Belehúzott a Motorola

Hirdetés

A Motorola lendülete nem tört meg, készülékeladásuk 5,8 millió darabbal növekedett 2006 második negyedévében – állapította meg szerdán közzétett mobilpiaci jelentésében az iSuppli elemzőcég. Az amerikai vállalat által eladott készülékek száma az első negyedévi 46,1 millió darabról 12,6 százalékkal, 51,9 millióra nőtt, s ezzel piaci részesedésüket 21 százalékról 23 százalékra bővítették. „Az amerikai székhelyű Motorola növekedésének legfontosabb bázisát a vékony telefonok adják, különösen a Razr mindent elsöprő, hatalmas sikere” – nyilatkozta Tina Teng, az iSuppli drót nélküli távközléssel foglalkozó szakértője. A vékony telefonok adták a Motorola második negyedévi értékesítéseinek 40 százalékát, s ebből 32,8 százalék a Razr-eladások aránya.

Ez a siker sem volt azonban elegendő ahhoz, hogy Motorola megszorítsa a piacvezető Nokiát. A finn cég folyamatos növekedéssel 4,4 százalékos bővülést ért el, kicsit magasabbat, mint a piac átlagos növekedése, s piaci részesedését 1 százalékponttal bővítve, 35 százalékkal vezet a második negyedévben. Ez azt jelenti, hogy az előző negyedévi 75,1 millió után 78,4 millió készüléket adtak el. Értékesítéseik főképp Európában, Kínában és az ázsiai–csendes-óceáni térségben szaporodtak.

A Samsung – leginkább az Ázsián kívüli, főként európai gyenge szereplés miatt – a második negyedévben jelentősen elmaradt év eleji eredményeitől, 9,3 százalékkal csökkent értékesítésük, s ebből következően egy százalékpontot veszítettek piaci részesedésükből is, így 12 százalékkal zárták a vizsgált időszakot.

A Sony Ericsson produkálta az öt vezető gyártó közül a legnagyobb arányú növekedést, 13,3 millióról 15,8 millióra emelkedett az eladott készülékek száma, s ez 18,8 százalékos bővülést jelent. Piaci részesedésük egy százalékponttal, 7 százalékra nőtt.

Az LG az előző negyedévben elért negyedik helyéről visszacsúszott az ötödikre, 1,9 százalékkal csökkent a dél-koreaiak által eladott készülékek száma. A cég a Motorolával vív nagy konkurenciaharcot az Egyesült Államok piacán, de az elemzők nagy változást várnak a vállalat eredményeit illetően, mert nemsokára ott is piacra dobják a nagy lendülettel beharangozott új típust, a Chocolate-ot.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés