A tech alapú mainstream szépségápolás jellemzően két vonalon indult el az utóbbi években. Az egyik a professzionális eszközök és technológiák elérhetővé tétele otthoni használatra, a másik pedig a személyes adatok és integrált adatbázisok alapján történő személyreszabás és személyes tanácsadás, ami kimerülhet mindössze annyiban, hogy az applikáció készít egy képet, az AI feltérképezi a bőr állapotát, majd az adott cég kínálatát alapul véve ajánlj egy arcápolási rutint. Aztán ezt cifrázzák.
A Neutrogena például úgy, hogy egyedi terméket gyárt egyedi igényeknek megfelelően. A Skin360 app amúgy semmi különösebb extrát nem nyújt azon kívül, hogy egy körülbelül 180 fokos szelfit követően az algoritmus kétezer bőrjellemzőt analizál, összeveti a közel tízezres, strukturált adatbázissal és javasol termékeket a gyártó portfóliójából. Az komolyabb holmi egyelőre nem elérhető, ami egy személyes igények alapján, 3D nyomtatóval gyártott fátyolmaszk lesz.
Ilyen egy fátyolmaszk.
Az adatok alapján a Neutrogena tökéletesen személyreszabott hatóanyagokkal és funkcióval bíró maszkot nyomtat a felhasználó számára, majd egyszerűen elpostázza. A folyamatos és up to date állapotfelmérésnek köszönhetően mindig az adott időegységben legmegfelelőbb összetétellel támadhatunk a ráncok, sötét karikák, foltok, fakóság, szárazság vagy pigmenthibák ellen. Ennek amúgy első ránézésre még értelme is látszik, az infrastruktúrára pedig nem a fogyasztónak kell beruházni.