Egyre veszteségesebb a Sony Ericsson

A Nokia után a Sony Ericsson is gyenge negyedévről számolt be, de míg a finn gyártó 1,469 milliárd eurós nyereséget, addig a japán-svéd páros 25 millió eurós veszteséget volt kénytelen elkönyvelni. A Sony Ericsson júliustól szeptemberig tartó időszakban 25,7 millió mobiltelefont értékesített, mely az előző negyedéves 24,4 milliós darabszámoz képest 5 százalékos növekedést jelent, és alig marad el az előző év azonos időszakában leszállított 25,9 milliós darabszámtól. A gyártó veszteséges működése elsősorban az erősödő piaci versenyből fakadó csökkenő készülékáraknak tudható be. Az egy készülékre vetített átlagos eladási ár 2007 azonos időszakában 120 euró volt, mely az előző negyedévre 116 euróra, 2008 harmadik negyedévére pedig 109 euróra mérséklődött. A pénzügyi eredmények egyáltalán nem okoztak meglepetést, hiszen a cég idén többször is figyelmeztetett a piaci nehézségekre. A helyzet azonban közel sem reménytelen.
A fenti eladásokból is jól látható, hogy a gyártó készülékei iránti kereslet növekedő tendenciát mutat, ráadásul a karácsonyi szezonban három új Walkman (W302, W595, W902) mobil, egy UMA készülék (G705u), és YouTube hozzáférést biztosító modellek (W595, W902, G705) és az első Windows Mobile alapú Xperia X1 is elérhető lesz. A gyártó természetesen komoly reményeket fűz az európai piac első 8 megapixeles kamerával felszerelt mobiljához, a C905-höz is, valamint a mérsékelt árú, ám fémes eleganciával és sztereó hangszóróval kecsegtető T700-hoz is. A nyereséges működés érdekéven a cég már megkezdte belső átalakítását, mely 2009 első felében be is fejeződhet. A számos állás megszűnésével járó átszervezéstől éves szinten 300 millió eurós megtakarítást remél a vállalat, mely segítségével ismét nyereségessé válhat a működés.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés