Hirdetés

CES blog: A szokásos, utolsó pillanatban megszervezett utazás

Nem tudom, hogy hogyan csinálom azt, hogy minden nagyobb utazás előtt sikerül valahogy megbetegednem. A Mobile World Congressek előtt egy kis láz már teljesen megszokott, de most a CES előtt sikerült gyakorlatilag nulláznom magam, úgyhogy nagy öröm számomra, hogy az eredeti tervekkel ellentétben végül nem egyedül jöttem Las Vegasba, egy barátom, Péter is elkísért, aki már régóta meg akarta nézni a nyugati partot, és mivel korábban fotósként dolgozott, a különféle interjúknál és standlátogatásoknál is a segítségemre lesz. Illetve valamennyire segítségemre volt az utazás során is, bár mivel csak az átszállásoknál találkoztunk, inkább lelki támogatásról van szó, ami gyakorlatilag abban nyilvánult meg, hogy ő is rohadtul szenvedett, pedig velem ellentétben nincs lebetegedve.

Azt sem tudni, hogy hogyan csináljuk, hogy ez már a negyedik alkalom, hogy kijutunk valamilyen módon Nevadába, de eddig mindig az év utolsó 2-3 hetében kellett megszervezni az utazást, ami persze szokás szerint kapkodós volt. De sebaj, a lényeg, hogy idén is sikerült támogatót találjunk, az Asus volt olyan kedves és hozzájárult költségeinkhez, hiszen a tajvani óriás véletlenül pont mobilos témájú újdonságokat lenget be a CES-en.

Maga az utazás ugyanis nagyon kalandos volt. Évente körülbelül egy alkalommal repülök el más kontinensre, ezért az élményeim sosem olyan frissek, hogy pontosan emlékezzek arra, hogy milyen pár apró megszakítással 20 órát ülni egy konzervdobozban, de az első élményeim a Delta légitársasággal nagyon kellemesek voltak, elképesztően jó az infotainment rendszerük, úgyhogy igazából lehetett volna sokkal rosszabb is ez az egész. Ráadásul az is jól jött ki, hogy a Minneapolis - Las Vegas átszállásnál egy órát késtek, ennek hiányában ugyanis nem értük volna el őket, köszönhetően annak, hogy az országba való belépés körülbelül 2 órát vett igénybe, a Missisippi két partján elhelyezkedő város repülőterén szemmel láthatóan egyáltalán nem voltak felkészülve arra, hogy Japánból és Európából szinte egyszerre érkezik meg egy-egy repülőgép, az azokon ülő több száz ember pedig be akar lépni az USA területére, egyetlen egy határőr dolgozta fel a vízumokat és ESTA-kat.

Az idei túra így fog kinézni
Az idei túra így fog kinézni [+]

Az első itteni esténk leginkább arról szólt, hogy a legutolsó erőtartalékainkat felhasználva teljesen lenullázzuk magunkat és tudjunk aludni, úgyhogy gyalog ugrottunk neki a városnak, megnéztük a legnagyobb hoteleket, minimális bukóval kaszinóztunk egy picit, illetve élelmet kerestünk, amiből szégyenszemre McDonald's lett, mert mindenhol máshol fél órás sor volt. Itt mondjuk nem csoda, hogy nem, a félig átsült krumpli mellé a világ legrosszabb burgereit kaptuk meg, otthon teljesen más szinten van ez a gyorsétteremlánc. A mai napi program még nincs kitalálva, az autónkat biztos, hogy át kell vennünk, hogy holnap hajnalban elindulhassunk a Death Valley-n át Renóba, amit három nap San Francisco (igen, ott szilveszterezünk), egy nap Santa Barba, illetve szintén egy nap Los Angeles követ majd, mielőtt visszaérünk Las Vegasba, hogy egészen január 9-ig itt legyünk és írjunk a CES-ről. Lesz miről, nagyon várom már az interjút az ASUS-főnök Jonney Shih-vel, de nem csak nekik, hanem a Huawei-nek, a Honornak, az LG-nek és a Samsungnak is elmegyek a sajtótájékoztatójára, bár telefonra az utóbbiaktól nem számolunk. Erős lesz az autós kínálat is, a VW és a GM mellett a LeEco és a Faraday mindenképp meglesz, telefonos fronton még a Sony és a TCL játszik majd, az utóbbiaknál talán új BlackBerry készülék is lesz. Illetve nyilván nagyon erős lesz az audio-vonal, Audio-Technica, B&O, RHA, őket mind meg kell látogatni. Jó lesz!

Azóta történt

• CES blog: Hol töltsük a szilvesztert?

Autóbérlés és kaszinózás Las Vegasban, kalandok a Halál Völgyében, lezuhant repülő az út mellett, Porsche IMSA GT és egy égető kérdés a Mobilarena kalandregényében.

• CES blog: Szilveszter Oaklandben

Amerikai mosodában jártunk, megnéztük a fókákat, utaztunk egy öreg villamoson, majd az óceán mellett egy gyönyörű úton keresztül jutottunk el Santa Barbarába. Los Angeles viszont még hátravan.

• Elindult a myMeki

A McDonald's magyar alkalmazásával megkereshetjük a hozzánk legközelebb lévő éttermet, az aktuális kuponokat pedig természetesen okostelefonunkkal is felmutathatjuk.

• CES blog: Voltunk Los Angelesben is

De sajnos nem volt túl jó az idő, viszont a Pacific Coast Highway-nél szebb útvonalat elképzelni is nehéz lenne.