A telefonos üzletág eladását fontolgatja a Sony

Hirdetés

Az Ericsson kivásárlásakor még úgy tűnt, hogy a Sony végül megtalálta számításait a mobiltelefonos üzletágban, ám a hangzatos márkanevek bevetése ellenére sem tudta nyereségessé tenni az üzletágat. Kazuo Hurai, a japán óriás vezetője egy sajtótájékoztatón megerősítette, hogy cége a jelen versenyhelyzetben már nem lát lehetőséget az eladások növelésére, így a jövőben a stagnáló telefonos és a televíziós részlegek eladása is szóba kerülhet. A vállalat legfőbb célja, hogy 2018-ra az éves profit 4,2 milliárd dollár legyen, mely mintegy huszonötszörös növekedést jelent.

A Sony Xperia csúcsmodelljei egyre nehezebben veszik fel a versenyt az Apple és a Samsung ajánlataival, míg az alsóbb régiókban a kínai gyártók serege kényszeríti agresszív árversenyre. Hurai szerint cége a jövőben inkább a jelenleg is sikeres kameraszenzor és PlayStation üzletágakra kíván fókuszálni, ahol sokkal nagyobb az esély a további bővülésre.

  • Kapcsolódó cégek:
  • Sony

Előzmények

  • Bemutatkozott a Sony Xperia E4

    A középkategóriába pozicionált okostelefon 5 hüvelykes qHD megjelenítővel startolt el, és megvásárolható lesz egy, illetve két SIM-kártyás változatban.

  • Érkezik a ráncfelvarrt Xperia E1

    Egy spanyol online áruház a hivatalos bejelentés előtt megszellőztette a Sony frissített E-szeriás alapmodelljének műszaki paramétereit.

  • Megválhat ezer munkatársától a Sony

    A mobilos divíziót érintő átszervezés komoly leépítéssel járhat: a Reuters úgy tudja, hogy akár ezer dolgozót is elbocsáthat a japán vállalat.

  • Az Xperiákat is érinti a Sony stratégiai árszervezése

    A profitnövelés érdekében a Sony televízió és telekommunikációs részlege is kevesebb termékkel fog mostantól előállni és több figyelem jut majd a képszenzorokra és a PlayStation vonalra.

Hirdetés