Fenevadat csinál az új motor a BMW iX-ből

Laza 619 lóerőt tud az M60-as kiadás, értelmezhetetlen gyorsulási adatokkal és valamivel rövidebb hatótávval.

A BMW iX a gyártó legújabb villanyos SUV-ja, már az alapmodell sem egy gyenge batár (532 lóerőt ad le együttesen a két motor), de az M60-as variáns ennél még izmosabb a maga 619 lóerejével. Noha a két szám között nem annyira hatalmas az eltérés, a gyorsulási adatokban jobban kijön, hogy nulláról a több erő és a teljes nyomaték rendelkezésre áll: 3,8 másodperc alatt éri el a szörnyeteg a 100 km/órás sebességet. Ezzel ugyan nem nyomja le a Tesla Model S Plaidet, ami alig több mint 2 másodperc alatt megoldja a hipertérugrást, végsebessége sincs elektronikusan 250 km/h-ra korlátozva (322-vel tud menni), mint a BMW-nek, de ennek olyan nagy gyakorlati jelentősége a való életben nincs.


[+]

Az iX M60 ugyanazt a 111,5 kWh-s akkumulátort használja, mint az iX alapváltozata, értelemszerűen a nagyobb teljesítmény jobban csipeget, magyarán csökken a hatótáv, de nem annyira drasztikusan, mint várnánk, nagyjából 30 kilométerrel kevesebb utat lehet megtenni egy töltéssel átlagos használat mellett és még így is korrekt a WLTP szerint megadott 566 kilométer.


[+]

Nem meglepő módon az iX M60-at is jó hosszan kell tölteni, ha nem valami villámkút mellé állunk be, egy fázisról egy sima konnektorba dugva 33 óra kell neki a komplett regenerálódáshoz, ezen egy wallbox segíthet (11 kW), ezzel csak 10 órát kell a madzag végén lógnia. Ha az infrastruktúra adott, akkor maximum 195 kW-os töltésre képes DC-n, itt viszont alig több mint fél órát kell várakozni. Az M60 kapott egy választható egyedi színt (Titanium Bronze), ebben az esetben a felnik is ezt az árnyalatot kapják, de mélyen a zsebbe kell nyúlni, 130 ezer euróról indul az árazás. Júniustól rendelhető.

  • Kapcsolódó cégek:
  • BMW

Hirdetés