Teljesen megszokott dolog, hogy az ember magával viszi az okostelefonját akkor is, ha a szabadidejét tölti. Zenére, internetezésre, navigációra, fotózásra sokszor sokkal praktikusabb, mint minden egyes feladathoz egy céleszközt hurcolni, így aztán a telefonunk velünk tart a strandra, a városnézésre, a hegyi túrázásra, az európai roaming díjak megszűnésével pedig már külföldön is jó hasznát vehetjük a készüléknek. Ugyanakkor viszont nyilván jóval nagyobb kockázattal járhatnak ezek a kiruccanások a telefon szempontjából, mintha csak az irodai asztalunkon pihenne a töltőn.
A vízzel való érintkezésről már esett szó, de más szempontból is sérülékeny egy okostelefon, főleg azért, mert az előlap jelentős részét jellemzően az érintőkijelző foglalja el, ami a veszélynek leginkább kitett alkotóeleme az eszköznek és a javítása sem filléres mulatság. A legtöbb új készüléket éppen ezért már gyárilag is Gorilla Glass, vagy valamiféle strapabíróbb üveg védi, amely azonban nem mindenható, a karcoknak általában ellenállnak ezek a megoldások egy darabig, de a törésnek - főleg, ha nem pontosan szemből érkezik az erőhatás - már sokszor nem.
Éppen ezért érdemes megvédenünk a telefont. Egyre több gyártó bővíti a portfólióját mobilos kiegészítőkkel, például a Huawei is egyre többféle tokot és kijelzővédő fóliát kínál a készülékeihez. Nyilván vannak, akik azt mondják, hogy még egy ilyen tok is sokat ront a készülék megjelenésén, ami pont egy P10, de még inkább egy Honor 9 kapcsán érthető álláspont, de az első esés után sokan átgondolják, hogy mi a fontosabb a számukra. A hátlapra pattintható tokok ugyanis a telefon sarkait és éleit is sokszor befedik, így a kijelző megrepedését a legtöbbször előidéző, sarkokra történő esésnél is valamelyest tompítani tudják az erőhatásokat. Érdemes tudni, hogy lehet bármilyen jó a fóliánk, adott esetben edzett üveget is tehetünk az előlapra, a legtöbb repedés a készülék sarkaitól indul.
Ha már megtörtént a baj, akkor házilag nem érdemes nekiállni a panel cseréjének. Nagyon gyakran ugyanis a kijelző ragasztásos módon rögzül, amit ugyan meg lehet bontani, de az új panel beszerelése, a kapcsolódó kábelek bekötése még azoknak is összetett feladatot jelent, akik egyébként sokat és szívesen bütykölnek elektronikai termékeket. Érdemes tehát szakszervizre bízni a javítást.
A Huawei hazánkban 117 helyen üzemeltet átvevőpontokat, ahol leadhatók a telefonok, a gyártó hazai képviselete 5 munkanapos megfordulási időre törekszik, hogy az ügyfeleknek ne kelljen sokáig nélkülözniük a telefonjukat. Bizonyos modellekhez (P9,P9 Plus, P10, P10 Plus, Mate 9) VIP szerviz szolgáltatás tartozik, amely 3 év garanciát jelent, de ami esetünkben fontosabb, hogy 3 hónapos kijelzőgarancia is van, ami azt jelenti, hogy a vásárlást követő 3 hónapon belül a törésekkel kapcsolatos problémákat is díjmentesen javítja a Huawei szerződött partnere. Az ezzel kapcsolatos eseteket a 06 80 HUAWEI (06 80 482934) telefonszámon lehet bejelenteni a hét minden napján 8-20 óra között.
Az első lépés tehát a megelőzés, amiben a gyártók is segítenek olykor gyári tartozékokkal, ha azonban már megtörtént a baj, akkor főleg a kijelző sérülése esetén fontos, hogy a gyártó hazai képviseletével vegyük fel a kapcsolatot. A szakszerűtlen javítás ugyanis később sokkal komolyabb gondot okozhat (csak egy példa: rossz illesztés esetén por és nedvesség is bejuthat a készülékházba), mint amennyire éppen aktuálisan úgy tűnik, hogy jobban megéri olcsóbb megoldást keresni.