Hosszú ideig a Nokia volt az egyetlen európai bejegyzés a légértértekésebb márkanevek tízes listáján, ám a 15 százalékkal 25,07 milliárd dollárra csökkent márkaérték már csak a 14. hely megszerzésére volt elegendő, mely 6 egységnyi visszaesést jelentett. A „megüresedő” 8. helyet az Apple vette át, mely 58 százalékkal 33,49 milliárd dollárra emelkedett márkaértékével 9 helyet lépett előre. A tíz legértékesebb márkanév között most már csak amerikai nevek szerepelnek, és ha a tendencia továbbra is így folytatódik, akkor rövidesen a Google lehet majd az ezüstérmes, maga mögé utasítva az egyre gyengébben szereplő Microsoftot is. A tízes listán kívül említést érdemel még a Samsung is, mely 20 százalékkal, 23,43 milliárd dollárra tudta növelni márkaértékét és így a 17. helyről próbál a Nokia elé kerülni, melyre a piaci elemzők szerint minden esélye meg is lehet.
Apple – a nyolcadik legértékesebb márka
Azóta történt
-
Brutálisan erős negyedévet zárt az Apple
A 46,3 milliárd dolláros forgalmával minden idők legjobb negyedévét zárta az Apple.
Előzmények
-
Apple blog: 5 éve mutatták be az iPhone-t
Ma öt éve mutatta be az Apple az első iPhone-t, mely erősen átformálta a piacot.
-
Apple iPhone 4S - az amerikai pajtásod
Kellemes szolgáltatásokat hozott az új iPhone, de alapvetően ugyanaz maradt, mint elődje. Ettől függetlenül vinni fogják, mint a cukrot.
-
Apple iPad 2 - mint a kortárs művészet
Az Apple második generációs táblagépe vékonyabb és erősebb lett, ráadásul kamerát is kapott. Forradalom nem történt.