Piaci körkép: 2011 első negyedéve

Elkészült az ABI Research első negyedéves mobilpiaci összefoglalója, mely alapján elmondható, hogy a szebb napokat is megélt Nokia piacvezető pozíciója továbbra is megingathatatlan. A finn gyártó az előző negyedévhez képest ugyan 12 százalékkal kevesebb készüléket értékesített, ám az iparág forgalmának 13,9 százalékos visszaesése mellett még így is 32,7 százalékra tudta növelni részesedését. A Samsung ezzel ellentétben az okostelefonok piacán való jelentős erősödése ellenére sem tudta ellensúlyozni az olcsóbb modelljei iránti kereslet csökkenését. Hasonló helyzetben van az LG is, mely sokáig a zárt platformban látta a jövőt ám a komoly anyagi és piaci visszaesésből is látszik, hogy a nagyobb haszonnal kecsegtető okostelefon-stratégia felgyorsítása elkerülhetetlen.

Hirdetés

A piac negyedik legnagyobb gyártója immáron harmadik negyedéve az Apple, mely a karácsonyi szezonhoz képest is 2,8 millióval több iPhone értékesítésével 15 százalékos bővülést tudott felmutatni. Az amerikai gyártó csak darabszám terén marad le a dobogó legalsó fokáról, nyereség terén ugyanis továbbra is világelső. A Research In Motion öregedő termékpalettáját az utóbbi időben számos kritika érte, melyet a PlayBook hiányzó alapfunkciói körüli csámcsogások is tetéztek. A kanadai gyártó azonban az üzleti levelezőrendszerének sikere miatt továbbra is növelni tudta részesedését, ugyanakkor a jelen negyedév során már visszaesésekre is számítani lehet. A technikai fronton is jól felszerelt BlackBerry OS 7 alapú modellek várhatóan csak a második félévben segítik majd a gyártót.

Az elsősorban a prémium árszegmensre fókuszáló HTC a következő negyedévek során is dinamikus bővülésre számíthat, melyben sokat segíthet a csúcsmodellek iránti kereslet növekedése. A Sony Ericsson és a Motorola egyre erősebb termékpalettájának köszönhetően az év második felében valószínűleg már erősödésre is számítani lehet. A ZTE, Huawei és TCL/Alcatel kapcsán szintén igen bizakodónak tűnik az ABI Research, hiszen az olcsó okostelefonok és a szolgáltatókkal való szoros együttműködésük révén az Ázsiai régió mellett Európában is komoly sikereket érhetnek el.

Hirdetés