Hirdetés
Több ízben írtunk már a harmadik mobilpiaci negyedévről, volt szó a népszerű eszközökről, a Realme indiai térhódításáról, a Xiaomi sikereiről, és a Samsung számairól is, ám még mielőtt kiderülne, hogy mit hoz az ünnepi időszak, a Counterpoint mutatott néhány egyéb érdekességet is 2020 Q3-ról.
Kattintásra galéria nyílik! [+]
A cég elemzéséből kiderül, hogy a koronavírus első hulláma leginkább a második negyedévre volt drasztikus hatással, így negyedéves távlatban 32%-os fejlődést hozott a harmadik, persze ez csak afféle érdekesség, hiszen reálisan ezeket az egymást követő negyedéveket egymáshoz aránylag ritkán hasonlítják, inkább az előző évek azonos időszakait vizsgálják: ebben a kontextusban már annak is örülhetünk, hogy nem drámai a visszaesés, 2019 Q3-hoz képest 4%-os piaccsökkenést hozott 2020 Q3, ez 366 millió leszállított okostelefont jelent.
Azt már láttuk, hogy a Samsung nagyot tarolt mindenhol, jelenleg ők mondhatják el magukról egyedül, hogy minden piaci régióban a top 5 márka közt szerepelnek, hármat ezek közül (Európa, Közel-Kelet és Latin-Amerika) toronymagasan vezetnek is.
A Huawei az ázsiai piacot tudja uralni, de nagyon szoros versenyben ott van mögötte a Xiaomi, a Vivo és az Oppo is, ráadásul ha ez utóbbi kettőt BBK-csoportként értelmeznénk, akkor már bőven nem is lenne a csúcson a Huawei. Az Apple stabilan uralja Észak-Amerikát, nagyon jók Európában is, viszont az ázsiai, közel-keleti és latin-amerikai régiókban még a legerősebb 5 közé sem tudtak bejutni iPhone-jaikkal.
A hagyományos mobiltelefonok piaca jóval szűkösebb az okosakénál, 2020 harmadik negyedévében összesen 74 millió ilyen készüléket szállítottak le. Joggal gondolhatnánk, hogy az aránylag széles választék, illetve ahagyományok miatt a HMD-Nokia uralkodik ezen a területen, de valójában ez csak Európára igaz, globálisan nézve egy számunkra kevésbé ismert márka, a többek közt Indiában nagyon sikeres iTel vezet, méghozzá nem is elhanyagolható mértékben. Mögöttük második a már említett Nokia, majd jön a Tecno, a Samsung és a Lava. Európában egyébként az Alcatel, a Doro és a Bright&Quick márkaneveket említik még meg az elemzők.