
Végülis a csövek sűrűségétől függ a dolog. Ha nagyon sűrűek, akkor GI-vel nagyságrendekkel szebb eredményt érhetsz el, mivel direkt fényekkel szinte lehetetlen jól bevilágítani őket, vagy legalábbis tele kell szórnod az egész jelenetet derítő spotokkal.
Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
-
Nyúltáp
senior tag
válasz Menthirist #2147 üzenetére
ha jól emlékszem most dobot ki vmelyik gyártó agp-s am2-es lapot(ph!-n volt nemrég hír). Én a helyedben inkább ilyesmit vennék, s939-et nehéz lesz később fejleszteni.
[Szerkesztve]Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
-
Nyúltáp
senior tag
válasz Menthirist #2150 üzenetére
én is most fejlesztettem.
A döglődő 17es crt-m lecseréltem egy 19es belinea 101920 tft-re.
sajna van 2 pixelhibám, de már hozzászoktam. Legalább monitor képe gyönyörű.Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
-
Nyúltáp
senior tag
válasz atm*RefeeZ #2152 üzenetére
jah, sima bemásolással nem mindegyiket eszi meg max (másse)
Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
-
Nyúltáp
senior tag
válasz YODA mester #2158 üzenetére
meginogtál hitedben fiam?
Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
-
Nyúltáp
senior tag
válasz Menthirist #2160 üzenetére
A hitetlen Maya felé kacsintgat
najó..egyszer én is felraktam anno..asszem még az 5öt
[Szerkesztve]Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
-
Nyúltáp
senior tag
válasz atm*RefeeZ #2164 üzenetére
dártvéder idomított galapagos-i teknőse...előtte cipész volt
Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
-
Nyúltáp
senior tag
amúgy mondanám, hogy nézz fel d21-re, még nagyon régen írt sikasi egy nagyon jó unwrap-os tutorial-t, csak sajna még nem pofozták össze oldalt.
Menth.:
A töltény formájú hajtóművek a legjobbak egyből be is ugrott róluk egy jó ötlet. (amit uccse fogok soha a büdös életben megcsinálni ...esetleg vmi speedmodelingen)Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
-
Nyúltáp
senior tag
pont tegnap néztem én is, akartam is linkelni...brutális
Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
-
Nyúltáp
senior tag
válasz Aquiles #2183 üzenetére
Csak egy omni-t raktál le?
mert nagyon úgy néz ki, a kép, mintha 2 vagy több omni lenne és nem lenne mindegyiken benyomva a cast shadow (ha 1en nincs bepippantva, akkor szokott ilyesmit csinálni)
2es verzió, hogy felnyomtad padló self illum-játAmiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
-
Nyúltáp
senior tag
összedobtam egy vid tutorialt unwrap-ról. Remélhetőleg benne van minden, amire kíváncsi vagy.
[link] (~12MB)
Azért gyorsan összefoglalom, a dolgot:
Először is külön material ID-t adok minden, unwrapoláskor külön kezelendő felületnek (így könnyebb kezelni a szétszabdalt felületet, mivel unwrap editorban mat ID szerint is ki lehet jelölni face-ket...gyakorlatilag olyan, mintha selection set-eket használna az ember)
hozzádobom az unwrap módosítót
select face módban sorban kijelölgetem az előzőleg mat id-kel felszabdalt felületeket, és szépen bepasszintom őket editorban. (a face-ek kijelölése után nyomkodott ''planar map'' gomb teríti ki 2D-be a kijelölt polykat)
aztán hozzádobok egy textúrát, oszt joccakát.
ui.: editorban fontos, hogy a felszabdalt felületek arányosak legyenek nagyjából egymáshoz, mivel egyébként a modell egy adott méretű felületéhez különböző mennyiségű pixel jutna. értsd.: a modell különböző területein más-más lenne a textúra felbontása.Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
-
Nyúltáp
senior tag
jah, itt egy link a codec-hez:
[link]
thx MenthAmiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
-
Nyúltáp
senior tag
válasz Menthirist #2191 üzenetére
hja, maxos körökben így dívik
amúgy első lépés (mat ID-s szétszabdalás) nyugodtan kihagyható. Én is csak azért szeretem alkalmazni, mert később unwrap editorban megkönnyíti a kijelölgetéstAmiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
-
Nyúltáp
senior tag
válasz Menthirist #2194 üzenetére
hmm, ez a move and sew elég jó fjúcsörnek tűnik..asszem max-ban nincs ilyesmi, de jobb ha megnézem, mert ilyenkor szokott az lenni, hogy ''jééé ilyen is van''
ezt leszámítva nem különbözik két módszer..mondjuk planar mapping max-ban egyszerűbbnek tűnik. bibibí
[Szerkesztve]Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
-
Nyúltáp
senior tag
jelentem létezik ilyesmi, bár picit trükkös a használata, még nem igazán jöttem rá. Unfold mapping néven fut.
