Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • válasz VoidXs #44495 üzenetére

    Azaz, én kolbásznak hívom. :D Egyébként ezzel nincs gond, dinamika-kompresszió, de ezt persze jól is kell csinálni, meg műfaja válogatja, hogy milyen. Pl a tuc-tucos pumpálástól hülyét kapok, meg ott a középtartomány is tipikusan hiányos.

    Szerintem akkor jó a kolbász, hogy ha nem vehető észre a kompresszió. Komplexebb (nem tuc-tuc) műfajoknál tipikusan az az irányelv (leegyszerűsítve), hogy vesszük a lábdobot és a pergődobot, sosem kompresszálandóak, max nagyon minimálisan. Erre jöhet a többi hang mely sidechain kompresszálódhat, ha épp egyszerre szól a láb- vagy pergődobbal. Végül jön a szubbasszus, melyet kb minden előző dolog sidechain kompresszál. Mindezt ha ügyesen csinálja a szerző, akkor jó. És kész. :D A lényeg, hogy a szubbasszust valahogy be kell rakni a helyére, ezért kell dinamikakompresszió. Ha kiveszed a szubbasszust, akkor hirtelen láthatóvá is válik a dinamika. Ki is próbáltam, megvágtam 70 Hz-nél, aztán DR1-ből DR13 lett. :D

    Akusztikus zenénél meg műfaja válogatja, a hangszereknek annyira áll jól a kompresszió. Főleg, ha brickwall. :D Klasszikus zenénél meg kell a nagy dinamika, mert itt sok a hangszer és zeneileg hatalmas a dinamika. Általánosságban véve a 0 dB kerülendő, mert nem valóságos.

    [ Szerkesztve ]

    A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.

Új hozzászólás Aktív témák