Tovább nőtt az Apple piaci dominanciája a prémium szegmensben

A szegmens biztosítja a teljes mobilipar bevételeinek több mint felét, noha az összes eladás negyedét sem teszik ki a 400 dollárnál magasabb árfekvésű modellek.

Hirdetés

A Counterpoint elemzése alapján a prémium modellek piaca, összhangban az általános trendekkel, 13%-os visszaesést könyvelhet el 2020 első negyedévében a tavalyi megegyező időszakhoz képest. A részesedése viszont a teljes globális mobilpiac viszonylatában változatlanul 22%, amivel a bevételek 57%-át biztosítják az iparágnak. A prémium modellek piacát továbbra is az Apple dominálja, az öt legnépszerűbb modellből négyen almás logó van.


[+]

Az idei első negyedévben a legjobb eladási számokat az iPhone 11 produkálta (30%), amit az iPhone 11 Pro Max követ (9%). A harmadik az iPhone 11 pro (7%), a negyedik az XR (6%), a sort pedig a Huawei zárja a Mate 30 Pro 5G modellel (3%). Éves viszonylatban az Oppo tudott erősíteni 67%-kal, igaz nagyon mélyről indultak a kategóriában, de a Reno 3 és Reno 3 Pro 5G biztosította a top ötbe való bekerülést. Az Apple 57%-ához képest az Oppo 3% szinte elenyésző, ahogy a Xiaomi 2%-a is, akik 2018 Q3 óta most először kerültek fel a prémium térképre a Mi 10 szériával.

Regionális bontásban is mindenhol az Apple vezet, őket a Samsung követi, kivéve Kínában, ahol az Apple a Huawei mögött a második, a Samsung pedig a top ötbe se fért be. A prémium modellek 90%-át a Huawei értékesítette Kínában. A számok alapján úgy tűnik, a világjárvány okozta általános visszaesés legkevésbé a prémium szegmenst érintette és továbbra is ebben a kategóriában a legalacsonyabb a fluktuáció.

Előzmények

Hirdetés