Viszont találtam még pár hasznos dolgot Pack UV's - szétpakolja szépen a különböző UV clustereket, és a Flatten mapping, ami úgy próbálja méretezni az UV clustereket, hogy nagyjából arányosak legyenek.
Nem is rossz.Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
-
Nyúltáp
senior tag
válasz Menthirist #2198 üzenetére
Yoda:
nah így kommentár nélkül nem igazán tudtam milyen fjúcsörre kéne figyelni..de az overlap azért átgyütt
jah, pack uv's nem jó végeredményhez, mert nem tölti ki túl szépen az üres területeket, de legalább 2-3 perces munkát meg lehet vele spórolni, nem kell kézzel szét tili-tolizni clustereket.
De flatten mapping továbbra is jónak tűnik, mivel magától belövi az arányokat, utána már csak szépen el kell rendezgetni UV-katAmiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
-
Nyúltáp
senior tag
huh, egyszerű animot választottál ám
fluid sim. nem éppen a legegyszerűbb/gyorsabb dolog.
Víz anyagához próbád ki natfx-et, ez egy shader gyűjtemény brutális jó anyagokkal.
Folyadék szimulációhoz meg realwave és realflow.
vagy glu3d, de arról nem sok mindent tudok.
[Szerkesztve]Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
-
Nyúltáp
senior tag
bocs, plugin nevét elírtam, natural shaders lenne a neve.
[link]
asszem kép magáért beszél: [link]
mivel szimpla shaderekről van szó, kis maxos ismerettel nem lesz gond a használatuk.
realflow/realwave már sokkal neccesebb.
Ezek külön progik, majdnem minden filmben ezeket használják folyadék szimulációhoz (vagy épp gázok áramlásának szimulálásához, plö mátrix 2-es erőmű robbantás)
Épp ezért nem túl egyszerű használni őket.
Szerintem próbáld meg inkább glu3d-t [link] (oldalon vannak tutorialok is)
ez egy beépülő plugin, és lényegessen egyszerűbb használni..persze nem is ad akkora szabadságot.
[Szerkesztve]Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
-
Nyúltáp
senior tag
A plugin-ek beépülő bővítmények, van amelyik csak kis könnyítés, de a legtöbbet igen bonyolult, vagy lehetetlen lenne alap maxos eszköztárral megoldani.
natural shaders az első kategóriába tartozik, hasonlót shadert össze lehetne heggeszteni max-al, csak ahhoz nem kis tudás kéne+ rengeteg próbálkozás.
fluid sim-et viszont sehogy sem fogsz kiizzadni maxból, szal ahhoz mindenféleképen kell bővítmény vagy külső prog.Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
-
Nyúltáp
senior tag
szeva
igen lehet ilyesmit csinálni, bár picit más a program filozófiája.
(alapjában véve polygonokból, face-kből indul ki az ember modellezésnél, szal vertex-es dolog kihagyható...de van rá mód)
Amúgymeg csak ortografikus és perspektívikus nézeteket támogassa.
(tippem, hogy nem erre gondoltál...rémlik, hogy tanítottak vmi hasonlót fősulin autocad-nél, de már fingom sincs melyik vettési móccer volt)Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
-
Nyúltáp
senior tag
-
Nyúltáp
senior tag
azért néz ki így, mert flatten mapping, nem mindig egy síkba forgatja el uv clustereket.
Nemtom hogy lehetne javtani rajta..mindenesetre ha egy, már nagyjából elrendezgetett uv mapra nyomdo rá, akkor nem csinál ilyesmiket.
fasyrt:
Autocad ill. 3D studio VIZ (asszem már autodesk VIZ néven fut)
ezek tervező rendszerek, viszont látványtervek készítéséhez nem tól jók. Úgyhogy a folyamat az szok lenni, hogy autocad/archicad sötöbö-ben tervezés, aztán maya/max sötöbö renderelés.
