Egyelőre marad a Nokia márkanév

Hirdetés

A Nokia mobiltelefonos és szolgáltatási részlege mostantól hivatalosan is a Microsoft égisze alatt folytatja működését, mellyel a mobiltelefónia történetének egyik legmeghatározóbb fejezete ért véget, és mellyel egy új éra vette kezdetét. A bizakodó hangvételű sajtóközlemények ellenére jól érezhető a finn vállalat közösségi kommunikációját átjáró melankólia és bizonytalanság, melyen Stephen Elop nyílt levele sem sokat változtatott. Az amerikai szoftveróriás több alkalommal is megerősítette az átvett divíziók teljes létszámának megtartását, ám a felvásárlásokat követő részleg-összeolvasztások a „rózsaszínben úszó” sajtóközlemények ellenére sosem zajlik lemorzsolódások nélkül igazán gördülékenyen. Ami egyértelműen kiderült az az, hogy a Nokia márkanév és vele együtt az ikonikus Nokia Tune csengőhang is készülékeken marad egy ideig, vagyis a Microsoft marketinggépezete szép lassan fog csak átállni a saját márkanevek használatára.

Ami nem egyértelmű, az az Android-alapú Nokia X, valamint a finn vállalat alapmobiljainak és Asha sorozatának sorsa, ugyanis a nyílt levélből csak annyi derült ki, hogy a csapat továbbra is elkötelezett a modellek támogatása iránt, mely nem feltétlenül jelent egyet a sorozatok folytatásával. A két cég több évtizedes víziója persze hasonlónak tűnik: míg a Microsoft mindenki otthonába szerette volna eljuttatni a számítástechnika világát, addig a Nokia a mobil telekommunikáció világában kínált mindenki számára elérhető és megfizethető megoldásokat. A héten több sajtótájékoztatóra is számítani lehet, de a frissen alakult Microsoft Mobile valódi piaci stratégiája csak hosszú hónapok alatt fog kibontakozni.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés