A számlás ügyfelek erősítették a Pannont

Több mint 11 milliárd forinttal növelte bevételét a Pannon 2005-ben az előző évhez képest, miközben EBITDA-ját 5 milliárd forinttal gyarapította. A mobiltelefon-társaság árbevétel-növekedése a számlás előfizetések magasabb számának, valamint a hangalapú és adatátviteli mobilszolgáltatások iránti élénkebb érdeklődésnek, továbbá az ebből eredő nagyobb forgalomnak köszönhető – derül ki a Pannon közleményéből. A cég 73 ezer fővel növelte ügyfelei számát 2005 utolsó három hónapjában a harmadik negyedévhez képest, az előfizetési szerződések száma pedig 246 ezerrel növekedett 2004 utolsó negyedéve óta. Ezzel a számlás ügyfelek aránya 7 százalékponttal, 35 százalékra emelkedett. A Pannon az erős piaci verseny ellenére is megőrizte a 2005 harmadik negyedévében elért 34 százalékos piaci részesedését.

Az utolsó negyedévre és az év egészére számított névleges EBITDA magasabb volt az előző év megfelelő időszakaira jellemző értéknél. Ez a magasabb forgalmi volumenből és a számlás ügyfelek nagyobb arányából eredő magasabb árbevételnek köszönhető. A közvetlen költségek növekedése arányait tekintve kisebb volt, mint az árbevétel bővülése, ami elsősorban az önálló SIM-kártya-eladások élénkülésével magyarázható. A működési költségek – azon belül is a kereskedői jutalékok, a reklámkiadások és a behajthatatlan követelések – némileg nőttek 2005 egészében, de a hatékonyságjavulás és az éves inflációs rátától elmaradó költségnövekedés kedvező hatása is érezhető. A Capex azért volt alacsonyabb, mint 2004-ben, mert a Pannon 2004 negyedik negyedévében vásárolta meg az UMTS-licencet.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés