Új App Store előfizetéses modell kiadóknak

Az Apple és az újságkiadók viszonya nemrég jelentősen megromlott, miután az eredeti tervek szerint az előfizetések meghosszabbítása kizárólag az App Store fizetési megoldásának használatával válna elérhetővé, vagyis a más forrásból megvásárolt tartalmak megjelenítése tiltott lenne. A kiadók azonban számos esetben a papír alapú kiadás kísérőjeként tették elérhetővé a digitális változatot, így az előfizetések megkötésére eddig saját weboldalukat és fizetési modelljeiket használták. Kétszer fizettetni ugyanazért a tartalomért nem lenne szerencsés, ráadásul az Apple a pénzügyi tranzakciók díjából 30 százalékot megtart, ami ugye igencsak nagy érvágásnak tűnik.

Az App Store új szabályzata szerint a kiadók alternatív módszereket is kínálhatnak az előfizetések meghosszabbítására, vagyis a jövőben nem lesz tiltott a külső forrásból megvásárolt tartalmak megjelenítésére. Ugyanakkor az olvasók számára az alkalmazáson belül is lehetővé kell tenni az előfizetés meghosszabbítását, méghozzá az alternatív módszerekkel azonos vagy jobb feltételek szerint. Steve Jobs szerint az Apple filozófiája rendkívül egyszerű: ha ők hozzák a vásárlót, akkor a haszonból is részesülni szeretnének.

A kiadók számára a könnyítés nem sokat jelent, hiszen ha továbbra is a papír alapú kiadás mellé szeretnék elérhetővé tenni a digitális kiadást, akkor az az iPad alkalmazásból meghosszabbítva 30 százalékkal kevesebb bevételt jelenthet. Elemzők szerint az egyetlen ésszerű megoldás, ha a kiadók nem a papír alapú kiadás mellé, hanem ahelyett, kizárólag digitális változatban teszik elérhetővé az iPad kiadást, hiszen így a nyomdaköltségek megtakarításával nem jelent extra költséget az Apple nyereségmegosztásos modellje.

Hirdetés