Ellentmond az IDC-nek a Strategy Analytics

Hirdetés

2014 utolsó negyedévben összesen 78,3 millió táblagép került leszállításra, ami egy százalékkal magasabb érték az ezt megelőző évben mért 77,2 milliós darabszámához képest, ismerteti a Strategy Analytics. Ez szöges ellentétben áll egyébként az IDC felmérésével, ami korábban pont hogy 3,2 százalékos csökkenésről számolt be.

A SA elemzőcég részletesen közölte az adatokat, melyek szerint 27 százalékos részesedéssel bír az Apple, egy évvel ezt megelőzően még 34 százalékon álltak. Az operációs rendszerek szerinti csoportosításnál az Android igen tetemes előnyre tett szert, ami 66 százalékos szeletet jelent, köszönhetően a 2014 Q4-ben leszállított 51,8 millió tabletnek. Ez 8 százalékos erősödést takar a 2013 év végén mért 47,8 millió eszközhöz képest. A Windows 8.1-et futtató táblagépek 89 százalékos éves növekedést, az iPadeket pedig 18 százalékos éves csökkenést mutatnak. Az almás vállalat nincs könnyű helyzetben, hiszen az iPhone 6 Plus az iPad mininek, a jól fogyó MacBookok pedig az iPad Air 2-k helyzetét veszélyeztetik.

Azóta történt

Előzmények

  • Apple iPad Air 2 - kis levegővétel

    Nincs könnyű dolga az Apple-nek, ha a táblagépük fejlesztéséről van szó, de azért mindig megoldják a feladatot. A második generációs Air is nagyon jó lett.

  • Sony Xperia Z3 Tablet Compact - vízben is varázsol

    A japán gyártó felsőkategóriás tabletje vékony, kompakt és vízálló lett, kapott egy igencsak jó kijelzőt, hardveresen pedig még inkább megállja a helyét.

  • Op3n Dott tablet - igenis számít az ár

    A Tesco még inkább rááll a tabletek forgalmazására, immár saját márkával képviseltetik magukat a kategóriában, jó ár/érték aránnyal, némi kompromisszummal.

  • LG G Pad 8.0 4G - kellemes átmenet

    A dél-koreai gyártó tovább bővítette táblagépes portfólióját, egy 8 hüvelykes IPS kijelzővel, Snapdragon 400 SoC-vel szerelt masinát adtak ki.