Elég jó átjárhatóság van prog-ok közt.Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
-
Nyúltáp
senior tag
holnap gyün vki new media expora?
én ott leszekAmiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
-
Nyúltáp
senior tag
válasz YODA mester #2234 üzenetére
nah
meggyüttem.
Nem Yoda, ez a T-Com székházban volt, délitől nem messze.
Egészen jó vót, bár 3ds max 9 bemutatóban csalódtam picit, először is vmi lengyel arc tartotta, elég nehéz volt megérteni az angolját, meg amúgy is a hivatalos oldalról letölthető videókat nyomták végig semmi extra.
Ami jó volt, az a mesharray training előadásai.
Legjobb a zbrush-os.
Emberke leült és köbö 1-1,5 óra alatt lenyomott egy fejet a progiban.
Meg a digic warhammer-es előadása.
A többi túl száraz volt, szerintem, ilyen eztmegezttuggya a programunk stílusú.Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
-
Nyúltáp
senior tag
válasz YODA mester #2239 üzenetére
Bici: #2188 Ha úgy csinálod, akkor mat ID szerint fogja szészabdalni neked a ojjektet.
Yoda:
Jah, max 9 előadás majdnem végig a 64bit supportról szólt. Bár picit érdekes volt, hogy az egyik arc max-nál azt hangoztatta, hogy 64bit mekkora sebesség növekedést hoz, míg a másik maya 8-nál meg felhívta a figyelmet, hogy 64bit-től nem fog gyorsulni a program
Volt is szép demonstráció, megnyitott egy 3 millió poly-s modellt max 8-ban és 9-ben is, shaded módban mindkettőben szépen futott, de ugye ismerős módon wire-ben 8nál beszaggatott mint állat, míg 9el ugyanolyan szépen futott. Mert állítólag eddig szofveresen számolta wire-t, most meg már hardware. Aztán elkezdte tili-tolizni vertexeket, 8ban ugye szaggatás, 9ben meg viszonylag folyamatos volt a dolog (mint kiderült 8ban összes vertexet újraszámolja prog, még ha csak egyett mozdítasz is)
Aztán benyomott pár képet egy full részletes london belvárosról, olyan 20 millió poly körül, állítólag siggraphon élőben szerkesztgették.
Másik nagy újítás a viewporton belüli effektek. Ez mondjuk csak játékfejlesztőknek jó. Lényeg, hogy viewportban is látható az összes vga álltal támogatott post effekt, plö hdr, normal map, dof, motionblur és társai.
Végén még lenyomtak egy fél órát mental ray 3.5ről, lényegesebb változások:
új, gyorsan beállítható, sun-skylight system, gyorsabb final gather, új shaderek (car paint sötöbö)
jah meg reactort is frissítették, támogatja 2 cpu-t, meg amúgyis gyorsítottak rajta.Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
-
Nyúltáp
senior tag
válasz TrollBalint #2245 üzenetére
''(remélem sikerült érthetően fogalmaznom, de most sietek )''
nem
naizé, asszem az kell neked, hogy bevelnél állítsd át a művelet koordináta tengelyét local-ról group-ra, vagy fordítva.
de mondjuk nem igazán értem, hogy hogyan rajzoltad meg a vonalat.
nem lenne egyszerűbb loftal végigfutattni egy/több keresztmetszetet egy pályaív mentén?Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
-
Nyúltáp
senior tag
válasz TrollBalint #2248 üzenetére
egy képet linkelhetnél, de asszem a loft jobb oldali paneljén, a deformation alatt a twist-el kéne eljátszogatnod
Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
-
Nyúltáp
senior tag
válasz TrollBalint #2254 üzenetére
a loft-os verzióknál twist-el elvileg hejre lehetne hozni, azt próbáltad?
vagy forgasd el a keresztmetszetet 90 fokkal aztán utilities-nél reset xform.Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
-
Nyúltáp
senior tag
válasz Menthirist #2256 üzenetére
eddig 512-vel nyomtad?
vagy még nem frissítetted aláírásodban a konfigod.
amúgy hirtelen úgy néz ki elég sok szabadidő fog a nyakamba szakadni...szóval nem kell vkinek egy vid. tut?
dobjatok fel egy témát, de lehetőleg ne olyat, ami már fent van 100x a neten.
[Szerkesztve]Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest