Elektromos Ducato érkezett, a DHL már vett is belőle egy csomót

A Fiat fogta a jól ismert Ducato áruszállítót és villanyhajtást rakott bele.

Csak idő kérdése volt, hogy az e-autók mellett az áruszállítás is villanyhajtásra váltson. Persze ezt csak fokozatosan lehet megtenni és inkább a városi fuvarozás profitálhat az alternatív meghajtásból, nagyobb távok megtételére egyelőre nem lesz elegendő a hatótáv, de egy egész napos városi csomagszállítási feladatot már le lehet tudni töltési szünet nélkül. A Ducato elektromos változatának első modelljeit a DHL rendelte meg, akik úgy nyilatkoztak, hogy a globális szállítmányozás utolsó lépcsőjét gazdaságilag és fenntarthatóság szempontjából is érdemes az elektromobilitásra bízni, a logisztikai központokból az ügyfelekig történő fuvarozás távolságát ma már át lehet hidalni egy villanyhajtású áruszállítóval.


[+]

Az e-Ducato kívülről pont úgy néz ki, mint a belsőégésű variánsok. Nem szórakoztak a hűtőrács letakarásával, nincsenek zöld és kék betétek, az akkumulátorokat pedig a padlólemezben helyezték el, így a raktér mérete alig csorbult, tengelytávtól függően 10-17 köbméteres a kapacitás, a terhelhetőség pedig majdnem két tonnás. Akárcsak a Ducato eddigi változatai, a villanyhajtásos modell is 400 különféle konfigurációban választható mindenféle kialakítással. Kétféle akkumulátorkapacitással kínálják, a kisebbik 47 kWh-s, a nagyobbik 79 kWh-s telepet jelent, ez WLTP ciklus szerint 170, illetve 280 kilométeres hatótávot ígér, de a Fiat megad egy direkt városi használatú hatótávot is 235 és 370 kilométerrel.


[+]

Minden e-Ducato fel van szerelve Mopar Connect rendszerével, amely flottakövetési és asszisztencia szolgáltatásokat jelent, van hozzá telefonos alkalmazás is, amivel a töltést lehet vezérelni, a parkolási pozíciót megnézni és az ajtók állapota is lekérdezhető. A legolcsóbb elektromos Ducato ára nettó 18 840 000 forint, ami nem kevés, pláne, ha a Ducato 120 lóerős Multijet motorral szerelt verziójával vetjük össze, amely 7 millió forintról indul. Mindkét esetben a 3450 mm-es tengelytávú furgont vettük alapul, az e-Ducato ugyanis nem készül a rövidebb, 3 méteres tengelytávú karosszériával. A Fiat szerint a villanyos Ducato üzemeltetési költségei 40%-kal kedvezőbbek és természetesen számos finanszírozási ajánlatuk is van azok számára, akik nem egy összegben fizetnék ki a vételárat. Azzal is próbálják motiválni a potenciális vásárlókat, hogy készítettek egy költségkalkulátort, ahová be lehet táplálni a használati adatokat, hogy megnézhessük, hogy mennyivel kedvezőbb az üzemeltetés.


[+]

Az e-Ducato AC-n 22 kW-os töltésre képes, ami kifejezetten jónak számít, ezzel 4 óra alatt lehet telepumpálni a nagyobbik, 5 modulos akkumulátort is, a DC-s villámtöltés maximum 50 kW-os lehet, ami másfél órás teljes töltési időtartamot jelent. Az e-Ducato már rendelhető itthon is.

Előzmények

Hirdetés