Hirdetés
Nagyon sikeresnek tűnik itthon a Huawei P20-as sorozata (P20 Pro és P20, a Lite ebben nincs is benne), mint ahogyan a P10 teljesített, az értékesítés első két hónapjában 76%-kal több készülék talált gazdára. Ha ilyen ütemben alakulnak a dolgok, akkor a gyártó arra számít, hogy a P20 sorozat lehet a Huawei legnépszerűbb modellje és a termékciklus végéig kétszer annyit tudnak belőle eladni, mint az elődből.
Noha a hazai Huawei-nél a P20 sikerét elsősorban a mesterséges intelligenciára épülő funkcióknak tulajdonítják, a P20 a fél évvel ezelőtt Mate 10 Prót is simán lekőrözi, itt 77%-ot ver rá a mostani készülékpáros a korábbi modellre, noha már a Mate 10 Próban is az a Kirin 970-es chipset dolgozik, amiben van NPU a mesterséges intelligenciával kapcsolatos feladatok hatékonyságát növelendő. Ezzel együtt globálisan is jól megy a Huawei-nek, 2018 első negyedévében 11,8%-os piaci részesedést értek el, különösen erős a márka Spanyolországban, Németországban és Olaszországban.
A Huawei egyébként nagyon hisz az AI szerepében a mobilkommunikációs piacon, ehhez kapcsolódóan egyébként itthon átfogó kutatást is végeznek, hogy megismerje a fogyasztók véleményét a témában. Arra keresik a választ, hogy érdemes-e a fogyasztók felé edukációs kampányok segítségével többet kommunikálni a mesterséges intelligencia mibenlétéről, illetve arra is kíváncsiak, hogy vannak-e félelmeik a felhasználóknak, hiszen a téma popkulturális megjelenése alapvetően ezekre a félelmekre épített eddig is. Ennek a kutatásnak része, hogy május 13-án, a Veletech kiállításon a résztvevőket is megkérdezik az AI kapcsán.