A Honda nagy erőkkel volt jelen az idei CES-en, egyébként is hagyományosan jól teljesítenek az amerikai piacon, ugyanakkor viszont az elektromos hajtásra való átállásból nem nagyon vették ki a részüket. Ezen egyelőre nem változtat, hogy a Vegasban levő standjukon nem kész, hanem koncepció jellegű autókat raktak ki, azok viszont meglehetősen izgalmasak. Mármint külsőleg, mert a belterüket nem láthattuk és egyelőre semmiféle technikai információs sem áll rendelkezésre. Pár képet azért a beltérről is kiadtak.
A Saloon egy jókora, ék alakú limuzin, a Space-Hub pedig egy kisbusz jellegű képződmény egy meglehetősen érdekesre sikeredett hátsó púppal. A gyártó azt mondja, hogy ezek az új, 0 Series tagjai, amit azért neveztek el így, mert tiszta lappal akarnak indulni az EV piacon, leghamarabb 2026-ra lehet mindkét koncepcióból végleges autó, de hogy ennyi idő alatt mennyit fog változni a formaterv, azt nehéz megtippelni. Ám az ilyen kiállítások pont alkalmasak arra, hogy szondázzák a közvéleményt. Az új éra jele, hogy a logó is megváltozott, jóval áramvonalasabb lett.
Sokkal inkább kézzelfogható termék a Sony-val koprodukcióban készülő Afeela. Ez külsőre nem új, ugyanezt az autót tavaly is elhozták, ám azóta egy csomó elektronikai és IT fejlesztés költözött bele, illetve itt már ismertek a technikai paraméterek is. A csaknem 5 méter hosszú limuzin összkerékhajtást kapott, két darab 180 kW teljesítményű motor hajtja, 91 kWh-s akkumulátor gondoskodik az elegendő energiáról, 150 kW-tal tud tölteni DC-n, 11 kW-tal pedig AC-n. Ezekből is lehet érezni, hogy az Afeela nem egy elrugaszkodott koncepció, ezek kvázi iparági átlagnak számító adatok.
Az Afeela jó példa egyébként arra, hogy az autógyártóknak az is járható út, ha az informatikai fejlesztéseket olyanokra bízzák, akiknek ebben van tapasztalatuk. Számos gyártó kapott már pofont ezen a területen (az egyik legnagyobbat a Volkswagen szenvedte el, képtelenek voltak egy értelmes rendszert időre elkészíteni), a Honda pedig ezügyben abszolút támaszkodik a Sony-ra. A japán gyártó kameratechnológia és infotainment kapcsán meglehetősen nagy játékos, ők ezt az együttműködést használják arra, hogy a vezetéstámogató rendszereiket demonstrálják, az infotainment rendszerben pedig igen sok Sony-hoz köthető megoldás (zene, film, játék) bukkan fel.
A Hondának tehát nem kell bajlódnia az IT feladatokkal, amely jó esetben felgyorsíthatja a fejlesztést, az Afeela jelen állapotában már gyakorlatilag sorozatgyártásra kész, de még mindig nincs hivatalos dátum arra vonatkoztatva, hogy mikor kerül piacra az autó.