A budapesti Lurdy-házban, a debreceni Fórumban és a szegedi Árkádban található Mi Store-okat ugyanaz a cég, a WayteQ Europe üzemeltette eddig, ahogyan a mismart.hu és a xiaomi.hu oldalakon található webáruházakat is. Az utóbbi időben azonban sokszor tapasztalhatták az érdeklődők, hogy a termékkínálat szűkös, a készletek pedig végesek.
Hirdetés
Ennek oka elsősorban az, hogy a hazai Xiaomi képviselet értékesítésének fókuszában nem a Mi Store-ban eladott termékek állnak, inkább a szolgáltatói piacot priorizálják, így a központból beérkező készülékek döntő hányada az operátoroknál landolt, nem pedig a hivatalos értékesítési pontnak tekinthető Mi Store-okban. Nyilván ez is egy üzleti döntés, ám megnehezíti a boltokat üzemeltető cég dolgát és az ügyfelek sem elégedettek a helyzettel. Ezért döntöttek úgy, hogy új alapokra helyezik az értékesítést mind online, mind pedig a boltokban.
A hamarosan újranyíló, de már mStore néven futó üzletek továbbra is Xiaomi termékek forgalmazásával fognak foglalkozni. Ám a váltás miatt szervezeti és üzletpolitikai változások is meghúzódnak, ami mostantól lehetővé teszi, hogy a boltokban ne csak azok a termékek kerülhessenek a polcra, amit a Xiaomi hazai képviselete biztosítani képes, hanem a teljesen ökoszisztémába tartozó különböző márkák eszközei is elérhetők.
Az mstore.hu oldalt már élesítették, a boltok pedig november 13-án nyitnak újra — természetesen lesznek nyitási akciók, ezekről mi is időben beszámolunk. A termékkínálat pedig bővül, a Xiaomi holdudvarába tartozó márkák sokkal jelentősebb kínálatot fognak képviselni, a forgalmazott brandek között ott lesz az Amazfit, a Roborock, a Yeelight, a 70mai, a Roidmi, az Oclean, a Soocas, a Ninebot és a Haylou is, de az üzemeltetők folyamatosan monitorozzák majd a piacot, hogy egyéb márkák ütőképes termékeit is forgalmazni tudják.