Tetemes előnyben van hardverileg az Apple, amióta saját maga tervezi A-szériás mobilchipjeit, az utóbbi években pedig grafikus gyorsítóit, és az elmúlt pár csúcskategóriás Huawei telefon is rengeteget profitált a HiSilicon Kirin lapkákból, mindkét gyártó esetében makulátlan sebességet hozva a szoftverfelületen. A Samsung saját Exynos lapkáit veti be több régióban, bár nemrég indult petíció, hogy mindenhol a Qualcomm megoldásait használják. Erre lehet válasz az Exynos 992, elsőként hozva a piacra 5 nm-es chipsetet.
Formai oldalról számos innovációt felmutatott már az Oppo
Aligha véletlen egybeesés, hogy a három legnagyobb mobilgyártó maga is tervez mobilhardvereket, a negyedik Xiaomi is próbálkozott egy ideig, most pedig az ötödik Oppo készül ugyanerre. Fontos megjegyezni, hogy a BBK Electronics anyacég alatt fut az Oppo mellett a Vivo, a Realme, a OnePlus és az iQOO brand is, együttesen pedig negyedévtől függően az Apple és a Huawei eladásait is megelőzik, szóval nem csak egy márka profitálhat a házon belüli tervezésből. De ne szaladjuk ennyire előre: az ötlettől a megfelelő szakembergárda begyűjtésén át a tervezésig, valamely chipgyártó segítségével a legyártásig és beépítésig évek szoktak eltelni. Az elmúlt hónapokban az Oppo mindenesetre tevékenyen gyűjtötte a mérnököket és a szakértőket projektjéhez, írja a rangos Nikkei.
Az Oppo társmárkájától sem idegen az innováció: a Vivo X50 Pro gimballal érkezik (forrás: Weibo)
Több hardverekben jártas mérnököt sikerült elcsábítani a MediaTektől, ilyen például Jeffery Ju, aki a Xiaomival is együtt dolgozott, de az Oppo állítólag a Qualcomm és a HiSilicon munkatársait is ajánlatokkal bombázza. Az 5G érában technológiailag és a költségek szempontjából is fontos lehet saját hardvert használni (nyilván ARM Cortex-alapokon), persze egy-egy fejlett node-on készülő chipset tervezése önmagában dollár százmilliókkal emészthet fel. A BBK Electronics szárnyai alatt ezzel azonban aligha lesz gond, a kiéleződő kínai-amerikai technológiai és telekommunikációs versenyben pedig aligha fognak hazai akadályokba ütközni. A hálózatkiépítési versenyből kimaradva végül nem tűnik úgy, hogy az Oppo az Egyesült Államok céltáblája lenne, legalábbis egyelőre, így konkrétan a kevésbé szerencsés Huawei ellenében nyerhetnek a BBK márkái piaci részesedést.