Eredmények 2008 első negyedévéről

A Gartner piackutató tudósítása szerint 2008 első negyedében összesem 294,3 millió mobiltelefon talált gazdára, mely az előző év azonos időszakához képest 13,6 százalékos emelkedést jelent, de a rendkívül telített Európában 16,4 százalékos keresletcsökkenést regisztráltak. A világ legnagyobb gyártója a Nokia, aki továbbra is toronymagasan vezet a 115,2 millió leszállított készülékkel, mely 39,1 százalékos piaci részesedést jelent. A piackutató szerint a gyártó sikerének kulcsa a hatalmas portfólió, mely a gazdagabb és fejlődő régiók számára is számos alternatívával kecsegtet. Habár a finn gyártó a piac minden szegmensében rendkívül erős, a felső szegmensben az egyre kiélezettebb verseny miatt újabb technológiák bevezetésére, kifinomultabb dizájnra és jobb használhatóságra lesz szüksége.
A második legnagyobb gyártó a 42,4 millió mobiltelefont leszállító Samsung, mely a piac 14,4 százalékát tudhatja magáénak. A koreai cég ezzel nem csak megőrizni tudta a Motorolától nemrég elbitorolt ezüstérmes helyet, de tovább tudta növelni előnyét. A piaci elemző szerint a siker kulcsa az érintőkijelzős készülékek iránti igény gyors felismerésében rejlik, ugyanakkor a további sikerhez változatosabb dizájnra és az alsóbb szegmensek kiaknázására lenne szükség.

A Motorola 2007-es nehézségei az idei év elején tovább halmozódtak. Az amerikai gyártó 29,9 millió készüléket értékesített, mely komoly visszaesést és hatalmas veszteséget is jelentett. A gyártó problémáinak egyik oka, hogy sikerét továbbra is a RAZR modellekben keresi, és habár új modellekkel is előrukkolt a teljes portfólió nem veszi fel a versenyt a vetélytársak kínálatával. A Gartner szerint a Motorola nem valószínű, hogy képes lenne a Samsungot visszaelőzni, sőt inkább az a valószínű, hogy az LG is beelőzi, ha nem koncentrál a termékeire.
Az LG remekül startolt idén, hiszen 23,6 millió készüléket értékesített, mely a piac 8 százalékának és a képzeletbeli dobogó negyedik helyének megszerzéséhez volt elegendő. Az LG sikere az érintőkijelzős Prada, Shine és KF600 modellek népszerűségének köszönhető, ugyanakkor a koreai gyártónak erősítenie kell az okostelefonok piacán, ugyanis a saját menüje nem minden vásárló igényeit elégíti ki maradéktalanul. Az LG helyesen ismerte fel ezt az igényt és már jelenleg is több hasonló készülékkel rukkolt elő.

A Sony Ericsson nem kezdte túl fényesen az évet, melyre már a negyedév vége előtt is figyelmeztetett a gyártó. A 22,1 millió leszállított mobiltelefon nem volt elegendő a negyedik hely megőrzésére, így átengedte a dobogó előtti lépcsőfokot az LG számára. A Gartner elemzői szerint a cégnek megvan minden esélye, hogy visszaerezze a negyedik helyet, ha erősíti jelenlétét a felső-közép szegmensben.

Azóta történt

Hirdetés