Luigi Taraborelli két évtized után elhagyja a Lamborghinit és az Apple-höz igazol - írta meg a Bloomberg. A szakember olyan modellek tervezésében működött közre, mint a Huracan, az Aventador és az Urus, vezető tervezője volt nem csak az alvázaknak és a karosszériának, hanem az összes járműdinamikai megoldásnak is. Éles váltás elhagyni egy legendás sportautógyárat azért, hogy a teljesen titkos Apple Car projekten dolgozzon, ahol a belsőégésű motor valószínűleg már a kezdetek óta nincs benne a pakliban.
Taraborelli új feladata az évtized végére tervezett Apple autó tervezőcsapatának vezetése lesz. Korábbi tapasztalatait a felfüggesztés, a kormányzás, és a fékek területéről Cupertinóban kamatoztathatja, az pedig meglehetősen egyértelmű jelenség, hogy egy autógyártásba belevágni tervező, alapvetően elektronikai gyártó bizonyára remek designt, kezelőfelületet és intelligenciát képes összehozni, de az autóipar klasszikus értékeihez bizony verbuválniuk kell egy olyan szakembergárdát, amely látott már futóművet, fékrendszert, vagy éppen lengéscsillapítást.
Idén az Apple már megszerezte a Fordtól a 31 éve a járműbiztonság területén dolgozó Desi Ujkashevicet, korábban pedig Ulrich Kranz érkezett a BMW e-autós részlegétől, Stuart Bowers igazolt a céghez, aki a Tesla Autopilot fejlesztéseit vezette. De rajtuk kívül is rengeteg mérnök és szakember került az Apple-höz nem csak a Teslától, hanem a Riviantól, a Volvótól, a Mercedestől és az Alphatbet önvezető részlegétől is. A legutolsó pletykék szerint 2025-ben tervezi bemutatni az Apple a saját autóját, amiben az utasok egymással szemben ülhetnek, noha némileg árnyalja a terveket, hogy az utóbbi időben egyre több a szkeptikus hang azzal kapcsolatban, hogy rövid időn belül képesek leszünk-e a teljes és biztonságos önvezetést megvalósítani.
Jelenleg az autós projektet Kevin Lynch vezeti, aki amúgy az Apple Watch szoftveréért és egészségügyi funkcióiért is felel, illetve John Giannandrea, aki pedig a mesterséges intelligenciáért felel. Noha már 2014 óta foglalkozik az Apple a saját autó piacra dobásának gondolatával, a jelenleg forradalmi változásokon áteső autóipar vélhetően arra készteti a csapatot, hogy akkor lépjenek piacra egy kiforrott termékkel, amikor már minden technológia a rendelkezésre áll ahhoz, hogy az Apple véletlenül se tudjon befürödni egy olyan önvezető és előremutató megoldással, ami nem működik megfelelően, vagy nem tudja szavatolni az utasok biztonságát. Ehhez képest elég optimista a 2025-ös tervezett dátum, ha valóban olyan autót szeretne az utakra tenni az Apple, amit nem kell vezetni, akkor nincs kizárva, hogy még éveket csúszik a projekt.