Alternatív hajtás: A Fiat 500e kicsi akkuval és vonzó áron jött meg hozzánk is

Állami támogatással 5,5 millió forintba kerül a legkisebb akkumulátorral szerelt Fiat 500e, ami városi használthoz ideális lehet.

A Fiat 500 az olaszok egyik legnépszerűbb terméke, a kiválóan sikerült formaterv ugyanis elhomályosít minden mást. Már az eddig 500-asból is volt elektromos változat (még ha azt itthon hivatalosan nem is forgalmazták), most viszont már itthon is rendelhető az új 500-as modellcsalád, amely frissebb designt és sokkal hangsúlyosabb elektromos palettát vonultat fel. Sejteni lehetett, hogy árban is igyekeznek versenyképesek lenni, de csak a napokban derült ki, hogy Magyarországon ez mit jelent forintosítva.


[+]

Arról már korábban is tudni lehetett, hogy több változatban is elérhető lesz majd elektromos hajtású Fiat 500, de a végleges technikai részletek és a kapcsolódó árak eddig nem voltak ismertek. Alapvetően az új Fiat 500e a legolcsóbb modellt kivéve 42 kWh-s teleppel érkezik, ráadásul háromféle karosszériával. A hagyományosnak tekinthető, háromajtós kivitel mellett van egy kabrió, valamint egy fura, 3+1 ajtós változat is, ahol az utasoldalon levő ajtó mögött egy hátrafelé nyíló, fél-ajtó is található, hogy könnyebb legyen a beszállás hátra. Ez leginkább az első Mini Clubman megoldására hajaz, ott is csak az egyik oldalon lehetett extra felületet nyitni a beszálláshoz (ami pedig a Hyundai Veloster ötletét is felhasználja), ez amúgy 600 ezer forintos felárat jelent az alapkivitelhez képest.


[+]

A 42 kWh-s Fiat 500e ára támogatás nélkül 10 forint híján 10 millió forintról indul, de a mindenféle extrákkal megtolt, legdrágább kivitelű kabrió már 12,2 millió forintot kóstál. A 42 kWh-s telephez tartozó elektromotor maximális teljesítménye 118 lóerő (ami egy ekkora autóban több mint elég), a gyorsulása 9 másodperc nulláról 100 km/h-ra, a hatótáv pedig WLTP szabvány szerint optimális esetben 320 kilométer. DC-n maximum 85, AC-n 11 KW-os töltési produkciót nyújt, a legolcsóbb Passion felszereltségben is van okostelefonos fedélzeti rendszer és 7 inches kijelző, a drágább kivitelekben 10,25 hüvelykes a display, a csúcsmodell pedig indukciós telefontöltőt is kínál.


[+]

A hazai piac számára azonban nem ez az érdekes, hanem a csökkentett habzású változat, amiben csak 23,8 kWh-s akkumulátor dolgozik. Hogy a hatótáv ne csökkenjen drasztikusan, ezért a motor teljesítményét is visszafogták, itt csak 95 lóerőt ad le, de így is 9,5 másodperc alatt van 100-on. A DC töltés csak 50 KW-os, nincs automata klíma, csak manuális és nincs Android Auto és CarPlay. A végsebesség 135 km/h-ban van limitálva (nagyobb akkuval ez 150 km/h), a hatótáv pedig WLTP szerint 180 kilométer. Mindezen kompromisszumokért cserébe a haza ár 8 millió forint, ami a feltételezett támogatással csak 5,5 milliót jelent, noha épp aktuálisan nem lehet pályázni.


[+]

Ez pedig az egyik legolcsóbb elektromos kisautóvá teszi a Fiat 500e alapváltozatát, bár a Dacia Spring még ennél is kedvezőbb (még kisebb akkumulátorral), a Smart ForFour is ennyibe kerül, de ott is kisebb a hatótáv, a VW e-Up! és a Skoda Citigo i-Ev jelenleg nem is rendelhető. Városi rohangálásra az 500e legolcsóbb változata is megfelelhet, noha még a csökkentett akkumulátorral sem versenyképes a nem elektromos meghajtású alternatívák árával, de ez egyelőre az összes villanyautóra nagyjából igaz.

Azóta történt

Előzmények